Maart 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door zico, 22 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dalillah

Dalillah Fanatiek lid

6 dec 2007
    1.210
    0
    0
    Haha, ja het komt allemaal met de tijd, maar kan begrijpen dat je soms onzeker kan worden door de mensen om je heen, dat heb ik zelf ook.

Als je kindje er is gaat er een moment komen dat je gaat hopen dat dat lekken nou eens eindelijk stopt! Haha, had echt altijd hele plekken in m'n hoeslaken van het lekken :(

2. fruitdruifje

fruitdruifje Bekend lid

7 jul 2007
    966
    0
    0
    HR Manager
    Noord-Brabant
    Hey meiden,

Net terug van de VLK. Ze was heel lief en vroeg waarom ik vannacht niet gebeld had.

Zij betitelde mijn beschrijving als voorweeën en gaf me de volgende tip om te kijken of het voorweeën of ontsluitingsweeën zijn :

Ga in een warm bad liggen. Als ze afnemen zijn het voorweeën, als ze juist toenemen zijn het ontsluitingsweeën. Beiden type weeën reageren namelijk tegenovergesteld op ontspanning.

Goeie tip hè !?

Verder was mn bloeddruk nog steeds 120/70, dus perfect.
    Koppie ligt nog naar beneden, dus ook dat is goed
    Buik ligt ruim een week voor op de groei.
    Ijzer was een stuk lager dan vorige keer, maar nog prima. 7,8
    Suikeruitslagen waren nog niet binnen...duim, duim, duim

XFD

3. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Zo dames ben bij de vk geweest.
    Helaas wat minder goed, mijn bloeddruk was nu echt te hoog (95/135) en ik moet volgende week dus weer voor een nieuwe meting.
    Urine moest ik ter plaatse nog inleveren en dat was gelukkig schoon, geen eiwitten.
    Maar ik was toch wel wat geschrokken en heb ook even wat traantjes gelaten net omdat ik er zo van baalde, het ging zo goed en nu dit.
    Ik heb me deze week wel erg opgewonden over dat mijn vriend weer moest overwerken en daar kregen we ruzie over etc dus misschien komt het daar van.
    Voor nu moet ik het rustig aan doen (ik doe al helemaal niet veel...) en me dus niet proberen op te winden. Zucht.
    En het is niet gelijk heel ernstig ofzo maar ik hoop wel dat ie volgende week gezakt is want anders zit een thuisbevalling er voor mij niet meer in.
    Ik was best even van slag.
    De baby groeide verder goed en lag ook mooi met het hoofdje naar beneden en het ruggetje tegen mijn linkerzij. Nog niet ingedaald dus.

4. Eekje

Eekje Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.747
    0
    0
    @fruitdruifje: hier ook af en toe last van maagzuur, maar enkel 's avonds en dan vooral al ik nog niets gegeten heb. Hoe was het bij de VLK?
    @Mili: hier ook geen lekken hoor. Wat een verhaal over BI, das niet niks. Verzorg je maar goed.
    @Vlinder: succes nog met de laatste rapporten
    @Pooh: leuke bedankjes. Ik was eerst ook op zoek naar zulke potjes, maar aangezien ik er geen vond in de juiste grootte heb ik nu glaasjes gekocht. Hierop ben ik nu een tekening aan het zetten. Ben ik nog wel even mee zoet, maar is wel leuk om te doen. In het glaasje komt dan een zakje met suikerboontjes. Hopelijk heb ik morgen tijd om te gaan kijken wat er allemaal bestaat van kleurtjes en materiaal en ook voor de kaartjes want die wil ik ook nog zelf maken.
    @Redone: beterschap.

5. Eekje

Eekje Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.747
    0
    0
    @fruitdruifje: ik moet echt wel sneller leren typen want onze berichtjes zijn gekruist. :) Hopelijk zetten je voorweeën zich niet verder. Goede tip van dat bad. Zal aan mijn mannetje zeggen dat hij het nog vlug moet installeren :D . We zijn het gisteren gaan afhalen, maar ja daar ben je nog niet direct iets mee.

@nikkie: ik duim voor een beter bloeddruk volgende week.

6. fruitdruifje

fruitdruifje Bekend lid

7 jul 2007
    966
    0
    0
    HR Manager
    Noord-Brabant
    Thanks Eekje !

en Nikkie : Doe het heeeeeeeeel rustig aan !

