Maart 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door zico, 22 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Fijn dat alles goed was Divi, dat is wel een opluchting he!
    FD ook mooi dat je bloeddruk goed was, voor niks druk gemaakt dus haha. Daar ben ik ook goed in :)
    Ik ben nu even snel achter de computer na het boodschappen doen.
    Zometeen de poes maar in het mandje proberen te proppen. Gelukkig is het niet die van 7 kilo want die past er amper in hihi.
    Hoop dat ik wel een parkeerplek kan vinden dichtbij want het is natuurlijk vrijdagmiddag en druk in het centrum. Dierenpraktijk zit iets buiten het centrum.
    Mijn krampen en steken zijn nu even weg, ik denk toch echt dat het het indalen is want ik lijk nu wel meer druk op mijn blaas te hebben.
    Hopelijk is ie niet gedraaid ofzo.
    Maar goed vorige week lag ie al aardig diep in het bekken dus het lijkt me stug dat ie dat nu nog kan. Tsja je weet het nooit.
    Meiden alvast een fijne dag nog en ik kom hier straks nog wel even spieken.
    Volgende week weer op controle, pas donderdag. Ik mag helemaal nooit zelf voelen, dat lijkt me ook wel leuk. Vind mijn praktijk wel een beetje klinisch als ik het zo hoor. Ik moet altijd zelf maar vragen stellen, ze vertellen zo weinig :(

2. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Hallo meiden!

Vandaag mogen we de enveloppen en de proefdruk ophalen!
    Ben benieuwd!
    We kregen er nog korting omdat ik en zijn vrouw oud collega's zijn :D
    Dat is toch nog eens leuk ;)
    Vandaag is mijn broertje jarig! We eten bij mijn ouders dus hebben het makkelijk vandaag.

Verder over vocht vasthouden: Ik mag het echt afkloppen want toen ik zwanger was van mijn zoontje was ik 1 bonk vocht :confused: ... was in totaal 30 kilo aangekomen.
    Ik had echt olifanten voeten en kon geen schoenen meer aan! Zelfs grotere maten kwam ik gewoon niet in!
    Mijn wreef stond echt op knappen toen en probeerde de pijnlijke spanning te verzachten met een natte doek.
    Mijn voeten konden alleen nog maar in de stand van lopen blijven .. kon ze niet meer bewegen, zo strak was mijn huid gespannen :(
    Als ik met mijn benen ergens tegenaan leunde dan had ik er een behoorlijke deuk instaan die een tijd zo bleef zitten.
    Ringen en horloge kon ik al heel snel niet meer om.
    Niets hielp ertegen!
    Er waren mensen die mij zelfs niet meer herkende :confused:
    Nu mag ik het echt afkloppen. tuurlijk ben ik wel voller dan normaal.
    Maar dat hoort er ook bij. Maar ben nog lang niet zo als toen (afkloppen :D )
    Maar krijg echt veel reacties van iedereen dat ze het zo'n verschil vinden als met mijn vorige zwangerschap!
    Maargoed we zien wel hoe het blijft gaan ;) ..als het wel komt dan is het zo.. je houd het niet tegen!

3. Roosje76

Roosje76 Actief lid

30 jun 2007
    116
    0
    0
    maatschappelijk werkster
    Friesland
    Weer even een kleine update van mij (o ja, ik reageer dan niet op ieders verhaal, maar ik lees alles mee en leef ook mee met jullie!). Sinds gister zit ik dan voor 50% in de ziektewet door vele harde buiken, ben er voor naar het ziekenhuis geweest en aan de ct scan gelegd. Had toen iedere 8 minuten zo'n beetje een harde buik.

Vandaag mijn vrije dag en vanochtend heb ik de intake gehad voor de kraamzorg. God, het wordt allemaal steeds echter he! Nadat ze ons bed had bekeken, blijkt dat het geen doen is om daar kratten onder te zetten, het bed is te zwaar. Dus nu maar een kraambed en toebehoren besteld, dat wordt in week 7 gebracht. En dan, staat het dan al die tijd in de woonkamer? Weet iemand dat?

4. Eekje

Eekje Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.747
    0
    0
    @mama1984: Leuk, proefdruk! Nu komt het echt wel dichterbij. Ik hoop mee met jou dat het extra vocht vasthouden wegblijft.

@divi: gelukkig alles in orde, geen zwangerschapsvergiftiging

@Fruitdruifje: ook alles ok. Super!

Meiden, ik heb een vraagje: af en toe voel ik steken zo helemaal onderaan in mijn buik. Niet regelmatig of zo, 1-2 keer per dag, soms ook niet. Enig idee wat dat zou kunnen zijn? Het duurt ook nooit lang 1-2 seconden maximum. Hebben jullie dat soms ook?

