Maart 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door zico, 22 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fruitdruifje

fruitdruifje Bekend lid

7 jul 2007
    966
    0
    0
    HR Manager
    Noord-Brabant
    Hey lieve meiden,

Even een korte tip van de week ;)

Ik was op zoek naar leuke geboortebedankjes en...gevonden !

www.suikerzoentje.com

Heb nu 75 schattige zakjes met inhoud en kaartje voor 85 euro.
    Ze hebben er vanalles !

XFD

2. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Oh ja gister bij controle even gevraagd of de baby al ingedaald was. Nog niet helemaal maar wel bezig. Kon nog wel dieper met het hoofdje in het bekken.
    Ik voel nu ook af en toe steken in mijn schaambeen. Herkenbaar?

Verder nog iets genants... ik snurk vaak ontzettend. :oops: Erg lastig voor mijn vriend. Ik draai in mijn slaap op mijn rug en lig dan lekker te zagen. Vaak word ik na een tijdje wel wakker omdat ik het dan benauwd krijg.
    Maar vind het voor mijn vriend wel vervelend. Iemand tips?

3. nique36

nique36 Actief lid

4 okt 2007
    171
    0
    0
    Prinsenbeek
    Goedemorgen meiden,

Kheb heel even een gekke vraag. Nu we allemaal tegen het einde aan gaan lopen, komt bij mij heel vreemd het gevoel naar boven van wat nou als de echo verkeerd is gebleken, wat nou als het een jongetje is ipv een meid. Je hoort soms verhalen van mensen die echt gezien hebben dat ze een bepaald geslacht zouden krijgen en dan alsnog bij de bevalling blijkt het andersom te zijn?! Hebben jullie ooit al eens zoiets meegemaakt? Gek he dat je die angst ineens kunt krijgen?

dikke knuf for all ;)

Nique

4. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    goedemorgen meiden !
    goh ik word elke ochtend 1 minuut voor het eind van de verloskundigepraktijk wakker ha ha
    weer niet gezien dus en de wekker zet ik er niet voor hoor !

nikkie ik heb het ook zo erg die steken en mijn broeken zitten ook niet meer zo lekker omdat mijn buik nu lager zit ofzo.. beebje was nog niet helemaal ingedaald maar is meestal pas bij week 36 zei de gyn !
    en ik zou zeggen oordoppen ha ha mijn man zaagt hele bossen om en ik slaap met die dingen prima ! wil nl niet in een ander bed gaan liggen maar heb de slaap zo nodig !
    Thanks voor de tip FD ik ga eens lekker kijken straks ..man wil nl wel een kado'tje en ikke niet zo we geven al een kraamfeest .... vind ik nu nog hoor ! en welke pyama had jij via de wehkamp ? ik vond die sesamstraat zo grappig ! en de snoopy big-shirts lijkt me misschien iets om in te bevallen ....
    Nique ik heb er wel eens wat over gelezen maar hier is het een verassing dus ik kan je niet helpen maar als het duidelijk in beeld is geweest zou ik me geen zorgen maken hoor ... ik zou wel 2 namen verzinnen ha ha
    Lucifer ! jahoe gezellig hoor nog een "vrije vogel" ha ha ... ik bevat het nog niet helemaal hoor en zit nog mega in de werkstand maar wel lekker dat alles nu gewoon morgen ook kan ! geniet er lekker van meid !
    Divi voor jou ook laatste dag toch ? hoop dat hij super snel voorbij is meid... en ik had geen zin meer om naar baby-dump te rijden dus toch maar lang leven het internet ha ha
    Beertje wij hebben ook de Alecto 88 genomen .. besteld op kinderstoeltje.nl hier al vaker gelezen dat dat prima gaat en 35 euro goedkoper dan in de winkel ! en de 88 heeft iets van 5 kinderliedjes op het apparaat en de 85 niet volgensmij verder weinig verschil...
    Sabbe hier blijft de kleine ook aan de gang maar mijn gyn wil er zeker nog niet over beginnen omdat de kleine nog zo vaak kan draaien ....
    Wenneke wat vervelend van die vriend van je en wel erg drastisch om ook gelijk een ander tel.nr te nemen en je te blokken op hyves.... ik voel me ook vaak eenzaam hoor ... heb ook het iedee dat de wereld zo door gaat terwijl ik juist rustig aan moet doen met dit lijf ... ik mis ook de leuke oude vertrouwde ikke die alles deed en kon en overal bij was... voel me ook wel eens schuldig............ maar ik vind ook dat mensen wel eens wat extra interesse mogen hebben in mij ... ik ben er altijd voor iedereen geweest en zo merk je wel wie je echte vrienden zijn..., ik heb al een vriendin verloren tijdens mijn zwangerschap omdat zij het zo druk heeft met haar nieuwe kindje en ik er elke dag voor haar ben geweest tijdens haar zwangerschap... ik heb dit ff heeeeeeel duidelijk gemaakt en ze komt nu wel terug maar het is toch anders nu.... maar ik heb er ook weer een hele goede vriending bij gekergen wat ik niet verwacht had !
    dikke knuf meid want het is niet leuk om je zo te voelen ... al is het wel bekend
    soms voelt het ook alsof jullie meer mijn vriendinnen zijn dan wie dan ook !
    Nathalie lekker naar je bedje ! en weltruste meid ! ha ha
    Bellamano lekker hoor dat shoppen ! hmm ik zou ook nog wel nieuw willen maar heb de fut niet meer.. en aankleden is zo'n drama in zo'n pashokje nu ! en ik mis ook mijn oude figuur .... ohoh soms trek ik wel eens een spijkerbroek aan kijken of mijn billen er nog in kunnen straks ha ha

