Maart 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door zico, 22 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melis83

Melis83 Actief lid

11 jan 2007
    235
    0
    0
    Accountant
    Rotterdam
    Hoi meiden,

Heb ook lang niet geschreven hier maar lees wel altijd met jullie mee.

Ben eigenlijk heel erg bezorgd over de ligging van mijn baby. Vorige week naar de VK geweest en toen lag de baby in een dwarsligging. Deze week is mijn kleine meid wel erg actief en ik hoop eigenlijk dat ze draaipogingen maakt maar ik voel mevrouwtje alleen tegen mijn zijkanten schoppen of midden in mijn buik. Dus denk dat ze niet is gedraaid.

Ik ben echt bang dat ze niet gaat draaien en dat ik verplicht een keizersnede moet nemen.

Hebben jullie eigenlijk ervaring in een dwarsligging en kan de baby alsnog tot bevalling draaien?

2. lievebeestje

lievebeestje Actief lid

22 mei 2007
    483
    0
    16
    ze heeft nog wel even de tijd hoor , ze kan nog wel draaien....toch gewoon afwachten...helaas.

en wie weet kunnen ze het nog draaien , mocht dat nodig zijn.

3. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    volgensmij valt het allemaal wel mee hoor met het in een stuit liggen en het is pas een probleem op het moment van bevallen .. de kleine kan zelfs draaien tot het eind toe ....
    tot week 33 heeft onze in een stuit gelegen lag maandag goed en volgensmij is hij nu weer terug in een stuit gedraaid !
    ze kijken dit idd goed na maar indalen is pas rond week 34/36 en dan kan je hierna overwegen wat je wilt bevallen met een stuitligging een draaipoging of een keizersnede ... en alles heeft zijn nadelen maar maak je aub hier nog niet te druk om want kind kan koppeltje blijven duikelen zelfs tot nog net voor de geboorte toe ! je weet het dus gewoon nooit .....
    hier dus altijd al in een stuit en ik ga me hier echt niet druk over maken .. er kan nog zo veel gebeuren onderweg ...

Lievebeestje ! GENIETEN !
    lekker he ik vind het raar dat ik morgen niet hoef maar ook wel zo lekker

ik zal trouwens ook eens gaan kijken voor kleding voor na de bevalling want die mega tent van nu hoeft dan niet meer ha ha

en hier zijn de nachten ook zo verschillend .. ben bang dat nu ik meer rust krijg ze nog slechter zullen worden maar wachten maar af !

nesteldrang is hier ook zo erg maar ik moet rustig aan doen van mezelf mijn bloeddruk zal niet voor niks te hoog zijn geweest....

en ik vind bh loos ook wel lekker nu thuis want ze kunnen toch niet hangen ha ha ze liggen maar wat op mijn buik ....

dieudonnee lekker ff rustig aan doen meid dat is het enige dat helpt en dikke knuf voor jou want dat helpt altijd zo lekker !
    voor all dus een dikke knuf !

met eten zit ik ook zo vol maar volgensmij is mijn buik aan het zakken want het wordt weer wat minder lijkt het wel ! nou moet ik ook over de dag heen kleine beetjes eten ivm zwangerschapssuiker en dat helpt ook wel

zo en nu verder kijken naar nac-ajax met mijn man !

4. Zip

Zip Fanatiek lid

23 apr 2007
    1.295
    0
    0
    Heb net een mail gehad van een vriendin die bijna 37 weken is, dat de baby uit zichzelf met het koppie naar beneden is gedraaid!

Dus het kan allemaal wel hoor!

5. Melis83

Melis83 Actief lid

11 jan 2007
    235
    0
    0
    Accountant
    Rotterdam
    Nou ik houd de moed er nog maar in dan. Kreeg al nachtmerries van het idee dat de baby met een keizersnede wordt gehaald. brrrrrr. Hoop dat de kleine deugniet maar snel draait.

6. fruitdruifje

fruitdruifje Bekend lid

7 jul 2007
    966
    0
    0
    HR Manager
    Noord-Brabant
    Hey lieve meiden,

Wilde jullie alleen even welterusten wensen. Ben te moe om wat te schrijven. Morgen naar mn werk voor de meeting zie ik eigenlijk totaal niet zitten. Ik strompel, hoest nog steeds en ben megamoe.

Net mezelf maar even getroost met 2 nieuwe pyama's bij wehkamp....

