Kan het indalen zijn van je baby. Kan steken veroorzaken in je liezen en "doos". Soms zelfs indalingsweeën. Of was je beebje al ingedaald?
Ik heb veel last van steken die echt vanuit onder komen , dat schijnt indalen te zijn. Weet niet of de krampen die ik heb er ook bij horen maar die heb ik dus ook heel vaak. Hopelijk is het bij jou ook indalen , kruikje wil hier nog wel ns helpen.
Jammer dat dat niet helpt.. dan lijken t ook geen voorweeen want dat zou echt moeten afnemen met een warm bad. Effe lekker rustig aan doen en even aankijken dus
1/2 nx betekent halverwege de navel (n) en onderkant borstbeen (x) ! @wenneke : ik moest net hartelijk lachen om jouw tekst. De pijn is natuurlijk helemaal niet leuk, maar je omschrijving was zo grappig. Als je pijn blijft houden even je VLk bellen hoor... @beccaatje : hier ook 32 cm..... @pooh : Had jij nou een eerste werkdag... Heb ik dat dan zo gemist ? Iedereen gaat met verlof...en jij begint net....? Je bet toch niet stiekem 10 weken geleden bevallen hè !? @nikkie : nou...pff af en toe is het echt bikkelen hè ! Vind ik ook hoor ! @vlinder : hier ligt de bank overdag ook zo prettig... @eekje : jemig meid...wat heftig zeg nog 6,5 week...ik krijg spontaan weeën als ik eraan denk. Als deze weer zo vroeg is zou ik 6,5 week niet eens halen....pieuw @bianc en vlinder : zware kost zo in je zwangerschap...bleeeh. Nou ja...ik moet donderdag ook een kl...gesprek voeren op mn werk..brrrr XFD
@FD jij ook 32cm? En hebben ze daar niks over gezegd? Ik ben een stukje gerust. De vk zei gewoon dat ik wel voorliep. Bij de 30 weken echo liep de buik ook 2 weken voor, en dat was niet gewijzigd .... @rest die steken, zijn dat niet gewoon het schaambot en zo? Ik heb veel en vaak steken in het schaambot ...
Hallo meiden, Hier eindelijk weer een bericht van mij. Ik ben inmiddels gestopt met werken vanwege harde buiken, ik moest 2 weken geleden naar de verloskundige en die heeft me inwendig onderzocht, na het onderzoek twijffelde ze en stuurde me door naar de gynaecoloog voor een inwendige echo. Daar ben ik 4 januari geweest en dat bleek allemaal in orde te zijn, mijn baarmoedermond was nog 5 cm dus dat was geen voorteken voor een vroeggeboorte. Wel maakte de gynaecoloog zich zorgen over de grootte van de baby, hij was namelijk al ruim 4 pond en net 30 weken. Ik moet nu met 36 weken een echo laten maken om te kijken hoe groot de kleine dan is en als blijkt dat ie ook dan nog erg groot is word ik met 38 weken ingeleid. Ook moest ik urine inleveren en dat zouden ze op kweek zetten, om echt uit te sluiten dat het geen blaasontsteking zou zijn. Afgelopen week kreeg ik de uitslag via de telefoon, nu blijkt dat ik draagster ben van het streptokokkenbacterie en dat deze bacterie ook actief is. Ik sta nu onder controle van de gynaecoloog en moet in het ziekenhuis bevallen. Zodra mijn bevalling begint moet ik er meteen heen en word ik aan een infuus gelegd met een antibioticum. Als mijn baby geboren is wordt hij ook aan het infuus gelegden moeten we 1 a 2 dagen blijven.... Ik ben meteen na dat telefoontje gaan googlen en daar werd ik ook niet vrolijker van, wat een vreselijke dingen lees je dan. 30 % van de baby`s met deze bacterie overlijden hieraan... Inmiddels heb ik ook een gesprek gehad met mijn verloskundige en die heeft me enigszins gerustgesteld. Ze zei dat we er op tijd bij waren en dat de kans nu zeer groot was dat de baby er helemaal niets aan over houdt. Ik word goed in de gaten gehouden en dat is ook prettig. Dus jullie begrijpen dat ik me rot geschrokken ben en dat ik daarom zo lang niet op het forum ben geweest. Ik weet totaal niet wat er speelt hier en waar jullie het allemaal over hebben gehad maar nu ik het rustiger aan moet doen zal ik het weer beter bij gaan houden. Groetjes Engel
@Engel , jeetje meis wat erg.. kan me voorstellen dat je je rot bent geschrokken. Wel heel fijn dat de VK je toch nog wat gerust kan stellen , alhoewel ik denk dat je toch een bepaald naar gevoel blijft houden niet? Fijn dat je zo goed in de gaten gehouden word in ieder geval , doe maar lekker rustig aan.
