Maart 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door zico, 22 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder78

Vlinder78 Bekend lid

13 nov 2006
    514
    0
    0
    lerares
    Bovenkarspel
    Zo doet mijn zusje het ook. Een molton hoes en dan een hoeslaken en daar weer een hydrofiel luier als kussen boven. Ik ga het ook zo doen. Ik heb een raar gevoel bij zo'n zeiltje. Ik kan niet verklaren waarom, zullen de hormonen wel zijn. haha.
    Vanavond naar Yoga. Heb er wel zin in, houd alleen niet meer zo van autorijden in het donker. Moet toch zeker 20 min. rijden. Hum! Voel me af en toe zo'n zeikerd. M'n vriend wil me vast wel brengen, maar vind het zo vervelend om van hem te vragen. Hij heeft de hele dag gewerkt en 2 uur in de auto gezeten om er te komen.

@Redone: we zullen wel zien, wat voor kleur haar erop zit! Vervelend dat je weer terug moet komen. Zou ik ook even een traantje om moeten laten.

Ik heb ook een gewone luieremmer. Ik vind die andere dingen zo groot en de kamer is al zo klein. Ik zal aan de stank moeten wennen, ben ik bang!

2. Dalillah

Dalillah Fanatiek lid

6 dec 2007
    1.210
    0
    0
    Wat leuk dat jullie en knuffel bij het kraampakket hebben gekregen, wij hebben een hele lelijke (rood/groen/blauw/geel) luier-RUG-tas gekregen, met daarop de naam van de zorgverzekeraar :( wie gaat daar nou mee lopen?
    Had dan liever ook een knuffeltje gekregen hihi. (Of ben ik nu ondankbaar? haha)

3. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    @ beccaatje en emma jullie bedoelen deze:

Die is nu afgeprijsd van 54 naar 24 bij babydump, maar dan zit je altijd wel met die rollen...maar lijkt me ook een goeie.

Nu nog even een keuze maken tussen die twee....

@ Dallilah die hebben we niet bij het kraampakker gekregen. Bij mijn kraampakket van vgz kreeg ik een curverbox en limegroene luiertas. Dit knuffeltje is reclame voor een speelgoedwinkel in breda en de kraamzorg deelt ze uit bij intake! ;)

4. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Ik heb ook een rood kindje

Ik heb een donkere,rode en blonde :) :) :)

Klik maar op de link voor ons rood harige meisje
    http://img242.imageshack.us/img242/3066 ... nerle2.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v609/ ... 1199891296

Net wezen winkelen,maar pffffffff dat gaat haast niet meer.
    Ben nog even naar de babyzaak geweest en een parasol gekocht voor de bugaboo,die had ik namelijk nog niet.
    Nu heb ik echt alles!
    Nu nog ff relaxen op de bank en dan eten koken.

Vannacht heel slecht geslapen,had erg last van mijn benen die ik niet stil kon houden :(

5. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    Wij hebben een luieremmer met deksel en een emmer waar je navullingen in moet doen. In de navulemmer kan je ook gewoon een vuilzakje indoen zonder dat het gaat geuren.
    Je kan poepluiers in zo een speciaal geurzakje doen en dan geut het ook niet. Het is ook beterkoop dan een emmer met navullingen.

Het kan dus allebei zonder geurhinder.Het is dus vooral een kwestie van eigen smaak en budget wat je er aan wil geven.

Pooh heb er geen ervaring mee. Wat ik me wel afvraag is waar die luiers dan in terecht komen?

Knuf van zuurtje ;)

6. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    @ Nathalie dat van die onrustige benen snachts heb ik ook heel erg! Lig er gewoon wakker van! Ik heb wel een kussen onder mijn matras, maar dat helpt meer voor vocht dan voor de wiebelbenen...
    Wat een lieve fotootjes...wat een schatje zeg! ;)

7. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Erg is dat he die benen,ik ben vannacht gewoon gaan rondlopen :(

8. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    @ Zuurtje wat zijn dat voor speciale antigeurzakjes? Of heb je het dan over gewone plasticzakjes die je dichtknoopt?

@ Nathalie ja heel vervelend en pfffffff dan midden in de nacht een wandelingetje in huis en weer terug...zoooooooooo vermoeiend! ;)

9. Dalillah

Dalillah Fanatiek lid

6 dec 2007
    1.210
    0
    0
    Ik heb zo'n ontzettende last van mijn ribben! En dan te bedenken dat de baby deze laatste weken nog een heel stuk gaat groeien!

