Ik was net een verhaal aan het typen maar mijn computer viel weer eens uit... grrr hoezo niet opwinden Inmiddels ben ik alweer wat van de schrik bekomen en misschien valt het allemaal wel mee volgende week en zo niet, je kan het toch niet veranderen dan. Ik geef me er maar aan over. Mama1984, ik had even gemist dat jij ook een hoge bloeddruk hebt. Sorry daarvoor.Wanneer moet jij weer voor controle en hoelang heb je dit al? Bij mij was ie dus twee weken geleden nog prima (75/120). Ik heb het gevoel dat het wel goedkomt maar ja mijn gevoel zit er ook wel eens naast haha. Op zich werkt mijn intuïtie altijd goed maar voor mezelf niet altijd.. Toch had ik al het idee dat er iets zou zijn, een soort voorgevoel. En dan afgelopen week he, mijn droom over te hoge bloeddruk en ruggeprik brrrr. Toeval? Maar goed, ik voel me nu wel weer wat rustiger en probeer me gewoon wat rustig te houden de komende dagen. En ja dus ook minder opwinden, wat voor mij soms moeilijk is. Ik ben blij dat er geen eiwitten in mijn urine zaten maar dat wil niet zeggen dat dat niet alsnog kan gebeuren. Ik ga er niet van uit maar je weet het nooit! Sorry als ik even niet op anderen heb gereageerd. Las wel dat jij bijna tante wordt Pooh, wat leuk! Kun je vast zien hoe klein zo'n hummeltje is hihi en in de stemming komen. liefs Nikkie
@ Emma meid super dat het zo goed was en duim voor je dat je terug naar VK mag! Vervelend die pijnen!Dikke knuffel! Ik ben diegene die die potjes doet als bedankje. @ Eekje, bellamano en Nikkie mijn broertje smste net dat ze 9cm had en dat het binnen anderhalf uur geboren ging worden! Waaaaaaaaaaaaaauw wat spannend! En idd wel zalig om straks of morgen zo'n hummeltje te zien! Dat wordt dadelijk of morgen naar Antwerpen toe gaan..daar zijnz e bevallen. Het jammere in Belgie is alleen dat je 4 dagen in het ziekenhuis moet blijven
Voor de mensen die die potjes ook willen kopen een kortingsbon van de xenos van 15%: http://www.xenos.nl/kortingsbon.html Ik kreeg de link als ik me zou inschrijven op de nieuwsbrief, maar die kunnen jullie ook gewoon gebruiken! En oja het wordt een meisje! Maar dat wisten we al!
ohhhhhh pooh wat spannend ! echt aftellen dus ! jij zit bij de telefoon ! tante pooh ! klinkt super zou ik zeggen en jouw inhoud van je kast lijkt op die van mij ha ha zo leuk om die kleertjes te hebben hangen ! ik kijk ook elke dag ff ! ben nu ook nog wat dingen aan het wassen voor de puk .. blijft leuk nu !
Ha meiden, Jeetje wat is er super veel geschreven zeg, stelletje kletstantes hihi..... @wenneke20, Zo dus jij bent al lekker helemaal klaar met de kleertjes wassen. Lekker hoor! Ben blij voor je dat de blaasontsteking helemaal weg was meid! @Bellamano, HOelang moet jij nog werken tot je verlof? @Nikkie, Doe je rustig aan meis! @Mili, Fijn dat alles goed was bij de verloskundige meid! @Pooh, Meid wat spannend zeg! Hou je ons op de hoogte van alles? Leuk idee zeg de kraam bedankjes zeg! Ik zit ook nog te denken hoe of wat we gaan geven voor bedankjes. @Redone, Balen zeg van de blaasontsteking. Hopen dat het snel over is meid! @Eekje, Petje af voor je meis dat je tot zover wilt doorwerken tot je verlof! Zooo meiden, nog 5 werkdagen en dan is volgende week vrijdag mijn laatste werkdag. Vanaf de 21e gaat mijn verlof in, waar ik zo'n vreselijke zin in heb! Ik zit er namelijk echt doorheen pffff..... Ben zo verschrikkelijk moe en het wordt allemaal zo zwaar. Ben namelijk nog steeds mijn vervangster aan het inwerken en heb daarbij ook nog steeds mijn eigen werk. Dus het aftellen is echt begonnen. Door de vermoeidheid voel ik me dus ook niet echt lekker en heb weinig puf overal voor..... De hormonen het lijkt wel of het met de dag erger wordt. Verder vind uk het volgens mij wel heel erg leuk om tegen me blaas aan te trappelen. Af en toe sta ik echt met mijn benen bij elkaar en het is echt pijnlijk. Met andere woorden, zo dat is een leuke bal waar ik tegen aan kan trappelen haha...... Gister nog even naar de prenatal geweest om nog het een en ander te kopen. Er is daar natuurlijk nu aanbiedingen. Oh ja gister ook nog even de babyfoon besteld, bedankt Pooh voor de tip. We hebben de babyfoon bij kinderstoeltje.nl besteld. De alecto nog wat 88. Ik kreeg vandaag een mailtje dat deze morgen word bezorgt. Dus dat is lekker snel. Morgen gaan we nog even naar de baby-dump om nog even lekker rond te neuzen voor de laatste spulletjes en dan zijn we echt helemaal klaar. Meiden ik kom vanavond nog even bij jullie kijken. liefs Divi
@pooh Spannend en leuk dat je tante word.Ben benieuwd laat je iets horen? @Nikki Balen meis van de hoge bloeddruk.Ik heb het bij twee zwangerschappen gehad gehad en moest in het ziekenhuis bevallen.Bij de oudste was de bloeddruk 120/100 toen ik opgenomen werd maar ik had daar ook eiwitten bij in de urine.Zolang je dat nog niet hebt dan is het goed.Ik had een combinatie van eiwitten in urine hoge bloeddruk en dat gevoel van een band om je buik en hoofdpijn,sterretjes zien.Hou gewoon die symptomen in de gaten.Doe rustig aan dan komt het wel goed.
