Maart 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door zico, 22 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. redone

redone Fanatiek lid

2 jul 2007
    2.864
    0
    0
    hey dames

Ben er weer uit het ziekenhuis.De groeiecho zag er goed uit.De beeb is 3 pond en dat vond ze netjes.Hij zit net onder het gemiddelde en ze gaat er vanuit dat de beeb zo'n 6 pond weegt als hij geboren word.Vruchtwater was normaal en hij ligt nog steeds in een stuit.
    Al met al goede berichten.Ben nu ook wel opgelucht.Bloeddruk was iets omhoog gegaan 120/80 maar nog steeds netjes.

2. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Fijn Redone, dat het qua groei etc goed was! Nu hopen dat het zo zal blijven, ik duim voor jou en je ukkie :D ;)

3. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Redone, fijn dat alles goed was!
    FD: ja inderdaad wel vervelend dat ze dan net weggaan. Gaan ze ver weg? Anders zou het mij niet uitmaken, als het gewoon in Nederland of België zou zijn ofzo.
    Je weet inderdaad niet wanneer het komt, voor mij hoeven ze niet weken te zitten wachten. Maar ja zo'n goede band heb ik dan ook niet met mijn ouders of schoonouders dus als ze dan een dagje later komen maakt mij niet uit haha.
    Maar ik snap je angst want je bent al eens te vroeg bevallen.
    Maar meid het hoeft echt deze keer niet weer zo te zijn maar snap het wel.
    Voor mij voelt het juist zo onwerkelijk. Zou echt vreemd staan te kijken als het nu al kwam, net of ik er nog niet helemaal klaar voor ben.
    Maar ja in principe kan het elk moment wel komen al ga ik maar gewoon uit van de 40 weken (of langer ) wat toch het meeste voorkomt.
    Ukkie is momenteel best wel weer druk. Die steken zijn gelukkig weer iets minder en minder vaak.

Pfff belde de dierenarts net nog dat ze toch nog twijfelde aan die bloeduitslag van de poes en dat de nieren waarschijnlijk toch niet helemaal goed werken etc. Ik moest al over twee weken nog een keer urine inleveren van de poes (heb van die speciale kattenbakkorrels gekregen) maar ineens had ze een heel verhaal over aanvullend labonderzoek, wat dan ook weer eens 50 euro extra kost.
    Ik weet het allemaal niet hoor, soms zitten ze er ook zo naast en het kost me ook allemaal wat teveel, zoveel financiële armslag hebben we hier niet :(
    Dus ik weet nog niet wat ik doe. Wel gewoon de urine laten controleren of die onsteking weg is. Maar als ze het inderdaad aan de nieren heeft moet ze elke dag een tablet. Nou dat zie ik helemaal niet zitten, dat beest klauwt je compleet open en alleen red ik dat niet. En als dat maar een jaar of twee extra levensgarantie geeft wat doe je dan?

4. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    Hoi lieve dames,

Wat heb ik jullie gemist! Ik heb !##$#%$%#$& nog steeds mijn pc niet terug en is niet zeker of hij nu einde van de dag klaar is, dus misschien pas morgen en aangezien hij opnieuw geinstalleerd is heb ik nog een hoop werk om alles terug te zetten, maar wel een snellere pc! :D Morgen werk ik thuis en dus zal ik jullie wel ergens online gaan zien!

Donderdag eindelijk laatste dagje werken...ik ben er zooooooooo aan toe!

Pfffff zaterdag naar de noodtandarts geweest. Allerlei zakjes in mijn tandvlees die zwaar ontstoken waren en vannacht heel de nacht zware hoofdpijn...mja alles voor een goed doel he en morgen gelukkig naar de fysio!

Dames ik mis jullie, maar moet weer even verder aan hetw werk

Dikke knuffel Pooh

XXXXXXXx

5. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    meiden ik wil ook die matrasbeschermer van de hema lijkt mij ook het betste maar wij hebben een matras uit 1 stuk van 1.60 en die hoezen zijn alleen in 90 te krijgen !
    hoe hebben jullie dit opgelost ? want ben net weer ff weesten kijken voor een oplossing maar ik vind maar niks anders ... misschien hoeken er af knippen en onder hoeslaken ofzo ... tja is toch 25 euro .... hmmm help

trouwens echt super nesteldrang hier ...
    heb nu 6 flessen anti klit voor mijn haar en 3 badschuim etc etc ha ha geen 1 pakje doekjes voor bv luiers in weg te gooien neeeeeeee 2 want wie weet ha ha en zo met alles
    ik pin me gek !
    oh wat erg maar het idee dat het nog ruim 4 weken is en hoe ik er straks aan toe ben en bla bla
    ik heb het helemaal te pakken
    gelukkig zijn we al ver maar ik had vanochtend weer 2 uur verschrikkelijke kramp dat ik is nu al de 3e keer in 4 dagen en ik lig dubbel van de pijn .. als het zo door gaat zie ik mezelf de 40 niet halen ...

oh kriebbel kriebbel kriebbel pfffffffffff voel ook echt de hormonen gieren hier

oh en pooh we miste je al ! ha ha ik was zaterdag al naar je op zoek !

6. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Hallo meiden

Wat een goede tip over die matrasbeschermer :D
    Bij mijn vorige zwangeschap had ik een plastic zeil over mijn bed gedaan met 37 weken ...pfffff wat heb ik die nachten slecht geslapen zeg. Gelukkig waren het er maar 4 want met 37 weken en 4 dagen was ik bevallen ;)
    Zag er al weer tegenop om die er straks weer op te moeten leggen, dus ik ga er ook een kopen :D

@ emma: Ik heb ze wel op de site van de ikea zien staan van 1.60 bij 2.
    Hier staat bij: ''Een waterdichte laag voorkomt dat er vocht doorheen dringt.'' en deze maat kost 22,95.
    Misschien is dat wat?

7. Wicjuh

Wicjuh VIP lid

14 apr 2006
    6.700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    @ Divi : 2 weken terug wel, en volgens mij is het nog niet gedraaid hoor. Ik heb met regelmaat het idee dat draakje's koppie en mijn rib elkaar in de weg zitten. Bij naar voren buigen, iets van tafel pakken, in elkaar gezakt zitten, noem maar op.
    Verder lijkt het soms of ie overdwars in mn buik ligt, heel vaag. Maar goed, maandag weer naar de vk, dan horen we het wel.

8. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    aha kijk mama dat is een goede tip !
    al zal mijn man niet graag op dat zweet spul willen liggen ....

help eens meiden hoe doen jullie het ?

9. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    Hey mama's

Ik ben er ook weer terug. Gisteren en deze middag naar ons appartement geweest. De electricien is vandaag al voor de derde dag bezig om alless te vernieuwen. Degene die er alle vorige herstellingen had gedaan had er een serieuze knoeiboel van gemaakt. Alles moest dus vernieuwd, het is een wonder dat het hele appartement nog niet was afgebrand.

Mijn ouders zijn er vandaag verder aan het behangen. Mijn vader gaat nog een dagje terugkomen om de keuken aan te passen. De kasten moeten wat veranderd worden omdat we anders ons afwasmachine niet kunnen zetten.

Volgende week woensdag komt er iemand kijken naar de vochtplek (is vochtig en er staat schimmel op de muur) in de toekomstige kamer van het zoontje. Zolang dat niet is opgelost kunnen we niet opnieuw behangen. Het zoontje krijgt voorlopig dan de kamer van zijn zusje. Ze zal de eerste weken toch bij mama en papa op de kamer slapen in het wiegje. Vind ik handig voor het geven van bv.

matrasbeschermer: we hebben een matrasbeschermer van katoen liggen op de matras en er zal een grote badhandoek klaarliggen langs het bed. Een zeiltje wil ik niet leggen want dat blijft toch niet goed liggen. Heb het vorige keer ook zo opgelost en toen ik ongeveer 36 weken was heb ik de handdoek in bed gelegd.

Voor de rest heb ik niet veel nieuws te vertellen, maar kan ook niet anders als je voortdurend pendelt tussen het appartement en de zetel of het bed in huis.

Nog 12 keer slapen en we verhuizen. Wat ben ik blij dat ik dan geen trappen meer hoef te doen want dat wordt stilletjesaan vermoeiend.

Knuf van zuurtje ;)

10. Divi

Divi Fanatiek lid

22 jul 2006
    4.915
    0
    36
    ergens in Nederland
    Ha meiden,

@wenneke,
    Hoe was het bij de huisarts?

@apie,
    Ben blij dat je opgeknapt bent meis!
    Hoe was het bij de gyn?

@Redone,
    Ben blij dat alles goed was bij de gyn meis?
    Jeetje wat een eigenwijze kindjes hebben we hier zeg. Jullie kindje ook al in stuit? We kunnen elkaar een handje geven meis hihi....

@pooh,
    Tot morgen meis!

@Emma,
    Dus je bent nog lekker aan het shoppen geslagen vandaag? Kan je voor mij de volgende keer niets meenemen haha......
    Doe je wel rustig aan?
    Jij bedoelt "het"?

@mama1984,
    Dat is ook een goede tip van jou!

