Maart 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door zico, 22 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Hoi meiden,

De hik voelde ik ook pas met ongeveer 31 weken voor het eerst hoor dus kan nog wel komen. Nu voel ik het regelmatig. Soms elke dag en dan weer een dag niet.
    Pooh wat lief van je collega's zeg! Inderdaad wel leuk als het een verrassing blijft.
    Emma wat balen dat je zo'n last hebt. Een ingedaalde baby kan nogal een druk geven of hij is nog niet helemaal ingedaald? Het schijnt als ie echt in je bekken ligt dat je dan weer wat meer "lucht" krijgt.
    Ik heb wel steken in mijn .... en liezen soms en had dus de afgelopen week af en toe krampen of een zeurend gevoel (net zo'n menstruatiepijn) wat uitstraalde naar mijn bovenbenen en onderrug.
    Morgen maar even vragen!
    Hebben jullie ook dat je de ene dag veel energie hebt en dan heb ik weer van die dagen dat ik me erg moe voel, misschien dat de baby dan een groeispurt doormaakt ofzo.
    Oh ja en verder erg broze nagels! Ze breken hier steeds af, ondanks een laagje nagelverhardener. Nu had ik al niet van die supersterke nagels maar nu helemaal niet meer.
    Qua aankomen zit ik volgens mij nu wel op een kilo of 13. :oops: Terwijl ik dus niet eens zo'n dikke buik heb.
    Ik heb ook de hele dag door honger, probeer al minder koekjes enzo te eten want ik wil niet onnodig veel aankomen.
    Kwam vanmiddag een vriendin tegen, ze zei al; mooi buikje hoor en ze zag het nu ook wel in mijn gezicht, iets voller geworden. Ze had me ook al een paar weken niet gezien

2. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    :oops: weet ik niet...ik voel het niet heel duidelijk of het de hik is, een stompje trapje of wat dan ook. soms wel tikjes achter elkaar..maar lijkt soms aardig snel voor de hik. :rolleyes: Of ben ik nu heel dom?

Ennehm nog ff een vraag @ all:

Hebben jullie ook dat je minder eten op kunt dan anders? K zit zo snel vol, heb het gevoel dat alles een beetje vol is in mn buik door het ukkie.

3. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    Ik ben tot nu toe 7,8 kg bijgekomen.

Knuf van zuurtje ;)

4. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Wat me wel opviel bij het kleding passen... ik heb nogal forse bovenarmen gekregen :oops: Nu ben ik al wat sportief gebouwd maar jee zeg...
    Ook mijn bovenbenen zijn nu wel wat dikker hoor.
    Ach ja straks na de zwangerschap maar sporten. Er staat hier boven een crosstrainer dus dat is sowieso handig.

5. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Mili: het zijn vaak ritmische tikjes achter elkaar en gaan idd vaak wel snel achter elkaar.
    Ik zit ook wat sneller vol. Moet soms even een pauze nemen en kan het dan wel weer op.

6. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    @ Nikkie mijn armen zijn ook dikker geworden en mijn benen ook zeker! Ik merk dat aan truitjes. Ik ben nu ook rond de 13 kg aangekomen.

@ Mili ik heb dat ook van dat sneller vol zitten. Ik eet ook een stuk minder nu. Ik ben ook de meeste kg aan het begin aangekomen. Nu de laatste 7 weken maar 3 kg denk ik...

7. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    Het enigste waar ik van kledij niet meer inpas zijn mijn broeken. Mijn truien en t-shirts passen nog heel goed. Ik denk dat dit komt omdat ik meer naar voor draag en niet meer in het rond zoals bij het zoontje. Mijn armen en benen zijn dus blijkbaar niet dikker geworden.

Knuf van zuurtje ;)

8. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    wat raar, ze heeft mij helemaal niet gevraagd of mijn man vrij is of niet, en ik heb hier ook een van dan 20 maanden rond lopen....is toch ook onder de 4?

9. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    @ Beccaatje dat wat ik noem is het landelijk protocol waar de meeste kraamzorgbureau's zich aan houden, maar ze hoeven dit niet verplicht, dus het kan zijn dat het niet zo is bij jou. maar alles wordt pas na de bevalling vast gelegd. Ze heeft het me nu alleen verteld ter informatie!

@ Emma hoop dat je pijntjes snel over zijn en je kindje lekker helemaal ingedaald is! Nog eventjes en je hebt lekker verlof! :D

10. Zip

Zip Fanatiek lid

23 apr 2007
    1.295
    0
    0
    allemensen, wat wordt er hier veel gepraat!
    Ben nog niet hier geweest vandaag, voelde me echt rot.

