eh niet helemaal zeg maar het is een soort van 3 in een ding wel makkelijk voor later dan hoeslaken helemaal dan molton en zeil voor 3/4 van de hoeslaken dus dat komt tot vrij hoog en zit vast aan elkaar ook ..... dus nu losse hoeslakens gekocht en 2x een los molton/bedzeiltje zo raade ze het aan ....
Ik heb dus eerst een matrasbeschermer (zit met elastiek vastgemaakt om de matras) en dan een appart hoeslaken. Het kindje ligt dus op het hoeslaken maar als dat nat wordt door water of een plasje wordt dat direct geabsorbeerd door het badstof van de beschermer. Het plastic laagje voorkomt dan dat er natte plekken komen op de matras. Vind dit zelf heel handig ook om uit te wassen. Knuf van zuurtje
Ik heb gisterenavond nog een ontdekking gedaan wat me helpt bij brandend maagzuur. Ik heb 's avonds een plakje kaas gegeten en helemaal geel last gehad. Anders neem ik iedere avond een rennie maar dat was nu dus niet nodig. Misschien hebben sommigen onder jullie er iets aan. Knuf van zuurtje
ha ha wat een toestand he ! ga ik daar ineens lekker onzeker over zitten doen ! nou het wordt dus hoeslaken en molton bedzeil onder de billen van beeb en als het niet goed of nodig is dan moet de kraamhulp het maar ff switchen ! Thanks meid !
Hoi meiden, Kan het even niet meer bijhouden hoor. Las iets over de kraamzorg. Bij mij nemen ze contact op als ik 8 maanden zwanger ben (nu dus) en dan telefonisch omdat het een tweede is. Verwacht dus ongeveer einde van de maand wel een foontje. Je bed moet op hoogte staan ja (geloof 80 cm idd). Is voor de vk als je een thuisbevalling hebt zodat ze niet zo krom hoeft en op hoogte kan werken en ook in de kraamtijd voor de kraamhulp omdat wij ook controles moeten doen. Voor onze ruggen is dat beter als we dit op hoogte kunnen doen. Wat misschien ook fijn is om te weten is dat de temperatuur gemeten wordt bij jezelf en de kleine. Sommige kraambureau's doen dat rectaal bij je en andere (waaronder de mijne) onder de oksel. Beebje wordt wel altijd rectaal gemeten. Als je het niet fris vind dat dezelfde thermometer bij jou in je anus of oksel gebruikt wordt en ook bij de kleine kan je overwegen om er voor ieder een apart te halen. Is je persoonlijke keuze. Over de luieremmers: ik kom zowel de gewone emmer met deksel tegen als die luxere dingen. Ik heb zelf een nappy wrapper, ideaal ding. In de gewone emmers doen we dan een pedaalemmerzakje om de luiers in te bewaren. Maar je kan er ook voor kiezen om ze steeds mee naar beneden te nemen. Ik vind persoonlijk wel dat je de gewone emmers beter ruikt (soms stinkt het echt) dan die afsluitbare. Maar ook dit is een persoonlijke keuze. Over het zeiltje: mijn kraamulp destijds bij mijn zoontje gebruikte dat ding niet. Idd omdat ze toch bijna niet doorlekte. En wat deed mijn zoontje juist nadat de kraam weg was, doorlekken! Lag ook aan de luier want wij hadden toen de kruitvat luiers en daar lekte hij dus iedere keer bij door (gaf borstvoeding dus mijn zoontje had echte borstvoedingspoep= dun en spuitpoep soms). De pampers hadden dit niet, de new baby hadden wij. Nu zijn tegenwoordig de zeiltjes anders als vroeger. Vroeger was het echt plastic en nu is het meer een molton achtige bovenkant en de onderkant van een soort geplastificeerd laagje. Die mag je dus wel gebruiken geloof ik. Maar je moet zorgen dat het hoofdje er niet op ligt. Dus zo ver mogelijk naar beneden. Wij maken idd de bedjes laag op. Maar als het goed is kijkt de kraam nog de bedjes na als je bevallen bent. Hier net het wiegje op onze kamer gezet. Is zo'n leuk gezicht. Kan niet wachten op onze hummel. Nog maar 8 weekjes tot de uitgerekende datum.
Ik denk dat je als moeder zelf wel het beste aanvoelt wat je beeb lekker vind. Als hij/ zij in het nat ligt maakt die je heus wel wakker. Volg je gevoel en instinct maar. Knuf van zuurtje
Oja en idd 44 standaard voor als je kunstvoeding gaat geven en bij borstvoeding 49 uur standaard. Als je in het ziekenhuis bevalt en je moet blijven dan gaat er per dag dat je daar verblijft voor kv 5 1/2 uur af en voor bv 6 uur. Uiteraard wordt er een paar keer na de bevalling gekeken of de uren voldoende zijn of dat het er meer moeten worden. Of minder.
@ mamavanjordy hier wordt ook geadviseerd twee thermometers in huis te hebben! En hier moet het bed minimaal 70 cm zijn! @ Emma ik doe het ook zo, maar dan nog met zeiltje en molton dat ik laag kan opdekken! Wie heeft er nog meer ervaring met die afsluitbare luieremmers. Ik hoorde mamavanjordy al over nappywrapper. Wat zijn de merken en wat is de fijnste en hoe duur zijn ze?