@Wicjuh,
    Spannend hoor meis. Ben benieuwd wat de vk volgende week zegt! Eigenwijze kindjes hebben we hier wel he hihi

@Zuurtje,
    Ben blij voor je dat het nu op gaat schieten meis!
    Maar wel rustig aan blijven doen he?

Vanmiddag weer even op controle geweest bij de Vk. Uk is nog steeds heel erg eigenwijs. Het ligt nog steeds met het koppie naar boven toe. Dus het is nog niet gedraaid.
    Ik moest ook nog even mijn urine meenemen maar daar was gelukkig niets in te zien poe poe.
    De verloskundige vroeg of wij wel eens het hoofje hebben gevoeld. Ja vlak op me hand wel maar niet tussen mijn vingers. Mochten we zo het hoofdje voelen. Jeetje wat was dat een apparte ervaring zeg jeetje.
    Voor de rest, was ik gelukkig niets aangekomen, bloeddruk was goed en het hartje van uk klonk ook heel mooi en goed.

Ze had van het ziekenhuis al te horen gekregen dat we a.s. vrijdag een gesprek hebben in het ziekenhuis omdat het kindje nog steeds in stuit ligt. Als het kindje a.s. vrijdag nog in stuit ligt dan moeten we voor controle in het ziekenhuis blijven. We komen dan niet terug bij de vk. Wel heel erg jammer maar het is niet anders.
    Ik vroeg aan haar, stel als wij nou niet willen dat het kindje wordt gedraaid en ook dat we geen stuitbevalling willen, dan wordt het een keizersnede he? Maar wordt deze dan gepland of gaat dat pas gebeuren als ik weeen krijg of zo? Volgens de verloskundige wordt dit dus gepland. Dus misschien horen we a.s. vrijdag wel de definitieve datum dat uk wordt geboren hihi......

Ik had nog even verteld van de pijn in mijn buik. Maar volgens de vk is dit echt geweest van de pizza die we gister hebben gegeten. Dat was een beetje zwaar gevallen. Of er is een buikgriepje op komst. Het klonk, zoals ik vertelde, in ieder geval niet als weeen of dat de bevalling aan het beginnen was. Gelukkig maar.......

Als ik zo naar mijn banner kijk, 35 weken en 3 dagen, Slechts 32 dagen te gaan denk ik ook van jeetje over zeker weten 32 + 14 = 46 dagen zijn we echt papa en mama. Wat gaat die tijd snel zeg.... Vind het zo spannend worden nu, jeetje!

Meiden ik ga even aan het eten beginnen, mannetje komt ook net binnenlopen. Vanavond kom ik nog even kijken bij jullie oke

Eet smakelijk!

liefs Divi

11. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    Divi ik doe het zeker rustig aan, ik kijk alleen wat anderen doen terwijl ik erbij zit. Ik luister heel goed naar mijn gyn. Heb geen zin om weer in het zh terecht te komen of dat ons meisje nu al geboren wordt.

Knuf van zuurtje ;)

12. Petra1980

Petra1980 VIP lid

12 jan 2008
    5.146
    0
    0
    Accountant
    Den Haag
    Hai meiden,

Ik ben ook aangestoken door het slecht slapen virus. Helaas was het bij mij de afgelopen nacht raak. Kon maar niet in slaap komen en volgens mij heb ik alleen hazenslaapjes gedaan. Verder lag ik mij kapot te zweten, echt niet normaal meer. Het kan niet aan de temperatuur liggen in de slaapkamer, want we hebben de verwarming daar nooit aan :rolleyes:

Verder vandaag hele erge krampen in mijn buik, op werk. Een soort ongesteldheidskrampen...... Dat zegt toch nog niets of wel? Dit nog steeds met de steken in/bij mijn onderkant :(

Krijg ook steeds opmerkingen uit mijn omgeving dat mijn buik al zo laag zit en dat mensen niet raar zouden staan te kijken als het kindje nu al komt. Het is voor ons de eerste dus daar word ik niet echt gerustgesteld van, omdat ik niet weet wat ik kan verwachten.

Verder moet ik woensdag weer naar de VK even kijken wat die zegt en of alles goed gaat. Heb ook nog bloed moeten prikken de laatste keer dus daar zal ik woensdag wel de uitslag van krijgen.

Oh ja, ook vrijdag weer naar de pyschiater. Ben benieuwd of ze mij weer zo de put in kan praten, zoals de laatste keer. Ik kijk er echt heel erg tegenop om daar naartoe te gaan...... (zie evt. vorig verhaal, ongeveer drie weken geleden).

Verder sterkte voor iedereen die het nodig heeft en allemaal rustig aan doen hoor.

