Maart 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door zico, 22 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zip

Zip Fanatiek lid

23 apr 2007
    1.295
    0
    0
    ja, die onzekerheid heb ik ook.
    Heb best wel vaak steekjes en als ik geplast heb of net iets gegeten heb dan voel ik ze beter.
    Het kunnen net zo goed mijn darmen zijn of het trekken van het litteken van een blinde darm operatie?
    Ik ben echt pas zekerder als we volgende week de echo hebben gehad......dus nog even afwachten......
    Volgens mij is het helemaal niet raar dat je onzeker bent!

Alle nieuwe zwangeren, super!
    Let's go girls....

2. Tinusje

Tinusje Bekend lid

@alle nieuwe meiden: gefeliciteerd en welkom!

@Pooh: Er zijn geen speciale redenen voor deze echo. Het leek haar leuk voor ons om het hartje te zien voor we op vakantie zouden gaan. Heb net de afspraak gemaakt voor 2 aug. Ik zie hier trouwens veel meer meiden die al zo vroeg een echo krijgen, ik zou het idd nog maar even navragen als ik jou was, want wat is nou leuker dan over een paar weken al het hartje te zien kloppen :D

3. nony

nony Fanatiek lid

4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    HELP HELP
    ik ging net naar wc en toen had ik een beetje
    bruinverlies, kan dit kwaad?

vind het wel een beetje eng :cry:

Wie heeft het antwoord?

LIEFS nony

4. maranka

maranka VIP lid

27 mrt 2007
    10.842
    0
    36
    Natascha, ik kan me je angst heel goed voorstellen. En logisch dat je angststoornis nu de kop op steekt. Het is ook niet niks om te bevatten dat het na 2 jaar eindelijk gelukt is en te weten dat er nog zoveel mis kan gaan.
    Ik zit ook bij elk steekje die ik voel van, hoort dit zo, mag dit, gaat het goed? Dat zal ik nog wel even houden tot ik een kloppend hartje heb gezien.

Zo en nu ga ik voor de tips. Meiden dit is mijn eerste zwangerschap en ik heb vanmorgen dus positief getest. Wat nu?

5. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    Nee, dit heeft niks te betekenen. Zelf heb ik al 4 weken bloedverlies, wisselend tussen helder rood en bruin. Gister toch een kloppend hartje gezien. Het zegt dus niks, zolang je geen krampen hebt ( niet het zeurderige gevoel, dat hoort, maar echt krampen) en geen stolsels verliest hoef je je in feite geen zorgen te maken.

6. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    zoek een vk in de buurt, meld je aan, maak een afspraak voor een intake en termijnecho en wacht rustig af .... nog maar 37 weken :D

7. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Natasja, wat super zeg dat je nu eindelijk ook zwanger bent! Ik las het met tranen in mijn ogen (ook een eigenschap die ik er ineens bij heb haha). En zuurtje en de rest die ik vergeten ben ook gefeliciteerd!
    Die onzekerheid hoort erbij hoor, ik heb het nu ook nog wel eens maar probeer er zo weinig mogelijk aan te denken. Je hebt het toch niet in de hand of het goed of fout gaat. Ik probeer maar positief te denken.

Ik voel me de afgelopen twee dagen niet echt lekker, maar goed dat hoort erbij! Verder heb ik niet alles gelezen want er word toch veel geschreven. WAt wil je ook met 70 meiden! Maar natuurlijk schrijft niet iedereen elke dag.

Over het wel of niet willen weten: ik wil het wel weten denk ik. Dan kan ik me er toch meer een beeld bij vormen en ik ben gewoon erg nieuwsgierig. Heb zelf heel sterk het gevoel een meisje. Hebben nog meer meiden dat?
    Misschien leuk om hier neer te zetten, kunnen we over een tijdje kijken of het klopt hihi.

8. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Hey meiden, ik kom even inbreken hier! Ben zelf een maart mama van 2007 en als ik nu zo hier af en toe mee lees dan lijkt het voor mij nog als de dag van gisteren dat we erachter kwamen dat ik zwanger was, nu is ons meissie alweer 4,5 maand oud...

ik wens jullie heel veel geluk in deze spannende tijd, en probeer er zoveel mogelijk van te genieten, want de 9 maanden zijn voorbij voordat je het weet!

Groetjes Carla

9. Bruidje77

Bruidje77 Fanatiek lid

28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    Moet je zelf een verloskundige zoeken, ik dacht eigenlijk dat je dat via de huisarts doet? Ja weet ik veel hahahha..

