Maart 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door zico, 22 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    @ emma: zo wij hebben alle surinaamse boodschappen weer in huis. Dat is idd maar goed ja dat dat niet mogelijk is. Hij is er al heel erg druk mee omdat als wij het maken er veel mensen zijn waar we het ook voor moeten maken.
    Het scheeld dat ik bepaalde dingen ook nu ondertussen zelf kan maken.
    Maar ja het lekkerst blijft van mijn mannetje zelf ;)
    Hij staat nu in de keuken kikkererwten te maken..... mmmmmm en daar ben ik zo gek op! :D :D
    Het is een soort borrelhapje.. maar dan wel erg gezond ;).
    Nou het is klaar dus ga daar nu maar eens lekker van smullen :D

2. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    ha ha klinkt raar een lekker hapje van kikkererwten maar geniet er maar lekker van hoor !
    smakelijk zou ik zeggen !

en lucifer ben blij dat het eindelijk weer wat beter gaat ! goed eten hoor !

en ik ga hier eens stoppen voor vandaag zit er al bijna de hele dag nu en heb behoorlijk last van mijn rug ! en ben nog steeds aan het puzzelen met mijn mobiel maar heb hem al ver onder de knie !
    leuk zo'n nieuw speeltje he !
    fijne avond nog meiden !
    dikke knuf van Emma

3. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    hahah ... je bent niet de enige die dat zo zegt.
    Veel mensen kijken even raar, maar zodra ze het gegeten hebben vind over het algemeen iedereen het erg lekker.
    Het heeft ons zeker gesmaakt.

4. n4th4li3

n4th4li3 Fanatiek lid

15 sep 2007
    1.409
    0
    0
    Zo, een rustige dag vandaag met berichten... Maar ja het is nog vroeg! :)
    Ik ga m'n huis een beetje aan kant maken vandaag, dinsdag een kijker, spannend! En zaterdag ook nog open huis dus ik hoop dat het ons meezit deze week.
    Fijne zondag allemaal, geniet ervan!
    Groetjes Nathalie

5. fruitdruifje

fruitdruifje Bekend lid

7 jul 2007
    966
    0
    0
    HR Manager
    Noord-Brabant

Jaaaaaa ! De ouwe vetrouwde Hummus ? Ik maak m ook wel eens....kikkererwten pureren, 2 potjes rauw sesamzaad, beetje olijfolie, beetje knoflook, beetje citroensap, koriander, paprikapoeder, komijn peper en zout....

en dan soppen met brood...mmmmmmmmmmm

6. fruitdruifje

fruitdruifje Bekend lid

7 jul 2007
    966
    0
    0
    HR Manager
    Noord-Brabant
    Hey al eentje wakker !

Goeiemorgen meis !

Iedereen een fijne zondag !

XFD

7. n4th4li3

n4th4li3 Fanatiek lid

15 sep 2007
    1.409
    0
    0
    ;) Gezellig he? hihi :D

8. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Petra, welkom hier! Ik denk dat veel meiden wel last hebben van twijfels en angsten. Dat hoort er toch een beetje bij als je de 1e keer moeder wordt. Zelf ben ik in het verleden depressief geweest dus ik weet wat het is. Nu nog steeds ben ik wel gevoelig. Als er bijvoorbeeld iets voorvalt kan ik even helemaal in een dip zitten terwijl een ander er misschien makkelijker mee omgaat. Dat zit nu eenmaal in mijn karakter, best lastig soms.

Gister zijn we toch nog even voor babyspullen wezen kijken. Niet zo ver weg maar iets minder ver rijden omdat ik toch wel rustig aan moet doen nu. We hebben nog een witte box gekocht. Toch maar een nieuwe. Ach moet kunnen, het kamertje hebben we al tweedehands.
    We hebben deze gekocht:

http://www.baby-dump.nl/index.php?page= ... k=59&m=195

En verder hebben we nog een showroommodel wipstoeltje van Koelstra gekocht en een mobile voor boven de box.
    Maar we hebben dus nog niet alles. We moeten nu nog een luieremmer, badje en standaard, babyfoon en nog wat dingetjes.
    Maar goed die kan ik hier in de stad ook wel kopen.

groetjes

9. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Goedemorgen!

Alles gaat oke hier. Bij jullie ook?
    Heeerlijk uitgeslapen en mn man heeft lekker broodjes gebakken, en roerei gemaakt en verse jus d orange! :D Lief he?

Groetjes en knuf,
    Mili

10. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    Goedemorgen mama's
    Hier is ook weer alles in orde. Had gisteren enorm veel pijn na het lange rechtstaan. Maar ik had geen andere keuze, we waren op het appartement en er staan nog geen stoelen. Dinsdag gaan we terug want we krijgen de sleutels terug van de huurders. We dachten dat er in de woonkamer papier hing waar we over konden schilderen maar dit gaat dus niet. We gaan woensdag een nieuw papiertje kiezen wat we wel kunnen oververven.

