Maart 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door zico, 22 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    oh lekker pooh buddy ! ;) doe mij ook maar een warm broodje !
    had jij ook zo'n erg eh hoe zeg ik het vriendelijk ... erg gezet vrouwtje ! ha ha ze nam geen koekje ... en geen aanval naar dikke vrouwen want ik ben ook geen maatje 36 maar ze moest na 1 trap echt hangen op de babymeubels om bij te komen op adem ha ha
    ik ga geen bv geven dus ik krijg min 44 uur en dan idd kijken ze dan hoe de situatie is en eventueel meer uren ! lekker hoor ! mijn man gaat werken en neemt na de kraamzorg vakantie en mijn man is al 2 dagen in de week thuis dus komt wel goed .. mijn moeder en zus wonen 10 min van me vandaan en vriendinnen ook ..zelfs nog minder !
    FD ai ai wat een ellende meid met dat hoesten en idd niet gaan werken straks heb je weer een longontsteking ! werk hoe onmisbaar we soms ook denken dat we zijn .. gaat gewoon door en ze lossen het echt wel op hoor ! en ik heb begrepen als je beweegt dat je je kindje in slaap wiegt dus geen zorgen jij bent goed bezig zo ;)
    hopelijk zwaait de kleine nog ff met de echo straks !
    Mama volgensmij zei ze hier 70 cm .. hmm ik moet e.e.a. nog eens gaan meten dan .. ons bed is erg laag !
    Mili ha ha een theedoek ai ai dan is het wel erg dat heb ik nl nog nooit gehoord ! beterschap hoor meid en desnoods kan je nog een laken pakken he ! hoop dat dat niet hoeft en groot gelijk dat je thuis bent gebleven je moet idd wat overhouden voor je verlof ! en mijn man had van de week ook zo'n geluk elke keer als hij zijn hand verlegde ging de kleine mee in mijn buik en dan schop ! ha ha was zoooooo schattig
    Dieudonnee wouw wat een super mooie kamer zeg ! echt mooi en hele leuke kado's heb je al !
    Wenneke ai ai om 5 uur uit bed al ...pff dan ga je zeker nog wel ff terug vandaag ! en wat een ellende zeg dat je man je ff moest helpen maar lief dat hij je zo steunt hoor !
    Mamajo hier ook kwalen die niet meer te verbergen zijn van de zwangerschap maar goed de buik kan je ook niet meer verstoppen he ! ha ha mensen zien wel wat er aan de hand is !
    Redone succes met prikken hopelijk is alles goed en kom je zo weer door de keuring heen ! en ai ai dat doet pijn he die kramp !
    N4th4li3 wat lekker dat je de kaartjes al hebt uitgzocht ik begin me al schuldig te voelen want we zijn nog niet eens weesten kijken maar hebben ook nog geen naam......... erg hoor ... lijkt me lekker om klaar te hebben ! en geniet van je rustige dag !
    Nikkie wij hebben een zilveren/grijze box ! krijgen we van onze ouders maar die dingen zijn echt aso duur ik geloof 250 euro ofzo met een lade en die wij wilden dan ... en ai ai jij poezenvrouwtje ! ha ha misschien voelen ze het al aan dat je aandacht ergens anders is ! jij hebt echte stalkers dus !
    Beccaa en Mama gister rade de vrouw van de kraamzorg ze wel aan die van de hema de molton zeiltjes .... ben ze net gaan halen omdat ik verkeerde had .. mag ik vragen wat jullie dan onder het hoeslakentje hadden liggen alleen een molton ofzo ? en dan een hydrofiele luier onder het hoofdje ofzo ?

zo nou ben dus idd nog ff weesten winkelen lekker wat boxpakjes gehaald in 56 ..
    maar ohhhhhhhhhhhhh wat zijn er leuke dingen zeg
    vriendin van ons krijgt een meissie en kon me niet inhouden heb een roze winnie de pooh rokje en rompertje en een majo gekocht voor hun ohhhhh zooooo leuk !
    wou dat ik wist wat het werd kon ik ook lekker in kleur kopen
    ben nog wel op zoek naar iets om in te bevallen denk dat ik maar een groot shirt ga kopen ofzo niet te warm ..
    nog wat hoeslakens gekocht en nieuwe oordoppen ha ha maar oh oh wat slaap ik daar lekker mee zeg ze kietelen alleen
    heb het eten al klaar gemaakt voor vanavond en ben weer kei moe dus ik ga zo lekker tv kijken ben klaar voor vandaag ! zalig
    lekker hier hangen !

2. fruitdruifje

fruitdruifje Bekend lid

7 jul 2007
    966
    0
    0
    HR Manager
    Noord-Brabant
    @zuurtje : dankjewel voor de tip ! Ik merkte net alleen dat ik er juist een hoestbui van kreeg. Scherpe luchtjes prikkelen mijn luchtwegen extra. Zelf de toiletverfrisser.....

