Maart 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door zico, 22 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    ha ha ha
    ja mili ! ik zag het ook niet aankomen ... rot plank ... en idd piet paulusma zei er gister niks over !
    en ben blij dat je kleintje al weer stampei maakt !

meiden gaan jullie mannen of jullie zelf nog carnaval vieren ?
    mijn man gaat 3 dagen maar gaat met zijn zus en onze vaste ploeg mee .. ik gun het hem van harte maar zal hem zo missen hij blijft daar slapen met zijn zatte kop en stink adem ! maar in 7 jaar heb ik nog nooit zo lang alleen gezeten bah bah
    en hij gaat in een ander dorp carnavallen 20 min hier vandaan dus bij paniek taxi ! en ik heb zelf ok gezegd ! ik ben normaal ook zo'n carnaval-beest we gaan altijd 5 dagen voluit ... boehoe zal het zoooo missen ....

2. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    @ Emma wat vervelend die druk en oefenweeen, maar het schiet al wel lekker op bij jou! Nog maar een paar weekjes wachten! ;) Beterschap!
    Ik denk dat ik met carnaval nogw el naar de optocht enz ga kijken, maar ga het wel missen om te feesten! ;)

3. bellamano

bellamano Fanatiek lid

16 mei 2007
    1.119
    0
    0
    divi, mijn laatste werkdag is 5 februari al! ik heb dan een weekje vakantie genomen en dan gaat daarna mijn verlof in 4 weken van te voren is dat.

Pooh gefeliciteerd! en ik heb er ook last van en bij mij helpt fruit goed en ik drink ook yakhult wat bij mij erg goed helpt, asl ik dat niet doe kan ik weer ff niet zeg maar..

Verder is hier alles rustig! vannacht weer redelijk goed geslapen en voel de kleine veel, zo gezellig vind ik dat! Ik moet wel zo werken tot 23:15 en morgen ook.. echt geen zin in! ben ook al een beetje moe heb veel gedaan vanmorgen, lekker gepoetst en 3 wasjes heerlijk maar vermoeiend. Ook me mannetje heeft hard gewerkt hij heeft een rolluik voor het slaapkamerraam van de kleine gemaakt tegen veel geluid en licht. wij wonen tegenover een basisschool dus in de pauzes is er veel herrie en dan kan de kleine daar straks lekker doorheen slapen! ziet er ook mooi uit gelukkig!
    Fijne dag allemaal. 8)

4. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    bah bah bah ik kom maar niet op gang ! !
    moet konijn schoon maken en ff stofzuigen maar nog niks gedaan ... ja hier gehangen ha ha
    is wel gezellig maar loop nog steeds in pyama en ongekamt haar ha ha
    nou schop onder mijn hol en ik ga ff uurtje wat doen !

en ja pooh ik mis nu de voorpret al wij zijn altijd een maand van te voren al bezig met carnaval heb ook altijd een huis vol loge's en alles versierd en hele dag muziek aan .... en nu .....
    niks
    zoooooooooooo raar ... maar goed ik ga wel aan de jip en janneke champagne met de beeb en zing wel wat voor hem ha ha ..., de oppas voor volgend jaar is al geregeld !

5. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Tjeetje, wat hebben jullie weer veel gebept. Kan het echt niet meer bijhouden hoor.

Over de verstopping: ik gebruik probiotica. Is homeopatisch en je kan het zonder gevaar in je zwangerschap gebruiken. Verkrijgbaar bij de natuurwinkels enzo. Is wel wat prijzig, maar werkt kei goed. Zijn eigenlijk een soort bacterien die bijv. ook in yakolt zitten en die andere darmdingen. Ik neem 1 pilletje per dag nu (ben begonnen met 2) en heb bijna elke dag ontlasting nu en het gaat veel makkelijker. Moest eerst ook echt persen en dat was weer niet goed voor mijn bekkenbodem. En het was kei hard. Nu dus 1 pilletje (wat ik oplos) per dag en nergens last meer van.

Hier had iemand ook een mobiel van fisher price (weet alleen niet meer wie) van rainforest met die blaadjes, gehaald bij prenatal in de aanbieding toen. Ik vond de onze niet leuk meer en ben vandaag bij prenatal ook wezen kijken voor die. Hadden ze hem niet meer, maar een andere vestiging wel. Nu zouden ze hem daar heen halen en kan ik vandaag nog of maandag gebeld worden. Vind hem zo leuk en had hem ook al gezien bij een gezinnetje waar ik kraamde. Het kindje daar keek toen echt naar de blaadjes. Je hebt ook nog een ander model zonder blaadjes maar hoop dat het de goede is. Wat koste die weet iemand dat nog?