5. Divi

Divi Fanatiek lid

22 jul 2006
    4.915
    0
    36
    ergens in Nederland
    @Dieudonnee,
    Ja echt vervelend een dagje ziekenhuis. Maar gelukkig is alles goed met die kleine. Alleen jammer nog van de stuit, maar die kleine kan nog draaien.

Doet het bij jou bij je wreef ook zo zeer bij je voeten? En tintelen jouw handen ook zo erg?
    Ja ik kan ook de ring om van mijn mannetje, toevallig heb ik dat gister eens geprobeerd. Moet je nagaan he?

Ik ben blij dat ze je goed in de gaten houden meis!

@Nikki,
    Het is inderdaad een hele opluchting dat alles goed was met die kleine en dat ik geen zwangerschapsvergifting heb. Volgens mijn mannetje heb ik me afgelopen maandag en dinsdag gewoon veel te druk gemaakt door gelijk alles te gaan wassen en te strijken. Ik denk om eerlijk te zijn dat het daar ook wel mee te maken heeft gehad.
    Vanaf gister ben ik het dus lekker rustig aan gaan doen.

Dat komt mij ook bekend voor meis, dat je vragen moet stellen aan de vk. Ik mag ook nooit zelf voelen en moet ook altijd vragen stellen. Mij vertellen ze bijna ook niets jammer genoeg. Ze vertellen bijna nooit wat uit hun zelf, jammer hoor!
    Zo ook een aantal maanden geleden, ik vertelde dat ik zo giga moe bleef, nee meid dat hoort echt bij je zwangerschap. Ik vroeg toen ook of het kon zijn of mijn ijzer te laag was.... nee dat kon niet...... Totdat ik met 29 weken bloed moest laten prikken, toen bleek dat mijn ijzer dus wel te laag was. Daarom heb ik nu ook ijzer tabletten gekregen. Af en toe :confused:

Hoe is het met je kat afgelopen vanmiddag?

@mama1984,
    Zo als jij het nu schrijft over het vocht vast houden, zo is het bij mij nu ook...... Ook 1 bonk vocht niet normaal.....
    Je houdt het inderdaad niet tegen, maar het is echt vervelend. Dan kan je nog zoveel water drinken maar helemaal niets helpt.
    's Avonds doen mijn voeten ook zooooo zeer, het is dan net of ze verbrand zijn en dan staat mijn wreef echt op klappen pfff echt pijnlijk.
    Ik ben blij dat je het nu niet hebt meis! Moet je nagaan dat toch iedere zwangerschap anders is he?

@Roosje76,
    Meid ik zou het niet weten of het bed in de woonkamer blijft staan..... Misschien dat de thuiszorg dit weet?

Doe je rustig aan!

@Eekje,
    Gelukkig was met ons alles in orde, echt weer een hele opluchting.

Meid ik durf geen antwoord te geven op jouw vraag. Ik heb eigenlijk nog bijna geen steken gehad. Misschien het indalen van de baby?

Zo daarnet even naar de thuiszorg geweest en heb daar bedverhogers gehaald. Dus morgen gaat officieel het bed de lucht in haha......
    Ook kreeg ik een ondersteek mee omdat het nog niet zeker is waar ik ga bevallen, maar zoals het er nu naar uit ziet is dat in het ziekenhuis.
    Ik zal straks eens tegen mannetje zeggen dat ik een nieuwe wok heb gekocht haha ........

Ging daarnet ook nog even boodschappen doen, kom ik een paar bekenden tegen die mij zowat niet herkenden... Zooooooooooooooo jij bent dik geworden, hou jij niet te veel vocht vast, dat is toch niet goed etc etc........
    Ach dacht ik nog een paar weekjes Divi dan is alles er weer af. Maar toch aan de ene kant niet leuk om te horen.

Het aftellen gaat nu echt beginnen. Ben vandaag 35 weken zwanger, nu nog maar 35 dagen te gaan... jeetje waar is die tijd gebleven.