we hebben gister de geboortekaartjes besloten en nu nog de naam he ! het blijft een strijd hier in huis ... moeilijk hoor !
    ik ga ff spullen halen voor mijn keel en neus .. ben verkoude aan het worden bah heb daar zo'n hekel aan ...
    en vanmiddag lekker naar de kapper !

5. Denise19

Denise19 Bekend lid

17 jul 2007
    632
    0
    0
    Ik krijg misschien over 2 weken een groeiecho. De vk constatteerde dinsdag dat de baby 3 weken voor ligt op groei, daar schrok ze wel van, dus moest over 2 weken terug komen om te kijken of hij zo door blijft groeien. Het zal wel een groeispurt zijn.

6. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    @nikkie: na de 40 weken groeit de baby helemaal niet zo veel meer, omdat de kwaliteit van de placenta dan achteruit gaat. Mij zeiden ze de vorige keer dat de extra 12 dagen misschien 200 gram zou schelen....
    En je hebt gelijk, de meesten zullen tussen de 6 en 7 pond zitten. Maar de mijne niet :)

Over het snurken: komt door de hormonen en hun werking op het slijmvlies van je neus. Ik snurk ook. Zodra je bent bevallen is het weg. Even doorzetten nog :)

@Sabbe: een stuit, niet gaaf! MAar wel te doen. Uiteindelijk is het hetzelfde kind dat door dezelfde opening moet. Misschien beetje makkelijk gedacht van mezelf, maar waarom zou je het niet proberen? Vooral omdat het niet de eerste is en dus de kromming door het bekken makkelijker te maken is?

@nathalie: ben het ook een beetje zat hoor! Ik voel me lomp en onbenullig en instabiel, ik wil mezelf terug!
    Nog maar 50 dagen :)

7. laffayette

7 sep 2007
    87
    0
    0
    verzorgende - ig
    heey meiden,

ik moet a.s. woensdag naar maastricht toe om een uitgebreide groeiecho te laten doen. ( na 2 groeiecho's in weert)
    Het blijkt dat onze beeb 2 vergroote niertjes heeft. 1 van 7,4 mm en de andere 5.4 ( tussen de 0 en 5 is oke )
    Ik ben zo zenuwachtig en hoop dat alles goed komt.
    De kleine ligt gemiddeld een week voor en heeft een groeibuikje die 3 weken voor staat.

iemand ervaring hier mee?

groetjes

8. Zonnestraaltjes

Zonnestraaltjes Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.490
    0
    0
    Wat kan je doen als je veel last hebt van harde buiken? Ik heb er de afgelopen dagen veel last van helaas!