En dan nog wat : door het hoesten verlies ik druppels urine....getsie !
    Vanwege de zwangerschap leegt mn blaas niet helemaal, dus als ik hoest, moet ik meteen naar de WC rennen.........schijnt niks bijzonders te zijn, maar vind het wel vies....

XFD

3. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    Als we weggaan gebruik ik bandjes van Tena Lady. Die mogen wel tijdens de zwangerschap. Misschien een leuke tip.

Knuf van zuurtje ;)

4. Arendskelk

Arendskelk Niet meer actief

:confused: :confused: Jee wat wordt er hier gekletst zeg!

@Mamajo: het klinkt misschien een beetje gênant, maar aambeienzalf doet de zwelling onder je ogen afnemen en 's morgens bij het opstaan een koel compres er tegenaanhouden wil ook nog wel eens helpen.

@redone: al flauwig aan het worden? Hopelijk hoef je niet ook nog eens heel lang te wachten voor je aan de beurt bent en kun je snel lekker een happie doen!

@Alle zieken: heel veel beterschap!

Hier gaat alles best, afgelopen week eindelijk kleuren uitgezocht voor op de muren, behang en laminaat. Ben als een dolle stier tekeer gegaan, ik was het zó zat om niks te kunnen doen. De baby kamer is bijna af, na het weekend hoop ik fotootjes op internet te kunnen zetten.

Zojuist nog bij de verloskundige geweest, van dwarsligging is ons baasje naar '' kontje in de lucht'' gegaan (wat is eigenlijk de originele benaming daarvoor?) Hij ligt dus gewoon goed met zijn hoofdje naar beneden

Iedereen een fijne dag vandaag!

Flientje

5. Arendskelk

Ik hoor een vogeltje fluiten en de zon schijnt: de lente komt eraan, mamaatjes! :D :D

6. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    @ Flientje jaaaaaaaaaaaa laat maar komen die lente en onze hummeltjes! :D

@ Emma jaaaaaaaaaa dat was diezelfde mevrouw!
    Ik heb even de discussie over de moltonzeiltjes enz gemist. Wat leg je nu op het matrasje onder het hoeslaken? Ik heb moltonhoesjes van de hema of flanellen luiers die ik heb gekregen en ik heb ook nog een los zeiltje van iemand gekregen. maar wat is nu het beste?

@ Zuurtje ik kreeg vorige nacht ook een klop op mijn gezicht tijdens het slapen...maar was mijn mannetjes elleboog :( . Hij draaide om in zijn slaap..ikke even goed terug geklopt die nacht :)

7. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    Ons zoontje slaapt sinds hij ziek is geweest bij ons in bed. We krijgen hem niet meer in zijn eigen bedje want dan wordt hij hysterisch en kruipt 's nachts dan toch bij ons in bed. ( hij heeft nu nog een babybedje)
    Nog een maandje en dan krijgt hij een groot bed. Hoop dat hij dan wel terug in zijn bed wil slapen.

Iemand anders nog een tip om hem terug in zijn bed te krijgen.

Knuf van zuurtje ;)

8. Arendskelk

@Pooh: ik gebruik twee moltons voor in het beebiebedje. Ikzelf lig ook niet lekker met zo'n zweterig zeiltje onder me...

9. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    @ pooh en emma: Wat een verschil dan he, kwa hoogte van het bed.
    Ik ben zelf ook maar klein dus hoopte eigenlijk dat het bij ons ook 70 zou zijn.. maar niet dus ;) Toen ik zwanger van ons zoontje was kwam ik er ook met veel moeite in hahaha.. eruit was geen probleem, liet me er gewoon uitglijden :D

10. Arendskelk

@Zuurtje: hoe oud is je knulleke?

11. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    Ik heb in het bedje een matrasbeschermer (onderkant plastic, bovenkant badstof) onder het hoeslaken liggen.

Heeft nog nooit iemand gezegd dat dit niet mocht. Doe dit ook in de bedjes van de opvang.

Knuf van zuurtje ;)

12. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    Het zoontje is op het einde van de maand 2,5 jaar.

Knuf van zuurtje ;)

13. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    ha ha ha niet vechten he pooh met je mannetje !

en jouw vraag was dus ook idd mijn vraag want nu snap ik het ook niet helemaal meer !
    volgensmij hebben hier de mama's met een kleintje al meer verstand van !
    het lijkt mij ook dat er iets tussen matras en hoeslaken moet .. losse molton ofzo dan ?
    moeders help ons eens anders kan ik weer de helft terug gaan brengen !

Flientje top die zon ! en hier zaten de vogels ook al op het balkonnetje
    ! zo gezellig .. hmmmm zie me straks al helemaal trots rond paraderen met de kleine en de kinderwagen enzo !
    echt zo'n lekkere mama ! maar wel een die niet om de 5 min meer naar de wc hoeft ha ha ;)

FD wat vervelend voor je met vocht verliezen maar als je zo heftig moet hoesten kan het ook bijna niet anders .... ik zou de tip van zuurtje idd misschien maar ff aanhouden !

zo en ik ga maar weer eens wat eten ha ha
    lekker zo'n ding ehhhhh hoe heet het een kruising tussen sinaasappel en manderijn MMMMMMMMMMMMMM

14. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    @ zuurtje: Ja ik wacht ff af wat mn fysio zegt. Als zij zegt dat ik beter kan stoppen doe ik dat zeker. Maar ja ga al met 6 weken, omdat ik nu halve dagen werk, en wilde het het liefst volhouden. Maar ja helaas...heb je niet voor het zeggen he?

