@beertje: gefeliciteerd! @ engel: tot een week geleden had ik ook het idee dat de beeb nooit sliep, maar de afgelopen dagen gebeurd er bijna niets meer. Nu moet ik 's avonds echt m'n buik schudden en op m'n linkerzij gaan liggen voordat de kleine beweegt. @ dalillah: wij houden de naam geheim. Goede gewoonte in de familie. Maar ik geloof niet dat iemand er iets over zou durven zeggen als ze de naam niet mooi vinden. Jaaa! Ik ben 34 weken zwanger! Gister hadden we de partnerles van gym; best leuk. Mannetje was erg lief, maar is niet echt gerustgesteld. Slaaap nog steeds slecht. Alleen 's ochtends maaak ik eeen rukje van 3 uurtjes waardoor ik toch nog wat slaap krijg. Gelukkig vandaag vrije dag, maar morgen moet ik vroeg op, dus dan mis ik die langere ruk.... Nu ik verkouden ben, schijn ik te snurken! Gelukkig slaapt mannnetje veel beter dan mij. Hij is maar 1x wakker geweest en heeft me van m'n rug op m'n zij gedraaid zodat ik zou stoppen met snurken. Ik neem steeds de VKprijktijk op, maar die van gister en vandaag heb ik nog niet gezien; zal wel pas in het weekend worden, want ik heb best een drukke week (vrijdag moeten alle cijfers voor het 2e rapport ingeleverd zijn.....). Deze week nog 3 dagen werken. Volgende week hebben we dan rapportvergaderingen (op dinsdag-mijn vrije dag - woensdag en donderdag van 15.00 tot ongeveer 17.30). Ik heb afgesproken dat ik woensdag - na al een lange lesdag - niet ook nog eens ga vergaderen. Volgende week dus heel druk en ook nog eens 5 dagen werken..... Heb vandaag met de kraamzorg gebeld. Kreeg de moeder van een mentorleerling aan de telefoon. Wel wat raar. Ze belden net terug en ze komen nu over een week. Iemand had het over kleertjes; hoeveel enzo. In de folder van mijn kraamzorg zit een lijstje van wat je de eerste weken echt moet hebben en daar hou ik me aaan. Ik koop niet ongelooflijk veel in. Je krijgt ook nog heel veel cadeau. Ben blij dat ik donderdag weer naar de gyn mag. Voel de beeb een stuk minder bewegen, maar dat is volgens het internet normaal. Toch wel prettig om donderdag weer een echo te krijgen. Daarnaast wil ik dde bekkenpijn besprfeken en de pijn die iik steeds heb door het hoesten (heeft dat invloed op de beeb?). Bij de verloskudigenpraktijk zie ik dat de vk nog een keer in de kraamweek eeen nacontrole doet. Ik loop bij de gyn en beval in het ziekenhuis. Hoe komt het dan met de nacontrole?