Pooh: gefeliciteerd met je nichtje.

Carnaval: doen wij ook niet echt aan wat betreft het uitgaan. Wel gaan we altijd optochten kijken in mijn geboortedorp en hier in Helmond waar ik woon (wie was er gisteren ook alweer wezen eten hier in Helmond, was je vlak bij mij hahaha.). Maar nu hebben ze gevraagd of mijn hubbie wil werken met de carnaval. Geen probleem zei ik doe maar want dan heb je weer 2 extra dagen straks bij de bevalling en daarna. Ook lekker.

6. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah
    mijn nieuwe telefoon is binnen !
    lang leve T mobile ! want dat is echt super snel !
    vanmiddag en vanavond dus wat te doen ... lekker puzzelen hoe en wat alles moet

was net klaar met poetsen en konijn schoonmaken en stofzuigen ! ha ha had het zo warm stond alleen nog in onderbroek en T shirt gaat de bel ha ha
    nou snel rennen broek aan weer trap af ! stonden ze al bij de buren ik puf puf hijg hijg
    volgensmij zullen ze wel gedacht hebben haha 2 van die jonge kereltjes ... ha ha
    maar goed kost me wel een harde buik van het rennen maar ik heb hem ! anders weer naar postkantoor gemoeten en dan heb ik hem woensdag pas ... !
    en ga nu echt nog eetst ff in bad liggen .. al zal ik nu wel geen geduld meer hebben om te blijven liggen ha ha

7. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    @ emma: puzzelse met je telefoon! Leuk joh!

@ all: :oops: :oops: :oops:

Ik heb net een soort van aftel/afstreepkalender gemaakt tot aan week 42 van de zwangerschap (haha jawel hou rekeing met het overtijd kunnen raken)

Haha maar de tijd gaat ook zo snel nu...hihi mn man vond het wel grappig dat ik daarzo mee bezig was net op de compu. Vind het wegstrepen van de dagen alstijd zo leuk! ;) :)

8. apie

apie Actief lid

15 jul 2007
    337
    0
    0
    administratief medewerkster
    Vlissingen
    hallokidoki ,

Kom ook weer effe om de bocht vliegen hier ..we zijn druk druk met inpakken en opruimen hier ...vanwege de verhuizing .

Maar gister weer op controle geweest en alles is nog steeds goed .de kleine groeit goed .Voortaan om de 2 weken .Er is ook min of meer een datum geprikt om de kleine te gaan halen .De datum word nog vastgeprikt maar we weten wel dat het ongeveer de 2de week van maart zal zijn .Dus 15 maart zal het niet worden denk ik maar ietsje eerder .Maar wanneer precies ?

9. Petra1980

Petra1980 VIP lid

12 jan 2008
    5.146
    0
    0
    Accountant
    Den Haag
    Hallo meiden,

Lees eigenlijk vanaf het begin van mijn zwangerschap al een beetje mee op deze pagina, maar nooit de behoefte gehad om zelf iets te plaatsen. Kon namelijk altijd wel wat vinden in andere berichten van mede forumgebruikers.

Nu beginnen de laatste loodjes ondertussen te tellen en dus nemen ook de zenuwen toe en hoor ik graag jullie mening over het onderstaande.

Mijn naam is Petra en ik ben 27 jaar. Ondertussen al weer 9 1/2 jaar samen met mijn lieve mannetje waarvan ondertussen bijna 1 1/2 jaar getrouwd. Ik werk 30 uur als assistent accountant, deed ik al voor de zwangerschap part time werken. Verder is het onze eerste kindje en zijn we ook nog nooit zwanger geweest (met een negatieve afloop).

