Maart 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door zico, 22 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fruitdruifje

fruitdruifje Bekend lid

7 jul 2007
    966
    0
    0
    HR Manager
    Noord-Brabant
    @emma : fijn dat de uitslagen goed zijn !

Ik ben ook christelijk. Ben katholiek opgevoed en heb een grote binding met Maria en kaarsjes branden...
    Met de paus heb ik overigens helemaal niks. Ben gedoopt, heb communie en vormsel gedaan. We zijn niet officieel voor de kerk getrouwd, maar wel voor de "openluchtkapel"in belgië met 100-en kaarsjes. Dat was een mooie tussenweg, omdat mijn man niet gelovig is opgevoed en het hem ook niks zegt. Onze dochter is gedoopt door mijn oom (die is pastoor)
    Ik kom niet vaak in de kerk, maar speciale missen ben ik er bij.

Hier geen spoortje striae, maar ik had genoeg plaats om te rekken ;)

@nathalie : grappig..hihi

@dieudonnee : Om 7 uur is de mijne al dik 2 uur weg....en gaat mijn wekker om onze dochter klaar te maken voor school.

@mili : Nou, mocht het nodig zijn, dan leen ik ook een kolfding ! ;)

Ik ben net terug van de fysio. Man wat een pijn vandaag..... 1,5 plat heeft mijn bekkenklachten enorm verbeterd, maar nu wilde ik weer de draad oppakken, dus dochter te voet naar school brengen. heen ging nog wel, maar terug...auauau Mijn bekken en mn banden leken wel te knappen ofzo....brrr

XFD

2. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    @ FD:

Wel ff rustig aan met je bekken he? :D

3. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Emma fijn dat alles goed was!

Mili/Mamajo: ik kom zelf al jaren niet meer in de kerk, vanaf mijn 14e ofzo al niet meer. Ik ben wel gedoopt vroeger.
    Ik bid nog wel eens en soms geeft het me een goed gevoel. Ook heb ik wel eens een kaarsje aangestoken enzo.
    Mijn vader komt nog wel regelmatig in de kerk en is ook echt gelovig. We bidden daar ook altijd voor het eten enzo. Ook leest mijn vader nog wel eens uit zo'n boekje voor als we daar eens eten. Ik weet niet beter! ;)
    Zelf weet ik niet wat ik ga doen omdat mijn vriend eigenlijk niet gelovig is (wel ooit gedoopt maar ook al jaren niet meer kerkelijk).
    Waarschijnlijk wil ik mijn kind wel op een christelijke school hebben later zodat hij er wel wat van meekrijgt, dat vindt ik toch wel belangrijk.
    Weet niet of mijn kindje gedoopt gaat worden, ik denk het niet aangezien ik zelf niet in de kerk kom. Dan is dat wel wat raar of niet?

Over de autogordel: ik heb er geen problemen mee. De ene gaat over mijn borsten en buik en de andere eronder. Zit nog prima! Alleen uit de auto stappen gaat wat moeilijk aangezien we kuipstoeltjes hebben (een sportieve auto).
    Zware boodschappenkratten til ik niet meer maar laat ik mijn vriend uit de auto halen. Als ik zoals vandaag de auto heb en dus boodschappen doe haal ik alleen het spul wat in de koelkast of vriezer moet uit het krat.
    Nu moet ik zeggen dat wij ook meerdere keren per week boodschappen doen dus niet alles voor de hele week in 1x.
    Meestal haal ik tussendoor op de fiets nog wel wat kleine boodschapjes enzo en doet mijn vriend de weekendboodschappen. En zaterdags doen we vaak nog samen wat kleine boodschapjes.
    Tsja er zitten twee supermarkten binnen een afstand van 1 km. Wel handig!

groetjes

4. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Hoi,

Mmm geen idee, de meeste kerken zullen je kindje wel dopen denk ik..alhoewel je bent geen lid natuurlijk.

:rolleyes: Sommigen doen er moeilijk over denk ik: zo van waarom dopen als je zelf niet naar de kerk gaat etc.

Ikzelf zou het juist mooi vinden als mensen kindje laten dopen ook al komen ze niet zelf in de kerk. Maar ja haha ik denk daar ook erg makkelijk en vrij over schijnt het ;) :)

K zou gewoon ff informeren bij een kerk bij jou in de buurt.

Wij gaan ons kindje wel laten dopen, hebben dit jaar belijdenis gedaan. Maar ook hier waren sommigen het denk ik niet mee eens,omdat wij niet elke zondag naar de kerk gaan enzo.

