Maart 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door zico, 22 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    ik moet zeggen dat ik niet meer tegen de bevalling op zie. Vorige keer best wel, maar nu heb ik zoiets van, heb het al eens een keer gedaan....kan het nog wel een keer.
    Ik hoop alleen dat 'ie het gewicht nog enigzins beschaafd weet te houden ...

2. Zip

Zip Fanatiek lid

23 apr 2007
    1.295
    0
    0
    Dat heb ik ook. En het wordt ook beter als ik gewoon goed op mijn ademhaling let.....
    Ik denk ook dat het te maken zou kunnen hebben met indalen!

Maar als je er allemaal niet zeker van bent, dan moet je gewoon bellen hoor! Anders zit je ook maar zo in de stress....

rustig aan meid! ;)

3. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Ja das waar maar echt stressen doe ik nog niet..hihi ik bedoel ukkie was actief genoeg onder die buiken.

Gisteravond en vannacht en vanochtend heel vroeg nog ff gevoeld. Dus denk niet dat er iets is... :rolleyes: maar ja weet ook niet wat wel "normaal"is en wat niet.

En juist omdat ik morgenvroeg al weer heen moet heb ik zoiets, als ik ukkie maar paar keer per dag voel vandaag dan is het oke en vraag ik het morgenvroeg wel.

Of is dat juist weer niet verstandig gedacht? :rolleyes:

:) twijfel hihihi

4. Cindy31

Cindy31 Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.373
    0
    36
    Verkoopster.
    Landgraaf
    Weet iemand waar die vluchtlijst van Pooh staat?

Kan hem niet meer vinden!

Groetjes Cindy

5. Zip

Zip Fanatiek lid

23 apr 2007
    1.295
    0
    0
    Ik khad gister precies hetzelfde....voelde de kleine niet zo goed en veel last van buikpijn....maar ik had delzefde gedachte als jij nu hebt. Ik moet namelijk vanmiddag weer op controle, dus ik heb maar geacht, met de gedachte, als ik het kindje voel dan zal het wel goed zijn....

Heb jij een doptone?
    Als ik echt onzeker ben luister ik daar ook nog even mee....

en wil je het echt zeker weten, dan gewoon niet wachten tot morgen hoor, ze zijn ervoor toch?! :D

6. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    Vluchtkoffer:

Voor jou:
    Toilettas (tandenborstel, borstel, tandpasta, make-up remover, eventuele medicijnen, shampo en conditioner, elastiekjes, deo, verfrissingsdoekjes etc)
    Lippenbalsem (tegen droge lippen door het puffen & hijgen)
    Make-up (mascara & lipstick, evt. Blusher)
    2 T-shirts/nachthemd om in te bevallen
    Druivensuiker snoepjes voor extra energie
    Nachtkleding
    Dikke(ski)sokken (tijdens de bevalling krijgen veel vrouwen koude voeten) 2X
    Ondergoed (grote ‘oma’-onderbroeken: hier past het kraamverband goed in)
    Pantoffels en badslippers
    Badjas
    Voedings-BH (koop deze twee cupmaten groter, je zal niet de eerste zijn die van B naar D gaat).
    Kleding om de volgende dag in naar huis te gaan (joggingbroek of rok, petje)
    Eventueel wat tijdschriften of een boek (MP3-speler)
    Plantenspray
    Champagne

Voor je kindje:
    Maxicosi en fleecedekentje kinderwagen
    Autostoeltje
    Rompertjes
    Een paar pakjes (in maat 40 en 50, zodat je altijd iets hebt dat past.
    Sokjes
    2 mutsjes en wantjes
    Speentje (evt. flesje)
    Omslagdoekje
    Deken voor over Maxi-cosi
    Eventueel: warmwaterkruik
    jasje