We hebben ook nog 2 nieuwe lampen nodig en halen we dan ook. Eentje voor de keuken en eentje voor ons meisje haar kamer. We hadden al een leuke gezien maar toch maar even kijken of er misschien nog iets leukers is.

Ik heb eens nageteld en nog 3w6d tegen dat we verhuizen. Hoezo ongeduldig aftellen? :) :) :)

Pooh ik geloof niet dat ik jou al gefeliciteerd had dus bij deze nog gefeliciteerd met de geboorte van je nichtje.

Carnaval vieren doen wij hier niet. Wilde het vorig jaar met de kindjes vieren en net toen waren ze allemaal ziek.

Tot nu toe heb ik nog geen last van verstopping? gelukkig maar.

Waarom is iedereen toch bang van de tandarts? Ik niet in ieder geval.

Emma hoe gaat het met je nieuwe mobieltje? Weet je al waarvoor alle knopjes en functies zijn?

Lucifer fijn dat de koorts weg is, voel je je al direct weer wat beter.

Mama mmmmmmmm lekker kikkererwten.

Nikkie mmoie box heb je gekocht.

Mili wat een lief mannetje, als mannetje gaat werken krijg ik iedere dag ontbijt op bed. Heerlijk hé zo verwend worden?

Knuf van zuurtje ;)

11. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Zuurtje, doe je het rustig aan! Kan me voorstellen dat je aan het aftellen bent. En dan moet je nog de babykamer in orde maken zeker? Wel je rust nemen hoor.

Ik was ook nooit bang voor de tandarts maar ik heb vaak gaatjes en dan die boor, ieeeeks daar gaan mijn nekharen van overeind staan. Ik moet ook altijd verdoving omdat ik heel gevoelige kiezen heb, kan er niks aan doen. En dat je daar overgeleverd bent en hulpeloos in die stoel ligt.
    Nee niet mijn favoriete ding maar echt bang ben ik niet. Heb er een hekel aan.

12. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    Nikkie ik rust op tijd hoor. Dinsdag nemen we de rolstoel mee en kan ik het behang verder adoen als ik zit. Alles wat bovenaan hangt of helemaal beneden waar ik me voor zou moeten bukken doet het mannetje.

De beebkamer moeten we ook nog in orde maken. De 2 kinderkamers moeten geverfd worden. Ons zoontje krijgt een lichtgroene en onze dochter een lichtpaarse kamer. We gaan er ook posters en speciale muurstickers ophangen.

Knuf van zuurtje ;)

13. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Ben trouwens even benieuwd.... bij wie is de baby al ingedaald?
    Meestal toch pas rond de 36 weken maar het kan wel eerder.
    Onze baby was dus nog niet ingedaald volgens de vk.
    Hoofdje lag wel mooi onderin (waar ik dus de hik ook altijd voel) en het ruggetje aan de linkerkant. Beentjes kon ze niet zo goed voelen. Maar volgens mij vouwt ie zich ook nog wat dubbel en hij trapt meestal in mijn rechterzij haha.

14. redone

redone Fanatiek lid

2 jul 2007
    2.864
    0
    0
    Goedemorgen

Ik heb mijn ring af kunnen krijgen gisteren.Ik doe hem voorlopig ook maar niet meer om.

@Petra welkom hier.Ik heb ook geen ervaring ermee maar wat de rest van de meiden ook al zei praat er anders over met vk/gyn en ook heel belangrijk met je partner.
    @Nikki bij mij is de beeb nog niet ingedaald.Hij ligt wel met het hoofdje beneden.Bij mij kan het op het moment van bevallen nog wel gebeuren omdat de beeb zoveel ruimte heeft omdat ik al 3 keer eerder ben bevallen.

Ik ga zo naar Leeuwarden toe.Mijn dochter moet handballen.
    Groetjes en tot vanaaf

15. bellamano

bellamano Fanatiek lid

16 mei 2007
    1.119
    0
    0
    zo wat ik zo vluchtig heb gelezen is het een best goed weekend voor iedereen! :D

Ik heb vannacht heel rot geslapen! Ik had gisteren avond avonddienst heel erg druk i.v.m. een zieke maar op zich ging het erg goed. Ik heb heerlijk nasi gegeten alleen ik was iets uitgeschoten met de sambal maar ik dacht lekker ik hou van heet eten dus daarom. Nou vannacht ik dacht dat ik gek werd! KRAMPEN! mijn darmen kunnen er duidelijk niet meer tegen wel 3 x naar de wc geweest jeetje wat deed dat pijn. dus een hele beroerde nacht gehad en ben nog erg moe, en heb een hele harde buik. maar vanavond gelukkig mijn laatste dienst en dan paar dagen vrij!

