Maart 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door zico, 22 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Denk dat de meesten die een 1e kindje verwachten dat hebben. Ik kan het me gewoon nog niet voorstellen. Wat zijn ze nog klein en kwetsbaar he dan. Zo lief!
    Straks controle maak me wel een beetje zorgen, ik voel de baby de afgelopen dagen veel minder...
    Ben benieuwd maar je gaat toch wat stressen dan he...

2. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    Aaah lieverd niet te druk maken hoor! Je beebje heeft veel minder ruimte nu! Maar wel fijn dat je dadelijk naar de vk moet, dan kun je het meteen navragen! ;)

Dikke knuffel!

Nu ben ik er echt vandoor om een boodschapje te doen!

3. Bianca84

Bianca84 Bekend lid

6 dec 2006
    813
    0
    0
    Lerares
    @Vlinder: moest erg lachen om je vrachtwagenverhaal. Misschien heel stom, maar ik had verwacht dat mensen er wat meer rekening mee zouden houden. Minn oma vertelde dat mensen haar voor lieten gaan toen ze zwanger was enzo. Ik baalde van de week echt dat ik met mijn pak melk, blok kaas en pak sap een half uur in de rij moest staan bij de AH. Moest zo nodig plassen! En van die mensen die rustig een sigaret opsteken als ik de prenatal in wil en dan daar net vor gaan staan......zwangerschapshormonen?

@bellamo: dat wassen vd kleertjes en het echt schoonmaken van de babykamer doe ik, denk ik, pas over 3 weken als ik met verlof ga. Kost me nu teveel energie naast m'n werk en anders ligt hetr allemaal alleen maar stof te vangebn. Maar goed, ik heb dan ook ansoluut geen last van nesteldrang....

Ik voel, denk ik, de hik niet. Zou niet wrten wat ik dan voerl.Misschien voel ik t wel, maar denk ik dat het gewone bewegingen zijn. Voorweeen zou ik ook niet weten hoe het voelt...Ben soms zelfs bang dat als ik straks echt weeen heb, ik het niet eens zou weten....Harde buiken en de baby voel ik echter wel!

Ik las jullie steeds over de Verloskundigenpraktijk, maar dat is om 8.20 ofzo en dan ben ik aan het werk en op mijn vrije (dins)dag slaa[p ik dan nog. Dus ik heb gister de video maar eens ingesteld. Kan ik hewt morgenochtend of zondag wel eens kijken.

Vanmorgen had ik de eerste 3 lesuren vtrij en straks moet ik 3 lesuurtjes lesgeven. Het regende zo hard., dat mijn mannetje me om 10.00 op school afgezet heeft (moet 10.50 - help nog 5 min beginnen) voordat hij naar zijn school ging. We moeten vanmiddag toch direct uit het werk de proefdruk ophalen enboodschapen doen, dus kan prima even zo. Lekker hoor eens niet fietsen met deze buik (soms best pijnlijk als ik flink moet trappen).
    Ik baal er trouwens van dat de kraamzorg nog niet gebeld heeft. Als ze in week 34 nog niet gebeld hebben, bel ik hun. Dan is het npog 5 weken en wat als de kleine eerder komt?

4. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Bianca, welke kraamzorg heb je? je woont ook in Friesland toch?
    Ik heb kraamzorg Friesland en kreeg gister een brief met voorstel voor intake huisbezoek. Ze komen bij mij op 22 januari.
    Dus ongeveer zes weken voor de bevallingsdatum, klopt bij mij wel.
    Nou ik ga me nog even opfrissen en dan zo naar de vk.
    Maak me wel weer iets minder zorgen, voelde net ukkie nog wel even bewegen maar ik vraag het wel even na!
    Verder heb ik mijn dag niet echt, voel me erg moe en niet echt happy.
    Maar ja je hebt wel eens van die dagen.
    Werk ze voor degenen die vandaag nog moeten.

groetjes

5. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    @ Beccaatje:Die van mij werkt dan wel denken we zoals het nu lijkt. Maar ik heb geen kindjes hoor..dus daar kan t niet van komen ;)

@ dieudonnee:

Rustig aan meid hoor...enneh klets hier maar lekker van je af! Knuf, Mili

@ all:
    Mmm misschien dan inderdaad toch wel de hik gevoeld.

Ben terug van de VK en alles was oke. Ze kon echter niet goed voelen nog hoe het ukkie lag.

Ruggetje rechts dacht ze maar of hoofdje of kontje boven lag kon ze niet voelen. Ik bood wat extra bescherming :( met andere woorden mn buik heeft iets teveel spek haha. Eeeennnnn bedankt! ;)

Buik was goed gegroeid, hartje klopte goed, bloeddruk oke en was niets aangekomen in gewicht.

Fysio komt zo aan huis omdat ik last heb met lopen.

Knuf,
    Mili

6. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    :D wat fijn!

Hier echter nog geen lekkage ofzo :rolleyes: alles zou het dan toch wel doen? Je hoeft toch niet perse al te lekken? Of wel....

7. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    :) ja nou ja hihi hier weinig last van maagzuur...maar dus wel van vol gevoel.Hihi eet niet veel, kan niet eens, hihi zit direct vol.
    Sterkte met je bronchitis!

8. fruitdruifje

fruitdruifje Bekend lid

7 jul 2007
    966
    0
    0
    HR Manager
    Noord-Brabant
    Hey meisjes,

Vannacht een shitnacht gehad....van 00 tot 02 uur had ik pijn in mn onderbuik. Het waren een soort krampen die leken op weeën. Niet regelmatig (10 minuten, 3 minuten etc) en ze duurden ongeveer 20 seconden. Ook voelde ik iets hards drukken op mn bekken.

Ik was superongerust.....

toch ben ik na 2 uur in slaap gevallen, dus het zal wel loos alarm zijn geweest.

Dadelijk naar de VLK en vragen wat en hoe...

XFD

9. mamajo

mamajo Actief lid

6 sep 2007
    252
    0
    0
    tjonge jonge... jullie typen bijna sneller dan ik kan lezen :)

FD: laat inderdaad maar even goed nakijken, klinkt vervelend! Hoop dat het inderdaad loos alarm was! Moest trouwens vredelijk lachen om jouw sparerib-bede op de knieën ;)

Hier alles goed. De emo-buien die jullie hebben heb ik ook in overvloed. Heb ik geen vk-praktijk op Tv voor nodig (hoewel dat soort beelden er wel een schepje bovenop doen). Gisteravond kinderziekenhuis op TV: zo'n heel klein kindje dat geopereerd moet worden...zielig!

10. Dalillah

Dalillah Fanatiek lid

6 dec 2007
    1.210
    0
    0
    Ik heb bij de zwangerschap van mijn dochter ook geen lekkage gehad en heb wel borstvoeding kunnen geven, dus je hoeft niet nu al te lekken, geloof me dat ga je later genoeg doen :)

11. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    @ Fruitdruifje wat shit zeg van die krampen! Laat maar goed nakijken..beterschap! Dikke knuffel! Laat nog even weten wat de vk vond!

@ Mili doe ook rustig aan he meid! Dikke knuffel! ;)

Hier helemaal zenuwachtig! Mijn broertje belde net. Zijn vriendin is nu 38 weken zwanger en de bevalling is begonnen. Gisteren is ze wat vruchtwater verloren. En nu moet het voor morgenavond geboren worden. Ze had toenstraks 1 cm ontsluiting. Het kan dus wel even duren of heel snel je weet het niet he. Mijn broertje klonk zooooooooooo zenuwachtig.
    Ik word dus voor morgenavond voor de eerste keer tante! :D Ik heb ook alleen maar een broertje en geen zussen. Wel heel speciaal dat het leeftijdsverschil tussen onze kleintjes bijna nihil is! :D

Verder ben ik net naar de xenos geweest en heb daar kleine mini weckpotjes (0,90 ct) gekocht doorzichtig. daar ga ik blauwe en witte hartsnoepjes in doen en dan een klein blauw lintje er aan en een klein kaartje met de naam en bedankt. Ik ga ze als kraam/geboortebedankjes gebruiken...zoooo'n zin al om ze te maken.

Ze zien er bijna hetzelfde uit als onderstaande, maar heb ik iets smallere.

12. Vlinder78

Vlinder78 Bekend lid

13 nov 2006
    514
    0
    0
    lerares
    Bovenkarspel
    FD en Nikki: succes bij de verloskundige!

Ik wilde ook de verloskundigepraktijk zien, maar was te laat wakker. Volgende week weer werken, dus mis ik het ook. Moest gisteravond erg huilen om die film met Nicole Kidman en (jammie) Jude Law. Waarom moest ie nou toch dood?

Ik heb 's nachts nu ook krampen in m'n buik, maar twijfel nog of het niet aan m'n darmen ligt. Zodra ik opsta moet ik namelijk wel racen naar de wc. De baby is wel erg actief en ik hoor het hartje ook goed, met de angelsound.

@Mili: Nee, volgens mij hoef je nog niet te lekken hoor! Mijn zusje vertelde me dat ze er onder de douche met de warme straal erop wel eens in kneep, om te kijken of er wat kwam. Dat heb ik ook een paar keer geprobeerd, maar toen kwam er niks. Omdat m'n tepels gisteren zo'n zeer deden, keek ik er naar en toen zag ik opgedroogde melk. Toen ik er in kneep AU! kwam er ook melk uit. Alleen uit de rechterborst. Ik wil nog niet teveel hoop hebben, want de vk zei de vorige keer, dat het vaak niet lukt na een borstverkleining.

@Bianca: Ik had ook verwacht dat mensen meer rekening met je zouden houden, als je zwanger bent. Gisteren stond er een oudere man achter me bij de kassa. Hij stond maar te zuchten toen ik alles op de band aan het laden was. Toen ik klaar was duwde hij mijn kar tegen m'n benen en pakte heel demonstratief zo'n stokje voor achter de boodschappen. Was ik blijkbaar vergeten. Toen moest ie shag pakken en kreeg ik weer m'n kar tegen me aangeduwd. Ik ging pinnen, begon hij al tegen de kassiere te roepen: "Ik heb 4 dozen wijn". Die kassiere heel rustig: "Meneer die mevrouw is nog aan de beurt, rustig aan." Kreeg ik een kwade blik van die man. Hij had z'n wijn wel erg hard nodig!