Voor je partner:
    Alle belangrijke papieren (verzekeringspapieren (van beide partners), papieren van de verloskundige (zeker als je bijvoorbeeld resusnegatief bent, identificatiepapieren), Paspoorten en trouwboekje voor aangifte
    Ponskaartje en ziekenfondspapieren (gegevens ziektekostenverzekering)
    Telefoonlijst met alle belangrijke nummers (de dokter, de verloskundige, het ziekenhuis, de taxicentrale, familie en vrienden)
    Mobiele telefoon met oplader en anders muntgeld, telefoonkaart
    Fototoestel met extra batterijen, extra geheugenkaart, oplader of extra rolletjes
    videocamera en oplader
    parkeergeld en geld voor de telefoon/telefoonkaart
    wat tijdschriften of een boek, voor als het allemaal wat langer duurt en iets te eten snoepjes/nootjes en koekjes

@ Cindy ik heb hem even opgezocht voor jou! ;)

7. mamajo

mamajo Actief lid

6 sep 2007
    252
    0
    0
    hoihoi,

zo...dat was veel lezen voor 1 dag...gaan we proberen de aprilmama's nog in te halen?
    Ik moet over een half uurtje bij vk zijn, zal straks melden hoe het was.

ik moet zeggen dat het hier met m'n bekkenklachten eigenlijk erg goed gaat, beter dan halverwege de zwangerschap. Als ik maar niet teveel doe kom ik de dag aardig door.
    Allen kraakt m'n bekken 's morgens zo, mensen die dat herkennen? Echt heel vervelend geluid, vlak nadat ik uit bed kom...Als ik eenmaal weer wat in beweging ben is het gelukkig over.

Tot zo!

8. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Nee helaas geen doptone, maar voel ukkie nu al weer schoppen en kriebelen van binnen :rolleyes: zal wel oke zijn, heb ook niet echt harde buiken meer. Nog wel pijn in mn liezen..pff gedoe allemaal ;)

9. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Tsss heb ff IQ test gedaan en was laag voor mijn doen 114!
    Haha meestal zit ik rond de 128 /130
    :rolleyes: Kon me ook niet zo goed concentreren als anders :( zwangerschapshormonen/dementie? :)

10. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    hoi meiden
    nou ik ben weer door de keuring heen !
    urine was helemaal prima niks te vinden en bloeddruk is nog wel te hoog maar al wel een stuk lager dan van de week nu 120/80 vind ik prima zo !
    Verder nog steeds ziekjes maar wordt al wel iets beter jammer dat alles zo vast blijft zitten in mijn hoofd
    mijn man heeft vandaag ook vrij en ook zware nesteldrang ha ha alles moet ff gedaan en hij is allemaal boodschappen aan het doen ! toppie
    dinsdag gaan we de box en kinderwagen ophalen joepie ! en ik wil toch langzaam aan beginnen met vluchtkoffer etc... alles nog eens nalopen en laatste dingen kopen
    ai ai ik moet zo vechten tegen de nesteldrag nu ik ziek ben pfff het is bijna onmogelijk

Mili hier ook echt al last van vreemde nieuwe pijntjes ik geloof echt dat dit toch wel het indalen is .. 3 dagen geleden zo'n kramp gehad zelfs dat ik al over de aanrecht lag van de pijn !
    weet helaas niet zeker of het dit was moet woensdag pas naar gyn maar het kan bijna niet anders en hier is de kleine ook erg rustig vandaag maar goed die heeft al 4 dagen liggen stuiteren dus die moet ff bijkomen volgensmij ... ik zit er dan ook zo op te letten en dan doet hij juist niks ;)
    Pooh wat zal het dan stil zijn meid ha ha maar gelukkig is het zo zaterdag ! :rolleyes: en toppie dat alles ok is !
    dieudonnee hoe was het op controle ? alles weer goed ?
    Beccaatje wat een mooie gedachte ha ha jij weet al dat je het kan lijkt me toch stiekem wel lekker om te weten van jezelf 8)
    Mama gelukkig dat alles weer lekker ok is ! en 6.5 pond is netjes he ! hier schatten ze nooit en misschien wil ik het ook niet weten ha ha
    Nikkie ik dacht eerst ook geef maar een keizersnede hoef ik het allemaal niet te voelen en mee te maken maar herstellen is idd niet makkelijk en duurt best lang .. als het kan dus toch echt maar gewoon bevallen incl gillen en kreunen !
    Bianca als het op is met werken gewoon stoppen hoor ik wilde ook later stoppen maar vind het nu zalig thuis ik heb er geen spijt van en iedereen begreep het ook dat het zo ook wel genoeg was geweest !