Donders mensen, wat een boel getiep! Nog maar 4 weken werken Ik ga dan wel wassen. Zoveel heb ik ook niet te wassen, want de hydrodoeken gebruik ik nog. Heb maar 3 of 4 set kleren, rompers nog wel ... ach, ik zien het straks wel. @mili (dacht ik) dat is wel heftig met je bekken zeg. Ik moet zeggen dat ik deze week ook nog geen pijnvrije dag gehad heb, dus misschien volgende week de fysio maar weer eens bellen, kijken of ik nog wel de jusite dingen doe. later!
zo lekker een pizza op ! had ik zin in na al die verhalen van gister over de mac .... haha tja die zit hier ook maar 5 min rijden vandaan maar gelukkig lust ik er niet zo veel van ha ha hou niet zo van hamburgers ! Divi wij zijn even ver ! en ik neem nog wat extra vrij zodat ik lekker dinsdag met verlof ga ! woensdag ben ik altijd al vrij en ik dacht al wel dat ik dan donderdag en vrijdag geen zin meer zou hebben ha ha .. nou klopt dus nog ook ha ha oh de droger is klaar ! ga ik ff het bedje opnieuw opdekken volgens de kraamzorgregels ha ha! tja nesteldrang he ! het MOET gelijk weer goed pfff... als ik vandaag ga bevallen is het hier al kant en klaar ... ! maar dat geeft me wel rust ! oh en gister met mannetje er over gehad om een laptop bij te gaan kopen zodat ik niet altijd boven zit ! ha ha lijkt me lekker om ook beneden te kunnen computeren ! ook straks als beeb er is ... en ook als ik de trap bijna niet meer op kan he ! hebben de meesten van jullie ook zo'n ding ? en nog tips ?
Hallo iedereen, Hier alles DIK in orde. Maandag op controle geweest, baby is in 3w 500gr bijgekomen en ik 11 in totaal dus er kunnen gerust nog een paar kilootjes bij. En er is nog altijd héél veel beweging in mijn buik. Morgenochtend moeten we voor een fotosessie met de dikke buik. Ben al totaal voorbereid. Haartjes geknipt en zo. En net zoals Eekje werk ik zolang mogelijk. Mijn vermoedelijke bevallingsdatum is 9 maart (11 dagen na de papa zijn verjaardag en 3 dagen na mijn verjaardag!) en ik werk normaal nog tot 29 februari. Het begint zwaar te worden maar ik doe het op mijn gemak. Enig nadeel van zolang te werken is dat je 's avonds de energie niet meer hebt om thuis iets te doen. Ik ben ook volop bezig om al die kleine kleertjes te wassen en te strijken en ik beleef er héél veel plezier aan! Voor iedereen een rustig weekend toegewenst! Vele groetjes Nessie
Hallo iedereen, Hier alles DIK in orde. Maandag op controle geweest, baby is in 3w 500gr bijgekomen en ik 11 in totaal dus er kunnen gerust nog een paar kilootjes bij. En er is nog altijd héél veel beweging in mijn buik. Morgenochtend moeten we voor een fotosessie met de dikke buik. Ben al totaal voorbereid. Haartjes geknipt en zo. En net zoals Eekje werk ik zolang mogelijk. Mijn vermoedelijke bevallingsdatum is 9 maart (11 dagen na de papa zijn verjaardag en 3 dagen na mijn verjaardag!) en ik werk normaal nog tot 29 februari. Het begint zwaar te worden maar ik doe het op mijn gemak. Enig nadeel van zolang te werken is dat je 's avonds de energie niet meer hebt om thuis iets te doen. Ik ben ook volop bezig om al die kleine kleertjes te wassen en te strijken en ik beleef er héél veel plezier aan! Voor iedereen een rustig weekend toegewenst! Vele groetjes Nessie