Zo, ik ga weer rapporten schrijven. Door die mac verhalen heb ik nu ook wel zin om vanmiddag even naar de mac te rijden.....

Ik hoop dat iedereen een pijnloze, rustige dag heeft!

13. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    @ mili: Ik had ook geen lekkage en heb mijn zoontje meer dan een jaar lang gevoed!
    Dus geen zorgen om maken ;)

Vandaag kunnen we eindelijk de boeken voor de geboortekaartjes ophalen!
    Oja en dan meteen langs de prenatal de blije doos opahalen.
    :D :D

14. redone

redone Fanatiek lid

2 jul 2007
    2.864
    0
    0
    Nou meiden ik heb vanaf woensdag al buikpijn.Ik dacht dat het misschien kwam doordat ik mezelf een beetje te druk maakte door de mededeling dat de vk mij extra in de gaten wil houden ivm de groei van de beeb.
    Maar ik heb toch maar een plasje ingeleverd vanmorgen en wat blijkt ik heb een blaasontsteking.Vanmiddag kan ik een kuur ophalen bij de apotheek.

15. Vlinder78

Vlinder78 Bekend lid

13 nov 2006
    514
    0
    0
    lerares
    Bovenkarspel
    O, gelukkig weet je nu wat het is. Wel vervelend, maar niet schadelijk.

@Pooh: leuke cadeautjes. Daar had ik nog helemaal niet aan gedacht.

Been aan het rekken, om niet aan het werk te hoeven..........
    Heb de prenatal al gemaild, dat ik nog geen zwangerbox heb ontvangen. Veel te voorbarig waarschijnlijk......

16. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    @ Redone beterschap meid! ;)

@ Vlinder ik vind ze ook wel leuk, maar is helemaal niet verplicht om te doen. Maar ik vind het toch wel leuk om om het bezoek iets te geven als ze weggaan. ;) Succes met de laatste rapporten! ;)

17. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    @ Vlinder ik heb laatst een brief gekregen dat ik m niet opgehaald heb (had ook geen uitnodiging gekregen) en ze zouden m nasturen , deze brief is van anderhalve week geleden maar nog niets ontvangen dus heb ook maar gemaild.. wil m toch erg graag hebben hoor!

18. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    @ Beertje en vlinder de uitnodiging gaat per email. Misschien is de mail bij ongewenste mail terecht gekomen? Ik kreeg hem bij 29 weken. ;)

19. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    (En @ alle andere dames met reactie over al dan geen lekkage)

:) pfieeeeuw gelukkig. Hihi hoorde namelijk meer zwangeren om me heen al: oh ja het werkt hoor want ik lek...en ikke maar denken en kijken: :rolleyes: mmm geen druppie te zien hier ;)

Ja komt vast nog wel, haha sowieso na die tijd, haha met bakken ;) :)

@Redone: He blaasontsteking, niet fijn. Hopelijk ben je dr snel weer van af.

@Pooh: Spannend!!! Hopelijk zal die bevalling een beetje voorspoedig verlopen enzo!

@all:

De fysio is dus op huisbezoek gekomen. Ze belde omdat ik slecht kon lopen dus. Haha lief he?

Ik mag dus niet meer aan het werk ivm BI! Moet die laatste 2 weken dus voor 100% ziekgemeld worden.

Heb net ff naar mn werk gebeld. Mn baas zal me vandaag nog wel bellen...want ja wilde nog die laatste weken afronden enzo en even wat dingen afwerken etc. :rolleyes: Maar dat gaat nu niet meer lukken dus.

Bij hoge uitzondering mocht ik wel thuis op de laptop in mn eigen tempo wat doen, maar mocht dus absoluut niet meer heen en weer reizen.

Verder:
    - mag ik maar 2x per dag traplopen
    - moet met krukken lopen als ik toch even de stad in wil
    - mag niet lang stilstaan
    - moet bekkenband dragen
    - en kan er vanuit gaan dat als klachten na de bevalling niet over zijn,
    ik mn kraamtijd de eerste 10 dagen boven doorbreng. :rolleyes:

Haha hele lijst dus en vergeet vast nog wat ;)

Najaa ben benieuwd wat mn baas zegt. Vind het wel heel erg jammer dat ik nu van mn collega's geen afscheid meer kan nemen voor de bevalling enzo.

Verder met ukkie alles dus oke zoals ik eerder al postte.

Groetjessss,

Mili

20. Dalillah

Dalillah Fanatiek lid

6 dec 2007
    1.210
    0
    0
    Ben benieuwd, heb van de Prenatal ook nog geen brief of mail gehad. Alleen van de Etos tot nu toe.

Deel Deze Pagina