Zo ik ga eens e.e.a. klaarleggen van pooh haar lijstje !
    ik had zo veel kwaaltjes die op zwangerschapsvergifteging leken vannacht dat ik beetje bang werd en nu is de drang om alles af te krijgen nog groter
    de HA had echt medelijde met me omdat mijn handen en vingers zo enorm opgezwollen zijn ! ik ben 2 kilo aangekomen in 2 dagen aan vocht en er is niks aan te doen volgens HA !
    tja toch maar weer aan de asperges ha ha

11. AlmostMummy

AlmostMummy Actief lid

26 nov 2007
    302
    0
    0
    pooh69: dank je wel meid ik zie dat ik ertussen sta..dat zijn een hoop maart babys ...k wist nie dat deze topic bestond toen ik erop klikte zag ik ineens zoveel pagina's haha..jullie zijn dus al druk aan het kletsen hiero wel gezellig..

12. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Haha tof dat je door de keuring bent! :thumup:

:rolleyes: en tsja ..t is allemaal nieuw he? Hihi en dan wil ik niet voor een mutsig iets het spoednummer gaan bellen ;) . Ook al zijn ze daarvoor :)

Heb al wel gelezen dat harde buiken kunnen komen bij indalen en dat ook pijn in liezen enzo daar bij kan horen...dus dat zal het zijn.

Ukkie stuitert vrolijk rond voel veel geplok en getik en gekriebel, dus met ukkie gaat het wel goed dan.
    Hihi gemeen he als je dr op let dat ze dan ineens stil zijn?

13. Dalillah

Dalillah Fanatiek lid

6 dec 2007
    1.210
    0
    0
    Ja, ik kwam er ook pas veel te laat achter dat dit bestond, haha, maar nu kunnen we lekker mee kletsen ;)

14. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    ja ha ha als het niet uit komt schoppen ze maar raak en wil je het voelen geven ze niet thuis ! ik voel me ook altijd zo snel bezwaard om te bellen naar de gyn .. nog nooit gedaan zelfs ... en als ik dan die kleine voel dan denk ik altijd het zal allemaal wel meevallen !
    gister schopte hij een bord van mijn buik terwijl mijn ma er zat ha ha die wist niet wat ze zag ! schijnbaar wil hij niet als bijzettafel gebruikt worden dus dreig ik een bord op zijn kont te zetten als ik hem niet voel ha ha ha

maar het blijft maar een onzeker iets hoor zwanger zijn ! nu zijn we al zo ver en dan ben je nog zo onzeker pfff

15. Zip

Zip Fanatiek lid

23 apr 2007
    1.295
    0
    0
    emma: ik mag vanmiddag pas om half 5....mannetje gaat weer een keertje mee! Hij gaat bepalen hoe de baby ligt vandaag, inclusief inwendig onderzoek....mannetje wilde wel graag weer eens mee.....

weet je wat de vk tegen mij zei over vocht, selderijstengels eten, gewoon zo rauw....neemt vocht op zei ze....brrr. nou mij niet gezien, dat vind ik dus echt vies.......
    ben nu aan de brandnetelthee.....helpt zo geweldig :rolleyes:

16. Cindy31

Cindy31 Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.373
    0
    36
    Verkoopster.
    Landgraaf
    Pooh, heel erg bedankt voor het opzoeken van de lijst! ;)
    Ik heb hem meteen uitgeprint!