Hoi meiden, Kom even snel langs. Vandaag mijn laatste werkdag geweest en ik heb ook verlof nu! Joepie. Over de nacontrole: als je in het ziekenhuis onder de gyn bevalt dan krijg je thuis nog controles van de vk. Weet niet of je van tevoren toen je net zwanger was al bij een vk bent geweest en toen pas over naar de gyn? Anders kan je die nemen dan. Moet je even tegen je kraamverzorgende zeggen als je bevallen bent en weer thuis bent. Zelf contact opnemen kan ook. Mocht je helemaal nog nooit bij een vk zijn geweest dan kan je er gewoon eentje bij je in de buurt kiezen. Die bel je dan op en legt je verhaal uit. Meestal komen hun dan wel de controles doen. Tenminste zo gaat het vaak bij ons in de kraamzorg. Over als je geen borstvoeding gaat geven en om de stuwing zo veel mogelijk te vermijden. * Een goede stevige bh aandoen, die goed strak aansnoeren zeg maar. Of een borstverband aan laten leggen door je kraamverzorgende. Dit word gemaakt van hydrofiele luiers, en veiligheids spelden. Die BH dag en nacht aanhouden, liefst ook tijdens het douchen, maar dan moet je wel meerdere strakke hebben. * Niet teveel drinken. * Als je gaat douchen niet de warme straal op je borsten houden. Warmte stimuleert de stuwing weer. * koude compressen op je borsten leggen. Dat gaat de pijn wat tegen. Dan wel in een washandje. Zo op de borst kan brandwonden geven. * Er zijn ook speciale tabletten te verkrijgen als je geen borstvoeding gaat geven. Weet niet precies hoe ze heten. Anders kan je dat ook in het zieken huis vragen of aan je vk. Dit moet wel voor de 4de dag na de bevalling ingenomen worden anders heb je kans dat het niet meer aanslaat. Over het wel of niet lekken uit de borsten nu: dit wil helemaal niks zeggen over het wel of niet kunnen geven van borstvoeding. Evenals grote of kleine borsten wil ook niks zeggen. Het belangrijkste is de eerste dagen zoveel mogelijk aanleggen. Zo komt de productie op gang. Borstvoeding is een principe van vraag en aanbod: dus hoe meer er gevraagd wordt des te meer voeding er komt (in de meeste gevallen). Hopelijk weten jullie zo weer iets meer.
Bedoel je misschien peetoom of peettante? Beertje: gewoon een keuze, ik voel niet echt voor borstvoeding. Je moet er wel echt achter staan als je het wilt geven want het kan in het begin echt lastig zijn. Ik weet niet of hier nog meer fv gaan geven, in ieder geval fruitdruifje en emma las ik al. MamavanJordy; bedankt voor de tip. De vrouw van de kraamzorg vertelde me ook al een stevige bh te kopen, bijvoorbeeld een sportbh vanwege de stuwing. Ik wist helemaal niet dat dat nodig was. Met beugels zou niet goed zijn want dat kan druk geven en borstonsteking veroorzaken. Maar ze had het me toevallig net uitgelegd vanmiddag. Ik dacht dat het wel wat meeviel
He Dames Nou ik ben weer een beetje gerustgesteld.De baarmoeder was gegroeid en de vk vond het netjes.De grootte paste bij een 30 weekse zwangerschap.Maar om me helemaal gerust te stellen zou ze het ziekenhuis bellen om een afspraak te maken voor een echo.De afspraak krijg ik morgen te horen. Bij de derde had ik ook behoorlijke stuwing en mij werd toen geadviseerd een strakke beha en witte koolbladeren op de borsten.Vond het toen een raar idee maar het heeft heel erg geholpen.
Ik ga ook fv geven.Ik heb het bij 2 kids geprobeerd en beide keren had ik niet genoeg voeding in de melk zitten om ze voldaan te krijgen.
Das waar als je er zelf niet achter staat schiet het niet op. Ik wil het wel proberen en als t niet lukt (met hulp) dan gaan we ook gewoon over op fv. Vind alleen jammer dat er vaak zon discussie ontstaat over het wel of niet geven van bv , terwijl dat toch echt een keus is die iedereen zelf moet maken.
Wij houden de naam ook geheim..maareh..haha we dachten dat we eruit waren maar mn man twijfelt toch nog over de jongensnaam Nu gaan we maar een namenboek halen, haha in de hoop dat we er dan uitkomen Kusssss aan iedereen!
