Hallo dames! Gisteren heb ik de schrik van m'n leven gehad, ik bedacht me om half 12 's ochtends dat ik de baby nog de hele dag niet gevoeld had, terwijl ze normaal gesproken rond dat tijdstip al lang en breed heel actief is geweest. Ik belde direct de vk en die zei tegen me dat ik onder de douche moest gaan staan en daarna op de bank moest gaan liggen met m'n handen op m'n buik en me erop moest gaan concentreren. Heb een half uur zo gelegen en gelukkig voelde ik toen weer wat lichte bewegingen, daarna heb ik de vk terug gebeld, ze vroeg me of ik druk was geweest afgelopen weekend en dat was ik inderdaad, daar zou het dus aan liggen en ik moest heel rustig aan doen gisteren en veel rust nemen, ze zei dat ik erop moest gaan letten hoevaak ik haar zou voelen en woensdag terug moest bellen. Sindsdien is de baby al heel vaak heel druk geweest en heeft me een paar keer zo hard geschopt dat ik het uitgilde van de pijn haha, maak me nu dus geen zorgen meer gelukkig, maar was wel ff heel erg eng! Gisteren werd ik gebeld door de kraamzorg om een afspraak te maken voor de intake, deze gaat vanmiddag plaatsvinden, gelukkig gewoon telefonisch. Morgen weer naar de vk, ben benieuwd of de baby nu eindelijk een keer goed ligt.
Dat was even schrikken Dallilah! Gelukkig dat je je baby wel weer voelde. Ik heb dat laatst ook een keer gehad na een druk weekend. Ineens ga je denken: hey ik voel de baby normaal allang. Ik moet wel zeggen dat het ritme hier de laatste weken wel anders is geworden. De baby beweegt nog wel vaak maar ik voel het soms iets minder goed. Dat kan door het ruimtegebrek. Wel golft mijn buik af en toe. Ik voel m vooral s avonds en s ochtends veel. En als ik lekker even op de bank lig. Zal het proberen rustig aan te doen Divi Ik wil altijd van alles doen maar ja soms is het beter even rustig aan te doen. Ja inderdaad leuk dat mijn broer weer vader wordt. Ze hebben al een dochtertje van net 2 jaar. Ze hebben pas de 20w echo gehad en alles was goed. Ze wilden niet weten wat het wordt, net als bij de 1e. Nou iedereen hier ook rustig aan en lekker genieten van de laatste weekjes! Ik slaap de afgelopen dagen juist weer heel veel, voel me erg moe. Misschien een groeispurtje van de baby ofzo. Ik ben wel vaak wakker en moet ook vaker plassen maar val gelijk weer in slaap gelukkig!
moge lady's! Hier gisteren op mijn werk echt aanhoudende/steeds terugkeerende harde buiken gehad en echt dat ik niet rechtop kon lopen! ook echt een soort kramp gevoel, drukkend naar beneden.. nu gelukkig helemaal weg maar baby is wel rustiger als normaal. Vandaag nog een redelijk druk dagje maar morgen en overmorgen ga ik echt relaxen! Denk dat de baby dat ook wel lekker vind! Fd mooie buik hoor! nou fijne dag allemaal!
Goeiemorgen meiden! Het hangt echt in de lucht denk ik, hier ook al zo'n slechte nacht gehad. Gelukkig geen pijn in m'n buik maar 7 keer eruit om te plassen, en met draaien steken in m'n schaambeen of liezen ofzo. Net bij de VK geweest, alles was goed, baby lag op schema en ze zei dat ze niet denkt dat het een echte reus zou worden, gewoon gemiddeld zo'n 7 pond. Maar deze laatste weken groeien ze goed dus nog niet echt zicht erop. Ze dacht dat de baby met het hoofd in het bekken lag maar zeker weten nog niet dus bij de volgende controle gaan ze dat of voelen of misschien nog een echo (zit bij de VK) Uitslagen van m'n suiker waren ook goed gelukkig. Morgen komt m'n kinderwagen en slaapkamer! Fijne dag allemaal! Groetjes Nathalie
Divi Het voelt aan als een ongesteldheidspijn,mijn buik word dan even knoerthard zo'n 20 sec en dan zakt het weer af.
Hoi Nikki, Ik heb zo'n dekentje van de Hema gewassen, maar het kwam er niet zo lekker zacht meer uit. Was ook een beetje gekrompen, dus ik heb maar weer een nieuwe gemaakt. Ook omdat mijn tante op maat gemaakte hoesjes heeft genaaid. Ik zou 'm niet wassen! Ze hebben de lattenbodem meteen op poten gezet en hoog genoeg voor evt. de bevalling, dus wij hoeven niet moeilijk te doen met klossen! Het matras hebben ze niet naar boven getilt, ze vonden het trapgat te klein. Nu moet m'n man vanavond weer pielen! Pfft, ik ga even op de bank. Is toch wel druk van die kerels in huis.