@ Beccaatje:Haha ja hoor het was "ikke" K zou inderdaad ff bellen als ik jou was...ik deed ook nog dingetjes die ik beter niet kon doen, en heb nu een bekkenband voor als ik lang moet staan en lopen enneh dat helpt wel redelijk. Geeft net ff wat meer steun en stabileit. Misschien hebben ze voor jou oo wat extra tips ofzo. Want echt de hele tijd pijn is alles behalve fijn (haha k ga dr van rijmen )
@ nikkie: geeft niet hoor, doordat er zoveel getypt word kun je ergens overheen lezen. Ik heb het al vanaf de week van de kerstdagen. Ik begon meteen met piekeren en maakte me als ik maar iets voelde meteen zorgen. Bij mij is hij gelukkig niet meer gestegen. Ik word nu wekelijks in de gaten gehouden... Maar de kleine groeid gelukkig hartstikke goed en hartslag van de kleine was ook goed. Dus dat steld me dan weer gerust. We zijn gelukkig in goede handen Maar begrijp je gevoel heel erg goed hoor! Hou jezelf gewoon goed in de gaten en neem tussendoor voldoende rust. Ik weet niet of jij nou nog aan het werk bent? (sorry ik ben het ff kwijt ). Maar als het wel zo is dan zou ik zeker stoppen, jij en je kleine gaan nu voor!
Hey mama1984, nee ik ben al tijden niet meer aan het werk. Mijn vorige baan ben ik kwijtgeraakt, dus daar kan het niet aan liggen. Sta jij nu onder controle van een gyneacoloog of sowieso al? Ik probeer me nu maar niet zo druk te maken. We zien het volgende week wel. Ik vond trouwens wel dat deze vk (ik had haar nog nooit gehad) erg lang over het meten deed. Die andere is altijd na een paar seconden al klaar. En ik heb er al een hekel aan dus dan schiet ie ook wel omhoog haha. Maar goed we zien het wel volgende week. Hoop dat ik dan die andere vk weer heb. Iedereen een fijne avond. En ik ben benieuwd of je al tante bent Pooh! Ook zo leuk! Ik ben al twee keer tante, van een meisje en jongetje. groetjes
Ooooh Pooh , wat gaaaaf ! ben benieuwd hoe t gaat daar in het Belse ! @all : Ik kreeg vandaag een brief thuis van de VLK. Eén van de 2 VLK in mijn praktijk is zwanger. Nu zijn ze een voorlopige samenwerking aangegaan met een praktijk in een klein dorp hier 15 min vandaan. De weekends worden zo samen gedeeld, want zij hebben ook een zwangere VLK....dus ikke benieuwd kijken op hun site en... zij hebben behalve 2 dames VLK ook een mannelijke VLK ! Hoe noem je zo iemand: een VROEDMAN ? Hij was getrouwd (helaas weduwnaar) en heeft 2 kids.....echt apart....ik had er nog nooit van gehoord.... Op 30-1 is er een info-avond, dus ik ben benieuwd. Als ik de 37 weken haal, moet ik dus niet in t weekend bevallen, want dan krijg ik een onbekende VLK XFD
Goede avond mama's Wat is er hier weer veel gekletst vandaag. We zijn in ons appartement geweest en we moeten toch nog 3 kamertjes verven + het plafond van de keuken. Voor de rest is alles nog prima in orde. Alles een grondige schoonmaakbeut geven en we kunnen in een mooi appartement intrekken. Pooh spannend voor de eerste keer tante worden. Ikzelf ben al 3 keer tante van 2jongens en een meisje. Voor de rest is er zoveel geschreven dat ik het even niet meer weet. Ik ben ook ontzettend moe vandaag. Weet niet meer wie het vroeg maar ik heb ook een laptop en een gewone computer. Ik ben zo tevreden dat we de gewone computer weggeven aan een goed doel en enkel de laptop overhouden. Trappen lopen gaat hier ook met de dag moeilijker maar ik moet nog een kleine maand volhouden en dan ben ik van die trappen verlost. Knuf van zuurtje
FD een vroedman? Nog nooit tegen gekomen maar petje af voor deze durver. Hij is denk ik toch wel 1 van de zeldzame exemplaren. En Pooh al nieuws? Knuf van zuurtje