@ engel25: schrikken meid, kan ik me goed voorstellen! Je vk heeft je wat gerustgesteld ... maar ook genoeg? Kan je het een beetje loslaten? Hier vandaag ook naar de vk geweest. Zelfde omschrijving als meer hier zie ik, ½ N/X, halverwege navel en onderkant borstbeen idd. Alles was weer prima, en over 3 weken terug. Wel hebben wij een lekker stuiterkoppie..ligt nog steeds met hoofdje lekker bovenin. Volgende keer, dus over 3 weken, moet het wel gedraaid zijn anders krijg ik iig een echo en ze had het over 'een zetje geven' in de goede richting .... Geloof dat ik nu ga hopen dat het ergens de komende weken gaat draaien .
@Engel: Jeetje meid wat een bericht.Kan me je zorgen wel voorstellen en hoop voor je dat alles goed gaat. En misschien heb je je baby dus wel eerder, begrijp ik dat goed? Heel veel sterkte en kop op!
Nope...ik heb een forse buik...kindje ligt een week en 3 dagen voor op de groei...bovendien ruim vruchtwater....dus geen reden tot zorg XFD
Hai Engel, wat een schrik voor je, zeg..... Ik heb enige ervaring met die rotbacterie. Natuurlijk kan die onbehandeld tot complicaties leiden...maar dat kan hoge bloeddruk,suiker etc ook als er niks mee wordt gedaan. Toen ik bij mijn vorige guppie in het ziekenhuis lag was er die nacht een moeder bevallen met (onverwachts !) dezelfde besmetting. We mochten daarom met zn allen aan de Antibiotica......, maar alles is prima verlopen. Mijn kindje woog met 31 weken 2006 gram en dat was geen reden tot paniek, zeiden ze tegen mij. Het kan een groeispurt zijn. Als je suikerwaardes verder goed zijn hoeft het geen reus te worden. Ik hoop dat mijn info je helpt en verder........take it easy ! XFD
Hoi FD, Bedankt voor je reactie. Over zijn grootte maak ik me ook niet zo`n zorgen, mijn tweede kindje was ook 8 pond. En die bacterie, ach ik ben in goede handen denk ik. Toch blijft het een eng idee! Iedereen bedankt voor de lieve reacties
nou wat een verhalen zeg pfffff moeten we allemaal niet te veel aan denken hoor .. ik heb nog lekker wat op de bank gehangen maar mannetje was pas zo laat thuis van werk bah voelde me nu al eenzaam haha op dag 1 al ! tja ben toch wel wat emo nu hoor dat afscheid nemen vond ik toch wel moeilijk op mijn werk en ik ben idd erg verwent ! nou ik ga weer naar mijn ventje we zijn samen feynoord aan het kijken ha ha
emma heerlijk verlof! geniet ervan! Verder hier vandaag de helft van de kleertjes gewassen en relexed gepoetst . In de middag ben ik ook nog even in slaap gevallen op de bank, dat heeft me echt goed gedaan! heerlijk. Iedereen verder rustig aan en fijne avond nog
Hallo allemaal, Heb het erg druk de laatste tijd, dus jullie zien me even weinig. Gelukkig nog maar 6 dagen werken en dan 25 januari mijn laatste werkdag. Ik kijk er erg naar uit Iedereen succes nog met de laatste loodjes op het werk. Groetjes
Wij hebben de papa peg perego (hopelijk schrijf ik dat goed) Is echt een ideale stoel omdat je de zitting kan kantelen in bijna ligstand. Voordeel daarvan was dat onze dochter er al bijna meteen in kon ! Ook in hoogte verstelbaar. Verrijdbaar en stabiel. XFD