Nou zijn mijn ouders ongeveer 2 1/2 jaar geleden gescheiden op een rot manier waardoor ik op een gegeven moment depressief ben geworden. Ik heb toen medicijnen voorgeschreven gekregen, namelijk Paroxetine 20 mg en daardoor ging eigenlijk alles steeds beter. In combinatie met gesprekken met psycholoog eind 2006 besloten af te bouwen en begin 2007 medicijn vrij. Toen in februari van dat jaar besloten te stoppen met de pil omdat we een kinderwens hadden. Nou ging het half februari weer heel slecht en ben ik weer aan de medicijnen gegaan, omdat ik weer last kreegt van mijn depressie/angststoornis. Het krijgen van een kindje dus op een laag pitje gezet om eerst zelf weer alles op orde te krijgen. Nou hielden we daar in het begin nog rekening mee met vrijen en gebruikte we een condoom (wilde niet weer beginnen met de pil), maar op een gegeven moment schoot dat er eigenlijk weer bij in. Ondertussen ook antidepressiva weer afgebouwd tot nog 5 mg en dat ging eigenlijk wel redelijk. Uiteindelijk, door omstandigheden, weer bij een andere psychiater terecht gekomen en die wilde toch weer dat ik mijn medicijnen ging verhogen. Hier dus in meegegaan, maar het daaropvolgende weekend kwam ik erachter dat we dus zwanger waren. Ik ben toen direct, in overleg met psychiater, gestopt met AD en dat is eigenlijk heel mijn zwangerschap goed gegaan. Met af en toe een dipje, maar vraag mij af of dat niet normaal is en iedereen daar wel een keer last van heeft.

Nu de laatste tien weken begin ik een beetje zenuwachtig te worden en heb ik ook weer last van een dipje, maar het is allemaal prima te behappen en geniet volop van mijn zwangerschap. Nou ben ik afgelopen vrijdag naar de psychiater geweest en kreeg ik even koud op mijn dak dat ik een hele grote kans heb op een PND. Nou had ze dat in het begin ook wel gezegd, maar ze benadrukte het nu heel erg. Ook gaf ze aan dat het nu waarschijnlijk slechter met mij gaat, omdat het allemaal dichter bij komt en de spanningen dus toe nemen. Nou nemen de spanningen ook wel toe, maar volgens mij is dat normaal. Ik heb nu vragen en gevoelens als:
    - zal ik een goede moeder worden;
    - kan ik het allemaal wel aan;
    - vorige keer had ik een mindere dag en dacht ik "misschien moet ik maar weggaan straks na de bevalling, zodat mijn man en onze dochter gelukkig worden", maar ook hierbij het ik het idee dat het geen twijfels over kunnen is;
    - gaat de bevalling wel lukken;
    - bang voor de bevalling, omdat je niet weet wat je kan verwachten;

Mijn vragen aan jullie zijn de volgende:
    - heeft iemand ervaring met een depressie voor de zwangerschap tijdens de zwangerschap alles prima, maar naderhand toch PND of juist niet (dat hoor ik natuurlijk liever :) );
    - kan iemand zich vinden in de onzekerheden, zoals bij de opsomming beschreven;
    - en hoe gaan jullie hier mee om;

Sorry dat het zo'n verhaal is geworden, maar ben eigenlijk na het gesprek met de psychiater zo onzeker geworden dat ik hoop hier weer een beetje gerustgesteld te worden.

Veel liefs Petra

10. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    Hey Petra

Eerst en vooral gefeliciteerd met je zwangerschap.
    Zelf heb ik nooit last gehad van een depressie of dergelijke. Wat ik je wel kan vertellen is dat het heel normaal is dat je je afvraagt of je wel een goede moeder gaat worden, of je het wel allemaal aankan.
    Je bent nu zo bezig met de bavalling dat het heel normaal is dat je je zoveel vragen stelt en onzeker wordt.
    Ik weet niet of je al veel boeken hebt gelezen over zwangerschap en bevalling, maar dit zou kunnen helpen. Ook erover praten met de gyn of vk kan helpen en zeker je partner niet vergeten.
    Je zal merken dat alles goed zal komen en je niet noodzakelijk een pnd hoeft te krijgen.

Hier kan je uiteraard ook terecht met al je vragen, er zal altijd wel iemand een antwoord hebben.

