hoi meiden ! ben weer terug ! FD GEWELDIG meid ... ben zo blij voor je want die zorgen zijn maar niks ! verder heb ik nog gewerkt vanmiddag maar pff wat ging de tijd slooooom .. tot ik mijn eindbeoordeling kreeg over 2007 ! zo ik krijg weer een dikke bonus ha ha ha ja ik heb er hard voor gewerkt maar geloof me dat is de moeite ! krijg ik altijd in april en komt mooi uit dan is de kleine er al dan weet ik het vast niet meer en daar kunnen we het kraamfeest zeker wel van betalen haha en nog wat maanden luiers ook wel ha ha tevens leuke opslag erbij nou ik ben happy morgen nog ff gebak trakteren en meiden dan is het zo ver ..... dan gaat de 1e maartmama met verlof ! \/ ik mag van mijn baas naar huis wanneer ik wil maar wil rond 12 uur weg gaan ! en dat zal wel met traantjes gaan hoor meiden ! Bedankt voor jullie uitleg van de bloeddruk ! heb nooit geweten hoe dat nu zat en tja ze kunnen maar beter kijken want ik heb dus weer zo'n hoofdpijn ! en kan geen paracetamol blijven slikken he ! oh en super van die plasstoel ! echt nog wel een tip voor iemand die geen wc boven heeft hoor ! heb ik gelukkig wel maar ik zou het ook gelijk regelen anders ! Ik kan ook niet langer meer winkelen dan een uurtje dan kan ik niet meer van de pijn in mijn rug en ik moet ook om de 5 min plassen dus ik ga alleen nog maar als ik iets moet hebben ... wel jammer want nu heb ik de tijd he ! wat een mooie foto's weer ik had mijn toestel in mijn tas gedaan zodat mijn ma er een kon maken maar weer vergeten pfff hoezo dement ! hier ook alleen plannen voor bankhangen vanavond ! man is werken dus ik kan languit ! ik ga zo eerst lekker hutspot met vissticks maken .. heb zo'n honger al hmmmmmmm en de duimen voor beetjes zijn nog steeds aan de gang !
Heb net even gekeken en mijn verlof begint op 15 februari. Tot dan ben ik nog eventjes beroepsziek. Knuf van zuurtje
Goedemiddag meiden Jeetje wat wordt er de laatste dagen veel geschreven zeg, stelletje kletstantes hihi....... @Emma, Zooooo dus jij hebt weer een leuke middag achter de rug? Eerst even je functioneringsgesprek gehad, toen nog te horen gekregen van je bonus en nu nog 1 nachtje slapen en dan gaat je verlof in! Super hoor meis! @Fruitdruifje, Oh meis wat ben ik blij dat alles goed is met jou en met jullie kindje! Wat een opluchting zeg. Toen ik het zat te lezen dacht ik nee he...... Maar gelukkig is alles goed! Dikke knuffel @Beertje, Hoe is het met jou meis? We wachten allemaal met spanning af. Ik blijf heel hard voor je duimen! @Vlinder, 't Is niet zo leuk he om zoveel vocht vast te houden? Ik las dat je ook zoveel vast houd vanaf dit weekend. Ik hou al een aantal weken veel vocht vast en heb ook best een dik hoofd gekregen.... Ik zat pas foto's te vergelijken van voor mijn zwangerschap en nu, nou ik wist niet wat ik zag ik schrok me echt dood...... Ach we krijgen er iets moois voor terug, vind je niet? Trouwens wat een mooie kamer meid! @Cindy, Mooie buikfoto's meid! @Wicjuh, Over het vocht vasthouden. Mijn vk zei dat rozijntjes eten helpt, veel water drinken en slapen met je matras bij het voeteneinde iets omhoog. Ik hoop dat je iets aan de tips heb meid! @pooh, Heb je nog lekker kunnen genieten van je laatste dag vrij? Hoeveel dagen moet je nu nog tot aan je verlof? @Nathalie, Meid wat een leuke foto's heeft je vriendin gemaakt zeg! @Mamajo, Goed onthouden meis, maar het was niet Nikkie, maar Divi die naar de baby dump (verhaaltje staat hieronder) ging en van de gestolen kentekenplaten waren mijn ouders. Het gaat nu nog ongeveer 2 weken duren voordat ze nieuwe platen hebben..... @Mili, Ik zou als ik jou was lekker thuis blijven vanavond meis! Zaterdag nog even naar de baby dump geweest en we zijn geslaagd voor een luieremmer. We hebben zo'n ding van Tommy Tippee, zeg ik dat goed? Deze schijnt de luchtjes goed tegen te houden. We zijn ook nog geslaagd voor een luiertas. Zaterdag morgen kwamen ze de babyfoon brengen die ik donderdagavond had besteld op www.kinderstoeltje.nl. Dus als het goed is hebben we nu