XFD

7. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    FD kijk je wel uit meissie !
    als het niet gaat niet gaan he .... en lekker hoor die pyama's .. ik zal ook eens kijken dan
    maar wel morgen ik ga nu ook maffen ...
    slaap lekker allemaal tot morgen !

8. Wicjuh

Wicjuh VIP lid

14 apr 2006
    6.700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    He, dit wist ik niet!
    M'n placenta ligt aan de voorkant, ik hou het dus wel even in de gaten. ;)
    Voor zover ze dat niet al doen dan natuurlijk.
    Overigens zou ik wel aan een stuitbevalling 'willen' beginnen... keizersnee lijkt me ook niet alles. Tenzij het niet anders kan natuurlijk.

9. Vlinder78

Vlinder78 Bekend lid

13 nov 2006
    514
    0
    0
    lerares
    Bovenkarspel
    Hoi,

Mijn vk gaat echt pas na 36 weken kijken of ze een draaipoging moeten doen. Ik heb gisteren even gebeld, want ik ging weer twijfelen. Bij mij zou het wel kunnen, omdat de placenta achter ligt.
    Ik wil het liefst ook gewoon een stuitbevalling, maar als de voorspellingen kloppen en het inderdaad tegen de 9 pond gaat worden, natuurlijk niet. Dan heb ik geen doos meer over........

Ik ga me nu nog niet druk maken. Anders maak ik mezelf gek. Heb echt een ziekenhuisfobie.

Vandaag laatste ochtendje werken. Morgen weer lekker proberen uit te slapen. Gisteren toch naar Yoga gegaan. Heb vanacht dus wel lekker geslapen. Ik ga lekker m'n oma schoenen aantrekken en werken..............
    Voor de andere werkenden werk ze! en voor de verlof-moeders lekker rustig aan he!

10. n4th4li3

n4th4li3 Fanatiek lid

15 sep 2007
    1.409
    0
    0
    Goedemorgen meiden! Nou ja, iets minder in mijn geval. Vriendlief wil vanochtend om 05.30 uur naar z'n werk gaan, ingebroken in de auto! Shit, weer een ruit eruit, 4e keer. Radio, die in het handschoenenkastje zat, eruit gestolen en de ombouw ook. Hij/zij heeft wel z'n blikje bier laten vallen in de auto dus die hebben we als bewijs, niet dat ze daar iets mee doen. Hij met mijn auto naar z'n werk en ik bij de carglass voor de deur gewacht op de monteur die om 7 uur kwam. Na een uurtje gemaakt, 70 euro eigen risico armer en een verrotte nachtrust. Nu nog aangifte doen, verzekering bellen en krassen laten maken, dan is het weer normaal :)
    Ga nu maar de verloskundige kijken want ben nu klaarwakker.
    Voor jullie een fijne dag gewenst, die hopelijk beter begint dan de mijne.

11. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Haha nou ze kon het de vorige keer niet zo goed voelen... mn buik bood genoeg (lees iets teveel) bescherming ;) haha.
    Ze hoopt het de 25e jan goed te kunnen voelen, voelde wel ruggetje maar kon moeilijk hoofdje voelen...pff ben benieuwd.
    Had er nog niet zo bij na gedacht of ie wel goed zou liggen :rolleyes: hoop van wel :D

12. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Hey das een goede tip. Dan krukkel ik vanmiddag ook ff de stad in met mn man, ff shoppen voor onderbroeken en leuke huispakken :D

Ow...mn placenta ligt ook voor...dacht ik, ten minste rechtsvoor...najaa wacht de 25e wel af en hopelijk weten we dan meer :D

13. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    :) :) Geniet er van!

14. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    :) Nou oke ukkie zet hem op, zou ik dan zo zeggen :) :)
    Voel wel wat onder mn ribben dus denk wel dat ukkie (soms) goed ligt ;)

15. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Zeg ff vraagje nog @ all:

Een ooievaar ofzo moet je dat zelf in je tuin zetten of wordt dat normailiter voor je gedaan? :oops: Haha weet helemaal niet hoe dat in zn werk gaat :)

16. fruitdruifje

fruitdruifje Bekend lid

7 jul 2007
    966
    0
    0
    HR Manager
    Noord-Brabant
    Meestal moet je die zelf huren, tenzij je heel attente vrienden/familieleden hebt. Bovendien zijn er talloze andere leuke aankondigingen voor op/aan je huis. Je hebt opblaasooivaars voor in de tuin, maar ook die zgn door het raam zijn gevlogen, opblaasbaby's die je op t raam plakt, opblaasletters, enorme raamstickers (op bestelling met naam van je kindje !) en v-borden voor op je raam (net als die uitstekende makelaarsborden die je van opzij kan zien) om nog maar te zwijgen over allerlei andere leuke borden, vlaggen etc etc

Succes !