Ben er net weer van de verloskundige en in principe was alles goed maar nu willen ze de groei van de baby in de gaten houden want buik/beeb was niet echt goed gegroeid.Het was nu nog wat acceptabel maar ze willen het strikt in de gaten houden.Aan de ene kant natuurlijk harstikke goed maar toen ik thuis kwam moest ik even een potje janken.Het gaat de hele zwangerschap al zwaar en dan krijg je dit weer. Sorry maar moest even kwijt.Heb het even gehad.
oh redone wat vervelend zeg ! het komt idd wel goed maar het is niet leuk als het elke keer wat is idd lekker ff alles er uit gooien hoor dat helpt en als je jezelf zorgen maakt vraag dan om een extra echo ! h mij hebben ze ook elke keer al zo overstuur gekregen en bij de echo is gebleken dat er niks aan de hand is ....... knuf voor jou hoor meid !
Klopt ik ben zelf ook roodharig en mijn man is rossig vandaar dat we kinderen hebben met rood haar.Wij hebben allebei rood haar en ze zeiden al dat je dan kids krijgt met rood/rossig haar. En idd ze zeggen dat de rode haarkleur uitsterft,vind ik wel jammer want het is echt mooi.Mijn kids krijgen best wel vaak te horen dat ze mooie kleur haar hebben.Ik werd vroeger erg gepest met mij haarkleur dus ik vond het niet leuk dat mijn kids rood waren maar ze worden amper gepest.
wij hebben de ................ ehm... van sangenic. De rollen zijn bij de prenatal te koop. Ik ben er wel blij mee, maar: * de rollen zijn vrij duur (8 tot 10 euro), hoewel je er wel lang mee doet * apparaat zit altijd vol als je net een poepluier kwijt moet.... * leeghalen is ook niet zo makkelijk, hoewel dit afhankelijk is van het aantal luiers. MEestal moet 12 -15 wel lukken. Voordeel: je ruikt geen luier. En je hoeft niet je luiers mee te nemen naar beneden, die je dan vergeet etc. @redone: ik kan mij voorstellen dat je daar niet blij van wordt, het blijft ook steeds wat zo he. Moet je nu eerder terugkomen, of wat bedoel je met groei in de gaten houden?
@emma: een molton onderlaken en een hydrofiele doek als kussen inderdaad. En bevallen deed ik de vorige keer in een zomerjurk (van katoen hoor, leek een lang T-shirt zonder mouwen). @fd: ik heb dat met niezen. een tip: nies naar de zijkant, dan staat er minder druk op je buik en dus je bekken, dus minder verlies.
@ Beccaatje wat zijn rollen? Wel een voordeel dat je het niet ruikt idd! @ Redone dikke knuffel voor jou! @ Emma heb je ook zo'n geing knuffelding gekregen van die speelgoedwinkel via kraamzorg? Oooooooooooh ik wod zo moe van mezelf! Ik had een gewone luieremmer met deksel gekocht, maar nu ineens bedenk ik me dat het wel heel erg kan stinken met zo'n gewone emmer...pffffffffff hormonen
Ik gebruik idd ook een molton onderlakentje onder het hoeslaken bij m'n dochter, geen zeil of iets dergelijks, nooit gedaan ook. Toen ze kleiner was gebruikte ik ook een hydrofiele doek als kussen, handig voor als er wat melk uit het mondje liep, hoef je niet iedere keer alles helemaal te verschonen maar alleen die doek te verwisselen.
Zo, wat wordt er veel geschreven zeg! @Flientje: dank voor je tip! Zal eens kijken of het wat wordt... Over de matrasjes en zo: ik ben dan wel een ervaren moeder maar ik weet het echt niet meer! Bovendien zijn er allerlei richtlijnen veranderd de afgelopen 10 jaar...ik lees dus aandachtig mee en maak het bedje straks keurig op volgens onze eigen zwangerschapspaginamaartmama'srichtlijnen
ja pooh wij hebben een heel leuk krakend konijnen knuffel gehad ! ziet er best duur uit zelfs ... en wij hebben een gewone luieremmer met deksel wil er nog wel zakjes in kopen en ook losse zakjes om de vieze poepluier ff in te verpakken ! mijn man wilde niet zo'n dure emmer en om een ruzie te voorkomen heb ik hem toen zijn zin gegeven maar als het stinkt of wat dan ook dan ga ik er dus toch nog een halen zo een als beccaa heeft ! hier gieren de hormonen ook ik mag niks doen van mezelf vandaag maar ik verzin van alles om te doen ! pfffff nesteldrang ! wordt moe van mezelf maar heb nog niks gedaan ..... vanaf volgende week kan ik elke dag wat doen !
Wauw wat een drukte ineens de laatste dagen! Wel gezellig zo! Iemand ervaring met de diaper champ? Hier heb je geen refilcasettes of rollen voor nodig. Je hebt hem voor 30 luiers 59 euro of voor 50 euro 79. @ Emma ja idd hier ook zo'n krakende bets bunny!