XFD

7. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Ja thanks. Voel me nu echt even somber. Ik had al zoiets het gaat mij te goed tot nu toe (meestal komt er bij mij wel tegenslag...) en ja hoor.
    Natuurlijk stomme gedachtes maar zo denk ik dan even.
    Ik had trouwens ook krampen zondag en die zakten gelukkig weer af, ze kwamen bij mij ook om de 15 minuten ofzo en deden best pijn.
    Maar gelukkig was alles nog goed met de baby.
    Hoop dat mijn bloeddruk volgende week weer gedaald is.
    Wat zijn anders de consequenties, kan iemand me dat vertellen.
    Ik ben dus al als de dood voor ziekenhuizen dus hopelijk hoef ik er niet heen.
    Als het zo blijft moet ik dan onder controle bij de gyneacoloog? En zo ja wat doet hij dan extra wat de vk niet kan?
    Ach ik loop op de zaken vooruit maar wil het toch even weten.
    Ik denk dat het toch door de stress komt.
    Vanochtend voelde ik me al niet zo lekker, erg opgejaagd enzo. Dat komt dus van die bloeddruk.

8. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    @Nikkie: He bah wat balen. Rustig aan doen he? Goed voor jezelf en ukkie zorgen.

@FD: hoe zit dat als je geen bad hebt? Mag een hete douche dan ook? :rolleyes: :) Heb geen bad namelijk hihihi... ;) Maar ik hoop dus voor je dat het ff rustig blijft.

@Eekje: Thanks, tsja zit niets anders op dan rustig aan doen. Maar ja belen is het wel, helemaal omdat mn werk al zo moeilijk doet steeds.

9. Vlinder78

Vlinder78 Bekend lid

13 nov 2006
    514
    0
    0
    lerares
    Bovenkarspel
    @ Nikki: Goh, wat vervelend! Ik heb geen idee wat dit voor jou inhoudt, maar ik hoop dat alles meevalt.

@mili: Jeetje, BI, heftig hoor! Wat mag je dan eigenlijk nog maar weinig. Ik dacht dat ze op mijn werk ook vervelend zouden doen, maar dat valt me gelukkig mee. Misschien valt het bij jou straks ook mee. En tja, het gaat nu om jou en je baby en niet om hen hoor!

@Pooh: Ik denk dat ik van de week ook maar eens naar de xenos ga voor van die potjes. Vindt het een leuk idee. Vindt je dat erg, als ik je kopieer?

@FD: Wat een goede tip van dat bad. Ga ik ook zeker uitproberen als de krampen blijven.

Ik ga nu even naar de winkel. Heb zo'n zin in lekker vet. Mijn vriendje wilde graag Desparado's voor vanavond (soort corona-drankje) en die hebben ze maar in 1 winkel hier. De winkel naast mijn werk, waar ik dus al een week niet ben....Ik hoop maar dat ik geen moeders van leerlingen tegenkom. Heb geen zin in lastige vragen.

10. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    @vlinder:

Ja klopt. Mocht ook nog wel naar zw.gym, haha maar alleen voor de gezelligheid. Hihi dus niet meer op de grond. Nou ja wilde daar nog wel heen. Ben nog maar 2x geweest...vind het ook zonde anders.

Tsja ik wacht nog steeds op het telefoontje van mn baas...die wel weggaat...tijdelijk ofzo maar ja we zien wel. Ik hoop dat ie niet lullig gaat doen. Kan ik ff niet hebben nu! En anders mn man al helmaal niet hihi.

Wel fijn dat het bij jou op je werk mee is gevallen. Enneh kan me voorstellen dat je geen zin hebt in vragen ;)

Groetjesss,
    Mili

11. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    @ Fruitdruifje lieverd ben blij dat je naar de vk bent gegaan! En goede tip van dat bad. Hoop dat de krampen wat wegblijven! ;)

@ Nikkie lieverd doe rustig aan hoor! En volgens mij kan die druk volgende week makkelijk gezakt zijn hoor! ;) Dikke knuffel!

@ Vlinder tuurlijk vind ik het niet erg als je die potjes ook haalt. Ik heb ze juist als tip hier neergezet. Ik heb het idee ook van iemand anders hier van het forum! ;) Mannetje vond het ook helemaal leuk en heeft zin om alles te gaan maken. Ik moet alleen nog even lichtblauw lint zien te vinden. Kaartjes doe ik met computer of met de hand. Moet nog even kijken.

