Maart 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door zico, 22 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    @ Divi::) :) Ja dat denk ik wel, hihi jullie mijn kilootjes erbij! Ach wat zal ik zeggen ik kan gewoon heel goed delen ;) ;) Jullie beetje meer dan mij :)

Naar he van die slechte nachten, ik heb het ook wisselend hoor. Denk inderdaad dat het van de laatste loodjes komt. Lees ik ten minste wel her en der in bevallingsboeken :) Naaajaaa nog even volhouden, ik bedoel zooo lang duurt het niet meer :D

2. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    @ Nikkie:Ja hoor soms echt een heftige pijnscheut, alsof iemand een mes in mn ehhh..hoe zeg ik het netjes... poes steekt zeg maar ;) :)
    Gister nog bij de AH, ff paar boodschappies doen en ik dacht ook: oh neee niet nu niet hier, haha kzag mezelf daar al bevallen :) Maar denk dan inderdaad dat het een combi is van indalen en wellicht hoofdje wat beweegt ofzo. :D

3. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Vraagje aan all:

(K weet niet meer of jij het was Redone, maar er was hier iemand wiens buik niet groeide?)

Nu was het bij mij dus afgelopen keer zo dat mn buik de grootte had voor 32 weken terwijl ik dus 32 weken en 5 dagen ben. Liep elke keer gelijk, nu dus niet.

De VK heeft er verder niets van gezegd, maarehm ik dacht ineens na...(ja weet ik moet ik ook niet doen dan gaat het fout :) ;) )

Mn vraag:

Is het zo dat als mn buik achter loopt het kindje ook qua groei achter loopt?

Of is het zo dat mn buik gewoon niet groter is geworden, maar t kindje wel?

En komt ie dan straks niet in de knel? haha ik bedoel als mn buik achter gaat lopen heeft ukkie toch minder ruimte op den duur?

K hoop op antwoord, haha wie oh wie weet dit?

Knuf voor jullie allen!

Mili

4. Zip

Zip Fanatiek lid

23 apr 2007
    1.295
    0
    0
    wow....net weer even bijgelezen....

Divi: ik houd inderdaad ook veel vocht vast....en ook zere wreven en handen....moet zeggen dat ik het idee heb dat de brandnetelthee wel helpt, en als ik douche neem ik wisseldouche en sluit ik af met koud water vanaf mijn onderbenen...

Vlinder: dat is wel even schrikken, nu moet je wel rustig aan doen....!

Gisteren hebben we het bed op klossen gezet...haha...net alsof je in een nieuw bed slaapt, wel hoog, maar o zo prettig met uit en in bed bed stappen!

Dat van het 'knappen' van de bekken, dat voel ik ookk altijd als ik opsta......het komt volgens mij inderdaad van het soepeler worden van alles...niks mis mee toch?

Morgen ben ik er weer voor nog meer spannende verhalen!

Fijne dag verder xxx

5. Zip

Zip Fanatiek lid

23 apr 2007
    1.295
    0
    0
    mili: ik heb geen idee....hoe cm is je buik nu?

6. Zip

Zip Fanatiek lid

23 apr 2007
    1.295
    0
    0
    mijn buik was nu met 33w4d 32cm en dat was prima! Het betekende dat de grootte iets boven het gemiddelde zat....het is volgens mij gewoon een soort van graadmeter.....ik had er ook nog wel onder mogen zitten, dan had ik gewoon onder het gemiddelde gezeten. Als het niet goed zou zijn zouden ze het toch wel vertellen?

7. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    31 cm..maar dat staat er pas voor het eerst bij, stond er eerder nooit :(

8. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Ja denk ik ook wel...haha maar ja hihi k ging ineens nadenken he? :)

9. redone

redone Fanatiek lid

2 jul 2007
    2.864
    0
    0
    Ja dat was ik dat klopt.De vk zei voor een maand geleden dat mijn baarmoeder niet echt goed meegroeide en dat dan het kindje een groeiachterstand kan hebben.Maar ik heb alleen maar verhalen gelezen dat jullie buik ongeveer het aantal cm had wat ook het aantal weken was.Als je bv 30 week heen bent dat je buik dan ook ongeveer 30 cm was gerekend van schaambot tot bovenkant baarmoeder.Bij mij scheelde het ca 6 cm en dan vond ze erg veel.Maar ik was afgelopen dinsdag 30 week heen en mijn buikomvang was nu 25,5 cm.Dat vond ze goed.Maar om mezelf gerust te stellen heb ik morgen een groeiecho.
    Ben best wel een beetje zenuwachtig en ook heel benieuwd hoe zwaar hij nu is.