Vannacht elk uur wakker geweest van het maagzuur, waaronder ook nog een uurtje eruit geweest. Antagel was op, dus dat kon ik niet nemen.
    Ook nog steeds zo'n buikpijn.
    Vanmiddag op controle geweest en de blaasontsteking is inderdaad nog niet weg, heb nu een andere kuur. Die duurt tot volgende week woensdag. Ook hebben ze een klein beetje suiker gevonden in mijn urine, dus moet morgen nuchter verschijnen om te prikken. Dan prikken ze meteen ook Hb.
    Voel me echt wel labiel, moet huilen om alles en ben reuzemoe.
    Was trouwens maar 0,5 kg aangekomen in de afgelopen 3 weken. Dus nu zit ik op 10kg in totaal.
    De bleoddruk was 120/80. Dat was wel goed.
    Buikdikte was 31 cm, dus dat was ook goed.
    Ze dacht het hoofdje beneden te voelen , maar over 2 en 4 weken gaan ze echt goed kijken hoe het ligt, kan nu toch nog alle kanten op!

Het voelde dus een beetje als een onrustige dag. Gelukkig dat de kleine wel goed beweegt. Nu maar hopen dat vannacht een goede nacht zal worden.

pfffffff.......dat moest me even van me hart. Als ik me weer wat beter voel , zal ik weer wat meer er zijn.

Voor zover de klachtenregen

11. Vlinder78

Vlinder78 Bekend lid

13 nov 2006
    514
    0
    0
    lerares
    Bovenkarspel
    Hoera! Er komt melk uit een borst.
    Ik ging net douchen en toen zag ik dat er een tepel gelekt had.
    Waarom ik hier zo blij mee ben? Ik heb een borstverkleining gehad toen ik 18 was en had de hoop op borstvoeding geven eigenlijk helemaal opgegeven. Nu heb ik toch wel een klein beetje hoop. Misschien wat voorbarig, maar er komt in ieder geval wat doorheen

12. fruitdruifje

fruitdruifje Bekend lid

7 jul 2007
    966
    0
    0
    HR Manager
    Noord-Brabant
    He meiden,

Even uitbuiken achter de PC.....heb mn man op mn knietjes gesmeekt om sparerib-express te bestellen.....hij zag het niet zitten, want tis best prijzig en nu moeten we de boerenkool weggooien.....maaaaaaar
    Toch gedaan ! 10 punten voor mn ventje !

Vandaag alweer 5 keer mn werk aan de lijn....Iedereen duikt meteen op mijn takenpakket zeg...pffff :( Blijkbaar verwacht niemand me nog terug ofzo...

@nikkie : Ik startte zwangerschap 1 met 62 kilo........eindigde met 87 kilo..........hield er 80 over......en nu vrees ik dat ik door de 90 ben.......ik voel me een soort nijlpaard....zucht.....
    Straks flink aan de bak ! Ik stap ook weer op mn hometrainer :oops:

@mili : Ik ben zo dom om telkens teveel te eten.....dan heb ik echt een plofbuik....zo hard en rond en krijg ik maagzuur....dus ik moet eigenlijk ook wat kleinere hoeveelheden eten. Vanavond is dat mislukt ;)

@zuurtje: Klintk goed hoor ! Volgens mij heb ik af en toe ook zo'n oefenwee. Bij een tweede kindje schijn je dat eerder te hebben.

@vlinder : hahahaha, goeie hoor ! gewoon gebruiken, die dikke buik !

@emma: meisje, ik voel ook zo'n druk en hoop vooral dat mn vliezen het ditmaal uithouden tot 36 weken...al betwijfel ik dat soms.... rotgevoel hè, die druk. Tijdens de bevalling is dat normaal, maar dan weet je dat het einde nabij is !

@pooh: nieuwsgierig aagje ! ;) Wel lief hoor van je collega's....ik ben benieuwd of die van mij wat doen...allemaal meiden...maar ik werk er pas 4 maanden...

@dalilah : zwem ze !

@nathalie : zo'n tikjes onder in mn buik, denk ik....

XFD

ps bronchitis is nog niet over...helaas.......mijn rug en buik doen pijn van het hoesten en mijn blaas trekt die hoestbuien telkens niet.