Hai meiden, ff snel.. Pooh wil jij mijn leeftijd veranderen in het schema.. ik ben vanaf vandaag 26 jaar! Zal morgen weer even alles bijlezen en reageren. Knuff Miekje
@ Miekje: gefeliciteerd! @ Nathalie1973: Voorweeen? Heftig. Heb ik, denk ik, nog niet gehad. Zou niet weten hoe dat voelt...... @ Nikkie: ik heb de dekentjes wel gewassen (die van mij zijn ook van de hema), maar wel op 30graden. @ Dallilah: die schok heb ik vorige week ook gehad. Zo'n 3 dagen heel weinig beweging. Heb op internet gelezen dat je 's avonds een uurtje op je linkerzij moet gaan liggen en dat moet de kleine in een uur min. 6x bewegen. Heeft mij gerustgesteld. Na die 3 dagen moest ik naar de gyn en alles was idd goed en hij zei dat het nu ook klopt; er is heel weinig ruimte (zeker omdat mijn kleine al beetje ingedaald is) en dus beweegt de kleine minder en minder heftig. Ik heb voor de verandering echt heerlijk geslapen. Ik wou er om 9.00 nog n iet af, maar moest....Om 10.00 kwam de intaker van de kraamzorg. Aardige vrouw. Weinig nieuws. Ik had wel het formulier verkeerd ingevuld; ik had aangekruisd 8 dagen van 3 uren! Ik wil dus wel wat meer....Krijg gewoon de standaard 49 uren in principe aangeboden. Hoorde gister van zwangere buurvrouw (waar ik mee naar gym ga - ging, want gister laatste keer voor de bevalling - na de bevallling nog 5x, de eerste x mogen de beebs mee!) dat een anfdere buurvrouw nu ook zwanger is. Nog maar 9 weekjres, maar toch.....gezelllig hoor.
Ze zitten er al in hihi. Maar ik doe het idd ook op 30 graden dus ik ben benieuwd. Miekje gefeliciteerd met je verjaardag! Zo ik ga nu echt achter de computer weg. Vandaag even een deal gesloten op mp voor een babybadje, standaar en tummytub. Ben 20 euro kwijt, niet duur dus. Het zag er nog wel goed uit. Het badje is gewoon wit (zaten wel wat stickers op) en de tummytub ook gewoon normale kleur. Leek me toch ook wel fijn om te hebben. En nieuw kost het badje ook al 12 euro en standaar 24 euro. Tummytub is nieuw zo'n 16 euro. Dus vind dan 20 euro niet veel. Gister na het eten gingen we even een stukje lopen (doen we de laatste tijd vaak) maar ik kon op een gegeven moment bijna niet meer vooruit komen, mijn buik verstrakte helemaal. Toch wat teveel inspanning denk ik. Het voelde echt vervelend. Dus echt een harde buik. Nou dames fijne dag nog!
Hallo meiden. Ik doe ook maar weer eens een stukje tekst, hoewel ik af en toe wel het gevoel heb niet echt bij de harde kern te horen en er daardoor meestal gewoon 'wat tekst tussen zit'. Hopelijk wordt dat over 7 werkdagen anders. Straks naar de vk. Ik heb het gevoel dat hij al een beetje aan het indalen is. Over die krampen, ik herken ze, maar ik noem ze vooral harde buiken. Wat is het verschil met een voorwee dan? Mijn harde buiken trekken trouwens niet na een sec. of 20 weg, kan wel een paar minuten aanhouden. Bijna verlof, dan kan ik ook alles in orde gaan maken hier. Als de commode dan ook geleverd kan gaan worden, dat pakt namelijk zo makkelijk in Ik ga weer even verder.....
@ nikki ik heb het dekentje wel gewassen. Ik heb een dekentje van vellux. Deze heb ik ook in de droger gehad. En kwam er heerlijk zacht weer uit. Vervelend joh die harde buiken. Rustig aan doen hoor! @miekje1982 van harte gefeliciteerd met je verjaardag. @dalillah schrikken hoor als je je baby niet voelt bewegen. Ik heb dit zelf van het weekend gehad. Gelukkig toen ik rustiger werd begon ik de baby wel weer te voelen. Ik vroeg me af hoe laat bel je als je het nog niet gevoeld hebt die dag? Iemand een antwoord. @divi je mag je moeder ook wel even naar mij sturen hoor. Geen probleem. Heerlijk zo'n goede hulp.
