Maart 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door zico, 22 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Mmm groeiecho...nee hier niet. Mn VK deed ook niet aan schattingen zei ze. We zien het wel bij de geboorte :) Maar ja haha straks is ie mega ;)

2. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    De vk had het wel over een groeiecho, maar ik zag daar niet direct het nut van in. Kijken wat ze over anderhalve week zegt. Dus misschien krijg ik nog een groei-echo.

3. Zip

Zip Fanatiek lid

23 apr 2007
    1.295
    0
    0
    Dank je en dat is natuurlijk wederzijds!

4. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    ik heb er een gehad omdat ik zwangerschapssuiker heb en de VK dacht dat ik te veel vruchtwater zou hebben en de beeb te groot was maar dat is niet zo bleek bij de echo ... ben inmiddels 2x bij gyn geweest en al 2x echo gehad alles gaat prima ...
    dieet volgens is moeilijk ik moet zooooooo veel eten op een dag bah moest vandaag nog kokhalzen er van en mijn gewicht gaat zo ook super snel ... tja moet 2x zo veel eten ook ...
    suiker was laatste keer nuchter 4.5 maar bij mij zit het hem in de loop van de dag .. gaat nu beter..
    bloeddruk was niet zo goed 170/80 was te hoog en ivm hoofdpijn hebben ze alles gecontroleerd en alles was toch ok ! rustig aan doen dus...
    en ijzer was ok ik weet niet wat de waarde was
    ben wel snel moe door die zwaaaare buik maar neem mijn rust nu wel
    ik heb ook ff leuke pyama's besteld via de wehkamp kan ik thuis passen maarja welke maat is ff moeilijk nu he !
    morgen naar de kappen al pakt mijn haar niet zo goed meer ik laat het blonderen maar uitgroei is echt veel donkerder dus maar ff extra high-lights in laten zetten dan !

5. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    Wat ben ik toch een luie madam vandaag. :oops: :oops: :oops: Heb helemaal niets gedaan vandaag, enkel op de bank gelegen of gehangen.

Knuf van zuurtje ;)

6. engel25

engel25 Actief lid

29 jun 2007
    205
    0
    0
    Geeft niets meid, lekker doen hoor. Je moet straks nog hard genoeg werken!

7. Zonnestraaltjes

Zonnestraaltjes Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.490
    0
    0
    Ik heb geen groeiecho! Ben erg benieuwd hoe zwaar ons kindje is!

8. redone

redone Fanatiek lid

2 jul 2007
    2.864
    0
    0
    Ik krijg waarschijnlijk volgende week een groeiecho.Hangt ervan af hoe het afloopt bij de vk dinsdag.Als de vk verneemt dat mijn baarmoeder weer niet is gegroeid dan moet ik naar het ziekenhuis om te kijken hoe de kleine het doet.

9. bellamano

bellamano Fanatiek lid

16 mei 2007
    1.119
    0
    0
    Zo ik heb weer heerlijk geshopt! een mooie jurk gevonden voor de bruiloft, geen trouwjurk maar wel iets nets. Ook een positieshirt gekocht en 2 gewone shirts voor na de bevalling :oops: ik kon ze niet laten hangen! Ik schaam me er een beetje voor maar ik kijk er wel naar uit om weer mijn oude figuur ongeveer terug te krijgen! Zal wel iets zwaarder blijven maar toch kijk ik er naar uit :oops: . best erg toch?!
    ik heb ongeveer 3 a 4 uur in de stad gelopen en kon daarna echt niet meer zon pijn in mijn liezen en drukkend gevoel dus toen naar huis gegaan en lekker op de bank gehangen, gelukkig kanp ik dan weer erg op!

Ik heb ook geen groeiecho, ben ook wel benieuwd naar het gewicht van onze beeb! zou de vk dat misschien ook kunnen schatten dan vraag ik er volgende x gewoon naar..

fijne avond nog

10. Bianca84

Bianca84 Bekend lid

6 dec 2006
    813
    0
    0
    Lerares
    mijn gyn zegt nooit iets over waardes. Weet ook niets over groeiecho. Als er iets is, zullen ze het wel zeggen.

pfff bedacht me net dat als ik 6 weken ervoor met verlof was gegaan, ik morgen m'n laatste werkdag zou hebben.
    Nog 2 weken en morgen doorploeteren. Normaal gesproken zou ik na morgen nog 8 dagen moeten werken, maar in mijn laatste week is er een extra vergadering dus dan moet ik op mijn vrije dag.... Nu dus nog 10 werkdagen.....