Maar ik zeg maar zo: Het geloof is iets persoonlijks en ik hoef geen verantwoording af te leggen aan andere mensen alleen aan de grote man daarboven ;)

Ook denk ik dat we voor een christelijke school gaan vond ik zelf erg prettig, terwijl mn ouders niet echt gelovig waren. Je geeft je kind dan toch iets mee en als ze ouder zijn moeten ze zelf maar een keuze maken. Ga ze niets opdringen in ieder geval :)

Liefs,
    Mili

5. Dalillah

Dalillah Fanatiek lid

6 dec 2007
    1.210
    0
    0
    Hai dames,

Ik heb sinds gister ontzettend veel last van mijn navel, heeft iemand van jullie hier ook last van of last van gehad? Het doet zo'n pijn!

Heb ook het idee dat ik de baby minder goed voel dan voorheen, voel haar nog wel bewegen maar minder duidelijk zeg maar. Zou ik me zorgen moeten maken? Het is namelijk niet zo dat ik haar niet meer veel, maar ze schopt minder hard zeg maar.

Het zal toch niet zo zijn dat ze verstrikt zit in de navelstreng ofzo? Ik probeer me geen zorgen te maken maar vind het zo'n eng idee dat er nu misschien nog iets mis zou kunnen gaan, je leest altijd van die enge verhalen en omdat ik voor deze zwangerschap al 2x een miskraam heb gehad heb ik sowieso al niet onbezorgd kunnen genieten.

Iemand die me gerust kan stellen?

6. Eekje

Eekje Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.747
    0
    0
    @Dalillah: Een goede week geleden had ik ook last aan mijn navel, precies alsof de baby daaraan aan het trekken was :) Het voelde aan als een blauwe plek maar dan wel pijnlijker. Dit heeft zo'n 2-3 daagjes geduurd en dan was het weer gedaan. Ik denk dus wel dat het goed zit, maar als je erg ongerust bent, moet je maar eens bellen.

7. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Ik ben wel lid geworden toen ik hier kwam wonen maar ben er nog nooit geweest. Betaal wel elke maand tien euro ofzo aan de kerk. Wij zijn beide lid. Stel dat een van ons komt te overlijden dan zou ik wel graag een dienst in de kerk willen. Dat dus wel weer. Vind ik wel een mooi idee.
    Mijn broer en vriendin komen nog wel in de kerk en hebben hun kindje laten dopen en zelf ook vlak ervoor nog belijdenis gedaan. Vond het wel een mooie dienst.

Denk niet dat we ons kindje laten dopen maar ik zou hem wel graag op een christelijke school willen hebben.
    Zelf ben ik vroeger nog wel op catechesatie (of hoe je het maar schrijft?) geweest. Maar toen ik dus 14 was en erg puberde hoefde het voor mij allemaal niet meer zo.
    Tot zover het geloof verhaal ;)

8. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Oh hahah nou ja dan kan het sowieso wel...laten dopen..mocht je dat toch (nog ooit) willen ;)
    gewoon doen waar je jezelf prettig bij voelt hoor, das het aller belangrijkste! :D

9. Petra1980

Petra1980 VIP lid

12 jan 2008
    5.146
    0
    0
    Accountant
    Den Haag
    @Dallilah,

Last van mijn navel, heb ik echt al heel lang (buik is vanaf het begin af aan ook al vrij groot). De VK zegt dat het gewoon de rek is die hier op komt te staan door het groeien van je buik........

Verder voel ik onze kleine meid ook een stuk minder hoor, maar dat hoort erbij. Ze heeft ook veel minder ruimte nu dus kan niet zoveel meer qua bewegingen.

Mocht je het toch niet vertrouwen gewoon VK bellen, want je moet je niet onnodig druk gaan maken.

Veel liefs Petra

10. Dalillah

Dalillah Fanatiek lid

6 dec 2007
    1.210
    0
    0
    Ja, hoe jij het beschrijft zo voel ik het inderdaad ook! Stelt me wel weer wat gerust om te lezen dat het dus vaker voorkomt.

Heel erg bedankt voor je reactie!

Mijn buik is al de hele zwangerschap vrij klein, maar nu de laatste tijd merk ik dat m'n buik goed aan het groeien is, dus misschien dat het inderdaad door het rekken komt.

Ze beweegt nu al de hele tijd maar het zijn niet meer van die hele heftige bewegingen, zal inderdaad ook komen doordat ze niet veel ruimte meer heeft, ze groeien de laatste weekjes natuurlijk nog heel hard.

