Wauw , de hoge IQ's vliegen me om de oren ! Ik ga m ook nog maken ! Ik was teveel afgeleid door Ruben Nicolai...om ook maar 1 vraag te horen.....haha Ik vind het zo'n snoepje ! @emma : Ik had (naar aanleiding van de krantenberichten) een mailtje gestuurd met de vraag hoe zij de kwaliteit van gynaecologie 's nachts kunnen waarborgen als er blijkbaar 's nachts geen gynaecologen zijn. Het Tweesteden Ziekenhuis heeft in 2007 een prijs gewonnen voor de beste Gynaecologen van NL, maar ja....als die liggen te slapen .... Ik kreeg dus een lel van een mail terug met een uitgebreide uitleg ! XFD
goeiemorgen! Eindelijk weer eens meer als 4 uur geslapen! ik voel me gelijk een stuk beter! Gisteren niet kunnen praten met mijn baas want ze was niet aanwezig.. in het weekend is ze er nooit dus dat word dan pas maandag.. Net weer de vk praktijk zitten kijken, ik zie toch wel op tegen de bevalling voor mijn gevoel kan ik dat echt niet hoor! maar wie weet komen er ongekende oerkrachten naar boven.. Divi en zuurtje doen jullie rustig aan!
goedenmorgen meiden hier gaat alles ze gangetje morgen urine laten testen op blaasontsteking alweer heb krampen .maar had geen potje meer. heb beeb vandaag nog niet gevoeld dus wacht effe af tot eind van de middag. hoevaak moet je je baby voelen? @zuurtje dat is schrikken veel sterkte
@wenneke : volgens mij een keer of 5 per dag in dit stadium. probeer eens wat te duwen aan de zijkant met je handen, dat wil nog wel eens reactie geven. Als je placenta aan de voorkant ligt of je hebt veel vruchtwater, dan kan het zijn dat je de bewegingen soms wat minder goed voelt, terwijl ze er wel zijn. Als je over 2 uurtjes nog twijfelt, bel dan gewoon je VLK. Sterkte met je blaas ! @bella: Wat herkenbaar ! Ik heb er al eens eentje gebaard en toch twijfel ik of het me ditmaal nog een keer lukt....ik ben 5 jaar ouder...kindje is groter etc etc XFD
@fruitdruifje dat duwen heb ik al geprobeerd en ook over buik wrijven maar niks wacht nog wel even tot vanmiddag . zover ik weet lag placenta er niet voor maandag op controle gweest heb eindelijk buikfoto in album staan
Bella en Fruitdruifje geen zorgen, er is nooit een baby blijven zitten omdat de moeder er de kracht niet voor had. Ik snap jullie ongerustheid best wel hoor, ik ga nu voor de derde keer en ik moet eerlijk zeggen dat het ook niet mijn hobby is maar ik weet dat het me weer gaat lukken! Positief in die bevalling stappen dan win je de helft al, we kunnen het!
@wenneke gelukkig heb je weer wat leven gevoeld.Vertrouw je het niet dan gewoon even voor de zekerheid de vk bellen hoor!
Goed gezegd.Tuurlijk kunnen we het.Ik had het bij de eerste ook hoor die twijfels,ik denk dat de meesten dat hebben.En ik moet zeggen het is me reuze meegevallen.Tuurlijk het doet zeer en het is vervelend maar we kunnen het allemaal.
gek he? Ik ga voor de eerste en ik zie helemaal niet op tegen de bevalling, het lijkt me een hele belevenis....
@zuurtje: Jeempie! @vilnder: wij haddenproefdruk en enveloppen na een week @Divi: ook al zo'n heftig verhaal. Bah. Je moet gewoon van je verlof genieten nu. Hier ook veel buik, veel vcocht en vooral veel bekkenpijn. Ook nog veel hoofdpijn (door verkoudheid). Het werken begint nu wel zwaarder te worden. Heb zelfs gedacht om morgen te stopppen (weekje eerder dan de geplande 4 weken van tevoren), maar dat vind ik weer zwak. Vanmorgen door mannetje naar werk gebracht (scheelt weer 25 min -was ooit 15 fietsen) en om 12.00 haalt m'n moeder me op. M'n moeder gaat vanmiddag mee naar de gyn om 2 uur. Wel lekker, maar bewegen doe ik du8s niet echt meer. Maandag beginnen we bij ons op school met een nieuw rooster. Ik hoop dat het rooster er voor 12.00 is, want moet vanmiddag nieuwe agfspraak met gyn (of nu nog na 2 weken?) maken en een afspraak met m'n vervanger (belt ze vamiddag over) en anders weet ik m'n rooster nog niet. Nou ja, gelukkig had ik vandaag maar les van 8.00 tot 10.00!