11. Wicjuh

Wicjuh VIP lid

14 apr 2006
    6.700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    Geen groeiecho hier.
    Ik zou niet weten hoe groot ons kindje is, ze zegt meestal dat het volgens het boekje groeit. Zal wel goed zijn dan he? ;)

12. Divi

Divi Fanatiek lid

22 jul 2006
    4.915
    0
    36
    ergens in Nederland
    @Mili,
    Gelukkig was het een hele opluchting dat er niets ergs was. Ik zat zo erg weer in het warretje.
    De verloskundige die vanmiddag langs kwam zei dat de kans erg klein was dat die kleine nog zou draaien, omdat het kindje de afgelopen 4 weken al zo ligt. A.s. maandag moet ik naar de verloskundige voor controle en dan zou ze het er met mij over hebben, als het kindje nog in stuit zou liggen. Dus ben erg benieuwd eigenlijk.

@Wenneke,
    Als de krampen erger worden bel je toch wel meis?

@Emma,
    Wat leuk dat je ook de baby foon hebt besteld bij kinderstoeltje.nl. Heb jij ook de alecto nogwat 88 besteld?
    Wij hadden hem binnen anderhalve dag in huis. Ben je toch maar niet naar de baby-dump geweest om hem daar te kopen?
    Ik ben blij dat je verlof je goed bevalt meis!
    Een hele dikke knuf terug meis ;)

@Nikkie,
    Nee ik heb geen voorliggende placenta. Mijn placenta ligt aan de achterkant. Maar mijn gevoel zegt dat ik het niet moet doen om een draai poging te laten doen. Ik weet niet, ik heb er geen fijn gevoel bij.... Ik heb dit vanmiddag ook nog even gezegd tegen de verloskundige die voor controle kwam en zij zei dat dat mijn eigen keuze is en dat de vk en de gyn daar naar luisteren.
    Dus ben benieuwd wat ze er mee doen.

Ik ben blij dat je je nu beter voelt meis! 't Is allemaal niets als je met onzekerheid moet leven, vind je niet?

@Beertje86,
    Ja ik vind het ook balen dat die kleine nog in stuit ligt. Maar dit vind die kleine toch de juiste positie in mijn buik. De verloskundige zei vanmiddag dat dat kans erg klein is dat die kleine nog gaat draaien omdat 4 weken geleden ook geconstateerd is dat die kleine in een flinke stuit lag.
    A.s. maandag moet ik voor controle naar de vk en als dan die kleine nog in een stuit ligt krijg ik een gesprek met de gyn (tenminste dat zei deze vk vanmiddag) om de voor en nadelen te horen van een draaipoging en keizersnede..... Dus ben benieuwd.

Ik denk dat ik nog voor de zekerheid een echo krijg om te kijken hoe die kleine ligt, maar dat is niet specifiek een groeiecho. Ook al ben ik erg benieuwd hoe groot ongeveer die kleine nu is en hoe zwaar die kleine is.

@Dieudonnee,
    heel veel succes meis morgen. Ik duim voor je!

Vanavond een etentje gehad met me collega's. Het was harstikke gezellig hoor! Veel gelachen.
    Morgen dus nog 1 dagje werken en dan heb ik ook verlof. Heb er helemaal zin in.

Meiden ik ga lekker in de douche en dan lekker naar mijn bedje toe.

Slaap lekker en tot morgen meiden

liefs Divi

13. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Goeiemorgen allemaal!

Wederom een megaslechte nacht achter de rug :(
    Zo de kindjes naar school brengen en dan duik ik maar weer even terug.

Begin het een beetje zat te worden :oops:

14. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
    hey meiden

pffffff voel me zo alleen

had al 6jaar een goede vriend die vorig jaar opeens geen contact meer wilde omdat ie gevoelens voor me had .maar in die 6jaar heeft ie me altijd opgevangen gehad as me pa me weer buiten had gezet.dus hy betekende veel voor mij.nu zag ik dat ie hyves had dus berichtje achter gelaten toen keek ik net heeft ie me geblokeerd :( .hy heeft ook ander tel nummer en een meid maar blijkbaar wil ie geen contact meer na die 6jaar ook nog s af en toe wat hadden samen .

daar kom bij vriendinne hebben nooit tyd en mis me ma . die hormonen pffffffff

de krampen zijn ook weer terug na een bad maar heb geen zin om ziekenhuis te bellen .vraag het maandag wel als op controlen ben.

fijne dag meiden
    sorry voor me geklaag voel me beetje verdrietig

15. Sabbe

Sabbe Fanatiek lid

7 aug 2007
    2.976
    0
    0
    Wetteren (B)
    goeiemorgen allemaal!

ik ben er nog eens.
    Sorry, maar het gaat veel te hard om alles bij te houden :(
    Gisteren bij de gyn en alles was okee, maar ons kleintje had zich weer gedraaid met z'n hoofdje naar boven Dus niet goed.
    Is dit nog bij iemand zo?
    De gyn sprak al van stuitbevalling of keizersnede, gezien hij ook twee weken voor ligt op groei.

