Goedemorgen dames! Vandaag weer naar de VK en manlief gaat eindelijk een keertje mee. We gaan de bevalling een beetje doorspreken, hoe het de vorige keren gegaan is en wanneer we dit keer mogen bellen etc. Brrr, wat wordt het weer ´echt´. Beebje doet af en toe uitbraak pogingen lijkt wel, steekt er opeens een voetje uit mijn buik of krijg ik een enorme stomp. Ben benieuwd of hij-zij al ingedaald is, zal het vanmmiddag vragen. Fijne dag iedereen! Knuf, Lucifer
Goede morgen allemaal! Allereerst een dikke proficiat aan de reeds bevallen maart-mama's. Dat maakt me wel heel erg zenuwachtig. We hebben nog zoveel te doen voordat alles klaar is voor de baby... Oh, ik krijg er helemaal de kriebels van dat ik een ganse dag moet werken en dan 's avonds helemaal niets meer gedaan krijg. Gelukkig morgen verlof en deze namiddag vroeger stoppen (normaal gezien toch). Binnen een uur eerst het jaarlijkse beoordelingsgesprek met mijn manager. Volgende week weer een echo bij de gyn. Benieuwd of de baby goed ligt (maar ik denk het wel) en ook nog een 2de les prenatale oefeningen (ademhaling enzo). Vorige keer was het echt gezellig, er was nog 1 ander koppel en de vroedvrouw zelf was ook zwanger. Ik kijk echt uit naar de volgende les. @Dalillah: ik hoop dat je snel een nieuwe afspraak hebt. Is de auto al gemaakt ondertussen? @Cornelia: veel plezier met de foto's in je verlof.
Goeiemorgen allemaal! Hoop dat iedereen weer een beetje lekker heeft geslapen zonder volle blazen, zere handen, brandende magen en snurkende mannen... @Emma: hoe hou je het vol, zo laat naar bed, foei [-X @Eekje: ja, die kriebels herken ik wel! Succes met beoordelingsgesprek! @Lucifer: wat komt het dicht bij als je alles gaat doorspreken hè?! Voor jou de derde, toch blijft het spannend, toch? @Dilillah: die tranen snap ik wel! Het is toch altijd weer iets om naar uit te kijken, zo'n bezoekje aan vk. En dus snap ik de teleurstelling. Hopen dat het snel wordt goedgemaakt! @Vlinder: wat dapper dat jouw man zo goed z'n best heeft gedaan bij de yoga, dat heeft wel iets hè, om er samen mee bezig te zijn. @Petra: ja, die weekjes erna lijken ook zo nodig hè. Ik herken het, had ook liever 4 ervoor en de rest erna gehad, maar heb dat ook niet gered. Maar ja, ik ga de mogelijkheden van onbetaald ouderschapsverlof nog eens goed bekijken, hoop dat ik er op die manier nog iets achteraan kan plakken... Nou, iedereen maar lekker rustig wakker worden, glaasje sap en boterhammetje...straks een kopje koffie... tot later!
Goedemorgen meiden, Hier nu wel weer eens een slechte nacht gehad. Volgens mij gewoon onbewust wat gespannen dat ik weer naar de vk moet. Slaat nergens op maar sinds dat gedoe met die bloeddruk pffff. Maar of het daar aan lag weet ik niet. Gewoon klaarwakker vannacht en ik had honger en heb nog een boterham gegeten. Verder had ik de hele nacht door een zeurend gevoel in mijn onderbuik. Na die verhalen hier ga je gelijk denken: nee nu nog niet. Ben trouwens wel erg benieuwd naar het verhaal van Bianca! Het is vlot gegaan zo te lezen. Nou ik ga even douchen zo, het duffe gevoel van me afspoelen. Tot straks dan maar weer!