XFD

17. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Hoi FD,

Hah oke..ik heb namelijk mee gemaakt dat kennissen van ons een ooievaar in de tuin hadden staan dus ik sms-en wat leuk van harte met de geboorte etc. Bleek dat mensen het als surprise hadden gedaan die ooievaar :oops: Hele surprise weg :( Hihi heb ik dat...haha

Vandaar dat ik dacht hoe gaat dat.

Enneh nu ik toch aan t vragen ben, waar kun je die dingen bestellen dan?

Haha heb er echt geen kaas van gegeten nog maar vind het wel altijd leuk om iets in de tuin, aan het raam te hebben ofzo. Die V borden ken ik ook inderdaad :) En die ooievaar die door het raam gaat is ook erg leuk!

Hoe gaat het trouwens met je? Doe je wel ff rustig aan? :)

Groetjes en knuf,
    Mili

18. nique36

nique36 Actief lid

4 okt 2007
    171
    0
    0
    Prinsenbeek
    Goedemorgen meiden

Ik lees trouw iedere dag mee maar kan bijna niet meer reageren omdat pc er iedere keer uitvliegt grrr. Maar nu ff op werk (hihi) kan ik eindelijk een update geven.

Hier alles so far so good. Kleine vind het heerlijk om me heerlijk in mijn rechterzij te trappelen en afgelopen maandag bij de gyn nog een echo gehad en ze lag al keurig met het hoofdje naar beneden. Maandag 28 januari krijg ik nog een structurele echo waarin ze echt alle organen gaan bekijken, en ik moet bekennen dat ik het best wel spannend vind allemaal. Krijg nu ook de blues van zou alles wel goed zijn met haar etc etc. Maar ik vertrouw er gewoon op dat alles prima in orde is.

Wel even iets vervelends op mijn werk. Ik werk nu nog maar 20 uur per week en in prinicipe zou mijn zwangerschapsverlof op februari ingaan. Nu komt waarschijn as maandag mijn vervangster (eindelijk, loop ik al maanden over te zeuren). Mijn baas heeft me gevraagd of ik die week nog wil blijven om haar in te werken en daarna hoeft het niet meer. Hij wil dat het hier weer volledig bezet is en als ik dan na die week inwerken nog voor 2 weken halve dagen kom werken kost het hem geld zegt hij. Omdat zwangerschap niet helemaal vlekkeloos loopt vind hij dat ik me ziek moet melden dat ik helemaal niet meer mag werken. Wel gaf hij nog even aan dat hij niet wilde dat er aan mijn verlof getornd zou worden, dat ik daar als het ware de dupe van zou worden.
    Nu moet ik zien te regelen dat ik een verklaring van het ziekenhuis krijg waarin staat dat ik niet meer mag werken. Krijg ik dat niet dan loopt mijn uitkering van de ziektewet in gevaar. Tis een hele vreemde situatie en ik weet ff niet wat ik moet doen. Stiekem hoop ik dat mijn vervangster pas een week later kan beginnen, kan ik het ook weer rekken. Is niet netjes maar wel zo eerlijk toch?

Iemand tips?

Voor jullie allemaal een hele dikke knuffel ;)

Liefs
    Monique

19. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    @nique:

Vaag verhaal hoor van je baas...k zou het ff uitzoeken middels P&O etc. Hoezo kost geld, jij had anders toch ook gewoon gewerkt en als je halve dagen werkt ben je voor de helft in de ziekte wet. Ten minste zo was het bij mij wel... :rolleyes:
    Hopelijk kom je eruit enneh jij gaat voor hoor!

20. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
    goedenmorgen meiden

vannacht weer een rot nacht gehad gisteravond harde buik dus kruik warm gemaakt en toch in slaap gevallen maar elke keer weer wat krampjes.

maar ja maandag op controle zal het dan wel aankaarten

Deel Deze Pagina