10. Zonnestraaltjes

Zonnestraaltjes Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.490
    0
    0
    Even terugkomend op de buik qua cm. Mijn buik was gisteren 32 cm. Dit was gemiddeld werd verteld. Maar of het uitmaakt voor de groei van je kindje!? geen idee.

11. bellamano

bellamano Fanatiek lid

16 mei 2007
    1.119
    0
    0
    goede avond!~

Hier weer een rotnacht! 3 uurtjes geslapen!
    Hier een erg drukke dag! van 7 tot 4 gewerkt, daarna bij mijn schoonouders gegeten en nog wat wassen enz..
    Ik heb wel weer erg leuke kleertjes gekregen van villa happ van de vriendin van het broertje van mijn vriend echt heel lief! Ook hebben we de box in de huiskamer gezet :) staat zo leuk en heb ook het boxkleed er al ingelegd..

Ook ben van de week gaan twijfelen over het gedichtje op ons geboortekaartje..
    Nu heb ik vannacht een hele leuke telst bedacht die op de achternaam slaat! dus waar die 3 uurtjes slaap wel niet goed voor is! haha.

Verde was mijn buik vorige week ook minder cm dan het aantal weken dat ik was maar mijn verloskundige zei dat hij weer flink gegroeid was dus denk dat het er opzich niks mee te maken heeft..

Ik las ook dat iemand geschreven had over de papablues?! weet niet meer wie :oops: dat hij slechter/lichter slaapt snachts. dat lijkt mijn vriend ook te hebben echt heel grappig! Ook word mijn vriend steeds nerveuser voor wat komen gaat haha zoo lief..

morgen avonddienst en dan nog 5 dagen werken verdeeld over 1,5 week en dan verlof!

12. Wicjuh

Wicjuh VIP lid

14 apr 2006
    6.700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    Goeienavond all!

Lees alles steeds mee, maar besef me dat ik weer eens weinig over mezelf achterlaat.

Alles dokie. De vk heeft trouwens bij mij nog nooit uitspraken gedaan over het geschatte gewicht van de kleine, of over de omvang van de buik.
    Ach, kan ik me ook nergens onzeker over maken...neem aan dat ze het wel aangeeft als er iets niet goed is of als ze iets niet vertrouwt.

Verder veel moe hier. Moet in het weekend echt bijtanken voor de rest van de week. Gister overdag ook echt paar uurtjes liggen pitten.
    Ook sinds een week of 2 met enige regelmaat 'ongesteldheidspijn' in mn onderbuik..hihi, klinkt dat raar. Maak me niet echt druk, want ik dacht dat dat te maken kan hebben met de groei van de baarmoeder (toch?).

Geboortekaartje hebben we uitgezocht, tekst eindelijk ook. Nu nog bezig met het lettertype (waar kan je je allemaal druk om maken he? ;))
    Verder toch veel bezig met de bevalling ... kindje ligt stuit, heb niet het idee dat het aan het keren is.
    Manlief had voorgevoel over het geslacht vanaf het begin, en gelijk daarin (voorzover duidelijk uit de echo's dan ;)), en heeft van t weekend ook zn voorgevoel uitgesproken over de bevalling. Keizersnee. Nouuu ... ik hoop dattie geen gelijk krijgt daarin.
    Een collegaatje (ongeveer net zo ver als ik, loopt 1 weekje achter) weet nu al zo goed als zeker dat ze een keizersnee krijgt (geen keuze), maar voor haar is het de tweede.. ze weet wel ongeveer wat er komen gaat dan. Afijn ... ik had me inmiddels zo ingesteld op een thuisbevalling dat ik alles wat anders is, totaal niet zie zitten... draai nou ff kleine!
    :rolleyes:

13. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
    goedenmorgen

hier weer rot nacht gehad. heb niks als krampen onderin soort ongi gevoel achtig.en de baby ligt elke keer tegen me bot van me bekken of heup wat daar zit :oops:

morge op controle dan maar s effe vragen wat het kan zijn heb nu al 3nachte byna niet geslapen van krampen :(

zal ook s gaan kijken voor klossen.

kan je die gewoon bij de thuiszorg halen?iemand die dit weet

14. fruitdruifje

fruitdruifje Bekend lid

7 jul 2007
    966
    0
    0
    HR Manager
    Noord-Brabant
    @wennke,

ja hoor, klossen kan je gewoon halen bij de thuiszorg !

