@ Redone: Jeetje meid wat vervelend. Kan me het wel voorstellen hoor dat je ff moest huilen. Inderdaad heb je de hele wangerschap eigenlijk al wel wat dingen gehad enzo en nu dit weer! Ik duim voor je dat alles goed mag gaan hoor. Heb vertrouwen in jezelf en in je ukkie! Dikke knuffel, Mili @ Beccaatje: Bij mij helpt dat dus niet, haha t is hoe dan ook net of de kleine sowieso op mijn blaas duwt hoe ik ook hoest of nies! Maar wie weet helpt het FD wel, zou mooi zijn. Een vriendin van mij hielp het wel, haha maar ik pies/verlies er gewoon om hahaha @ Emma29: Ikke dus..hahah lees nu (donderdag en waren me toch veel paginas..hihi terwijl ik dit typ ben ik druk bezig alles te lezen en te quoten enzo. Zit nu op pag 614 en moet naar 619 haha en kwam van 612 ofzo? Hihi najaa hoef ik me niet te vervelen @ zuurtje: Haha mega bedankt dat je dit raadsel noemde. Ik wist laatst namelijk niet meer hoe die ging, zat steeds overal hokjes te maken enzo. Maar wist het niet meer. Haha nu kan ik hem ff bij mn schoonpa doen, hahah wedden dat ie er niet uit komt! @ FD: Mooie fotos! @ Vlinder: Waaaaaaah neeeeeee noem die naam niet in mijn buurt! Hahahah slechte IKEA ervaringen met ons ledikant! Hahaha nee hoor geeft niet grapje! Maar ben geen IKEA fan nee @ Pooh: Tof die lijst van de vluchtkoffer! Ga ik zeker weten gebruiken! En zorg dat ik hem op tijd klaar heb staan haha! Vrienden van mij bevielen te vroeg en moesten toen nog druk aan t zoeken. Hahahah, dus lijst klaar, sommige dingen er al in en klaaaaaar rijden maar @ lucifer: Aaaah een mede-griepper! Hier hetzelfde. Haha man en ik zijn beide ziek. Heb gelukkig geen koorts meer maar hoest me te pletter.Hihi ukkie schopt wel na t hoesten. Zo van: mama hou es op! Beterschap meid! @ Vlinder: Haha is dan nu al niet gelukt he door deze post Succes met de rapporten! @ all: Nou gister is hier de intake geweest van kraamzorg. Ik krijg mega veel uren! Sowieso 49 uur + 10uur ivm bekken klachten=59 en dan had ze het nog over uren tijdens/na de bevalling ofzo en kwam ze uit op 63 uur! Das 8 uur per dag. Maar als mn bekkenklachten direct na bevalling over zijn gaan die 10 uur eraf. Nou ja zij zal het weten maar veel is het wel. Ze dacht dat ik beter een bed beneden neer kon zetten in de kamer om daar te bevallen ivm bekkenklachten. Maar ja dan kan ik niet onder de douche gaan staan, omdat dat boven is en ik beneden ben en dus niet zoveel wil traplopen. Tevens dacht ze dat onze trap te rond zou lopen en dat ik daar niet langs kon als ik onverhoopt toch met de ambu naar t ziekenhuis zou moeten(wil thuis bevallen). Moest het maar even overleggen met de VK. Dus dat ga ik morgen maar eens doen. Vandaag fysio gebeld, moet rustig aan doen af en toe wel ff in beweging komen maar niets forceren. Morgen daar heen en dan zal ze kijken hoe erg het is en of ik dus al dan niet beter kan stoppen met werken. Ukkie was druk, heeft zich ook ff weer gemeld bij papa. Was errug leuk! Lekker thuis vandaag in mn babyboekjes schrijven voor de kleine! Liefs voor idereen!
Zo meiden dat was me ven een werk om alles bij te lezen. En ik heb maar anderhalve dag gemist. Het bloeden is gestopt. Ik verloor dinsdagavond nog een soort van slijmstukjes met wat bloed en daarna was alles weer goed. Geen idee wat het geweest is. Daar zal ik straks even naar vragen bij de vk. Beterschap voor de zieke dames. groetjes Maranka
Wat fijn dat het bloeden gestopt is! Inderdaad ff vragen straks en ik duim dat alles nog gewoon goed is! Knuf, Mili
@ Lucifer: Beterschap! @ Pooh: Bedankt voor de lijst! @ Vlinder: Kom op he, die rapporten gaan je lukken! @ Mili: Zo hee, dat zijn aardig wat uren! Ze zullen wel vinden dat het nodig hebt toch? Geniet er maar van. @ Maranka: Blij dat het bloeden gestopt is. Succes bij de VK.
ja maar ja zooo veel? Hahha voel me mega kneus met zoveel uren Ik bedoel standaard ivm BV is het 49, en dan 10 uur extra ivm die bekkenlachten, oke kan ik beetje inkomen. maar waar die andere 4 uur dan vandaan komt? Iets met ne de bevalling sowieso nog 2 uur moeten blijven ofzo? Najaa haha ik zie wel. Als ze zien dat het niet nodig is trekken ze er snel genoeg wat af, of niet dan?