10. Eekje

Eekje Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.747
    0
    0
    Ik ben naar de dokter geweest voor bloedonderzoek. Daarin werd de HCG waarde gemeten en ook of je resistent ben voor bv. toxoplasmose. Ik dus niet, dus das wel handig om te weten. Verder werd er ook gecontroleerd op ijzer en foliumzuur.
    Ik heb ook al een afspraak gemaakt bij de gyn. En daar kan ik terecht op 8-9 weken.

Ik ben wel van Belgiƫ en aan de reacties te lezen lijkt het mij dat het in Nederland toch niet helemaal gelijk is.

11. Arendskelk

Arendskelk Niet meer actief

Het handigste is via je huisarts. Dan is hij alvast op de hoogte en kan er rekening gehouden worden met je zwangerschap voor bijv. medicijnen. Huisartsen hebben wel lijsten van verloskundigen in de buurt, maar je kan er natuurlijk ook zelf eentje zoeken.
    Liefs Flientje

12. maranka

maranka VIP lid

27 mrt 2007
    10.842
    0
    36
    Dan ga ik morgenvroeg denk ik even naar de huisarts. Zit hier aan het eind van de straat. Lekker makkelijk! Woon nog niet zo lang in deze plaats en heb mijn huisarts alleen nog maar bij en kennismakingsgesprek gezien.

13. Bruidje77

Bruidje77 Fanatiek lid

28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    Dan wacht ik ook de huisarts maar even af morgen! Volgens mij doet de huisarts verder niets..

14. nony

nony Fanatiek lid

4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    dank je wel voor antwoorden
    dit maakt me weer wat zekerder

LIEFS nony

15. Arendskelk

Nee volgens mij doet huirarts niet zo veel nee. Als je zeker weet dat je zwanger bent is onderzoek niet echt nodig lijkt me. Het is gewoon handig om het via de huisarts te doen. Is die gelijk op de hoogte...

16. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    mijn vk geeft aan huisarts en apotheek door dat je zwanger bent.

17. Arendskelk

Dan zal het wel verschillend geregeld zijn. Bij vorige zwangerschap moest ik ook nog zelf bij apotheek antwoordkaartje invullen dat ik zwanger was... Wat maakt het ook uit, als H.a en apotheek er maar achter komen, haha

18. Bianca84

Bianca84 Bekend lid

6 dec 2006
    813
    0
    0
    Lerares
    Fijn om jou hier ook te zie Nasaja!

Omdat ik vorige week wat bloedverlies had en nogal een zenuwpees ben en omdat we maandag voor 2 weken op vakantie gaan, had ik vandaag de echo! Alles is goed. Het hartje klopte ook heel sterk. De echoscopiste (ziekenhuis, want ga 7 aug pas naar gyn) vond dat we zo stil waren, maar ik wilde het gewooon heel bewust meemaken. Het bleek niet 6 weken en 6 dagen, maar 7 weken en 2 dagen te zijn. Mijn bevallingsdatum is dus niet 7 maart (zoals ik berekend had) en ook niet 12 maart (zoals HA berekend had), maar 4 maart.
    Ik had het berekend met mijn gemiddelde cyclus (33), de HA met de langste (37) en nu blijkt dus dat als ik niet zwanger geweest was, de cyclus 30 dagen geweest zou zijn.
    Ga straks maar ff de banner aanpassen.....

We zagen trouwens in de wachtkamer een poster over informatieavonden voor zwangeren en as papa's in het ziekenhuis. Aangezien ik al weet dat ik in het ziekenhuis moet bevallen (epilepsie), gaan we ons voor zo'n avond opgeven. Dan weet je ook hoe dat werkt in het ziekenhuis tegen die tijd.

Wij willen trouwens het geslacht niet weten; wij willen een verrassing.

19. Eekje

Eekje Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.747
    0
    0
    Hey Bianca, wat goed dat alles prima in orde is. Nu kan je gerust op vakantie gaan en genieten.

20. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Hallo allemaal
    We mogen nu eindelijk meekletsen.
    Op 26 Juni positieve test en vandaag een echo gehad omdat ik heel onregelmatig ongi was en dus niet wist hoe ver ik ben.
    Het blijkt ongeveer 6 weken en 5 dagen te zijn , en ook hebben we vandaag het hartje zien kloppen.. super om te zien zeg!
    We houden het nu even op 8 maart maar op 1 Aug mogen we alweer terug om te zien wat het nu precies is.
    Kan nu alweer niet wachten!

Deel Deze Pagina