het meeste in huis. Ik heb de laatste dagen als ik 's nachts moet plassen echt pijn net boven mijn vagina , zou dit het indalen zijn van de baby? Ook heb ik pijn tussen mijn benen, aan de binnenkant van mijn boven benen, zeg maar. Dit heb ik als ik lang heb gezeten. Ook vandaag voor het eerst een soort en met van ongi krampjes gevoelt.... Of zou dit BI kunnen zijn..... Jeetje ik merk wel dat ik de laatste dagen erge last heb van nesteldrang. Ik wil alles schoonmaken en schoonhouden. Als mannetje iets laat slingeren, gieren de hormonen door mijn lijf. Heb me al voorgenomen als ik volgende week verlof heb, eerste de keuken eens even schoon te maken. Hebben jullie al last van nesteldrang? Zooo nu nog 4 dagen werken en dan gaat me verlof in. Ik zit echt de uren al af te tellen..... Maar oh oh wat gaat dat langzaam zeg! Die kleine is dit weekend heel erg beweeglijk geweest. Zo erg heb ik het eigenlijk nog nooit gehad. Vanmorgen werd ik wakker en toen voelde ik echt onder in mijn buik een kont of hoofdje volgens mij en boven in mijn buik ook. Ik kan er alleen niets uitmaken wat het nou is, een hoofdje of een kontje of voetjes..... Ik weet wel dat uk nog niet gedraaid is en ligt dus nog met het hoofdje boven... Zouden jullie dit weten? Ook leek het wel of er linksonderin mijn buik een beentje lag. Iets langs en het stak ook ui mijn buik hihi.... Ik kom er echt geen wijs uit haha..... Oh ja, Ik heb eigenlijk nog meer vraagjes...... weet iemand hoe het zit met de verplichte vrije dagen in je verlof? Straks natuurlijk met Pasen en Pinksteren, Koninginnedag en Hemelvaart? Worden deze gewoon in je verlof meegenomen of heb je deze dagen dan nog extra tegoed na je verlof? En hoe zat het nou ook al weer met de verlof dagen als je eerder bevalt? maar ook als je later bevalt? Is iedereen nu voorzien van een buddy? Sorry, maar volgens mij heb ik er wel een heel lang verhaal van gemaakt. sorry voor al mijn vragen meiden..... Ik ga even aan het eten beginnen, maar kom vanavond nog even bij jullie terug meiden! Eet smakelijk! liefs Divi
Goedemiddag meiden Jeetje wat wordt er de laatste dagen veel geschreven zeg, stelletje kletstantes hihi....... @Emma, Zooooo dus jij hebt weer een leuke middag achter de rug? Eerst even je functioneringsgesprek gehad, toen nog te horen gekregen van je bonus en nu nog 1 nachtje slapen en dan gaat je verlof in! Super hoor meis! @Fruitdruifje, Oh meis wat ben ik blij dat alles goed is met jou en met jullie kindje! Wat een opluchting zeg. Toen ik het zat te lezen dacht ik nee he...... Maar gelukkig is alles goed! Dikke knuffel @Beertje, Hoe is het met jou meis? We wachten allemaal met spanning af. Ik blijf heel hard voor je duimen! @Vlinder, 't Is niet zo leuk he om zoveel vocht vast te houden? Ik las dat je ook zoveel vast houd vanaf dit weekend. Ik hou al een aantal weken veel vocht vast en heb ook best een dik hoofd gekregen.... Ik zat pas foto's te vergelijken van voor mijn zwangerschap en nu, nou ik wist niet wat ik zag ik schrok me echt dood...... Ach we krijgen er iets moois voor terug, vind je niet? Trouwens wat een mooie kamer meid! @Cindy, Mooie buikfoto's meid! @Wicjuh, Over het vocht vasthouden. Mijn vk zei dat rozijntjes eten helpt, veel water drinken en slapen met je matras bij het voeteneinde iets omhoog. Ik hoop dat je iets aan de tips heb meid! @pooh, Heb je nog lekker kunnen genieten van je laatste dag vrij? Hoeveel dagen moet je nu nog tot aan je verlof? @Nathalie, Meid wat een leuke foto's heeft je vriendin gemaakt zeg! @Mamajo, Goed onthouden meis, maar het was niet Nikkie, maar Divi die naar de baby dump (verhaaltje staat hieronder) ging en van de gestolen kentekenplaten waren mijn ouders. Het gaat nu nog ongeveer 2 weken duren voordat ze nieuwe platen hebben..... @Mili, Ik zou als ik jou was lekker thuis blijven vanavond meis! Zaterdag nog even naar de baby dump geweest en we zijn geslaagd voor een luieremmer. We hebben zo'n ding van Tommy Tippee, zeg ik dat goed? Deze schijnt de luchtjes goed tegen