liefs Divi

6. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Zo eindelijk weer terug van de dierenarts. Poes bleek wel een blaasonsteking te hebben en ook bloed afgenomen wat ook nog een keer over moest omdat het de 1e keer niet goed ging.
    Die arme ziel. En de blaas werd even fijn gemasseerd om te plassen, dat vond ze ook erg fijn (maar niet heus).
    Ze heeft nu antibiotica gekregen en ik moet over tien dagen weer terug komen. Nierwaarde week ook enigszins af dus dat kan over anderhalve maand nog een keer worden gecontroleerd.
    Het was niet gelijk heel ernstig maar wel wat afwijkend.
    Als het dan nog te hoog was dan kon er eerst nog met een speciaal dieet worden volstaan.
    Pfff ik moest tussendoor nog geld in de parkeermeter doen, hier in het centrum slokt het zo meer dan een euro op!
    In de wachtkamer zaten een vrouw en haar dochter met van die pitbull achtige honden waar ik de zenuwen van kreeg. Ik ben doodsbenauwd voor die beesten.
    Dus toen ik voor de 2e keer moest wachten zei ik dat ik wel fijn even mee ging de spreekkamer in (voor de bloedafname). hahaha
    Die honden sloegen nogal aan vanwege een andere hond.
    Waarschijnlijk was mijn bloeddruk ook wel 100 als ze het ter plekke opgemeten hadden :)

7. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    oh nikkie wat een toestand met je kat !
    lijkt wel zwanger ha ha blaasontsteking en dieet etc etc maar fijn dat hij lekker weer mee terug naar huis is met je !
    Divi en dieudonnee en mama toestand he ! ik pas ook de ring van mijn man vind het zo erg om mijn trouwring te moeten missen maar ze liggen al vanaf week 12 hier in een doosje naast mijn bed ! en ik kom ook al niet makkelijk meer in mijn schoenen doet ook pijn bij mijn vreef .. en lopen is ook niet lekker meer .. ik heb het tot nu toe alleen nog niet in mijn gezicht of je ziet het niet zo omdat ik altijd al een dikke kop heb ha ha de onderkinnen zitten bij ons toch al in de fam !
    Divi ik kwam net ook bekenden tegen en iedereen zegt dan zo dom; oh wat ben je DIK ... nee ik ben niet dik ik ben hoog zwanger pfffff
    ik heb ook een mega buik en mensen kijken dan zo bang naar je ha ha alsof het er al uit gaat vallen !
    en ik denk zelf dat de kleine lekker eigenwijs blijft zitten nog 2 weken extra ha ha en jij ? tja meid we staan wel als eerste he !
    Eekje ik heb het ook af en toe maar heb meer het idee dat dit toch mijn banden zijn ... maar bij twijfel je VK bellen hoor !
    Roosje wat een toestand met je harde buiken dat is niet fijn zeg en idd dan maar minder werken hoor geniet er maar wat van ! en ik denk idd dat je het ergens moet zetten waar je wil bevallen ...
    Mama wat lekker die korting ! altijd mooi mee genomen !
    FD kijk prima om te horen dat alles weer ok is ! en ach de uitgang vind ze wel hoor ha ha anders af en toe lampje bij de uitgang houden ha ha

meiden ff vraag ik ga geen BV geven en nou heb ik gelezen dat je dan een goede sportbh aan moet doen tegen stuwing !
    ik heb er net een gekocht maar heb normaal 85 in omvang en die past nu natuurlijk niet ... maar zal ik maar gewoon mijn oude omvang kopen ? en wat te doen met de cub maat wat ik heb E genomen en ze klappen er al uit maar wat ik begrijp gaan ze nog flink zwellen ....
    help help wat doen jullie ? want mijn positiebh zit zalig maar weinig steun aan straks ...

ben begonnen met klaarleggen van spullen voor ziekenhuis maar wat kan je veel nog niet klaar leggen zeg pfff ik heb alles nog wel nodig hoor !

oh en nog wat ik wilde bij de Hema zo'n molton/bedzeil maar max maat is 90 bij 200 en wij hebben een matras van 160 bij 200 uit een stuk .... iemand een tip ? want dit werkt niet ... ik kan er een kopen en dan hoeken eruik knippen ofzo maarja dat is zonde en ik heb het nagevraagd ze zijn niet groter te krijgen ...
    misschien iets te krijgen bij de thuiszorg ofzo ....

8. bellamano

bellamano Fanatiek lid

16 mei 2007
    1.119
    0
    0
    goede middag,

hier redelijke dag. wel erg moe! Ik hou ook erg veel vocht vast en heb eerlijk gezegt geen idee hoeveel ik ben aangekomen.. Ik wil het op zich wel maar ook weer niet weten! :oops: . Ik drink ook wel heel veel water dat schijnt goed te zijn toch?
    Verder was de lift kapot! moest ik elke x naar 4 hoog lopen! jeetje had niet verwacht dat ik dat nog kon haha..

