Maart 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door zico, 22 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Nou heb net een blik fruit opgetrokken met een lading slagroom
    En een bakje paprikachips met tomatenkethup hahaha

2. fruitdruifje

fruitdruifje Bekend lid

7 jul 2007
    966
    0
    0
    HR Manager
    Noord-Brabant
    Hey Pooh, zou t aan t weer liggen ofzo, want vele dames hadden een offday (ikke ook)
    en eh.....van je buddies moet je het hebben hè !? Wij zijn je geweten (GRAPJE !) ;)
    Ik heb trouwens niet de spareribs op, maar het zalmmenu...met pofaardappel, salade en maiskolf......mmmmmmm

XFD

3. fruitdruifje

fruitdruifje Bekend lid

7 jul 2007
    966
    0
    0
    HR Manager
    Noord-Brabant

:) :) :)

Ook lekker hoor ! Ik heb helaas niks ongezonds in huis meer....dus ik ga maar aan de kaas met mosterd ofzo ;)

Oooooooh wat hoop ik dat ik vannacht weer een keertje normaal kan slapen...... [-o<

XFD

4. Zonnestraaltjes

Zonnestraaltjes Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.490
    0
    0
    Oh erg hey al die lekkere dingen!
    Ik heb echt de afgelopen dagen een zak chips per dag op. En dat terwijl de vk nog vertelde niet teveel te snoepen.

Maarja chips behoort tot hartig he ;)

5. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Hoi meiden,

Even een hele snelle korte reactie. Heb veel last van mijn bekken en buik weer.

Vandaag de begrafenis gehad van mijn oma en het was een hele mooie emotionele dienst. Zal haar echt gaan missen.

Vandaag ook weer naar de fysio geweest en met haar besproken wat ik vooral niet moet doen na de bevalling. Ze zei eerst echt genieten. Ja, dat gaan we ook echt doen. Daarnaast moet ik 3 tot 4 dagen zoveel mogelijk rusten en in bed doorbrengen vanwege mijn bekken. Die moeten weer de kans krijgen om te helen zeg maar. Zo min mogelijk trap lopen, liefst helemaal vermijden de eerste dagen (heb de wc beneden zitten dus dat wordt lastig, dan maar in de douche of zo), zo min mogelijk zwaar tillen en zware dingen doen en daarna alles heel rustig opbouwen. Krijg de volgende keer ook nog oefeningen en adviezen verder mee voor in het kraambed. Baal er wel een beetje van, maar moet mezelf echt goed in acht nemen zegt ze. Dus dat gaan we dan maar doen. Hoop eigenlijk dat misschien hierdoor de uren kraamzorg uitgebreid kunnen worden vanwege mijn bekken omdat het ook niet zeker is dat manlief thuis is en de mantelzorg ook niet echt aanwezig verder. We zien het wel met de intake (telefonisch), sta nu in ieder geval op 49 uur met de bv. Sinds 1 januari zijn daar 5 uren bij gekomen, was eerst 44.

Gr. Bianca

6. Zonnestraaltjes

Zonnestraaltjes Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.490
    0
    0
    Hoi Bianca,

Wat heftig zeg! Doe rustig aan he!
    knuffel ;)

7. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    hmmmm krijg honger van jullie meiden ha ha
    maar ik wou net mijn bedje in duiken morgen nog werken he !
    en heb echt last van dat drukkend gevoel dus ik neem een paracetamol en hoop de nacht door te komen !
    Net nog een nieuwe GSM besteld ! dus pooh en FD komt helemaal goed nu ik heb hem binnen een week ! ik had geluk dat mijn contract net afliep en ik dus een nieuw toestel kon kiezen ! hele mooie weer met goed fotoding voor foto's van de kleine al ha ha
    mijn man is de hele tijd aan het spelen met de kleine in mijn buik ha ha is zo leuk ! nieuwe hobby van hem hoor !
    moet hem echt complimenten geven hoe zorgzaam hij nu is ! en doe ik ook hoor !
    nou meiden fijne avond nog en tot morgenavond dan maar !

8. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Mijn mannetje heeft al de hele week late dienst en is pas om 1.00 uur thuis.

Zijn saaie avonden hoor :rolleyes:

9. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
    goedenmorgen meiden

gister hele dag druk geweest proefdruk opgehaald maar ze hebben alles op 1kant gedrukt vind dat niet mooi dus ga dalijk terug

moet dalijk urine laten nakijken of blaasontsteking weg is
    en heb bultjes op me bil kunne dat aambeien zijn?ben daar wel bang voor maar op internet had opgezocht en daar staat dat dat niet kan.weet iemand dat?

kleertjes zijn hier al gewassen :D dus lekker fris

fijne dag allemaal

10. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Goedemorgen meiden,

Vannacht niet echt lekker geslapen, erg onrustig en vaak wakker. Maar ja dat heb je wel eens... slaap de afgelopen dagen wel goed dus ik mag niet klagen.
    Dieeudonne: snap heel goed dat je labiel wordt van slaapgebrek hoor, is ook normaal en je lichaam heeft het al zo zwaar! Probeer maar goed te rusten tussendoor en af en toe eens lekker te huilen.
    Een knuffel van mij.

Wenneke: bultjes? Misschien gewoon een soort puistjes ofzo? Aambeien zitten echt rond je anus hoor.