te houden. We zijn ook nog geslaagd voor een luiertas. Zaterdag morgen kwamen ze de babyfoon brengen die ik donderdagavond had besteld op www.kinderstoeltje.nl. Dus als het goed is hebben we nu het meeste in huis. Ik heb de laatste dagen als ik 's nachts moet plassen echt pijn net boven mijn vagina , zou dit het indalen zijn van de baby? Ook heb ik pijn tussen mijn benen, aan de binnenkant van mijn boven benen, zeg maar. Dit heb ik als ik lang heb gezeten. Ook vandaag voor het eerst een soort en met van ongi krampjes gevoelt.... Of zou dit BI kunnen zijn..... Jeetje ik merk wel dat ik de laatste dagen erge last heb van nesteldrang. Ik wil alles schoonmaken en schoonhouden. Als mannetje iets laat slingeren, gieren de hormonen door mijn lijf. Heb me al voorgenomen als ik volgende week verlof heb, eerste de keuken eens even schoon te maken. Hebben jullie al last van nesteldrang? Zooo nu nog 4 dagen werken en dan gaat me verlof in. Ik zit echt de uren al af te tellen..... Maar oh oh wat gaat dat langzaam zeg! Die kleine is dit weekend heel erg beweeglijk geweest. Zo erg heb ik het eigenlijk nog nooit gehad. Vanmorgen werd ik wakker en toen voelde ik echt onder in mijn buik een kont of hoofdje volgens mij en boven in mijn buik ook. Ik kan er alleen niets uitmaken wat het nou is, een hoofdje of een kontje of voetjes..... Ik weet wel dat uk nog niet gedraaid is en ligt dus nog met het hoofdje boven... Zouden jullie dit weten? Ook leek het wel of er linksonderin mijn buik een beentje lag. Iets langs en het stak ook ui mijn buik hihi.... Ik kom er echt geen wijs uit haha..... Oh ja, Ik heb eigenlijk nog meer vraagjes...... weet iemand hoe het zit met de verplichte vrije dagen in je verlof? Straks natuurlijk met Pasen en Pinksteren, Koninginnedag en Hemelvaart? Worden deze gewoon in je verlof meegenomen of heb je deze dagen dan nog extra tegoed na je verlof? En hoe zat het nou ook al weer met de verlof dagen als je eerder bevalt? maar ook als je later bevalt? Is iedereen nu voorzien van een buddy? Sorry, maar volgens mij heb ik er wel een heel lang verhaal van gemaakt. sorry voor al mijn vragen meiden..... Ik ga even aan het eten beginnen, maar kom vanavond nog even bij jullie terug meiden! Eet smakelijk! liefs Divi
Divi schreef: weet iemand hoe het zit met de verplichte vrije dagen in je verlof? Straks natuurlijk met Pasen en Pinksteren, Koninginnedag en Hemelvaart? Worden deze gewoon in je verlof meegenomen of heb je deze dagen dan nog extra tegoed na je verlof? En hoe zat het nou ook al weer met de verlof dagen als je eerder bevalt? maar ook als je later bevalt? Dat is een hele goede , hier ben ik ook wel benieuwd naar! Ik lees ff mee
Hoi lieve meiden allereerst bedankt voor alle reacties. We zijn naar de VK geweest en daar was het bloeden opgehouden. Ze wist niet zeker wat ze moest doen omdat ze zelf dus gewoon niets kon vinden. Even gebeld met het ziekenhuis en toch voor de zekerheid doorgestuurd. Heb 1 cm ontsluiting maar dat is geen ramp en het kindje is al een stukje ingedaald. In het ziekenhuis nog wel wat bruine troep maar geen helder bloedverlies meer. Nu rommelt het nog steeds en heb nog steeds last van flinke krampen maar alles is nagekeken en er was verder helemaal niets aan de hand gelukkig. Heb me onwijs zorgen gemaakt en ben daardoor zo moe geworden dat ik vanmiddag nog heel even geslapen heb , vandaar de erg late reactie. Laptop stond al klaar om te reageren maar ik kon t echt niet opbrengen , sorry hiervoor. Ik hoop dat de krampen nu wel wat minder worden en dat er ook geen troep meer uit komt, dan kunnen we weer vrolijk verder. Fruitdruifje , lekker schrikken zo samen , gelukkig is bij jou ook alles in orde! Nogmaals bedankt meiden. Ik wil trouwens wel graag op de buddylijst als dat kan. groetjes
O gelukkig FD en Beertje, alles ok. Was wel schrikken.. Ik hoop maar dat de krampen gauw ophouden Beertje, neem lekker veel rust en laat je goed verwennen. @Nathalie: Mooie foto's! O, man is thuis ga even verder met het eten.