Weten jullie of je van die salmiak snoepjes mag eten?

16. Vlinder78

Vlinder78 Bekend lid

13 nov 2006
    514
    0
    0
    lerares
    Bovenkarspel
    Goedemorgen,

Zuurtje, succes met behangkrabben deze week.
    Mili, wat een lieve man heb je.
    Nikki, mooie box. Ik heb ook een witte, met letters erop. Hij staat bij de babydump in het ecru, maar ik heb de witte besteld.
    Wenneke, leuke luiertas, was ik gisteren helemaal vergeten. Ik vind hem goed bij je wahen passen.
    Mama, Surinaams eten vind ik echt heerlijk. mijn buurvrouw en vriendin is Surinaams. Ze gaat me vast vreselijk verwennen met lekker eten, als ik bevallen ben. Dat heeft ze al gezegd.mmmmmm

Ik moet morgen naar de vk. Ben benieuwd of onze beeb al gedaald is, of überhaupt met het hoofdje naar beneden ligt. Ben ook benieuwd naar m'n bloeddruk. Ben dit weekend echt heel erg opgeblazen en heb flink pijn in m'n handen van het vocht. Begin me nu echt zwanger te voelen. Gisteren even het bed opgemaakt, maar m'n rug vond dat niet zo prettig. En m'n boobs doen toch zeer.........Gisteren wilde er een kat bij me liggen, maar die ging op een boob staan. AU!

17. Vlinder78

Vlinder78 Bekend lid

13 nov 2006
    514
    0
    0
    lerares
    Bovenkarspel
    Bye the way, hebben jullie ook zo'n dikke kop gekregen. In m'n album kun je goed zien, hoe dik m'n hoofd is geworden. Hij is wel 2 keer zo bol. Allemaal vocht, vind het zo lelijk. Gisteren herkende een goede kennis me niet eens meer.

18. Vlinder78

Vlinder78 Bekend lid

13 nov 2006
    514
    0
    0
    lerares
    Bovenkarspel
    Ik weet niet zeker of salmiak drop is. Misschien even op internet zoeken?
    Ik heb even gezocht. Geldt hetzelfde voor als drop, zoethout en anijs. Met mate kan het geen kwaad, maar bij een hoge bloeddruk niet doen. En dus ook geen kilo tegelijk opeten.

19. Petra1980

Petra1980 VIP lid

12 jan 2008
    5.146
    0
    0
    Accountant
    Den Haag
    Lieve meiden,

Bedankt voor jullie geruststellende antwoorden. Ik voel mij nu ook wel weer wat beter nu ik merk dat ik niet de enige ben die wel is twijfels heeft over het hoe nu verder straks na de bevalling en dat iedereen dit een spannende tijd vind.

Verder geniet ik wel volop hoor. Kamertje is helemaal geverfd, knalroze, terwijl ik dat vroeger altijd zo afgezaagd vond als je een meisje kreeg :rolleyes:. Verder moeten we nog wel het 1 en ander kopen qua spulletjes, maar ik ben 23 maart uitgerekend dus ik heb nog even.

Werken ben ik ook aan het aftellen. Nog zes weekjes werken en dan met verlof (wil tot vier weken van te voren doorwerken). Kijk er aan de ene kant heel erg naar uit, de verlofperiode, aan de andere kant ben ik al bezig met hoe ik straks die tijd ga invullen. Ik kom al een heel eind dus het gaat wel goedkomen :eek: .

Nou nogmaals bedankt voor jullie geruststellende antwoorden en succes met de voorbereidingen of overige zaken die op dit moment spelen.

Veel liefs Petra

20. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Nog iets, hebben jullie het ook wel eens benauwd? Ik heb dat nu geregeld, een naar gevoel. Omdat de baarmoeder zo hoog zit.
    Ik draai vaak in mijn slaap ook op mijn rug en word daar meestal wakker van.
    Ook als ik wat onderuit gezakt op de bank lig heb ik het wel eens.
    Hopelijk daalt de baby snel in, dan krijg je weer wat meer lucht.
    Nou ik ga nu echt achter de computer weg.
    Even wat eten en straks komt mijn vriend ook thuis, hij moest een paar uurtjes werken.

Ook weer triest, twee zulke jonge jongens gesneuveld in Afghanistan. Ben blij dat mijn vriend al jaren niet meer in het leger zit. Vlak voor dat ik hem leerde kennen is ie eruit gestapt. Hij is wel op uitzending geweest destijds in voormalig Yoegoslavië. Maar dat was lang zo gevaarlijk niet als nu in Afghanistan.
    Iemands vriend hier was toch ook militair?

liefs Nikkie

Deel Deze Pagina