Maart 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door zico, 22 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    @ pooh:Haha ja ik herken het die kriebels heb ik ook nog steeds. En we zijn al sinds 1996 bij elkaar en sinds 2005 getrouwd! Haha hopelijk blijft het goede gevoel voor altijd, maaareh dat denk ik wel...hihi we houden het al zooooo lang vol! ;) :)

@ all:

Hier druk bezig geweest weer met schrijven voor de baby, en nieuws gezocht etc...ben helemaal bij tot en met deze week. Dus nu gewoon bijhouden en daar heb ik alle tijd voor...met mn verlof/ziektewet ;)

Rennie mag je toch gewoon hebben? of niet? Begon ineens te twijfelen...en das het enige wat bij mij helpt tegen maagzuur.

Knuffel Mili

2. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    Mili rennie mag je gewoon hebben. Ik mag dit van mijn gyn nemen.

Knuf van zuurtje ;)

3. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Thanks voor je mega snelle reactie! :D
    Knuf,
    mij

4. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    Graag gedaan Mili.

Knuf van zuurtje ;)

5. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    @FD: herkenbaar, ik heb ook last van die pijn onderin. En daardoor ook moeite met ondergoed en drukkende broeken. Zal wel horen. Dinsdag weer naar de vk.

mensen, gister toch een kramp ineens! Mag je nu magnesium innemen of niet? Ik heb dat ergens gelezen maar op het potje stond dat dat in overleg moest.....Maar die kramp was niet gaaf. Wat doe ik daar tegen? Echt hele kuit en voet en hamstring vast AUWAUWAUW!

6. Cindy31

Cindy31 Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.373
    0
    36
    Verkoopster.
    Landgraaf
    Ik heb weer eens nieuwe buikfoto's in mijn album staan!

Groetjes Cindy

7. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    hoi mieden
    hier een drukke dag zijn hele dag op visite geweest en heb ook geen puf meer
    vandaag helaas voor de 2e keer mijn blaas niet meer onder controle ... erg shit kan niet anders zeggen
    maar goed lang leven inlegkruisjes want zat op visite en daarna op een verjaardag ...
    morgen naar de gyn zal het e.e.a. eens vragen want ik heb zoooo veel druk van onder is niet normaal en mijn buik is ook super hard en doet ook pijn .. en nog steeds last van mijn benen snachts... dus ik ga ze lekker nu omhoog gooien en nog ff wat op de bank hangen met mijn man !
    morgen reageer ik weer volop maar eerst dus naar gyn en nog werken hoop na gyn nog ff snel te kunnen vertellen hoe het was anders ben ik er savonds weer !
    fijne avond meiden !
    knuf emma

8. Vlinder78

Vlinder78 Bekend lid

13 nov 2006
    514
    0
    0
    lerares
    Bovenkarspel
    @mili en pooh: Ik heb ook zo'n leuke vriend. En hier ook na 10 jaar nog steeds vlinders :({|=

@Miekje: Mijn vriend kan ook op ieder moment weggeroepen worden. Wel niet als militair, maar in de off-shore. Ik weet ook nooit van tevoren voor hoelang. Als ik lig te bevallen, proberen ze wel een helikopter te sturen, maar je weet nooit of die op tijd komt. Hij is nu lekker thuis :D

@Nathalie: Hier ook minder getrappel. Hartje hoor ik gelukkig nog goed.

@Zuurtje: Blijf jij maar lekker zitten bij het verhuizen hoor! Mijn vriend heeft grote gereedschap opruiming gedaan en ik heb af en toe wat aangegeven. ;)

Fd: Wat vervelend dat je je niet lekker voelt. Morgen i.d. maar even plasje inleveren. Ik moet zeggen dat ik nu ook al 3 nachten wakker wordt van kramp in m'n onderbuik. Ik moet morgen ook naar de vk, dus zal er even naar vragen. Heb ook veel harde buiken en heel veel vocht.

9. Vlinder78

Vlinder78 Bekend lid

13 nov 2006
    514
    0
    0
    lerares
    Bovenkarspel
    @ Nikki: Hier ook veel benauwdheid. Ben ook astmatisch, dus verergert de boel.

@Beccaatje: Geen idee of je magnesium mag. Ik weet ook niet zo goed wat tegen kramp helpt. Warm bad misschien?

@Cindy: Mooie buikfoto's.