@ Mili meid wat een gedoe die BI...wat een pech toch. Maar wel goed dat je niet meer gaat werken hoor! Dikke knuffel! ;)

@ Eekje wat leuk dat je nog een tekening zelf zet op het glaasje! Zo creatief ben ik niet hoor! Ik zag trouwens laatst suikerboontjes met de naam er op geprint...ook zoooooooo leuk! ;)

12. Eekje

Eekje Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.747
    0
    0
    Iemand tips tegen lage rugpijn? Daar heb ik sinds 2 dagen in de namiddag steeds last van. Dat komt omdat ik werk-gewijs een hele dag op mijn stoel moet blijven zitten. De laatste 2 dagen wordt het enkel erger en ik heb nog 7 weken te gaan. Gelukkig nog maar 2 uurtjes werken en dan kan ik naar huis :D

13. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
    @allemaal die het nodig hebben sterkte en lekker rustig aan doen

pfffff ben vandaag weer effe weg geweest en moet eigenlijk poetsen maar kan het niet omdat niet kan bukken heb zo n pijn in me rug niet meer leuk

me blaasontsteking was weg gelukkig

14. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Haha ja goed he? ;) En ach ja t is balen, maar wat ik steeds al zei: liever zelf wat ongemakken en straks met ukkie alles oke, dan andersom!
    Zolang t met ukkie goed gaat heb ik er wel wat pijn voor over! ;)
    Thanks voor je lieve woorden en de knuffel.

Knuffel terug voor jou!

15. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    @ nikkie : Hey meis, ik weet precies hoe je je voelt. Toen ik het bericht kreeg dat mijn bloeddruk wat hoger was voelde ik me ook zo onzeker.
    Mijn bloeddruk was niet zorgwekkend hoog, maar wel hoger dan ik normaal heb. Ze willen me wel iedere week in de gaten houden.
    Ik had gelukkig ook geen eiwitten in mijn urine en dat is heel belangrijk, want stel dat je dat wel hebt kan het zijn dat je zwangerschapsvergiftiging hebt.
    Geklukkig is dit bij jou ook niet het geval.
    Of ze je onder controle van de gryn zetten weet ik niet.
    Ze willen je gewoon nu erg goed in de gaten houden. Ook om in de gaten te houden dat hij niet nog meer omhoog gaat.
    Bij een te hoge bloeddruk voel je je al gauw gejaagd.
    Bij mij vetelde ze dat ik goed op beplaade symptomen moest letten.
    Zoals hoofdpijn, misselijkheid die niet over gaat, en als je een pijn voelt net onder je borsten waarop het lijkt dat iemand een riem aantrekt dat erge pijn doet.
    Als ik zulke dingen had moet ik direct bellen.
    Ik moet ook heel veel rusten!
    Hopelijk is het volgende week weer gezakt!
    Ik was zelf ook meteen in tranen en maakte me ook erge zorgen. Maar ze houden je goed in de gaten.

16. fruitdruifje

fruitdruifje Bekend lid

7 jul 2007
    966
    0
    0
    HR Manager
    Noord-Brabant
    @nikkie :

Mijn beste vriendin heeft 2 zwangerschappen gehad met beide keren een zeer hoge bloeddruk. (170/115)
    Ze kreeg wat extra controle en medicijnen om de bloeddruk te remmen.
    Beide keren beviel zij in het ziekenhuis....maarrrrrr zonder kunstgrepen hoor !

In het ziekenhuis kunnen ze gewoon beter monitoren hoe het met je bloeddruk gaat en ingrijpen met medicijnen zo nodig.

Ik heb het ook niet op ziekenhuizen, maar de zorg daar is gewoon heel compleet aanwezig en er wordt veel beter op jou en de kleine gelet.

Ik hoop dat het niet hoeft, maar indien het niet anders kan, probeer je er dan bij neer te leggen, dan bevorder je dat je bloeddruk niet teveel stijgt. Je kan nog steeds een hele fijne en goede bevalling hebben.

Extra dikke knuffel

XFD

17. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    @ Eekje wat knap dat je tot 2 weken voor de bevalling wilt doorwerken! :confused: Maar lijkt me best heel zwaar! En wat nu als je zoals mijn schoonzusje met 38 w bevalt? Maar petje af hoor! ;)

18. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    hoi hoi meiden !
    zoals jullie kunnen zien heb ik het niet helemaal vol gehouden vandaag maar ben zo trots dat ik heb gezegd dat het wel genoeg was zo ! vond van 8.30 tot 15.00 lang genoeg en de kleine zit zo vervelend ingedaald lijkt het wel
    ik heb zo'n verschrikkelijke druk niet normaal ik heb er echt pijn van en constand het gevoel alsof ik heeeeeeeeeeel erg moet plassen ! ik voel het verschil ook niet meer en vandaag dus half in mijn broek gedaan .. ik voelde het gaan ! gelukkig mega inlegkruisje in dus verschoond en net alsof er niks was doorgegaan :)
    maar is niet fijn want ik kan niet rechtop staan door dit gevoel en dat merk ik dus weer in mijn rug ... ai ai
    maandag naar gyn en vragen hoe het zit als het zo door gaat ga ik straks eerst maar eens lekker in bad liggen ...
    dit moet weg hoor nog 2 dagen werken en dan ga ik genieten van mijn verlog ! en niet hele dagen thuis zitten hoor...