10. Dalillah

Dalillah Fanatiek lid

6 dec 2007
    1.210
    0
    0
    Je hebt van die speciale luier-plasticzakjes die je bij, onder andere, de kruidvat kunt kopen, denk dat ze die bedoelt.

11. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    oh ik heb het ook zo erg in mijn benen kan er vaak niet van slapen vind het zo'n rot gevoel
    en idd kussen er onder helpt niet dat is geweldig tegen vocht maar die onrustige benen ... ai ai

pooh ik bedoel idd die 2 soorten maar heb dus niet hoeven kiezen ha ha man wou niet ! maar ik zou voor nr 2 zijn gegaan ! vond dat al duur genoeg !

12. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    @ Emma maar die tweede is misschien juist duurder, aangezien die navulcassettes 8,50 kosten?

@ Beccaatje hoe vaak heb je zo'n navul nodig?

Dames sorry voor al mijn vragen...

13. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    @ Vlinder78: Zo doe ik dat dus ook met het bedje. Je hebt ook van die kleine flanelle doeken die had mijn kraamhulp nog tussen de malton en hoeslaken gedaan. (deze zijn zo groot ongeveer dat ze tot de helft van het bedje komen.)

Over de luieremmer: idd het gaat al gauw stinken ondanks dat ik er altijd zakken in had. Ik gebruik hem al een hele tijd niet meer en breng netjes elke keer de luier naar de vuilnisbak.
    Mijn kraamhulp gebruikte de emmer zelfs om het badje in leeg te laten lopen (via zo'n slang).

Net bij de verloskundige geweest. alles was goed en kleine groeid zeer goed. Kleine was al aan het indalen!
    Je kon precies zien hoe de kleine lag. Had namelijk aan een kant van mijn buik een hele bult. Ze vond het mooi dat je dat zo duidelijk kon zien bij mij.
    Nou ik ga nu maar even aan het eten beginnen.
    Misschien tot later allemaal en alvast eet smakelijk voor iedereen ;)

14. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    haha nou iemand die vandaag bij moet lezen is de sjaak hoor ha ha ha
    ben benieuwd als we straks met zwangerschapsverlof gaan zal het ook wel steeds drukker worden !
    tenminste jullie zijn mijn verslaving hoor ha ha

15. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    Ik bedoel inderdaad die zakjes die je oa bij kruidvat kan kopen.

Knuf van zuurtje ;)

16. Dalillah

Dalillah Fanatiek lid

6 dec 2007
    1.210
    0
    0
    Hihi, ja sorry dat ik er tussen kwam :oops:

17. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    ja maar bedankt voor de tip die ga ik dus halen bij kruidvat ! ha ha gaat goed zo vandaag met de info ! heb al weer veel geleerd !
    thanks

18. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    Pooh kom maar op met die vragen. We zullen je wel een antwoord geven waar we kunnen. Zeker als het een eerste kindje is zijn er dikwijls veel vragen. Vuur ze maar af als je er weer een hebt.

Het wordt hier inderdaad drukker met de dag. Hoezo verslaafd :(: :)
    Dat zal inderdaad nog iets worden hier als we met zijn allen op verlof zijn en de beebjes nog niet allemaal geboren zijn. Nadien zal het misschien terug rustiger worden omdat we het te druk hebben met de kindjes.

Knuf van zuurtje ;)

19. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    Dalillah je hoeft geen sorry te zeggen, we vullen elkaar gewoon aan met onze info.

Knuf van zuurtje

20. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    @pooh: ik heb inderdaad die van jouw tweede plaatje. Hoelang doe ik met een navulling....jeetje, dat is best lang hoor, zeker wel een maand. Ik zal er eens op gaan letten, toevallig net vandaag 2 rollen gekocht.
    Die luierzakjes had ik mee op vakantie, maar dan is mijn emmer net even wat handiger. Je stopt de luier erin en draait wat aan de hendel en klaar. Een knoop leggen in een zakje emt een beweeglijk kind op de commode lijkt me nog wel een uitdaging.

Over het bed, in de wieg deden we geen zeil (lijkt zo oncomfortabel), en toen ze naar het ledikant overging wel gedaan. Maar toen ze kon rollen rolde ze het hele bed door en dus toen maar weer snel weggehaald dat zeil. Gaan nu gewoon zeilloos.

Deel Deze Pagina