10. Wicjuh

Wicjuh VIP lid

14 apr 2006
    6.700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    Mensen, volgens mij heb ik sinds vandaag mega vochtvasthouden. :S
    De laatste paar weken al wel iets in mn voet(en), merkte ik omdat mn wreef pijn deed bij de meeste schoenen, vooral rechts. Maar t lijkt vandaag wel superheftig, pff. Raar gevoel aan mn benen, sokken lijken wel een meter weg te zakken :S jakkes. Ook bij mn handen (en arm ook beetje aan 1 kant) een raar dik gevoel.
    Iemand een tip hiervoor? Uhh..tegen?

Ook al een paar dagen tegen hoofdpijn aan, vandaag de hele dag echt hoofdpijn gehad. Denk dat het aan een verkoudheidje of griepje licht, was tot de middag ook beetje snotterig.

Klachten lijken nu beetje bij beetje aan te zetten hier, helaas. ;)

Beebje hier ligt nog niet ingedaald, weet ik wel zeker. Ligt nog best hoog, en volgens mij nog steeds in favoriete houden = hoofd boven en kont onder. :rolleyes:
    Dinsdag weer naar de vk, we zullen het wel horen. Kan zelf niet echt bepalen hoe het ligt eigenlijk.

11. redone

redone Fanatiek lid

2 jul 2007
    2.864
    0
    0
    Ik heb laatst ook kramp gehad en 2 dagen later bij de vk had ik er nog steeds last van en toen zei de vk dat ik het beste magnesiumtabletten op kon halen.Dus magnesium mag je wel hebben.

12. lucifer99

lucifer99 Actief lid

1 mei 2007
    232
    0
    0
    Hey meiden,

Hoe gaat het aantrekken van sokken en schoenen jullie af? Ik krijg het soms nog maar met moeite en veel zuchten voor elkaar. Gelukkig heb ik een megalief zoontje van 5 jaar die altijd wel de ritsjes van mijn schoenen/laarsjes open of dicht wil doen. "vroeger hielp je mij, nu help ik jou" zegt de schat dan. 5 jaar en het dan al over 'vroeger' hebben, heerlijk!

Deze week laatste week voor mijn zwangerschapsverlof. Raar idee hoor, dat het alweer zo ver is!

knuf,
    Lucifer

13. Petra1980

Petra1980 VIP lid

12 jan 2008
    5.146
    0
    0
    Accountant
    Den Haag
    Even antwoord op een aantal dingen die ik langs zag komen, weet niet meer precies wie waar last van had :oops: :

Vocht
    - vocht vasthouden deed ik ook heel erg, maar heb nu mijn matras aan het voeteneinde hoog liggen en dat helpt echt heel goed;
    - wat mij verder hielp tegen vocht is het dragen van platte schoenen. Droeg eerst nog laarzen met een laag hakje, maar dan heb ik toch wel snel last van vocht.
    - probeer verder heel veel water te drinken. Als je dit een paar dagen vol zal houden is het vocht, bij mij in ieder geval, snel verdwenen.

Kramp
    - bij kramp, ik heb het voornamelijk in kuit, trek ik mijn tenen naar mijn toe. Dan is de kramp direct verdwenen.

Verder voel ik de baby ook veel minder vaak, maar als ik d'r voel dat raakt ze mij goed. Verder inderdaad ook last van benauwdheid, soms lijkt het wel of je aan het hyperventileren bent wanneer je aan het praten bent. Waarschijnlijk doseer ik mijn ademhaling dan niet goed genoeg.

Ons meisje ligt wel al met haar hoofdje beneden, maar nog niet ingedaald. Had ergens gelezen dat het moet schelen wanneer je kindje is ingedaald, omdat je dan weer wat meer lucht krijgt (geloof dat het wel alleen voor het 1ste kindje gold).

Hebben jullie verder nog ervaring met boeken ter ondersteuning/informatie voor de bevalling. Ik zat te denken aan de boeken van Beatrijs Smulders "Veilig bevallen" en "Veilig de kraamtijd door" of zoiets. Iemand hier ervaringen mee en waren deze positief of negatief.

Verder vroeg ik mij af of jullie ook een gevoel hebben over de bevaldatum. Ik zeg iedere keer tegen mijn man dat ik zo het gevoel heb dat onze kleine meid begin maart gaat komen in plaats van de uitgerekende datum van 23 maart. Niets dat daaraan ten grondslag ligt hoor, voel niets, etc. Maar het is gewoon een gevoel net als dat ik in het begin het voorgevoel had dat het een meisje zou worden en daar had ik gelijk in.

