Goeiemorgen allemaal. Hier nog steeds snotter de snot En 2 kindjes ziek op de bank(buikgriep) Las net dat er al 4 kindjes geboren zijn van de feb.mama's Voor ons schiet het nu ook lekker op
hahah ben de vk praktijk aan het kijken er was iemand die moest bevallen en haar man heeft met ze handen eronder gestaan tot vk kwam en toen 2x geperst en de baby was er
Wat moet ik toch altijd huilen als ik weer zo'n bevalling zie..... Dat deed ik ook na mijn eerste bevalling Vond het net alsof de liefde voor je kindje rechstreeks je hart binnenstroomt.....gek hè.... Kan niet wachten... XFD
Ik was ook even aan het kijken maar ik moet zeggen dat ik niet echt vrolijk van bevallingen word. Kijk liever niet dan wel haha. Ik vind dat bloed erna enzo ook niet echt lekker maar ja straks overkomt het me zelf ook he.... Maar ik hoef ook geen spiegel ofzo. Vind het allemaal wel prima, als mijn kindje er maar uit komt! Over het slapen: ik heb het ook zo erg warm momenteel! En ik droom weer zoveel waardoor ik erg moe wakker word. Volgens mij omdat het zo warm is. Ik werd vannacht ook steeds wakker en dan lag ik weer op mijn rug. Draai ik op mijn zij word ik een tijdje later weer wakker op mijn rug.
Beccaatje, jij schreef nog zes dagen dan is mijn kindje helemaal af. Is dat zo met 34 weken? Dan heb ik morgen die mijlpaal! Maar ik las ergens dat de longetjes nog niet helemaal rijp zijn dan mocht de baby geboren worden. Het schiet nu al lekker op inderdaad. Word er ook wel eens nerveus van. Morgen intake kraamzorg. Iemand nog een idee wat ik eventueel kan vragen? Ik weet ook nog niet precies wanneer mijn vriend vrij heeft, hangt er vanaf op welke dag ik beval. Een paar dagen als de kraamhulp er is (zit ook altijd al een weekend bij natuurlijk) en nog een paar als de kraamhulp alweer weg is. groetjes
Goedemorgen meiden! Nou, heb jullie weer helemaal bijgelezen hoor! Weekendje A'dam was erg leuk. Wel een beetje vermoeiend maar we waren met z'n tweeen dus als ik moe was gingen we gewoon lekker wat drinken op het gemakkie (en natuurlijk plassen ) Heb hier sinds vorige week ook last van vocht vasthouden, denk ik. Vooral in m'n handen, dan kan ik bijna geen kracht meer zetten en ze gaan erg tintelen. Verder ook last van m'n schaambeen ofzo.. doet zeer daar beneden. Aan de zieken: Beterschap meiden! Voor de rest: Fijne dag! Groetjes Nathalie
@nikkie: volgens mij zijn ook bij 34 weken de longen rijp, en is het een kwestie van groeien vanaf dan tot aan de geboorte. Een vriendin van mij die op de NICU werkt gaf 34 weken als de belangrijkste mijlpaal, dus die hou ik ook maar aan. Ik ben de vk aan het opnemen, heb ik later wat te kijken. Wordt wel steeds emo bij zo'n geboorte, terwijl ik normaal niet zo'n muts ben, erg he? En vragen aan de kraamzorg....houden ze rekening dat je vriend er niet alle dagen continu is? Verder zou ik 't niet weten. Ga je bv geven, vraag dan om een goeie begeleidster. Ik ga maar eens aan 't werk. Nog maar 12 werkdagen ....
zo meiden hopelijk voor jullie goedemorgen ! hier nog echt flink de griep ... maar kan jullie niet missen natuurlijk ha ha oh wat een nacht zeg pfff ik werd elke keer zeik nat wakker van de koorts maar begin wel wat last van snotterigheid te krijgen dus hoop dat het er maar snel uit mag komen ... heb de gyn net afgebeld en kan nu pas volgende week woensdag weer bij hem terrecht ... ga vrijdag dan wel ff langs ha om bloeddruk op te zo dat was netjes ! de gyn belde of nu net of het wel goed ging en dat ik altijd ff mag bellen als er iets is en idd langs de dokter om bloeddruk op te laten meten eind van de week.. en vooral hoofdpijn in de gaten houden ! nou ik ga weer liggen voel me weer erg moe en slap...