@ Mili ik krijg ook zoveel! 49 is staandaard voor bv en je krijgt er altijd 2 uur bij voor als je bevallen bent. Dat gaat nog niet van die 49 af. En als je mannetje zou gaan werken in de eerste week krijg je er nog eens een half uur per dag bij en als je een kleintje onder de 4 hebt komt er 2uur per dag bij. Het is wel dat alles tot een maximum van 8 uur per dag gaat. Maar wel lekker hoor! Maar ze vertelde me oook dat als je het teveel vond het altijd minder kon...maar laat maar komen die uren hoor!
Haha ja ik heb ook zo iets van ik zie wel...en als het teveel is geef ik het dan wel aan...haha we zien het wel. Maar ik dacht echt ff van HUH ben ik nu al zo hulpbehoevend ingeschat? Hahahaha
So net even bij de verloskundig geweest. Ze vond t toch wel raar buikkrampen in combi met dat vochtverlies. Als ik krampen heb moet ik gelijk bellen! Verder lag ons wondertje met zijn koppie naar beneden en is het aan het indalen. Ik ben nu in totaal 9 kilo aangekomen en mijn buik is 30 cm. Ik dacht laat ik het eens opschrijven voor jullie
Zo even de stad in geweest, het was best wel fris op de fiets. Had nog een kortingsbon voor Miss Etam maar veel positiekleding vind ik echt truttig wat ze daar hebben. En ik heb nog een woezel en pip bal gekocht, zo'n zachte met zo'n rinkelgeluid. Zo lief! Morgen weer controle vk. Momenteel voel ik de baby wel iets minder vaak heb ik het idee maar nog steeds wel elke dag en als ik m voel dan is het ook wel duidelijk en zie ik mijn buik vaak ook bewegen hihi. Ik ben momenteel trouwens verslaafd aan chocolade, elke middag heb ik die drang nu wel. Erg fout natuurlijk! Nou ik ben benieuwd hoe de baby nu ligt en of ie al ingedaald is. Deze week een aantal keer wat krampen en menstruatieachtige pijn gehad wat uitstraalde naar mijn benen en rug. En soms steken in mijn liezen. Dat kan allemaal wel van het indalen komen geloof ik. Ook veel last van mijn darmen gehad. Dat ik vaker moest zeg maar
He he eindelijk daar waren ze dan, nieuwe buikfoto's in mijn album Mijn album zat trouwens al vol, heb nog dingen moeten verwijderen, dat vond ik wel balen. Oh ja mijn zwangerschapsstreep loopt nu door tot boven mijn navel haha, dat zie je op de foto niet zo goed. En hij gaat dus door mijn navel wat een rare knik geeft in de lijn Als ik uitgerekend ben zit ie volgens mij onder mijn borsten want hij loopt steeds meer door.
Leuk zo'n bal! Enneh ik ben ook wel benieuwd hoe ons ukkie ligt. Morgen ook weer heen..ben erg benieuwd. Hier nog geen indalingsklachten geloof ik
Ik heb het eergisternacht pas voor het eerst gevoeld en gistermiddag ook weer. Vandaag nog niet, maar wie weet komt het nog haha. Ik ga nu koken, vandaag eten we wat vroeger want ik ga vanavond zwangerschapszwemmen, voor het eerst. Ben benieuwd of het me gaat bevallen. Vind het best eng zo in m'n eentje!
@ Nikkie super mooie buik! @ Nathalie hier zeker een keer per dag de hik, maar vaak meerdere keren Ik las net mijn werkmail en mijn collega's hebben per ongeluk mijn email ook toegevoegd aan het berichtje over het kado dat ze aan het regelen zijn voor mij voor bij de geboorte...wat een schatten zeg...10 kadootjes...verder heb ik maar niet teveel verder gelezen..
oh pooh toch ha ha toch maar ff gelezen ! ha ha hier erg veel last van de beeb zelf ! hij is goed aan het indalen of al helemaal ingedaald zou het niet weten maar het voelt niet lekker bij mijn botten en de druk van ondere is zooooo groot ! Bah dit is niet leuk ! mama's wordt dit minder ? want doet soms echt pijn .... ook zijn zijn bewegingen veel sterker volgensmij heb ik een blauwe plek op mijn buik .. au au verder zijn we kaartjes aan het uitzoeken vandaag en ff bij mijn schoonouders geweest ! maar over de naam worden we het nooit eens zeg pfff morgen nog een hele dag werken BAH maar laatste keer een hele dag en dan nog 2x een halve ! ben weer erg moe ben niet vooruit te branden de laatste dagen .. jammer want wil in mijn verlof nog zo veel doen ! maar vooral genieten van mijn buik nog ff .. niet van de pijntjes maar gewoon dat de beeb nog lekker in mij zit ! nog ff lekker alleen van mij !