Knuf van zuurtje ;)

11. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    61 MAART 2008 MAMA'S

Diaantje78- 29 jaar - Gelderland - 27 februari 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Surprise
    Sjalotjuh87 - 20 jaar - Noord-Holland - 29 februari 2008 - bevallen op .... - 1e kindje - Surprise
    Lucifer99 (Marijke) - 33 jaar - Noord-Holland - 1 maart 2008 - bevallen op.... - 3e kindje - Bekend bij lucifer
    Divi - 25 jaar - Zuid-Holland - 1 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje (eigenlijk 3e) - Bekend bij Divi
    Emma29 - 29 jaar - Noord-Brabant - 1 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Surprise
    Faith and Hope - 27 jaar - geheim - 3 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Surprise
    Missdroppy - 28 jaar - Drachten- 4 maart 2008 - bevallen op.... - 2e kindje - Surprise
    Nikkie - 26 jaar - Friesland - 4 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Jongen
    Bianca84 - 23 jaar - Friesland - 4 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Surprise
    MamavanJordy (Bianca) - 27 jaar - Helmond - 5 maart 2008 - bevallen op.... - 2e kindje - Jongen
    Mona79 - 28 jaar - Gelderland - 5 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Meisje
    Lily - 29 jaar - Kwadijk (Noord-Holland) - 6 maart 2008 - bevallen op... - 2e kindje - Jongen
    Beertje86 - 21 jaar - Helmond - 6 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Jongen
    Mamajo - 35 jaar - Drenthe - 7 maart 2008 - bevallen op.... - 3e kindje - Jongen
    Mamsie (Ramona) - 25 jaar - Doetinchem - 7 maart 2008 - bevallen op.... - 2e kindje - Meisje
    Mpje - 22 jaar - ? - 8 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Surprise
    Lievebeesje - 25 jaar - Gelderland - 8 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Jongen
    Beccaatje - 29 jaar - Overijssel - 8 maart 2008 - bevallen op.... - 2e kindje - Jongen
    Miekje1982 (Marieke) - 25 jaar - Almere - 8 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Jongen
    Cornelia - 26 jaar - Zuid-Holland - 8 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Surprise
    Dieudonnee - 27 jaar - Overijssel - 9 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Surprise
    Lucia - 20 jaar - Turnhout (B) - 9 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje (2e voor vriend) - Meisje
    Vosje2000 - 23 jaar - Venlo - 9 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Surprise
    Laffayette - 20 jaar - ? - 9 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Bekend bij laffayette
    Nesje (Nessie) - 26 jaar - Brugge (B) - 10 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Surprise
    Wenneke20 - 21 jaar - Berghem (NB) - 10 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Jongen
    Melis83 - 24 jaar - Rotterdam - 10 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Meisje
    Engel25 - 32 jaar - Mijdrecht - 11 maart 2008 - bevallen op.... - 5e kindje - Jongen
    Pooh69 - 31 jaar - Noord-Brabant - 12 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Jongen
    Fruitdruifje - 35 jaar - Noord-Brabant - 12 maart 2008 - bevallen op.... - 2e kindje - Meisje
    Bellamano - 21 jaar - ? - 12 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Jongen
    Eekje - 28 jaar - België - 14 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Bekend bij Eekje
    Nathalie1973 - 34 jaar - Zeewolde - 14 maart 2008 - bevallen op.... - 4e kindje - Jongen
    Buddy - 30 jaar - Noord-Brabant - 14 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Surprise
    Joeja - 22 jaar - Zuid-Limburg - 14 maart 2008 - bevallen op .... - 1e kindje - Meisje
    Roosje76 - 30 jaar - Friesland - 15 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje (4e voor vriend) - Bekend bij Roosje
    Apie - 33 jaar - Vlissingen - 15 maart 2008 - bevallen op.... - 3e kindje (1e voor vriend) - Meisje
    Mary Jane - 28 jaar - ? - 15 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Surprise
    Sumeye - 31 jaar - Zuid-Holland - 15 maart 2008 - bevallen op.... - 2e kindje - Jongen
    Mili - 25 jaar - provincie Groningen - 16 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Surprise
    Cindy31 - 29 jaar - Landgraaf - 17 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Meisje
    n4th4li3 (Nathalie) - 26 jaar - ? - 17 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Surprise
    Flientje - 23 jaar - ? - 18 maart 2008 - bevallen op.... - 2e kindje - Jongen
    Denise19 - 19 jaar - ? - 18 maart 2008 - bevallen op.... - 2e kindje - Jongen
    Wicjuh - 32 jaar - Harderwijk - 19 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Surprise
    Nique36 - 36 jaar - Prinsenbeek - 20 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Meisje
    Jennefer (Jennefer1985) - 22 jaar - Etten-Leur - 20 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Surprise
    Vlinder78 - 29 jaar - Bovenkarspel - 20 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Surprise
    Sabbe - 26 jaar - Oostvlaanderen (B) - 21 maart 2008 - bevallen op.... - 3e kindje - Jongen
    Roses - 23 jaar - ? - 22 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Surprise
    Jetjuhh - 29 jaar - Ijsselstein - 23 maart 2008 - bevallen op.... - 3e kindje (1e voor vriend) - Bekend bij Jetjuhh
    mama 1984 - 23 jaar - ? - 24 maart 2008 - bevallen op.... - 2e kindje - Surprise
    Natasja - 28 jaar - Rotterdam - 25 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Jongen
    Lolly - 26 jaar - gelderland - 25 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Surprise
    Lilya - 28 jaar - Belgie - 26 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Meisje
    Dalillah - 23 jaar - ? - 27 maart 2008 - bevallen op.... - 2e kindje - Surprise
    Maranka - 34 jaar - Drenthe - 28 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Jongen
    Zuurtje - 26 jaar - Belgie - 28 maart 2008 - bevallen op.... - 2e kindje - Meisje
    Redone - 31 jaar - Drenthe - 29 maart 2008 - bevallen op.... - 4e kindje - Jongen
    Marieketjes - 26 jaar - ? - 30 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Surprise
    Amandaatje - ? jaar - ? - 30 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Surprise