Nou is weer een heel verhaal. Ga lekker slapen, morgen weer aan de slag en wens iedereen sterkte en tot morgen weer op het forum.

Veel liefs Petra

14. Vlinder78

Vlinder78 Bekend lid

13 nov 2006
    514
    0
    0
    lerares
    Bovenkarspel
    @Petra: Ik heb het boek "veilig bevallen" ook. Ik vind het wel prettig lezen.

Ga ook slapen! Ik hoop dat iedereen een goede nacht heeft.

15. Wicjuh

Wicjuh VIP lid

14 apr 2006
    6.700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    Veel water drinken helpt? Ik ga het proberen! Mogen ze op het werk wel een wc op de afdeling zetten, loop nu al de hele dag op en neer hihi :rolleyes:

Enne, boek heb ik niet specifiek voor bevalling of kraamtijd, mn man en ik volgen de cursus Samen Bevallen, hoop daar veel mee te pakken.

Verder heb ik wel een gevoel over de bevaldatum of ongeveer dan, maar ik weet zeker dat die bij mij heel erg beinvloed wordt door de wens van de datum ongeveer. Dus eigenlijk, nee niet echt een gevoel. Pfff, dom verhaal hihi...

Mogge all, trouwens! :)

16. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    Goeiemorgen!

Vandaag laatste dagje thuis. Morgen weer gaan werken...zal wel weer wennen zijn na kerstvakantie en weekje huisarrest. Ik zal er nog maar van genieten vandaag! :D

17. Vlinder78

Vlinder78 Bekend lid

13 nov 2006
    514
    0
    0
    lerares
    Bovenkarspel
    Goedemoggel!

Straks naar de vk en dan voor het eerst in 3 weken weer werken. Ben benieuwd! De kinderen zullen wel blij zijn, ik hoorde van de directeur dat ze er erg veel moeite mee hadden, dat ik er niet was. Lekker knuffelen met ze vandaag!

Iedereen een fijne dag gewenst!

18. n4th4li3

n4th4li3 Fanatiek lid

15 sep 2007
    1.409
    0
    0
    Goeiemorgen!

@Lucifer: Ahh, wat een schat zeg! Dat is een goed begin van mijn dag, haha! Ik heb er inderdaad ook al moeite mee en nog geen kleine die me kan helpen.

@Pooh: Geniet van je vrije dag!

@Vlinder: Succes met werken en bij de VK.

Hier alles goed. Straks m'n huisje aan kant maken voor de bezichtiging morgen en zaterdag! Afgelopen weekend tegels voor vloer woonkamer en tegels vloer en muur badkamer/toiletten uitgezocht voor het nieuwe huis, erg mooi!
    Fijne dag allemaal!
    Groetjes Nathalie

19. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Mogge allemaal.

Mega slechte nacht achter de rug :(
    Ik weet niet wat er met mijn man is hoor,sinds mijn zwangerschap is zijn snurken zo verergerd.

Vannacht heb ik geruild met mijn zoontje van bed,maar ja of dat zo slim was :rolleyes:
    Mijn man moest er namelijk om half 5 al uit en onze zoon werd wakker van zijn wekker.

Ik ga denk maar die Breath right pleister halen ofzo.

Heb het gesnurk vd week gefilmpt toen hij op de bank lag te slapen en laten luisteren aan mijn moeder en zusje,nou die schrokken zich te pletter.

Straks komen er 2 vriendinnen van me en 1 vriendin gaat mooie buikfoto's maken.
    Fotograferen is namelijk haar hobby ;)
    Als de foto's klaar zijn kom ik ze wel even showen :p

20. apie

apie Actief lid

15 jul 2007
    337
    0
    0
    administratief medewerkster
    Vlissingen
    Goedemorgen was ik ook weer eens ...
    Geniet nog lekker van je vrije dag pooh .

Succes bij de VK Vlinder ..

En hoe is het hier nou hier is het bud ...wat een budnacht heb ik gehad zeg .Meer van de tijd wakker gelegen .Mijn bekken wat behoorlijk zeer doet nu ,maar ja het is voor het goede doel zullen we maar zeggen .Maar wat meer en beter slapen zou toch wel fijn zijn hoor ...pfoewie

Liefs Rian

Deel Deze Pagina