9. Zonnestraaltjes

5 mrt 2007
    1.490
    0
    0
    Oh lafayette dat is schrikken. hadden ze dit met de 20 weken echo gezien?

10. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Hier nog iemand hoor! Vind het allemaal wel bijzonder maar straks ook wel weer mooi geweest. Vooral nu de laatste weken wordt het steeds zwaarder he. En het lijkt me ook wel fijn om weer eens op mijn buik te kunnen slapen en normaal uit bed te kunnen stappen.
    En ik heb ineens zin om flink af te vallen. Tsja of dat gaat lukken moeten we nog maar zien. Ik zit nu al op + 15 kilo. Pfffff.
    Maar natuurlijk ben ik erg blij met ons kindje en heb ik er echt zin in.
    Volgende week maar eens de kleertjes wassen.

Lafayette: nee geen ervaring mee. Lijkt me erg vervelend, hoop dat alles goed is!
    Mpje: tsja, meer rust nemen!

11. nessie

nessie Actief lid

4 jun 2007
    126
    0
    0
    Brugge
    Hallo iedereen,

Hier gaat alles zn gewone gangetje. Ben ook met 1001 dingen bezig.
    Ik heb moeten stoppen met mijn geboortesuiker klaar te zetten want heb lint tekort en de winkel is iets te ver om met de fiets te doen dus wachten tot ventje me morgen brengt. :(

Heb wel al het ontwerp gekregen van ons geboortekaartje: Prachtig gewoon. Nu nog de foto erop van beebje en ventje en tis compleet.
    En de buikfoto's van bij de fotograaf zijn ook zo mooi. Het zal een moeilijke keuze worden! Als ik ze heb zet ik er wel een paar online.

Voor de mensen die nog geen naam hebben voor hun spruitje, das toch serieus stressen! Ben blij dat mijn keuze al gemaakt was voor ik zwanger was...

mpje: Een goeie twee maand geleden had ik ook zoveel last van harde buiken. De enige remedies zijn als je het voelt je neerzetten tot het wat overgaat en ik heb ook magnesium om te nemen Magnetop noemt het. Dat is een spierontspanner. Ik moet één zakje per dag oplossen in water en dat helpt goed moet ik zeggen.
    1 nadeel is dat je diarree kan krijgen van die magnesium maar als je geconstipeerd bent kan da natuurlijk geen kwaad. Als je er last van hebt kan je ook met een half zakje beginnen.
    Ik persoonlijk heb er geen last van maar ben dan ook een raar mens...

Ik ga nu mijn lekker bordje ravioli opeten mmmmmmmmmm....

tot later
    groetjes
    nessie

:D

12. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
    thanks meiden

heb nu effe geen krampen dus wacht denk toch maar af

ga vanmiddag lekker niks doen :D

13. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    als een harde buik snel weer wegtrekt niet zo veel, dat zijn oefenweeen of braxton-hicks-contracties. Die horen ook.

Als je een continue harde buik hebt die niet wegtrekt wil een warme kruik of douche / bad wel helpen.

Als je veel harde buiken achter elkaar hebt (meer dan 10) die wegtrekken en weer terugkomen moet je je vk bellen.

@Nikkie: die 15 kilo heb ik vorige week al bereikt....erg he? En ik weet, het ergste komt nog. Die kilo's gaan wel weg, maar de eerste weken ben je dik met niks erin.....maar dan die hormonen :evil:

14. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    Goedemiddag mama's.

Ik voel me niet al te best vandaag. Ik heb pijn aan mijn luchtwegen als ik adem. Mijn mannetje is al naar de apotheek geweest en heeft vicks gekocht om te smeren op rug en borst. Ik hoop dat het snel betert.

Ik weet niet meer wie er ook verlof heeft maar geniet ervan. (lees net dat het Lucifer is)
    Nog andere meiden die bijna verlof hebben?

Wenneke ik zou toch maar bellen, teveel krampen is ook niet goed.

Laffayette ik duim dat alles toch goed is woensdag. Heb er geen ervaring mee, kan je dus jammergenoeg niet helpen.