Nou ik spring onder de douche, kijk hier straks nog wel even. Hoef pas kwart over elf bij de vk te zijn.
    Heb van die duffe ogen dus dan vind ik het heerlijk om te douchen, daar word ik echt wakker van.
    Ben zo benieuwd hoe ukkie ligt!

11. bellamano

bellamano Fanatiek lid

16 mei 2007
    1.119
    0
    0
    morgen!

Ik heb eindelijk weer wat beter geslapen! heerlijk. Nu nog 3 dagen werken en dan een weekje vrij!
    Kijken jullie ook zo uit naar je verlof?!

12. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    @ Vlinder wat super fijn dat er wat melk uit kwam! Das goed nieuws! Duim voor je dat de borstvoeding dus gewoon door kan gaan! :D

@ Bellamano die harstslag die je dan even denkt te voelen kan echt wel de hik zijn, want als het jou hartslag was zou die toch gelijk met de pols lopen? En die hikjes die ik voel voelen precies ongeveer als een soort hartslag. van dat ritmische getik. Na een minuutje stopt het meestal. Soms wat langer.
    Ik heb nu alles gewassen van kleertjes, lakentjes, hydrofieldoeken, spuugdoekjes enz. behalve de dekentjes die hoeven niet en zou ik zonde vinden. Ik heb in de kast ook van die zwitsal geurzakjes hangen. Telkens als ik nu mijn kast open doet komt daar lekker de geur uit van pasgewassen kleertjes.

Ik heb even nog een fotootjes gemaakt van onze kast inhoud. Elke avond ga ik wel weer even in de kast neuzen :)

Van kleertjes hebben we veel gekregen. Een hoop dingen van mijn schoonzusje die nog een hoop mooie dingen bewaard had en van leerlingen heb ik ook al heel veel gekregen.

@ Nathalie ben maar blij dat de mac op veilige afstand zit! Pfff word af en toe niet goed van de drang om door de drive te rijden, terwijl ik voor mijn zwangerschap mac helemaal niet zo lekker vond. Maar het ergste is dat de mac maar op ongeveer 1,5 km zit en hij zit nog eens aan onze afslag aan de snelweg... :(

@ FD ik ben super blij met mijn buddies! Dikke knuffel! :D

@ Bianca heel veel beterschap hoor...doe rustig aan meid! ;)

@ Emma jaaaaaaaaaaaa fijn dat je nieuwe gsm er bijna is! :D Wat fijn dat je mannetje zo zorgzaam is! ;)
    Mijn mannetje is hier ook hele zorgzaam en wordt steeds nieuwsgieriger. Hij is ook supertrots op mijn buik! :)

@ Wenneke ik hoop dat je snel ook weer de oude bent! ;)

Nu dadelijk even boodschapje doen. mannetje komt straks na 12 u ziek nar huis en gaat eeerst naar de dokter. Alles zit vast op zijn longen...

Gisteren zou de gyn me bellen voor de uitslagen, maar ben niet gebeld. Toennet zelf gebeld en nu bellen ze vanmiddag de uitslagen door...

Tot strakjes dames!

Dikke knuffel XXX

13. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    @ Bellamano jaaaaaaaaaaaaaa ik kijk hier ook super uit naar het verlof en ben aan het aftellen! :D

Ondertussen de verloskundigenpraktijk op sbs weer aan het kijken :D

14. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Hier gelukkig geen mac drang... alleen zo af en toe maar dat was voor de zwangerschap al zo.
    Ik heb nog wel steeds zin in oliebollen hahaha.
    Verder is mijn eetlust niet echt veranderd, alleen ik eet veel meer.
    En ik lust geen pindakaas meer waar ik normaal elke dag wel twee boterhammen mee at. Sinds ik zwanger ben...yak!

Bah het is hier vandaag grijs en triest weer.
    Morgen gaan we even naar een grotere prenatal in Zwolle. Normaal ging ik naar de citywinkel in Leeuwarden maar ik moet nogal wat spulletjes hebben en het lijkt me leuk om daar eens rond te neuzen.
    Ook mijn vriend leek het leuk :)

15. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
    ben de verloskundigepraktijk aan het kijken en de tranen rollen zo over me wangen hahah die hormonen

huil normaal niet gaauw :(

16. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Ga ook maar even spieken op sbs

17. n4th4li3

n4th4li3 Fanatiek lid

15 sep 2007
    1.409
    0
    0
    Hoi Meiden!

Ja, door Pooh d'r advies zat ik ook om half 9 voor de buis! Vind het echt een leuk, mooi en informatief programma! Krijg ook steeds meer zin in ons kleine hummeltje.

Fijne dag allemaal, hopelijk istie beter dan gister bij de meeste!

Groetjes Nathalie

18. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    Hier kwamen ook weer de nodige traantjes...die hormonen toch he... :rolleyes:

19. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Ik werd er ook emo van hoor maar niet echt huilen. Vond het zo mooi al die babytjes! Niet voor te stellen dat hier straks ook echt zo'n klein hummeltje in de box (of wieg) ligt.
    Ik vind die handjes en voetjes altijd zo lief, ze liggen nog zo lekker te slapen en zijn nog zoooo klein.

20. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    @ Nikkie ik heb precies hetzelfde gevoel. Zoooooooooooooooooo lief, maar ook zooooooooooo onwerkelijk! ;)

Deel Deze Pagina