Petra1980 - 27 jaar - ? - ? maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Surprise

Meisjes: 12
    Jongens: 19
    Surprise: 30

BUDDYLIJST MAART 2008 MAMA'S
    Emma29 - Fruitdruifje - Pooh69
    Redone - Zuurtje
    Redone - MamavanJordy
    Wicjuh - DaisySanches
    Wicjuh - Maranka
    Zuurtje - Miekje1982
    Miekje1982 - Apie
    Dieudonnee - Mili
    Divi - Bianca84
    Wenneke20 - Vlinder78

@ Petra welkom hier en gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik heb er geen ervaring, maar wil je wel heel veel sterkte wensen! Ik heb je aan de lijst toegevoegd. maar als je wilt geef dan even je uitgerekende datum door dan kan ik je er tussen zetten! :D

@ Mamavanjordy ik was diegene met die rainforest mobiel en hij heet kiekeboe blaadjes muziekmobiel! Hij is zo leuk en hij was 64,95 bij prenatal.
    http://www.fisher-price.com/nl/products ... p?id=39203

Ik heb aan mijn schoonfamilie het wipstoeltje gevraagd en die is 89 bij prenatal, maar ook zooo leuk!

12. Petra1980

Petra1980 VIP lid

12 jan 2008
    5.146
    0
    0
    Accountant
    Den Haag
    We krijgen een meisje en de uitgerekende datum is 23 maart 2008.

13. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    @ Petra: Allereerst welkom hier!

Ik heb geen ervaring dus kan je in die zin niet "helpen". Maar wat eerder ook al gezegd is, praat erover! Over je angsten en onzekerheden. Met je GYN/VK/psycholoog en vooral ook met je partner. Want deze mensen kunnen je alleen helpen als ze op de hoogte zijn van wat er in jou om gaat! En inderdaad verdiepen in dingen omtrent de bevalling etc kan mogelijk ook helpen, al ligt het er aan wat je leest natuurlijk ;)

Wat twijfels betreft over al dan geen goede moeder zijn...dat herken ik wel. Ik bedoel ik denk dat ik het wel kan, maar toch is het spannend omdat het nieuw is. Je weet niet wat je kunt verwachten enzo.

Die twijfels en onzekerheden of hoe je t noemen wilt hoor ik wel van meer zwangeren om me heen. Dus dat hoeft niet per se te maken te hebben met een depressie/stoornis.

Hey geniet vooral nog even van de zwangerschap..enneh als je meer vragen hebt stel ze maar haha er is vast iemand die wel iets meer weet :)

@ all: Ben druk bezig met mn zwangerschapsdagboeken etc. Ben nieuws van week tot week aan het zoeken op internet etc. Actualiteiten etc, om in te plakken. Had ik nog niet gedaan, maar daar heb ik nu lekker de tijd voor.

Verder alles oke hier alleen mega mega last van maagzuur...haha blllggg heb geen zin in eten erdoor.