Ik krijg woensdag een echo maar of dit echt specifiek een groei echo is weet ik niet. Ze gaan ons meisje zowiezo in het oog houden omwille van de navelstreng.

Nique ik ken die twijfels ook. Ik heb daarom ook een jongensnaam voorzien en kleertjes die zowel voor een jongen als een meisje kunnen dienen in mijn zh koffertje steken. Dit is ook de reden dat we in de familie niet vertellen dat we een dochter krijgen, het moest toch maar eens een zoontje zijn.

Ga nog maar wat verder bankhangen vandaag. En ik wilde zoveel doen na mijn luie dag gisteren. Maar mijn gezondheid en van ons meisje gaan voor. Heb mijn krachten de komende weken nog hard nodig.

Knuf van zuurtje ;)

15. Sabbe

Sabbe Fanatiek lid

7 aug 2007
    2.976
    0
    0
    Wetteren (B)
    fruitdruifje,

ik heb daar deze week m'n spullen besteld en al ontvangen. o.a. zakjes en kleine flesjes jenever. Erg leuk

en harde buiken... Ik heb er enorm last van. Maar het enige wat helpt is rusten.

16. Sabbe

Sabbe Fanatiek lid

7 aug 2007
    2.976
    0
    0
    Wetteren (B)
    ow ja ik ben ook bezig met de geboortekaartjes momenteel. Heb ze opnieuw zelf ontworpen en de naam is hier al lang een feit.

grts

17. Zonnestraaltjes

5 mrt 2007
    1.490
    0
    0
    meiden bedankt voor jullie antwoorden!
    ik wilde de verloskundige bellen voor advies wat betreft de harde buiken maar die hebben geen spreekuuR. Dus dan moet ik het zh bellen en dat vind ik weer te ver gaan eigenlijk! Want het is af en toe en niet constant!

18. n4th4li3

n4th4li3 Fanatiek lid

15 sep 2007
    1.409
    0
    0
    Hee meiden! Hier een beter begin van de dag dan gister, haha! Vandaag in het rond gebeld voor ons nieuwe huis, moet nu nog naar de stad, sleutel afgeven voor open huis morgen! Wij zijn er lekker niet want ik ga lekker met m'n ventje naar Amsterdam! Lekker lanterfanten, shoppen, eten, terrasje hopelijk of bij een haardvuurtje, toerist uithangen. Blijven een nachtje in een hotel dus lekker rustig aan. Laten de auto ook thuis en lekker met de trein.
    Allemaal een goed weekend gewenst!

Groetjes Nathalie

19. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    Geniet ervan!

Knuf van zuurtje ;)

20. Vlinder78

Vlinder78 Bekend lid

13 nov 2006
    514
    0
    0
    lerares
    Bovenkarspel
    Hoi,

Ik heb het idee dat ik vandaag echt 1001 dingen moet doen, terwijl ik al vreselijk moe ben. Sorry dat ik niet op iedereen reageer.
    Ben vandaag al +20 kg! Voel me echt een olifant. Ik ben ook zo opgeblazen. Heb normaal maat 36 schoenen en heb eergisteren uit pure nood schoenen maat 39 moeten kopen, omdat ik niks meer aan kon. Ik ga nu maar gauw naar de gemeente voor een bouwaanvraag, daarna boodschappen en daarna maar poetsen. Bleh! Ohja en ook nog tig instanties bellen, zoals kabelbedrijf (tv doet weer raar), tandarts etc.
    Kom later op de dag nog wel terug.

Ohja. Ik heb echt het gevoel dat jullie vk's veel allerter zijn. Mijn beebje woog met 28 weken al 1500 g. Heb dit ook verteld, maar dan zeggen ze gewoon. Ach, 8 en 9 ponders zijn heel gewoon in West-Friesland. Een echo krijg ik nooit bij ze. En als ik jullie bloeddruk lees, denk ik dat die van mij toch aan de hoge kant is. 135/80. Suiker en ijzer wordt 28 januari pas nagekeken. Met 36 weken wordt pas gekeken wat ze aan de stuitligging kunnen doen. Ik wordt erg onzeker van dit alles......

Deel Deze Pagina