Heel herkenbaar hoor... als ik zie hoe moeilijk ze het soms hebben pffff. Maar goed we zullen het allemaal wel kunnen en het kindje komt er hoe dan ook uit. Maar ik heb wel angst voor het "onbekende". Ik kan me gewoon echt niet voorstellen dat ik dus ook echt binnen nu en maximaal 8 weken ga bevallen. Vind het zo'n vreemd idee! Over een keizersnede: dat is ook niet alles, je mag zes weken erna niet tillen of autorijden en het kan erg tegenvallen qua pijn achteraf. Het is toch echt een zware buikoperatie! Als het niet anders kan dan is het zo maar ik zou wel een draaipoging proberen eigenlijk. Maar ja ieder zijn eigen mening natuurlijk. Hier ligt ukkie gelukkig nog steeds met zijn hoofdje naar beneden, tenminste als ik de hik lokaliseer hahaha. Over een week weer naar de vk. Mannetje heeft dan een lang weekend, dat is wel fijn! Zuurtje jemig dat was schrikken zeg, en nu maar rustig aan en goed voor je laten zorgen idd. Emma: ik ben benieuwd hoe het gaat bij de ha en of alles goed is. Wel goed in de gaten houden hoor! Nathalie: mooie ronde buik hoor! Mijn buik is dan nog best bescheiden, zal volgende week ff nieuwe foto's plaatsen. Omdat ie zo naar voren groeit lijkt ie onder mijn jas enorm. Een buurvrouw dacht dat ik er al bijna was. Nou ja zeg! Vocht vasthouden valt hier heel erg mee, ik pas nog steeds mijn laarzen enzo, al loopt dat niet meer zo fijn omdat ik niet zo stabiel meer ben. Ik vind wel dat ik een dikke kop heb gekregen en verder mis ik mijn zonnebankkleurtje, ben nu echt bleek hoor! Als ik iemand vergeten ben sorry!
als het al een van die twee namen gaat worden he haha niets staat nog vast Haha namenboek ligt al in de aanslag! @ Divi, Jeetje wat een toestand...maar inderdaad kiezen waar jij lekker bij voelt hoor!
Leuk zeg! Ook wel goed hoor! Haha waar heb je die gedaan dan of dat weer op tv? Hihi ik mis dat soort dingen ook altijd
Hoi lieverds even snel een berichtje vanaf mijn werk. Ik heb vanmorgen mijn pc weggebracht voor nieuw geheugen en opnieuw installeren enz. Hij is ten vroegste zaterdag klaar en anders volgende week. Tot die tijd zal ik dus niet op het forum kunnen kijken, dus niet ongerust zijn als jullie me even niet meer horen! Ik denk wel aan jullie hoor! Hele dikke knuffel Ps alles was goed bij de vk vanmorgen 100/70 bloeddruk, bm 2/3 tussen navel en borstbeen. Kleine is al gedeeltelijk ingedaald en daar heb ik een paar steken van gevoeld. En gelukkig ligt kleintje met bolletje naar beneden.
Hoi meiden, Net weer naar de vk geweest en alles was prima. Mijn bloeddruk was 100/55. Niks in de urine en het hartje klopte flink. Ukkie lag met zijn hoofd net als vorige keer netjes naar beneden maar nog niet ingedaald. De vk schat dat wij een 6,5 pondertje krijgen. Nog even gehad over het bevallen in het ziekenhuis. Als ik s'nachts beval en alles gaat goed moet ik dus ook s'nachts naar huis. Hoop maar dat alles goed gaat deze keer. Baarmoeder was nu trouwens 30 cm over de lengte gemeten. En de baarmoeder lag nu op 1/2 tussen de navel en het borstbeen. Op zich zie ik niet tegen de bevalling op. Zeker niet als het gaat zoals de vorige keer. Alleen toen onder narcose geweest voor de placenta en heel veel bloed verloren. Divi doe het heel rustig aan meid.
FF vraag aan all: Heb sinds gisteravond en vannacht steeds buikpijn, en pijn in mn liezen en onderrug. Af en toe wordt mn onderbuik wat hard, maar dat trekt ook weer weg, met name als ik goed en rustig buikademenhaling toepas. De kleine was de hele tijd gewoon erg actief en reageerde ook goed op mn aanrakingen van mn buik. Nu heb ik hem/haar nog ff weinig gevoeld (ben ook net wakker omdat ik vannacht steeds wakker was) maar denk dus dat ukkie nu slaapt haha omdat het vannachts zooo druk was. Maar die buikpijnen en wat harde buiken enzo kan dat komen door het indalen? Hoe voelt dat? Heb dr namelijk geen ervaring mee..heeb ook niet steeds buikpijn en harde buiken zijn niet met gelijke tijd er tussen? Wil niet voor niets de VK bellen, haha moet er morgenvroeg om 8.10 zijn namelijk. En omdat ik ukkie gewoon goed voelde is er denk ik ook niets, vandaar dat ik dacht aan indalen Thanks alvast voor eventuele reacties!