Jij ook heel erg bedankt voor je reactie meid!
    Door jullie ben ik een heel stuk gerust gesteld, mocht ik me toch weer erge zorgen gaan maken dan bel ik gewoon de vk.

Hartstikke bedankt dames en een dikke kus voor jullie beide!

11. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Hallo allemaal

Ff hier een krabbel van mij.
    Gisteren bij de verloskundige geweest en mijn bloeddruk is weer wat gestegen. Nu zit ik ook in de TE hoog zone :( .
    Moest meteen als ik thuis kwam gaan rusten.
    Mijn moeder is meteen gekomen, ze is bij haar werk weggegaan die lieverd :D en ze heeft ons zoontje opgehaald zodat ik me rust kon nemen.
    Vandaag moest ik weer terug komen, voor mijn urine en weer bloeddruk meten.
    Urine was prima maar mijn bloeddruk is weer iets hoger dan gisteren.
    Ik mag nu echt niets meer doen in huis.. moet heel erg veel plat :cry: .
    Morgen moet ik naar de grynecoloog toe en die gaat mij en de kleine onderzoeken.
    Verder heb ik dus geen klachten dus dat is wel gunstig.
    Maar toch maak ik me zorgen hoor :cry:
    Heb net nog even gelegen en kon niet slapen, ik lag alleen te piekeren.
    Gelukkig helpen mijn mannetje en mijn moeder me heel erg goed en zorgen er ook voor dat ik me rust krijg.
    Vind het alleen zo erg voor mijn kleine kereltje... :cry: ... gelukkig snapt hij het wel een beetje en zegt dan ook ''mama naar bed voor de baby'' .. maar toch doet het me zeer dat ik nu niet veel kan doen met hem :cry:

Nou ik ga nu even op de bank liggen en samen met mijn kereltje tv kijken.
    Sorry dat ik niet reageer op jullie, maar neem aan dat jullie het wel begrijpen.

groetjes

12. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    @ mama: rustig aan doen dus...en ik duim voor je!

13. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    zo meiden lunch zit er weer in en ik heb nog ff uurtje gewinkeld met een vriendin van me en ik kwam allemaal bekenden tegen en iedereen vind mijn buik zo groot .... tja het is zoals het is en ik zeg altijd gewoon;
    Jah groot he ! zou je eens mee moeten sleuren de hele dag kijken of jij hier nog zou lopen ... en dan een big smile ha ha ha nou dan is het zo stil hoor ..
    maar goed ik en goed geslaagd want de pampel babydoekjes (sensetive) waren vorige week in de aanbieding en dat was met 8 euro korting .. in ander durp waren ze op maar hier waren ze nog en kreeg ze mooi met korting mee ! moest nog een kado en ben het eindelijk niet vergeten ha ha
    en een nieuw staatslot want we hadden net genoeg gewonnen voor een nieuw lot !
    en toen nog ff boodschappen bij de c1000 ... en druk dat het was .... 10 man voor me komt er een meissie aangelopen ; kom maar hoor mvr ik ga wel open ha ha nou lang leven de buik ! ha ha

oh en wie zat me ook alweer zo lekker te maken met die surinaamse hapjes ... ben ff naam kwijt ! maar eh .... wij eten surinaamse aardappelschotel .. ok ok wel van honig maar hmmm ik heb hem al gemaakt en het ruikt zalig al in huis !

en nu ff rusten heb een beetje te veel lopen tillen geloof ik last van rug maar ik ga nog lekker uurtje of 1.5 tv kijken voor mannetje thuis is !

14. nessie

nessie Actief lid

4 jun 2007
    126
    0
    0
    Brugge
    Hallo,

Hier alles in orde. Mijn rug voelt al veel beter aan en ben terug bezig aan de geboortesuiker.
    Mijn ventje zal vanavond de ladenkasten ineen steken zodat ik die kan kuisen en vullen. Dus er komt schot in de zaak.

Eekje: Ik ga tesamen met jou aftellen want 29/2 is ook mijn laatste werkdag. We zullen elkaar erdoor helpen.
    Gelukkig werk ik in het ziekenhuis dus als er iets vroeger gebeurt (laat ons hopen van niet) dan brengen ze me wel naar het verloskwartier.
    Ik heb volgende week dinsdag rondleiding in het verloskwartier.
    Het lijkt me wel eng moest er iets tijdens het werk gebeuren... .