Veel liefs Petra

13. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    @ emma: Anders haal je bij de apotheek van die bedmatjes (die ook in het kraampakket zitten) je hebt deze ook wat groter. Als je er een stuk of 2 iets over elkaar heen legt dan moet het opzich ook voldoende zijn, Als je het maar onder je billen hebt liggen :D
    Zo heeft je man er ook geen last van ;)

14. Bianca84

Bianca84 Bekend lid

6 dec 2006
    813
    0
    0
    Lerares
    @ dieudonne: heb ik me ook afgevraagd. Wat is nu hoogzwanger? Ik denk de laatste maand. Maar ik voel me al 2 weken heel erg hoogzwanger.

@mpje: mag nu hoor, zo laat je bed uit! Ga ik volgende week, denk ik, ook doen.

@FD: weat vervelend van je schoonouders. Ik wil m'n familie zoveel mogelijjk in de buurt houden en zij willen ook in de buurt zijn; er zijn weekendjes later gepland door mijn zwangerschap. Mijn schoonfamilie is niet echt betrokken; zijn daasr mniet zo familieziek. MMijn schoonmoeder is dement (mijn man is stuk ouder dan mij en een nakomertje van 2 mensen die heel oud kids kregen), dus die is wel thuis....hihi. Maar dan weer de vraag of ze straks beseft dat ze een kleinkind heeft enzo

@ petra: sterkte meid!

Over de klossen: afgelopen dinsdag heb ik met de kraamzorg gebeld voor een afspraak voor de intake en direct gevrsaagd naar de klossen. Hiedr moet je ze bij de zorgwinkel halen en mag je ze eerder halen bij bekkenklachten. Een zorgbed kun je (gratis) bij de kraamzorg aanvragen.

Vandaag een lange werkdag (van 8.00 tot 14.40 lesgeven en tussendoor en erna allemaal tregeldingen), maar ging wonderbaarlijk lekker.
    Vanavond naar de zwangerschapsgym; ben nu wel moe. Morgen komt de kraamzorg voor de intake en heb ik 's middags rapportvergaderingen.

15. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    goedenmiddag meiden. Wat veel weer! Gelukkig staat mijn verlof ook snel op de planning anders blijf ik achter lopen.....

Nog 7 dagen werken !

Morgen naar de vk, toch maar eens informeren naar een groeiecho. Het schijnt dat als het kind echt groot is ze ook wel eerder gaan inleiden. Ik zou dan ook weten wanneer heet geboren gaat worden! Dat telt makkelijk af :)

Nu eerst kind badderen en me klaar maken voor de yoga!

16. Zip

Zip Fanatiek lid

23 apr 2007
    1.295
    0
    0
    wie had het laatst ook alweer over blaasjes door de vocht?
    Kon dat kwaad?
    Mijn oksels zitten helemaal onder de vochtblaasjes....

17. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    redone,
    Fijn dat alles goed was in het ziekenhuis.

Emma,
    Ik zou het kraammatras onder het hoeslaken leggen. Scheelt inderdaad weer 25 euro.

petra1980
    Vervelend als je zo slecht kunt slapen. Ik herken helaas ook. Maar we kunnen nu gelukkig gaan aftellen.

divi
    Het begint nu wel heel echt te worden allemaal he.
    Het wordt nu allemaal best wel spannend (vind ik) maar ook weer erg leuk. Kan nu bijna niet meer wachten.

Maar ja eerst nog 8 halve dagen werken en dan lekker genieten van mijn verlof.

18. fruitdruifje

fruitdruifje Bekend lid

7 jul 2007
    966
    0
    0
    HR Manager
    Noord-Brabant
    Hai meisjes,

Heb net een nieuwe dikke buik foto geplaatst....is ie dik of niet ?

XFD

19. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    bleeeeeeeeeeeeeeeeeh ik heb zo'n last van maagzuur bah ben al 2 dagen niet lekker van en mijn maag zit in mijn keel zo hoog
    ik dacht als de beeb ging indalen je maag ook weer wat meer ruimte krijgt of is dit niet waar ... kan bijna niet eens meer zitten zo hoog en vol zit alles
    bah bah bah

en ik heb echt de kriebels sinds vanmiddag ik reed langs een kinderschool en ik kreeg het spaans benouwd !
    pffff we krijgen echt een kind .....

wat een verwarrende spannende tijd en idd divi wij zijn zo aan de beurt ! en als het bij jou een keizersnede word ben je nog eerder !
    ohhhhhhhhh kriebel kriebel kriebel .....

20. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    Mooie buik FD.

Knuf van zuurtje ;)

Deel Deze Pagina