Goedemorgen meiden, @Petra1980, Wat fijn dat alles goed was bij de vk. Je moet doen waar jij je goed bij voelt wat betreft je verlof. En goed naar je lichaam luisteren hoor meis! @Vlinder, Heb je goed geslapen? heeft het plakje kaas geholpen tegen de maagzuur? @Dalilah, Ja dat begrijp ik helemaal hoor dat je wat traantjes hebt moeten laten. Ik hoop dat je snel weer terecht kan bij de verloskundige meid! Krijg je weer wat duidelijkheid. @Emma, haha gekke meid! Je was inderdaad de eerste ja. Was je nog even naar de mac gereden gisteravond haha dat je nog zo laat was? Denk je wel om je rust meid! Heb je goed geslapen? @Lucifer, Succes bij de vk meid! @Nikkie, Jeetje dat schiet niet op meid dat je zo slecht hebt geslapen! Heel veel succes bij de vk meid! HOelaat moet je er zijn? Gister maakte ik me nog zorgen om die kleine uk, maar vanacht was het feest hoor. We gingen naar bed en lagen nog even tv te kijken en ja hoor daar kwam ukkie. Ik dacht nou dan ga ik nog even plassen misschien valt uk dan wel in slaap als ik ga lopen. Maar nee hoor. Ik ging op mijn linker zij liggen, toen was het hallo mama ga eens op je rug liggen? Ik op me rug, keihard trappelen... Op me rechterzij kan ik niet liggen dus dat heb ik maar niet geprobeerd... Weer links, toen weer op me rug...... Eindelijk was ik dan in slaap gevallen. Om 2.00u maakte mannetje me wakker, schat, kan je niet eens gaan omdraaien? Je ligt al een half uur te snurken wat niet normaal is ! Ik kan er echt niet van slapen. Volgens mij heb je heel het bos al omgezaagd Uk vond het volgens mij ook wel leuk om papa te horen, gelijk trappelen Maar was wel redelijk vlug weer in slaap gevallen, gelukkig! Vanmorgen er maar met mannetje gelijk uit gegaan. Uk is nu ook lekker aan het trappelen. Het is volgens mij een paar keer in de week stilte voor de storm en dan gaat het tekeer In ieder geval zo als andersom dat ik die kleine helemaal niet voel, vinden jullie niet? Nu maar even wachten op de postbode op het pakketje van de wehkamp. Kan ik die kleertjes allemaal gaan wassen is dat ook maar weer gebeurt. Nu ga ik al de adressen uitdraaien op stickertjes voor op de enveloppen van de geboortekaartjes. Vanmiddag nog even terug naar de drukkerij want we zijn nog niet helemaal tevreden over het geboortekaartje. Dan gelijk maar even postzegels halen is dat ook maar weer gebeurt. Nou meiden een prettige dag, ik kom straks nog even kijken bij jullie liefs Divi
Tjonge Divi, wat een energie op de vroege morgen; knap hoor! Ik ga straks ook nog maar eens wat spulletjes in huis halen. Mijn zoon was vanmorgen de eerste 2 uur vrij, dus ik hoopte op even gezellig samen koffiedrinken...nee hoor, hij was veel te druk met z'n telefoon en z'n eigen dingen...ach, geeft ook niet. Wel leuk om te zien dat hij naar de verloskundigepraktijk zat te kijken toen ik onder de douche vandaan kwam...het houdt hem allemaal erg bezig!
goedenmorgen meiden @die bevallen zijn gefeliciteerd hier kreeg vannacht in 1keer kramp in me kuit pfffff wist niet waar ik het moest zoeken als geluk heb gaat mannetje mee naar de 9maande beurs fijne dag allemaal ik doe vandaag lekker niks hihihi MEIDEN ER IS EEN GEBOORTE TOPIC VAN BIANCA
oh ja..FD: bedankt voor het delen van de tips. Niet persen dus, maar laten komen...da's helemaal waar ik voor ga! Ben vorige keer zo beroerd gescheurd dat ik er alles aan wil doen om dat te voorkomen. En inderdaad schijnt het heel belangrijk te zijn vooral niet te hard en te snel te persen...dat wordt dus puffen en zuchten! Ben trouwens - om kans op scheuren te verkleinen- begonnen met de perineum-olie; meer ervaringsdeskundigen inmiddels? En de mannelijke variant op verloskundige: mooi dat dat 'meeviel', toch maar bellen als het in het weekend begint? Of liever niet? Volgens mij breek jij inmiddels je record 'zwanger-zijn', of niet? Ooit zo lang zwanger geweest? Hoop dat je je eigen record voorlopig elke dag nog breekt!