maaaaaaaaaar er is ook waarschijnlijk eens goed nieuws !
    ja ja eindelijk !

ik heb gebeld of de uitslag van mijn bloedonderzoek wel binnen was bij het ziekenhuis want ze zaten zo te mutsen dinsdag over hoe en wat en eerst weer niet natuurlijk en daarna ineens weer wel ....
    ze mogen de uitslag niet geven daar moet ik ook maandag voor maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar
    ze zei dat het OK was ! hoogste 7.1 nou pffffffffffff 7 mag dus over die 0.1 moeten ze niet moeilijk doen hoor !
    oh meiden ik hoop eingenlijk zoooo dat ik terug mag naar VK !
    maarja beeb ligt nog in een stuit en placenta weet ik nog niet of die ok is maar daar moet ik 21-1 nog voor weg en dan hoop ik terug te gaan
    ik mis de VK echt verschrikkelijk en voel me nu in de steek gelaten ... ik ga dit wel aangeven hoor maandag ik krijg niet eens een nummer dat ik kan bellen en ik maak me nu best zorgen of het allemaal wel goed zit zeg maar door de pijn die ik al 4 dagen heb
    maar nog ff doorbijten ! nog maar 3 dagen !
    En dan kan ik dus met dit dieet te blijven volgen de suiker hopelijk onder controle houden ! en dan hoop ik noooooooooooit meer een dagcurve te krijgen ha ha ...

nou in ieder geval ik ben blij dat de suiker een stuk beter is ! ben benieuwd naar maandag dus
    ook nog een soort eindgesprek met mijn baas ...
    dus heftig dagje dan !

Zo en voor alle meiden ff in een keer een knuffel ! want er is weer zo veel geschreven ! ik heb alles bijgelezen en gezien dat er weer een hoop ff rustig aan moeten doen !
    en dat we allemaal nogal wat kwaaltjes hebben bij elkaar .. jammer he ! ik wil nog zo gaan genieten deze laatste weken !
    zag ook leuke potjes als kado ... ! super hoor ! doen jullie dat allemaal een bedankje ? ik had zo iets van nee maar mijn man weer wel ... vertel vertel
    oh en die voorweeen heb ik volgensmij ook al zijn echt niet lekker en doen zelfs beetje pijn .. maar voel de beeb ook echt nog alle kanten op draaien vandaag en dat is ook geen lekker gevoel meer..

19. Eekje

Eekje Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.747
    0
    0
    @Pooh: als ik te vroeg beval dan heb ik inderdaad pech gehad. Ik verlies dan namelijk de eerste week van mijn bevallingsverlof. Langs de andere kant wil ik graag zoveel mogelijk tijd na de geboorte voor ik alweer aan het werk moet. Hier in België hebben we in totaal 15 weken. 1 week verplicht ervoor en 9 weken verplicht er achter. De andere 5 weken mogen zowel voor als achter de geboorte opgenomen worden. Dus het ultieme doel: werken tot eind februari en dan moet ik half juni alweer aan het werk. Dat vind ik ook nog vroeg, zeker als de baby te laat geboren wordt.
    Maar als het echt niet meer gaat, kan ik nog altijd beslissen om vroeger te stoppen hoor.

Heb je trouwens al nieuws van je schoonzusje?

20. bellamano

bellamano Fanatiek lid

16 mei 2007
    1.119
    0
    0
    Bij mij in de buurt is de prenatal blije doos nog steeds niet binnen, helemaal uitverkocht. ze zeiden dat ze hem vandaag binnen zouden krijgen dus ga volgende week weer even langs :) .. Ik hoorde dat er leuke dingen inzitten! Ik ga volgende week ook gelijk weer eens lekker shoppen, nog wat leuke kleertjes kopen voor de baby en iets leuks om in te trouwen, geen jurk maar het is wel leuk als ik iets moois aan heb toch?!

Pooh Ik heb ook die geurbuiltjes! heerlijk indd! En je kast zit al lekker vol ja, ziet er leuk uit!
    Heel leuk idee die wekpotjes als kraambedankje, misschien doe ik je ook wel na :oops: . En spannend zeg dat je tante wordt, weet je al wat het word? je laat het ons wel weten he als het geboren is?!

verder gaat het hier wel oke! alleen kwam vandaag ergens waar ze me 2 weken niet hadden gezien en ze vonden me wel erg dik! en dat ik gek liep! ze bedoelde het vast niet slecht maar vond het toch niet leuk om te horen hoor.. misschien stel ik me aan hoor maar kan er niks aan doen!

Deel Deze Pagina