Ik ga nu ff stofzuigen en dan ff liggen want ga vanavond met vriendinnen uit eten, gezellig maar word wel laat en moet morgen alweer om 7:00 uur fris op mijn werk zijn!

iedereen fijne avond!

liefs bellamano

9. Eekje

Eekje Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.747
    0
    0
    @Emma en Divi: bedankt voor jullie antwoorden. Ik wacht nog even af. Als het echt regelmatiger/pijnlijker wordt dan bel ik wel. Moet zowieso binnen 1,5 week op controle dan vraag ik het zeker na en kunnen ze op de echo ook zien of de baby ingedaald is of nog niet.

@bellamano: veel plezier vanavond.

10. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    zo dan he! Je moet goed je best doen om hier een beetej bij te blijven zeg!

Nog 2 weken en dan zwnagerschapsverlof!

Ik denk dat ik toch maar voor de groei-echo ga.

dan even reageren (even snel, ben aan 't werk...) ik las iemand over een bedzeil. Wat je ook kan doen is richting de 37e week en je knidje is ingedaald naar bed gaan met een maandverbandje om. als je kindje is ingedaald en je vleizen breken terwijl je in bed ligt is het toch druppelgewijs wat je verlies, dat trekt een maandverband nog wel.

Hoef je geen hele volksverhuizing te doen en op zweterig zeil te liggen, scheelt weer.

Verder geen toppie tips te geven.

11. Zonnestraaltjes

Zonnestraaltjes Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.490
    0
    0
    Ik heb sinds een paar dagen zo'n klein matje onder mijn hoeslaken liggen! En vind het maar een zweterige benoening, bah!

12. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Mijne ook! :D

13. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    @Nikkie: Hopelijk valt het mee met de kat. Kan ook suiker zijn toch, hoeven ze niet perse te zwaar voor te zijn, dus die kleine kan dat ook hebben.

Die pijn onderin kon heel best van het indalen zijn zei de VK vandaag. Maar als het aanhoudt zou ik gewoon ff bellen ;)

14. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Haha ja dat drankje weet ik, was iets van aloe vera, ik heb het ook gekocht maar niet als wondermiddel maar als ondersteuing voor mn baarmoeder...haha mn man wilde 3 flessen meenemen, gedaan, nog voordat ik kon testen...hihi 2 dagen later positieve test. :) Hihi die flessen weggegeven haha mag je niet hebben als je zwanger bent ;)

We hebben MR Brooks gekeken...pfieuw wel een mooie film maar ook schrikmomenten erin haha.

15. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    :) k snap het wel, maar in totaal, met die kilo van vanochtend bij de VK ben ik dus.....(tromgeroffel) wel even 2 kg in totaal aangekomen tot dusver! :) Dus vandaar: Yessss een kilo erbij.
    Een vriendin van me had het ook, leek niet echt dikker maar was wel zwaarder geworden, gewoon door de groei van kindje, placenta en weet ik veel wat allemaal.

16. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    :) blij dat jij er ook zo over denkt, hihi dacht al dat ik bijna de enige was ;) :)

Ja t afscheid nemen zal wel ff moeilijk zijn, maar daarna wel lekker genieten! :D

17. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Hahaha ja gaaf! Ik hoop voor je dat ukkie goed ligt ;) Enneh heb nog ff weer gestemd hoor!

18. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    @divi en dieudonnee:
    He wat naar zoveel vocht vast houden. Rustig aan doen en hopen dat het niet erger gaat worden!

19. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Hey Mili, nee dat was het niet, daar hebben ze op gecontroleerd. Maar thanks anyway.
    Een van de twee waarden was duidelijk te hoog, je hebt kreatonine ofzoiets en nog wat. Dus het was niet helemaal goed.
    Maar eerst dus die blaasonsteking oplossen en dan kijken we wel verder. Een duur grapje was het zeg. Ik was meer dan 100 euro kwijt :confused:
    Bloed afnemen, urine onderzoek, antibiotica, consultkosten, verdoving etc. Nou nou dat tikt lekker aan.
    Baal dus wel dat ik over tien dagen nog een keer voor nacontrole moet maar ja gezondheid voor alles he ;)
    De rest van de maand maar droog brood eten :)

Over dat bedzeiltje, die vrouw van de kraamzorg zei dat het wel meeviel. Ik had het toen over het gekraak als je omdraait enzo. Nou het zal wel maar is natuurlijk broeierig. Dat van die maandverbandjes had ik laatst ook al eens gelezen, is ook wel een idee.

20. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    @ Nikkie:

Owww balen. Ja mega duur is dat he? Hihi maar ja als je een beest hebt of meerdere dan moet je dr ook goed voor zorgen.
    Hihi die van ons is al een tijd aan speciaal vooer..pppfff ook mega duur. Maar ja het helpt dus daar gaat het om :D

Enneh van droog brood kun je lekker wentelteefjes maken, hihi is t niet zo droog meer :) ;)

Deel Deze Pagina