Liefs,
    Mili

14. fruitdruifje

fruitdruifje Bekend lid

7 jul 2007
    966
    0
    0
    HR Manager
    Noord-Brabant
    Hey alemaal,

@petra : Hier een burnout gehad in 2004, 2 jaar AD geslikt en hulp van een fijne pysch. okt 2006 afgebouwd, terugvalletje in Januari 2007, waar ik met gesprekken goed doorheen ben gekomen, dus eind Maart gestopt met de pil....
    Tsja, elk verhaal is anders......ik had al een kindje toen ik die burnout kreeg. Toch vind ik het ook weer spannend...brrr
    De bevalling ?...is het wel gezond? Kan ik het allemaal wel combineren, goede baan, gezin etc etc.? Maar ik heb ook geleerd dat bij het sluiten van een deur er altijd weer ergens een raam open gaat. Er komen altijd kansen voorbij.
    De dingen die jij jezelf afvraagt zijn echt normaal hoor.....een kindje krijgen is niet niks...het zal altijd gepaard gaan met ups en downs......neem van mij aan dat het feit dat jij graag een goede moeder wilt zijn een HEEL GOED teken is ! niet vergeten hoor !
    Dat maakt je bij voorbaat al een goede moeder, want je geeft nu al om je kindje ! En de praktijk...? Gaat met vallen en opstaan...durf te leren...durf een keer iets niet perfect te doen.... liefde, voedsel en warmte zijn de 3 belangrijkste dingen voor je kindje...de rest is extra...

Een kindje krijgen is net alsof je in het donker in het karretje van een achtbaan stapt en iemand op de startknopt drukt. Je weet niet waar het heengaat, hoeveel loopings en bochten je tegenkomt, hoe lang iets duurt etc MAARRRR de liefde van en voor jouw kindje maakt het avontuur alles waard !

Als je weer piekert over het moederschap, bedenk dan "wat is het ergste dat er kan gebeuren?"en als dat gebeurt...wat dan nog ?
    Leer jezelf gerust te stellen. Dit is gewoon een fase, maar daar kom je doorheen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Dikke knuf van nog zo'n stresskip ;)

XFD

15. fruitdruifje

fruitdruifje Bekend lid

7 jul 2007
    966
    0
    0
    HR Manager
    Noord-Brabant
    ABOUT carnaval...

Snik....

Dat zie ik mezelf dit jaar niet doen....

En ik ben een echte feestneus !

Wij gaan altijd met 30 man en kids naar de optocht in Breda en Prinsenbeek...verder vieren we het gewoon in Tilburg...

maar ik denk dat ik hooguit als omaatje kan gaan...met rollator of invalidewagentje... :(

Mannetje zal weg 1, 2 of 3 keer gaan, waarvan 2 x met onze dochter...

Dus Em...je belt me maar om te kletsen hoor ! We sleuren elkaar er wel doorheen...

Het leven is goed in het Brabantse land........weet je wat ik wel zou willen zijn......ik heb unne spijker in munne kop au au...............'s nachts na tweeën.....etc etc

XFD

16. Vlinder78

Vlinder78 Bekend lid

13 nov 2006
    514
    0
    0
    lerares
    Bovenkarspel
    Hoi,

Jeetje, eindelijk bijgelezen.
    Ik heb ook heel erg last van verstopping en aambeien. Ik gebruik vaseline lidocaïne creme van de huisarts. veel sinaasappels en brandnetelthee.

Voel nu ook heel veel druk op m'n bekken. Vooral als ik loop.

Vandaag pijn in m'n handen en voeten van het vocht. Kreeg sinds 20 weken m'n ringen niet af. Met ijsblokjes en veel zeep en speeksel uiteindelijk gelukt. Was paar weken daarvoor door vriend ten huwelijk gevraagd met een hele mooie ring en moest die tot mijn verdriet ook al af doen.

Vandaag luiers en zeepjes gehaald voor het beebje. Voor mezelf sokken en onderbroeken voor in m'n vluchtkoffertje. Nu nog toilettas en dan ben ik klaar. Kwam een collega tegen bij het boodschappen doen. Die is normaal altijd zo van niet zeiken, gewoon werken. Maar ze zei meteen toen ze me zag. Meid, jij moet helemaal niet meer werken, je moet rusten. Maarja ik zal toch die rapportgesprekken moeten doen!

Ik ga eens proberen een nieuwe buikfoto in m'n album te zetten.

Ohja, Petra welkom. Ik kan je niet echt helpen, maar lucht gerust je hart hier!