oh beertje goed nieuws meid ! lekker rustig aan doen dus ... pffffffffff kunnen we weer opgelucht adem halen hier ! Divi ik zit ook te denken om de babyfoon te bestellen via die site ! zo te lezen ben je tevreden ! moest je nog bezorgkosten betalen anders rij ik misschien toch naar babydump... daar kost hij geloof ik 65 euro met printje van de site ... Ik heb ook nogal wat pijn maar meer op mijn bekken vandaag gevraagd en dat is idd de baby.. snachts heb ik last van mijn benen wordt er elke keer wakker van maar dat lijkt meer op verkramping ... oh en nesteldrang heb ik al weken ha ha alles is al af en gewassen en schoon maar mijn moeder en schoonmoeder komen nog een keer voor een mega schoonmaak ! maar daar nog maar ff weekje of 2/3 mee wachten en jij bent ook al zo lekker aan het aftellen ! zalig he ! ben er helemaal klaar voor heb ook lekker niks op de kalender staan om te doen ! ha ha met die dagen dat weet ik niet ik denk dat je pech hebt !
Goed nieuws beertje ...En mocht je nog een buddy nodig hebben dan ben ik nog wel beschikbaar hoor mocht je dat willen . En Emma mocht je nog meer drang hebben ..hou me aanbevolen hoor hahaha GRAPPIE
HA HA ik geloof het gelijk ha ha en de drang is oh zo groot maar het gaat allemaal niet zo makkelijk meer he ! ha ha maar eh volgensmij woon jij net iets te ver weg ook ha ha
Ben blij om te horen dat het allemaal ik goed gekomen met de controles in het ziekenhuis Maar toch nog even een keertje, wat is een buddy nou precies? Veel liefs Petra
Over dat calamiteiten verlof, dat is volgens mij alleen als er iets uitzonderlijks aan de hand is. De bijzonder verlofdagen die de papa krijgt zijn bedoeld om o.a. het kindje aan te geven en natuurlijk de dag van de bevalling. verder heb je in nederland recht op 16 weken zwangerschapsverlof, als je 4 weken van te voren verlof opneemt, heb je dus recht op 12 weken na de bevalling. Mocht je kindje later komen, heb je mazzel en 'krijg' je die extra dagen kado, je blijft recht hebben op 12 weken na de bevalling. Mocht je kindje eerder komen, worden de dagen die je 'te weinig zwangerschapsverlof' hebt gehad bij je bevallingsverlof geteld zodat je weer uitkomt op 16 weken. @FD en Beertje; wat zal dat schrikken geweest zijn zeg! Gelukkig dat alles goed is en dat de beebjes nog veilig in de buik zitten. Fijne avond allemaal! Knuf Lucifer
@ petra: Buddy is iemand aan wie je per sms doorgeeft dat de bevalling is begonnen of als je plotseling naar ziekenhuis moet ofzo...en hoe het dan gaat. Dus als je zelf niet kan posten hier enzo. Ten minste dacht ik dat dat het wel zo'n beetje omvat. Die buddy post dat dan hier weer zodat de rest van de maart-mama's weet hoe het met je gaat enzo. @ Beertje: Wat fijn dat alles wel oke is. Ik hoop dat het rustig blijft!!!
Zie onderstaande link voor het calamiteitenverlof http://zoeken.postbus51.nl/pb51result.a ... er=zoek%21 Het is mij alleen niet duidelijk of deze dagen dan van je vakantiedagen afgaan of dat ze daarnaast gelden. Net als de bijzonder verlof dagen die je als vader krijgt. Hoop dat jullie hier wat aan hebben. Verder mbt de feestdagen tijdens je zwangerschapsverlof. Hier durf ik geen uitspraak over te doen, maar ik denk niet dat je deze dagen gecompenseerd krijgt. Nogmaals dit weet ik niet zeker hooor. Veel liefs Petra
beertje: gelukkig dat het niet zo erg is. Nu maar hopen dat het bij die ene centimeter blijft! Blijf maar lekker rustig aan doen
Beertje en FD, fijn dat het allemaal wat meevalt meiden. maar het is zeker schrikken! Natalie, mooie foto's!