@emma: wel aardig zeg ! Ik hoop dat je het er snel uitzweet.....wat zal jouw kindje een goede weerstand krijgen ! @beccaatje : Ja, die 34 weken grens zegt mij ook wat hoor ! Vóór die tijd geven ze bij een mogelijke vroeggeboorte nog medicijnen om de longen te laten rijpen en wee-remmers, zodat de longrijping nog 24/48 uur de tijd heeft. vanaf 34 weken doen ze dat in principe niet meer. Wel grappig dat jij ook zo emo wordt van bevallingen...hihi...ben ik niet de enige @n4thalie: Heftig stoer hoor...een weekendje amsterdam ! Voor mij is een bezoek aan de buren al een onderneming @nikkie : Ja dat bloedgedoe vind ik ook niet tof....bij mijn eerste bevalling had ik nauwelijks bloedverlies trouwens...gelukkig....daarna wel, maar ja da's gewoon alsof je een hevige menstruatie hebt. Het hoeft dus niet zo'n bloedblad te worden ! @Nathalie: Wauw , al 4 februari kindjes ! Dus te vroeg ? @petra : Gaat ie weer een beetje met jou ? @lucifer : Hier idem dito ! @pooh: laatste dagen meid ! @zuurtje : beterschap meis.... XFD
Hoi dames, Ff kort..zeer beroerd geslapen erg veel bekkenpijn. Ga zo de enveloppes voor de kaartjes schrijven. Wil zo graag ook alles gaan wassen enzo maar weet dat ik veel pijn krijg en dat houdt me wel een beetje tegen. Ik vind de VK praktijk heel erg leuk om te kijken. Kon eerder nooit tegen bevallingen haha en nu wel. Gelukkig maar! Dikke knuf voor iedereen! Mili
Hoi meiden, Voor alle zieken beterschap. Hier vanmorgen toen ik opstond ineens een nat slipje. Zelfs mijn pyamabroek was wat nat. Heb dit nog niet eerder gehad. Raar. Heb er aan geroken maar kon niet echt zeggen of het zoet rook i.v.m. vruchtwater. Wat denken jullie? Kan het ook erg waterige afscheiding zijn? Ik wacht het nog maar even af.
MamavanJordy, ik zou het niet weten... misschien toch even contact opnemen met je verloskundige? Even wat anders; mogen je babykleertjes in de droger? En hoeveel shirtjes/broekjes en rompertjes heb je nu eigenlijk echt nodig? Voor de mama's onder ons. Ik kom erachter dat ik nog niet zoveel setjes heb. Ik heb ongeveer 5 broekjes en evenveel shirtjes. En ongeveer 7 rompertjes. Nog erg weinig volgens mij. Ik weet ook niet hoe vaak je gaat wassen enzo. Pfff voel me even stom hoor.
ben op controle geweest en wort terug gezet naar de vk omdat alles goed blijft. de beeb ligt nog steeds al 7weken met hoofd omlaag en weegt ongeveer 2350gram.
@mamavanjordy : Probeer eens op je hand te blazen en kijk of je dan weer vocht verliest. Zo ja, dan naar de VLK gaan hoor. Bij twijfel idem. Ik heb met dezelfde klacht 2 uur in het ziekenhuis gelegen vorige week. Was gelukkig niks, maar fijn dat ik gecheckt ben ! @wenneke : mooi hoor, meissie ! @nikkie : Niet alle babyspullen kunnen in de droger hoor ! Het heeft mij 3 schattige pakjes gekost voor ik dat ontdekte... Qua setjes hangt het ervan af welke maat. Uit maat 50/56 zijn ze in een flits uitgegroeid hoor. Ik heb 5 rompers in die maat, de rest maat 62 ! XFD
mamavanjordy ik zou ook even de vk bellen, voor de zekerheid. succes! verder iedereen een fijne dag! Ik ga zo werken
@mama van jordy: ik zou de vk bellen. en proberen het vocht te vangen in een inlegkruisje, kun je een goefende neus laten snuiven. @Nikkie: ik gooi alles in de droger, van de prenatal, hema etc. kan daar wel tegen, als je een keer iets heel duurs hebt kun je het wel een keer ophangen of zo. Rompers 50/56 heb ik er maar 4 of 5, maar ik verwacht natuurlijk groot. Ik moet wel zeggen, de eerste week valt het mee, maar daarna kun je wel eens 2 of meer rompers per dag gebruiken, ivm spugen en poepluiers en zo. Zo heb ik als tip om zeker 20 hydrofiele luiers in huis te hebben, vooral als je niet iedere 2 uur een wasmachine aanzet....en het zijn suoperhandige doeken dus....