@divi nee heb best goed geslapen vannacht met uit bed gaan ging ook goed alleen vanmorge viel k er bijna uit hahah ik heb niet gevoeld of ook harde buiken krijg met die krampen maar als ik ongesteld moest worden had ik ook nooit krampen dus jah ben benieuwd dalijk wat die krampen kunnne zijn nieuwe buikfoto in album
Hallo Hier ben ik weer ..Gister lag internet eruit hier ..grommmm .... Maar even een uppie hoe het was bij de Gyn ...het was spannend .ze kon eerst het hartje niet zo snel vinden ..dus die van mij zat ergens waar hij niet hoorde<uiteindelijk toch gevonden de Gyn zei ze is gewoon een ongeloofelijke draaikont .want toen ze het hartje gevonden had draaide die kleine er steeds van weg ...maar was best wel even geschrokken zeg maar . .en ik moet vandaag een lunchtest gaan doen in het ziekenhuis omdat mijn glucose toch wel aan de hoge kant was .dus dat gaan we zo maar weer doen . Liefs Rian
hoi meiden Hier eigenlijk weinig te melden. heerlijk geslapen vannacht, wel veel eruit, maar ook snel weer inslapen. Vanmorgen tot half 10 geslapen Heel actief kindje trouwens gister!
Hoi meiden, Hier vandaag niks bijzonders gedaan. Moet energie opdoen want heb in mijn verlof nu nog een cursus over stagiaires begeleiden. Duurt 3 uur. Ben benieuwd of ik dat vol houd met mijn bekken. Anders ga ik gewoon eerder naar huis als het niet meer gaat. Hopelijk kan ik wel wat rond lopen daar want steeds blijven zitten op zo'n harde stoel is niks. Dan donderdag ook nog een werkoverleg van het werk. En dat noemen ze dan verlof hahahaha. Ik heb vannacht ook al niet denderend geslapen. Werd steeds wakker en kan niet meer lekker liggen. Ik ben echt een buikslaper en tot heden toe ging dat dus nog best goed. Maar nu begint die dikke buik toch echt in de weg te zitten en het maagzuur maakt het er ook niet echt beter op. Slapen met tarzan tussen mijn benen en buik heb ik ook geprobeerd maar niet echt een succes. Ik draai nogal veel in mijn slaap dus ben steeds dat ding kwijt en daar word ik dan weer wakker van. Ach ja nog maar een paar weekjes. Zet zo meteen een nieuwe buikfoto in mijn album. Die is van afgelopen zondag, 34 weken en 4 dagen. Vind het een behoorlijke buik nu worden. Hij zit ook best laag, maar beeb was nog niet ingedaald. En ik heb mijn eerste zwangerschapsstrepen ondekt ieeeeeeeee. Nou ja, hopelijk worden het er niet meer. Op de foto kan je de strepen zien.
De nieuwe buikfoto staat in mijn album. Hier trouwens weer een actievere beeb dan de afgelopen weken. Het zijn geen echte harde schoppen meer, maar wel duwtjes en porretjes. En steeds op de momenten dat ik lekker rustig ben. Wel heerlijk om te voelen zeg.
@nikkie: Owww haha dan had ik ff niet goed begrepen...van dat bloedonderzoek en urine enzo. Nee tuurlijk laat je t beestje niet aan haar lot over Maar ja duur is het allemaal wel, haha ik had ook al k weet niet hoeveel raskatten kunnen kopen van het geld wat onze europese korthaar ons gekost heeft aan rontgenfoto's onderzoeken etc..hihi. @ all:Hier ook een hele slechte nacht gehad, met veel pijn aan mn bekken. Tevens zit mn hele kop vol snot, hahah dat hielp ook niet echt mee aan een ontspannen nachtrust Tot overmaat van ramp voelde ik ukkie niet toen ik wakker was....maar op den duur wel weer gelukkig! Kleine zit bij mij ook steeds te tikken op mn bekken ofzo, hoofdje wat begweegt, dan krijg ik steken ineens van onder waaah niet lekker hihi. Maar ja nog ff volhouden. Ben me nu aan het opladen want vanmiddag moet ik ff de stad in voor cadeautjes..zucht dat wordt weer pijn als ik thuis ben maaaar daar denken we nu maar even niet aan he? Denk aan t goede doel: UKKIE! @Divi: Ja spannend zou mooi zijn als je al snel een datum weet wanneer de kleine komt. Hihi tof ja dat je mannetje helemaal zo enthousaist is..hihi papablues