Ik zou nu ook voor de moment even naar Nl willen verhuizen. Hier in België kan je idd 6 weken voor de bevalling stoppen met werken maar dan verlies je 5 weken verlof na de bevalling dus das minder leuk.

Vele groetjes aan iedereen en doe het vooral rustig aan hé die laatste maandjes

Nessie

15. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    maar hoe veel weken heb je in totaal dan in belgie ? wij in nl 16 in totaal .... hebben jullie er minder dan?
    ik ben nu 6 van te voren gestopt en lekker 2 dagen vrij genomen dus nu klaar en na de bevalling heb ik ook nog 3 weken extra na mijn zwangerschapsverlof genomen .... in totaal zo lekker dus 20 weken vrij !
    en er is al 1 dag van voorbij ha ha

16. engel25

engel25 Actief lid

29 jun 2007
    205
    0
    0
    Mama 1984, doe maar rustig aan. Je kan ook als je op bed ligt je zoontje aandacht geven, je leest een boekje voor of je doet een spelletje, is ook heel knus zo saampjes.

17. apie

apie Actief lid

15 jul 2007
    337
    0
    0
    administratief medewerkster
    Vlissingen
    @ Emma in belgie heb je 15 weken zwangerschaps verlof .Ik heb dat namelijk ook ..Ik woon dan wle niet in belgie maar ik werk voor de Vlaamse overheid in Vlissingen .Je moet minimaal 1 week van te voren stoppen en mag 6 weken van te voren stoppen ..

18. Wicjuh

Wicjuh VIP lid

14 apr 2006
    6.700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk

Jep, was mie.
    En klopt ook hoor, maar volgende x dat ik naar de VK moet, zit ik op 34 weken en ze zei ook dat t dan goed moet liggen, anders krijg ik echo en vervolg.

Ik ben er alleen 'bang' voor ;). Dit lijkt al maanden de favoriete houding van onze kleine. Maar goed, we zullen t wel merken.

:)

19. Vlinder78

Vlinder78 Bekend lid

13 nov 2006
    514
    0
    0
    lerares
    Bovenkarspel
    @mama: Rustig aan hoor! Hoge bloeddruk is echt eng.

@nessie: Ik verwonder me echt over de Belgische regels, wat betreft verlof. Ik zou dat in mijn baan echt niet volhouden 2 weken ervoor met verlof.

@nathalie: Leuk plaatje. Ik heb ook Hyves. Vind het zo leuk! Oude bekenden weer gevonden enzo.

@Dallilah: Ik heb ook heel vaak pijn aan m'n navel. Het kindje ligt daar echt met z'n benen te rekken bij mij. Ben soms zelfs bang dat m'n gaatjes van m'n piercing gaan scheuren. :confused:

@emma: Fijn dat alles goed was. :D

Tja geloof.........ik ben katholiek opgevoed, heb communie en vormsel gedaan. Nu doe ik er eigenlijk niks meer mee. Sta wel ingeschreven bij ons, maar ben er maar een paar keer geweest. Ik houd wel van het sfeertje. Ik werk op een katholieke school, dus ga wel met kerst, omdat er dan leerlingen in het koortje zingen. Ga naar de communie enzo. Mijn beebje wordt niet gedoopt, denk ik. Ik voel ook wel eens de behoefte om me meer in andere overtuigingen te verdiepen, zoals Buddhisme enzo.
    Ik geloof ook sterk in homeopathie en dat soort dingen. Pfft, nu ik zwanger ben, ben ik helemaal nergens meer zeker van. :)

Heb vandaag een pijnlijke dag. Veel pijn in m'n rug en benen. Onderbuik doet ook zeer. Heb vandaag een paar hele degelijke schoenen gekocht. Ik heb ruim 50 paar schoenen, maar kan niks meer aan. Doen allemaal zo'n zeer. zelfs m'n air max kan ik niet meer verdragen. Heb nu een soort ecco's een maat groter gekocht. Ze zijn niet erg modieus, maar ik kan er tenminste zonder pijn op lopen. Heb vandaag op m'n werk met sloffen aan gelopen. :oops:
    Moet vanavond naar Yoga, maar weet niet of ik dat vol ga houden. Ga het denk ik wel proberen.

20. Vlinder78

Vlinder78 Bekend lid

13 nov 2006
    514
    0
    0
    lerares
    Bovenkarspel
    Mijn beebje ligt ook nog in stuit. Eigenlijk vanaf het begin al. Ik moet met 36 weken een echo om te zien, wat ze er aan kunnen doen.

Deel Deze Pagina