goede morgen! Wat is er weer veel geschereven ! Ik ben net bij de vk geweest alles was goed bloeddruk 110/70 en babytje is helemaal ingedaald ligt al vast, vk gaf ook aan dat daar dat kramp gevoel vandaan komt. Verder zei ze dat het nu nog een kleintje is, wel goed formaat hoor maar geen grote baby zei ze! Wel gaf ze aan dat als ik starks met verlof ben dat hij dan nog een groeispurt kan hebben.. Ik ben zooo benieuwd dames! Verder ga ik vandaag een beetje in huis doen en vanmiddag naar het ziekenhuis voor de infobijeenkomst! fijne dag allemaal
Fijn dat alles goed was bij VK Bellamano! Doe lekker rustig aan en geniet van de voorlichting vanmiddag. Het begint nu allemaal dichterbij te komen hè?!
@Mamajo, hihi normaal heb ik dat niet hoor die energie. Sinds dat ik verlof heb lig ik nog lekker op me bedje, dan ga ik terug naar bed als mannetje naar zijn werk gaat. Maar had nu eigenlijk geen slaap meer. Dus jij gaat zo nog lekker even shoppen? Heb je nog veel dingetjes nodig? Wat leuk zeg dat je zoon naar de vk praktijk zat te kijken op tv. Het houdt hem inderdaad bezig allemaal. @Wenneke, Wat leuk dat de man van Bianca een topic heeft geopend zeg! Ik heb ook wat geschreven. @Bellamano, Fijn dat alles goed was bij de verloskundige! Veel plezier bij de infobijeenskomst vanmiddag. Nu Bellamano begint over een infobijeenkomst. Morgen hebben mannetje en ik een afspraak in het ziekenhuis omdat die kleine nog steeds in stuit ligt. Als het goed is is er morgen een infobijeenkomst in het ziekenhuis en dan kan je een rondleiding door de verloskamers krijgen. Het schiet me ineens te binnen. Ga zo eerst eens even kijken hoelaat dat is. Ben namelijk wel benieuwd waar straks ons kindje wordt geboren hihi...... De adressen zitten op de envelopjes van de geboortekaartjes. Is dat ook maar weer gedaan. Ook maar even een lijstje voor mannetje uitgedraaid met de belangrijke telefoonnummers. Alleen de postbode is nog niet geweest, dus kan nog niet beginnen met het wassen van de kleertjes die ik gister heb besteld. Dus nog maar even wachten. liefs Divi
Ik heb om half 2 een afspraak bij de huisarts,ik ben bang dat ik een voorhoofdhoofdsholte ontsteking heb.
Hè Nathalie, het zit je ook niet mee hè, de laatste dagen! Doe maar lekker rustig aan! Ik hoop voor je dat het allemaal wat meevalt; sterkte vanmiddag! Knuf Mamajo
Zo dan , 15 pagina's , 2 maart mama's heb een hoop gemist. Van harte gefeliciteerd! Hier weinig nieuws dus kwam eigenlijk alleen even de nieuwe mama's feliciteren.