Groetjes Cindy

17. fruitdruifje

fruitdruifje Bekend lid

7 jul 2007
    966
    0
    0
    HR Manager
    Noord-Brabant
    @jullie allemaal,

Weet even niet meer wie wat geschreven heeft :oops:

Oja Emma : keurig hoor die bloeddruk ! En die asperges, tsja dat was jouw verslaving al sinds dag 1 ;)

Bewegingen van de kleine wisselt bij mij ook enorm hoor. Het ene moment voel ik bijna niks en dan ineens weer vanalles. Mijn ukkie ligt redelijk stabiel volgens mij...ik heb geen totale draai meer gevoeld..hooguit van linksom naar rechtsom.

Verder hier ook allerlei steekjes aan alle kanten van de buik...dan weer opzij, dan weer in mn liezen, dan weer een beurs gevoel in mn kruis etc

Gisteravond kwam ik niet in slaap...ik heb tot 1.30 uur liggen piekeren...over de bevalling...over loslatende placenta's...over bloed....over het kindje....over mijn andere kindje.....over postnatale depressies etc etc etc
    Het was een knap staaltje FD in de bocht..... :( NOT
    Het voelde een beetje als een kleine paniekactie en waarom....? Geen idee.... Vermoedelijk teveel gesnoept gisteravond, dan word ik nogal onrustig en ik heb te weinig om handen (veel liggen, slapen, tv) dus dan teveel tijd om na te denken...dom dom dom :oops:

De bestellingen zomerkleding voor mijn oudste zijn net binnen...zoooo gaaf ! Allemaal (goede merk)kleding met 70% korting en 4 paar topschoenen voor 90 euro. Lang leve internet ! Voor goede kinderschoenen betaal je al snel 65 tot 90 euro.....

Verder nog een leuke mail van de yogajuf gehad met oefeningen voor de bevalling :)
    Morgen om 9.30 mag ik ook weer naar de VLK. K heb ditmaal een hoop vragen zeg, pfffff Hopelijk is mijn bloeddruk nog steeds goed.

Zo, dat was een heel verhaal....

Iedereen succes met zn controles, klachten, pijntjes en kindjes die een pauze houden qua bewegen.

Dikke zoen

XFD

18. Dalillah

Dalillah Fanatiek lid

6 dec 2007
    1.210
    0
    0
    @ FD, op welke site heb je de kleertjes en schoentjes besteld? Dan kan ik ook ff kijken voor m'n dochter! 70% korting is altijd mooi meegenomen ;)

19. nique36

nique36 Actief lid

4 okt 2007
    171
    0
    0
    Prinsenbeek
    hoi meiden,

Hier weer even snel een berichtje van mij. Morgen laatste werkdag voor verlof ingaat. Ga nu 8 weken van te voren, maar hoe dat komt laat ik snel weten. Probeer vanavond even terug te komen.

Liefs voor iedereen en een dikke knuffel!

20. bellamano

bellamano Fanatiek lid

16 mei 2007
    1.119
    0
    0
    ha lady's

Hier ook de iq test gedaan, uitslag 123 ben ik tevreden mee.
    Vandaag echt een lekker dagje ben er echt van aan het genieten! moet ook wel want het is me enige dagje en dan moet ik weer 4 dagen :cry:

Ik krijg ook steeds meer drang om het op orde te hebben, vandaag batterijen gekocht voor de camera en de videocamera zit nu in het stopcontact op te laden.
    Ook ben ik begonnen met de eerste enveloppen schrijven, heb nu een kleine pauze zit op de 25 enveloppen haha gaat niet echt hard maar we hebben ook nog de tijd.

Vanavond boodschappen doen, hoop dat mijn vriend meegaat want denk niet dat ik het alleen nog redt :oops:

Deel Deze Pagina