Grts

16. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Goede morgen dames ,

Wat een eigenwijze beebjes hier in stuit zeg.

@Divi en Sabbe, ben er zelf een tijd bang voor geweest omdat hij met 20 weken in stuit lag , ze zei toen dat het nog absoluut geen kwaad kon maar natuurlijk denk je dan al wel na over hoe of wat.. ik hoop echt dat ze jullie beebjes nog kunnen draaien.
    Hebben jullie wel al nagedacht over evt keizersnee of stuitbevalling?

@Wenneke20 , als die krampen zo aanhouden zou ik toch bellen meis.
    Ik ben zelf ook niet zon beller vind het echt verschrikkelijk , vooral als je dan voor niets gebeld hebt ,maar je kan beter een keer teveel bellen als te weinig.
    Hopelijk nemen je krampen wat af hoor.
    Kan me voorstellen dat je verdrietig bent hoor zeker als je na 6 jaar ineens geen contact meer hebt met iemand waarmee je zo close was , wat vervelend :(

@Bellamano , weet eigenlijk niet of ze dat zo kunnen inschatten , bij mij in ieder geval niet omdat ik een extra laagje heb zoals zij dat netjes zeggen.

@Redone , spannend dus heb je er zelf wel een goed gevoel over?
    (aangezien ik een stresskip ben en heel erg in de stress zou zitten :eek:)

Wij gaan ook voor de alecto dbx 88 denk ik , of voor de 85.
    Zit nog te twijfelen omdat de 88 naar mijn idee niet veel meer heeft als de 85 en er toch een prijsverschilletje is.

groetjes

17. Sabbe

Sabbe Fanatiek lid

7 aug 2007
    2.976
    0
    0
    Wetteren (B)
    ik wil liefst gewoon bevallen, geen keizersnede. Dan herstel je al moeilijker en ik heb nog twee kleintjes rondlopen ook.
    Hopelijk draait hij nog. En zoniet volg ik het advies van de gyn. Hij zei bij een derde kan een stuitbevalling wel.

18. Sabbe

Sabbe Fanatiek lid

7 aug 2007
    2.976
    0
    0
    Wetteren (B)
    hij lag met 23 weken in stuit en ik was toen al bang.
    Maar met 27 weken heeft hij zich gedraaid, dus alles okee.
    Maar nu, met 31 weken heeft hij besloten toch nog eens van positie te veranderen. Het is ook een heel beweeglijk beebje...

19. lucifer99

lucifer99 Actief lid

1 mei 2007
    232
    0
    0
    Ik heb verlof!!!!! :D
    Mensen wat geeft dat een innerlijke rust zeg! Vandaag effe helemaal niets doen (behalve zoon van en naar school brengen) en volgende week wat shoppen. Dit weekend gaan we de babykamer eindelijk leeg halen (de spullen die er nu in staan kunnen weer allemaal op zolder, verbouwing is klaar). Nou ja, ik zeg wel stoer ' we ' maar waarschijnlijk zal het erop neer komen dat manlief sjouwt en ik zeg waar het komen moet ;)

Beloof dat ik komende weken vaker op het forum ben, heb er nu de tijd voor!

Allemaal fijne dag en tot vanavond!

20. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Goedemorgen allemaal!

Lucifer, fijn dat je nu verlof hebt, geniet er maar lekker van!
    Sabbe, erg balen dat je kindje in stuit ligt. snap dat je dat vervelend vind.

Hier gisteravond ineens erg zere ribben aan 1 kant. Auw! Volgens mij heeft ukkie daar lekker in getrapt maar het leek ook wel of hij daar steeds met zijn voetjes zat. Het voelt in ieder geval erg pijnlijk.

Over de grootte, de meeste kindjes zullen gewoon rond de 6,5 tot 7 pond zitten hoor, dus als het niet nodig is krijg je echt geen groeiecho.
    Schatten doet mijn vk ook niet echt maar gezien de groei nu is het een heel gemiddeld kindje zei ze. Pas vanaf 36 weken kunnen ze het beter voelen.
    Als je over tijd loopt (nou ja langer dan 40 weken) komt ie vaak nog wel aardig wat aan.
    Het fijnste lijkt mij rond de datum te bevallen, niet veel te vroeg of erg laat maar ja dat heb je niet voor het zeggen helaas haha.

liefs

Deel Deze Pagina