Had vandaag maar 3 lesuurtjes en geen vergadering! Wel raar om dan om half 12 de school al uit te lopen......Waaide nogal, dus naar huis fietsen was minder leuk. Heb op terugweg nog ff kruidvat luierzakjes gekocht..... Heb vanmiddag oude foto's ingescand (we hwebben sinds paar weken en 3 in one printer die ook kopieerd en scant) Deze scant foto's ook heel goed. Ben zo bang dat we eens alle foto's verliezen als er een brand is ofzo....Dus een cdr met de gescande foto's ligt straks bij m'n ouders thuis.
Hallo allemaal Vandaag voor het eerst bij de fysio geweest voor mijn bekken. Ben benieuwd of de oefeningen die ik moet gaan doen helpen. Tijdens dat ik die oefeningen moest doen reageerde meteen de kleine erop en begon druk te bewegen .. Over de slijmprop: Ik heb de slijmprop wel gezien. Paar minuten daarna braken ook meteen bij mij de vliezen. @ Nikkie: mooie foto's hoor. @ Nathalie: Bij mij heeft de kleine ook zeker 1 keer per dag de hik.
@ alle zieken: Heel veel beterschap! @mpje: Goed hoor 9 kilo. Pfft, bij mij zat er vanmorgen al 18 kilo bij! Ik ben niet zo groot en heb hele dunne beentjes, dus ben echt aan het waggelen. Maarja, bij mij smaakt de chocolade ook wel! @redone: grappig zeg, Renate hoor je toch niet vaak. @Nikki: Mooie buik hoor! Jouw buik lijkt qua vorm enzo wel op mijn buik. Wij zijn steeds van plan nieuwe foto's te maken, maar vergeten het steeds! Ik voel de hik niet echt, denk ik. Hoe voelt dat dan? Mijn beebje vindt het grappig om als ik ga slapen heel actief te worden. Dan kom ik dus niet meer in slaap. Vooral rond m'n navel is het best pijnlijk. De rapporten schieten al op! Nog een paar vanavond en morgen en dan ben ik er vanaf. Had net iets grappigs. Ging even naar de Lidl voor boodschappen. Toen ik eruit kwam was er net een vrachtwagen aan het lossen voor mijn auto. Ik kon er met geen mogelijkheid uit. Ik ben toen eerst in de auto gaan zitten, maar het duurde heel lang en ik werd er helemaal hormonaal van. Dus ik m'n auto uit om te vragen hoe lang het nog zou duren. Nou, het zou nog wel even duren. Ik kon wel janken (heb ik normaal niet zo snel), dus ik heel emo. tegen die man: "Ik ben hoogzwanger en ik wil nu naar huis!" Daar schrok hij blijkbaar van ofzo, want hij ging meteen de vrachtwagen aan de kant zetten. Hahahaha. Waar zwanger zijn al niet goed voor is!
Goede avond mama's Ben weer goedgekeurd door de vroedvrouw. Ons meisje ligt al enkele dagen met het hoofdje naar beneden. Ze heeft dit bevestigt. Ze reageerde ook heel positief toen we vertelden dat we toch al voor de bevalling zouden verhuizen. Heb al sinds enkele dagen dat ik weer oefenweeën heb en nu moet ik opschrijven op welke dagen, het uurtijd en wat ik op dat moment aan het doen was. Over 3 weken mag ik terug naar haar toe. Slijmprop: had wel iets gevoeld maar wist niet dat het de slijmprop was tot ik enkele weken later te horen kreeg dat ik al 3 cm opening had.( zat op dat moment op toilet toen ik hem verloor, heb alleen iets gevoeld tijdens het plassen maar niets gezien). Toen kon ik de link leggen met wat ik gevoeld had. Heb nog altijd niet gevoeld wanneer ons meisje de hik heeft. Over 2 weken mag ik naar de gyn en dan krijg ik weer een echo, ben benieuwd of de placenta al is opgeschoven en of ons meisje goed gegroeid is ondanks 1 bloedvat minder in de navelstreng. Ze zal zowiezo kleiner en lichter zijn dan het gemiddelde. Ze zal qua gewicht en lengte zoiets zijn als ons zoontje. (2,855kg en 47cm) Knuf van zuurtje