Alle anderen, er is zoveel geschreven, lukt me niet meer om op iedereen te reageren

17. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
    hoi meiden

hier is het ook elke week wat

zat net te eten is er stuk van me tand af van de bovenste laag pfffffffff dus maandag me grote vriend bellen maar niet heus :(
    ben bang van tandarts

18. fruitdruifje

fruitdruifje Bekend lid

7 jul 2007
    966
    0
    0
    HR Manager
    Noord-Brabant
    Getsie !

Ik ben sinds mijn bevalling niet meer bang van de tandarts, dus er is hoop ! ;)

19. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    ha ha ha FD !
    ben blij dat ik niet alleen ben in mijn carnavalsverdriet ha ha tja het is dat gevoel he dat je niet kan uitleggen .. mijn vrienden gingen vanmiddag nieuwe kleding kopen .. ai ai ik ben jaloers !
    ik zou nog mee kunnen naar de optocht maar daar vind ik nou altijd net niks aan en het is meestal rot weer ook nog !
    nee ik sluit me op achter de computer ha ha kom ik lekker veel beppen hier !

Wenneke hier is het ook al de hele week van die stomme dingen ... grrrr ben vandaag ook maar lekker thuis gebleven maar hier binnen is het ook niet veilig de afwerkplank van de keuken viel 2 mtr naar beneden op mijn hoofd en buik ...
    en heel de week al echt van die domme dingen ...
    wel vervelend en ik ben ook zo bang van de tandarts .. heb ook een gaatje maar ik ga het niet vertellen hoor ha ha hoop idd na de bevalling dapperder te zijn !

Vlinder erg he om je ringen af te doen ik heb er echt ff om moeten huilen en ik loop nu al 21 weken zonder mijn schatjes om .. ik pas gewoon die van mijn man zo dik zijn mijn vingers nu maar zal blij zijn als ik ze weer aan kan !

Petra ik heb begin dit jaar een dip gehad ... ben er met hulp van een psycholoog goed er sterk uit gekomen en was hierna ook gelijk zwanger ! heb nog wel mijn buien hoor maar mijn VK en Gyn weten er van ! ze hebben hierom ook een bevallingsplan met me gemaakt .. kan maar klaar liggen ! maar ik snap je onzekerheden maar al te goed de toekomst is eng omdat ik het niet in de hand heb maar ik weet zeker dat ik het kan en goed zal doen ! vertrouwen in jezelf hebben hoor meid het komt echt goed !

Mili ik heb al zo veel voor in mijn boek dat ding puilt al helemaal uit en we moeten nog wel ff he ! vind het wel zo leuk ! heb alles wel bijgehouden maar de foto's plak ik pas in als de kleine er is kan ik ff kijken wat wel en wat niet ! en zeker leuk die afstreepkalender maar dan zou ik ook maar tot 42 weken aanhouden !

Pooh wat een leuk ding is dat toch he ! en oh oh dat koppie van die kleine krijg je er die ook bij ? ha ha
    hoe is het met je mannetje is hij nog ziek ?

APie wat spannend als je al een datum weet kan je helemaal definitief aftellen .. ook wel handig ! mag ik vragen waarom je een keizersnede krijgt ik ben het ff kwijt !

nou ik ben nog steeds aan het puzzelen hoor ha ha ik weet weer waarom ik mezelf blond verf ha ha
    maar goed er komt schot in ik heb al 3 foto's en 4 liedjes van de comp naar de tel gekregen binnen 5 uur ha ha

20. lucifer99

lucifer99 Actief lid

1 mei 2007
    232
    0
    0
    Hey meiden,

Ik ben ook weer ' in het land der levenden '. Mijn koorts is weg en op het hoesten en snotteren na voel ik me gelukkig weer redelijk. Zelfs heb ik weer trek in eten (voelde me zo 'slecht' dat ik weinig heb gegeten, die beeb heeft toch ook voedingsstoffen nodig!)

@Pooh; gefeliciteerd met je nichtje! Tante zijn is heel leuk hoor (heb 3 neefjes en 2 nichtjes, leeftijden: 7,5,5,3 en 4mndn)
    @Petra; waarom zou je een slechte moeder zijn?!? Het is heel normaal om je zorgen te maken hoor, maar als je je echt veel zorgen maakt, probeer het inderdaad met je verl.kundige te bespreken of met je partner, hoop dat je wel van je zwangerschap kunt genieten!

Fijne avond allemaal, ben er morgen weer!

Deel Deze Pagina