@ Emma: Hahah ja die theedoek was een idee van mn man :) Het scheelt wel, hihi heb niet steeds na een snuitbeurt dat ding vol ;)
    Enneh lakens tsja das ook een optie, hihi hopelijk wordt het niet zoooo veel :)

@ FD: Heel herkenbaar hoor dat hoesten en urine verliezen. Ik kan alleen niet snel naar de wc lopen ivm BI...hihi dus dan ben ik halver wege en zeg ik: Te laat...haha komt mn man er aan met schon ondergoed en een schone jogging broek :)
    Maar ja vervelend is het wel. Doe inderdaad ook ff ander verbandje in als ik wegga, schaam me anders kapot ;)

15. Arendskelk

@Zuurtje: we hebben hetzelfde gehad met onze jongen. Toen hij twee jaar was heeft hij een ''echt'' bedje gekregen en wandelde er gewoon uit. Dan kwam ik 'm weer in de keukenkastjes tegen enzo... We hebben (héél onpedagogisch, ik weet het, maar na 2 weken nauwelijks slaap moet je toch wat) een slotje op zijn deur gemaakt. Hij gaat nu in bed liggen en als hij niet wil slapen gaat hij meestal bij zijn raam naar buiten kijken en kruipt als hij moe wordt vervolgens zijn bedje in.

Flientje

16. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    Ik ga bij ons zoontje een traphekje voor zijn deur doen. Zo kan de deur openblijven maar moet hij toch in zijn eigen kamertje blijven. Dan ben ik ook geruster want sinds kort kan hij bij de klinken van de deur. Ik zou niet willen dat hij opeens op straat staat.

Ook gemakkellijk want dan kan ik hem ook horen als er iets mis is.

Knuf van zuurtje ;)

17. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    ja die heb ik van mijn schoonzus gehad maar dat plastic zit tot vrij hoog en ze leggen de beeb zo laag mogelijk zei die mvr gisteren voor de veiligheid en dan ligt hij er dus toch op en dat mocht niet
    en ik heb dus nu losse molton gekocht met tussenin een laagje zeil ... en ik heb nog wel losse molton doeken die ik dan tussen matrasje kan leggen ...

18. Vlinder78

Vlinder78 Bekend lid

13 nov 2006
    514
    0
    0
    lerares
    Bovenkarspel
    Heb even wat nieuwe foto's in mijn album geplaatst.
    Van het kamertje en de kadeautjes die we hebben gekregen!

Mooie kamer hoor! Erg leuk en vooral netjes.

Wauw de kraamzorg is verhoogd in 2008! Nu standaard 49 uur

Het lijkt me zo moeilijk om iemand zo lang in huis te hebben. Ik ben zo'n control-freak. Wil alles zelf doen. Ik hoop dat ik er aan kan wennen. Ik heb op internet gezocht en bij ons komen ze pas bij 36 weken langs.

Heb zo lang geen last gehad van mn astmatische bronchtitis (6 jaar ofzo) en nu slaat het ineens weer toe.

O, wat vervelend, ik voel me nu wel een zeur met die paar ieniemienie kleine kwaaltjes. Heb alleen last van m'n rug en bekken een beetje.

@Mili: Doe maar lekker rustig aan. Ik leef met je mee!

M'n baas belde net. Ik moest eigenlijk vrijdag naar de arbo, om over minder werken te praten, maar hij had zelf al contact gehad met de arbo-arts. Ik mag nu zelf invullen hoe ik ga werken tot mijn verlof........ongeloofelijk he? Nou hoef ik vrijdag niet helemaal naar Hoorn te rijden en kan ik maandag gewoon aan het werk en zolang als ik het volhoud! Mijn baas verdient een zoen!

19. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    De matrasbeschermer is zo groot als het matasje. Je kan het bedje dus ook laag opmaken. Of heb ik jou uitleg nu verkeerd begrepen?

Knuf van zuurtje ;)

20. Vlinder78

Vlinder78 Bekend lid

13 nov 2006
    514
    0
    0
    lerares
    Bovenkarspel
    Oja, vergeet ik het weer.....

@redone: Ben jij soms zelf ook roodharig? Op de foto's van jouw kinderen zag ik dacht ik rood haar en jouw naam verklapt misschien al wat......
    Mijn vriend is namelijk ook rood en ik ben een beetje rossig en nou hoop ik heel erg op een rood kindje. Ze zeggen dat de rode haarkleur aan het uitsterven is he?

Deel Deze Pagina