XFD

15. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
    dank je dan zal ik dalijk s op pad gaan want met die krampen enzo kan ik me bed niet goed meer uit :(

16. Vlinder78

Vlinder78 Bekend lid

13 nov 2006
    514
    0
    0
    lerares
    Bovenkarspel
    Goedemorgen,

Ik ben net bij de vk geweest. Bloeddruk en urine waren nu in orde. En..........beebje is met het koppie naar beneden gaan liggen! Daar maakte ik me erg druk om, maar dat zit nu dus ook goed. De kans dat het nu weer in stuit gaat liggen is volgens de vk heel klein. Ik heb dat zelf als baby wel gedaan met 37 weken, maar ja ik ben dan ook erg dwars. Verder moet ik nog steeds volledig rust houden, omdat ze me toch een risicogeval vinden. Ik ga nu weer even op bed! Bedankt voor jullie medeleven. Jullie zijn echt lief!

Dikke kus!

17. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    goedemorgen meiden
    hier ook weer bijgekomen van een drukke dag gisteren ik moest oppassen op een tweeling van 8.5 en dan weten jullie het wel ha ha
    pff ik was echt zoooooo moe gelukkig kwamen mijn schoonouders ook nog helpen maar was wel gezellig mooie schilderingen gemaakt ha ha en met 4 op een rij verloren ! ha ha hoe zou het kunnen he ! maar van 12 tot 9 was erg lang en mijn man was dus met zijn zus en vrienden naar Brabant Party en had het prima naar zijn zin ! al merkte ik wel dat hij het moeilijk vond om mij "achter" te laten ...
    oh en tja klinkt misschien voor andere flauw maar ik heb ik onze " groote " auto gereden ha ha heb ik nog nooit gedaan maar zal straks met de kleine en spullen ook moeten he ! ging goed alleen parkeren met een stationwagen is dus niks he ! ha ha man laten doen hoor ...
    zo nou ik ga zo ff naar mijn moeder en moet nog kado halen voor een vriendin die woensdag jarig is en vanmiddag weer hier en naar bedje want de griep zit er nog wel hoor ! en pffff wat gaat de tijd snel zeg ai ai

Vlinder ben blij dat alles goed is ! en kleine zal nu idd niet veel meer draaien ! dus goed nieuws en lekker op bedje blijven meid !
    FD en Wenneke hier krijg je de klossen via de kruisverreneging maar pas vanaf week 36 geloof ik ...
    en wenneke dat heb ik dus ook precies dat gevoel dat jij omschrijft echt een akelig rot gevoel maar het is schijnbaar echt de beeb ...

zo en nu maar eens aankleden en wat gaan doen !

18. Zip

Zip Fanatiek lid

23 apr 2007
    1.295
    0
    0
    goedemorgen allemaal!

wat ik me afvroeg?

Wanneer noem je een zwangere vrouw hoogzwanger? haha....gewoon even voor de weet....

19. Lilya

Lilya Fanatiek lid

13 jul 2007
    1.135
    0
    0
    Goeiemorgen allemaal!

Jullie kunnen nog al neerschrijven zeg. Weeral zo veel om bij te lezen, en ik vergeet ondertussen alles, dus sorry dat ik bijna nooit persoonlijke reacties geef!
    Dieudonne, toevallig dat je dat vraagt, ik heb met dat ook al afgevraagd :)

20. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    ha ha voor mijn gevoel toch echt wel nu ha ha ha
    kan niet lopen van de krampen en kukkel constant omver omdat ik geen balans meer heb ! net als mijn enkels ha ha die zijn ook kwijt en ga zo maar door haha
    en mijn mega buik komt echt eerst de hoek om .... ;)

Deel Deze Pagina