Hier was vanmorgen ook alles oke bij de VK. Bloedddruk was 120/69 ,was wel een halve kilo afgevallen,maar heb de laatste tijd niet echt trek en ben grieperig. Mijn ijzergehalte was op het randje,als hij bij de volgende controle nog meer zakt moet ik aan de ijzertabletten. Beebje groeit verder goed en loopt goed op schema. Gisteren waren mijn kids namen aan het raden. We lagen echt in een deuk De gekste namen kwamen op Max noemt um Ali B(zet hem op de plee)nou een lol dat ze dan hebben Ik heb ze nu wijs gemaakt dat hij hendrik-jan gaat heten
oooh, pooh, ik ga je naam ook nog ff opzoeken hoor... @mamavanjordy (?): Jij gaf toch stuwingsadviezen ? Ik heb de vorige keer met gekneusde witte koolbladeren in mn BH gezeten...dat hielp ook heeeel goed ! Was een ouderwetse tip van de kraamhulp. @nathalie : hendrik-jan de tuinman ! @beertje : right on beer ! Baas over eigen borsten ! @sabbe en beertje: Een meter is een peettante, een peter is een peetoom. Tegenwoordig is die functie meer symbolisch en/of kerkelijk. Onze dochter heeft een peter en meter. Zij hebben bij haar doop geassisteerd en mede beloofd ons te helpen bij haar geloofsopvoeding. Indien het niks met geloof te maken heeft, is het meer een soort erebaantje......het verplicht tegelijkertijd een beetje tot het geven van grotere kado's op de verjaardag van je petekind... @mili; Ik heb nog wel suggesties hoor.... @redone : pieuw, gelukkig niks aan de hand meid... @pooh: poehpoeh wat een bulk nakijkwerk zeg.... @allemaal : Sinds 3 maanden hebben we een andere naam bedacht voor ons kindje. Onze eerste naam was Tess, maar daar miste ik iets aan in combi met onze andere dochter (Indy) Nu hebben we een hele orginele naam, die daar erg goed bij past, hihi XFD
@Pooh mooie buikfoto weer joh ....pfoewie .. En wat de naam betreft waren we eigenlijk al heel snel over uit voor een meisje dan .al voor we wisten dat het een meisje zou worden en alleen mijn moeder weet de naam ...Voor de rest weet nog niemand hem ...Mocht de kleine onverhoopt toch een jongen zijn hebben we een probleempje want daar hebben we eigenlijk niet meer over na gedacht ...misschien toch nog maar even doen je weet maar nooit ...hihihi . Voor de rest hier nog steeds ietwat lamlendig ...en heb ik nog steeds het idee dat er een olifant zijn poot op de rechterkant van mijn hoofd heeft geparkeerd ...grmppfff ...maar ja dat zal ook wel weer over gaan ,hoop dat de antibiotica snel aanslaat .... liefs Rian
Hoi, Ben effe een tijd niet geweest. Werk 's ochtends en 's middags gesprekken. Gaan tot u toe gelukkig goed! Mijn leerlingen hebben vandaag gestemd: 5 kinderen zeggen een meisje, 19 een jongen hahaha. Ik heb zelf echt geen idee, wel grappig. Ik neem vrijdag afscheid van de klas. Ik houd het werken niet meer vol. Ik kan amper lopen van het vocht in m'n benen. Een pen vasthouden doet zeer in m'n handen. Zelfs typen doet me zeer! Ik ga proberen bv te geven. Ik houd wel in het oog, dat de kans erop klein is vanwege een bortverkleining. Heb wel alles vor de flesvoeding in huis. Ik heb nog helemaal niks van de kraamzorg gehoord. Ben benieuwd wanneer ze bellen...... Een collega van mij gaat stoppen met lesgeven en de opleiding tot kraamverzorgster doen. Leren en werken tegelijk. Misschien mag ze wel bij mij komen. Soory dat ik niet op iedereen reageer. Komt na vrijdag wel goed, dan ben ik lekker vrij en kan ik alles op m'n gemak lezen. Iedereen die ziek of niet lekker is, beterschap!
@ FD; nou kom maar op met die suggesties zou ik zo zeggen haha nooit weg! Pfff ik kan de naam van Pooh niet vinden haha zoek me de blubber
Uhm... naast het feit dat dat nu ff niet echt uitkomt , is dat helemaal niet handig! Kon altijd zo handig op onderwerp/trefwoord zoeken in specifieke forumdelen... Of zijn we met z'n allen de zoekfunctie aant bestormen en issie over de rooie ...