13. fruitdruifje

fruitdruifje Bekend lid

7 jul 2007
    966
    0
    0
    HR Manager
    Noord-Brabant
    Lieve meid, schaam je niet ajb.....lastig hè, zwanger zijn met allerlei extra klachten en gedoe....? Ik heb vandaag ook zo'n labiele dagdoor het ziekzijn ....vervolgens schrik ik van die bui en denk": oh nee, ik wordt toch niet depressief ofzo...dan daar weer over piekeren etc etc.....schiet lekker op ;)
    Morgen weer een nieuwe dag...!

dikke X FD

14. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    De vroedvrouw zei ook dat ik me nog geen zorgen moest maken omdat het vanaf nu wel kon. Het was nu al eerder dan vorige keer omdat ik toch drukker ben dan toen, zeker omdat er hier een peuter rondloopt en met de verhuis voor de deur.

Ze wilde het wel in het oog houden en dat vind ik natuurlijk prima.

Je ventje krijgt zeker een 10! Mijn mannetje zegt ook dikwijls nee de eerste keer als ik ergens zin in heb maar dan kijk ik eens zielig en daar kan hij niet goed tegen.
    Vind dat ze het verdienen zo een lieve ventjes. Voor hun verandert er ten slotte ook veel terwijl er niet altijd evenveel of soms niet wordt bij stilgestaan.

Na de bevalling als ik weer op krachten ben mijn ventje maar eens extra verwennen, hij heeft het al dubbel en dik verdient vind ik. :D :D :D

Knuf van zuurtje ;)

15. Cindy31

Cindy31 Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.373
    0
    36
    Verkoopster.
    Landgraaf
    Ik kan ook niet meer zoveel eten, dan krijg ik echt last van mijn maag!

Ik ben tot nu toe zo'n 6 kilo bijgekomen!

Vandaag op controle geweest, en alles was goed!
    Baarmoeder en kleintje groeit goed.
    En de kleine ligt nu met het hoofdje naar beneden!

Ze trapt er flink op los, hihihi.

Ze doet het heel erg goed.
    Ze hadden ook een echo gemaakt, was leuk om te zien.

Groetjes Cindy

16. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    Dieudonnee hopelijk slaap je komende nacht beter en klagen mag. Hoef je heus geen sorry voor te zeggen.

Knuf van zuurtje ;)

17. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    @ Dieudonnee beterschap met alles!

Ik had vandaag ook echt zo'n offday. Heb verpsreid over de dag 4x een uur liggen slapen.

@ FD en emma maar in het onderwerp van de mail stond alleen mijn naam en niks over een kado, dus dacht echt dat de mail voor mij was... :oops:

@ Cindy fijn dat alles goed was en dat je nog een echo hebt gehad!

@ Fruitdruifje jammie lekker spareribexpress! Ik kon vandaag de mac echt niet weerstaan. Voor mijn mannetje wat gezonder gehaald, maar ik moest en ik zou de mac hebben :)

18. bellamano

bellamano Fanatiek lid

16 mei 2007
    1.119
    0
    0
    Goede avond!

Mijn krampen waren in de late ochtend wel weg, gelukkig. alleen nog een harde gespannen buik.

Pooh bedankt voor het lijstje! super handig! En ik kon ook vandaag de mac niet weerstaan :oops: een heerlijke bic mac en een mc flurry! haha

Fruitdruifje ik denk dat het mijn darmen waren, omdat het nu ook wel weer weg is.. Ik moet volgende week donderdag weer en als ik er nog een keertje last van krijg zal ik het denk wel even vragen toch?

Ik voel verder volgens mij niet dat hij de hik heeft.. tenminste ik voel wel soms een iets regelmatigs maar ik dacht dat dat mijn hartslag was die ik voel in mijn buik, is dat mogelijk of zal dat een hik zijn? het heeft de snelheid van een normale hartslag, maar gaat niet gelijk met mijn polsslag.. :(

Nikki mooie buik hoor!

All zijn jullie al begonnen met het wassen van kleertjes? en de lakentjes ed die moeten ook gewassen worden neem ik aan? :oops:

Ik ga lekker vroeg naar mijn bedje vanavond heb vandaag overdag niet kunnen slapen en vannacht natuurlijk heel weinig geslapen!

Tot Morgen!

19. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Ophouwe over die hamburgers jullie [-X

Ik woon hier in een gat,waar je minstens een dik half uur moet rijden voor een Mac Donalds :(

20. fruitdruifje

fruitdruifje Bekend lid

7 jul 2007
    966
    0
    0
    HR Manager
    Noord-Brabant
    Sorry naatje....., ach dan leef jij tenminste veeeeeel gezonder ! ;)

Deel Deze Pagina