Goedemorgen dames, Hier eindelijk uit kunnen slapen tot half 10. Ook wel een lekkere nacht gehad. Tot 4.15 uur geslapen, dat is echt een record! Dat plakje kaas voor het slapen werkt echt! Zeker een aanrader voor meiden met maagzuur 's nachts. @Divi: Ik hoop dat je Wehkamp-spulletjes snel komen. Is leuk he, een pakketje krijden. Ik kijk er altijd zo naar uit. Ik ga zo de zelf ontworpen stickers voor op de neveloppen bij m'n schoonouders printen. Wat fijn dat je beebje nu weer lekker actief is. @Bellamano: Fijn dat alles goed was bij de vk! Lekker ook dat het al ingedaald is. Ik hoop dat die van mij vlot indaald. Dan ligt het tenminste met het koppie naar beneden. @wenneke: Ik wil ook zo graag naar de 9 maanden beurs. Maar ik ben bang dat ik dat nog geen kwartier uithoud. Ik denk ook niet dat de vk het ermee eens zal zijn. Ik vind het echt jammer. @mamajo: Wat leuk dat jouw zoon er zo mee bezig is, zeg. @Dalilah: Ik zou ook vreselijk moeten huilen als een afspraak niet door zou kunnen gaan. Ik hoop voor je dat je snel een nieuwe afspraak krijgt en dat je ook blij verrast wordt door de baby. Ik was erg blij dat het goed was gaan liggen. Ik heb het trouwens niet bewust gevoeld, dat het is gaan draaien. @emma: Hen je nou wel lekker uitgeslapen nadat je zo laat naar bed ging? @Nikkï: succes bij de vk. Vandaag de 33 weken gehaald. Nog maar 7 te gaan. Tenminste als ik niet de 2 andere meiden achterna ga. Ik voel echt nog helemaal niks wat er op lijkt, maar toch. Ik ben wel helemaal klaar, maar er nog niet klaar voor, zeg maar. Ik ga gauw bij Bianca lezen op het bevallingstopic. Tot straks!
@nathalie, jeetje meis dat heb jij weer aan de hand. Heel veel succes vanmiddag bij de huisarts. Doe je rustig aan? @Vlinder, Lekker voor je meis dat je lekker hebt uit kunnen slapen! Dat doet een mens goed he? Dus jij hebt zelf de stickers voor op de enveloppen ontworpen? Wat leuk zeg! Ja dat is waar, deze zou je gister uit gaan printen maar jullie inkt was op, toch? Hopelijk niet bij je schoonouders. Volgens mij is uk proberen aan het draaien. 't Is ook net of me buik ook nu iets groter is. Maar vanmorgen was uk flink aktief gelukkig. Lekker dat je helemaal klaar bent met alles zeg! Toevallig is net de postbode geweest met het pakketje wat ik gister had besteld en oh wat zijn die kleertjes leuk zeg. Ik heb ze gelijk in de was gedaan haha..... Kan ik ze hopelijk gaan strijken vandaag of morgen als de kleertjes droog zijn. Vanmiddag maar even verder met de vluchtkoffer en volgens mij ben ik dan een heel eind met alles. Daarnet nog even de veranderingen voor het geboortekaartje opgeschreven, dus die ga ik ook vanmiddag even langsbrengen. Stormt het bij jullie ook zo? liefs Divi
hoi meiden even snel.... giter bijna een ongeluk gehad. auto reed op de verkeerde weghelft....doodeng, ben me rotgeschrokken. heb een rustig dagje voorgenomen...veel harde buiken....hoeveel mag je er hebben op een dag? divi: werken de wisseldouches tegen et vocht? Ik kan inmiddels deukjes in mijn voeten en bene maken, die blijven er gewoon in zitten.....
Jeetje Dieudonnee, dat zal schrikken geweest zijn. Over harde buiken weet ik niet zo veel, want die heb ik niet zo vaak. Over vocht kan ik wel meepraten. Bij mij blijven die deuken ook zitten. Zelfs m'n super zachte sloffen staan in m'n voeten gedrukt. Hoort er denk ik wel blij. Anders nog een keer extra je bloeddruk laten meten. als die goed is kan het geen kwaad. Vervelend is het wel! Rustig aan doen vandaag he!
Haha, ik dacht dat ik aangezien zou worden voor aansteller, huilen omdat een afspraak met de vk niet door kan gaan hihi, maar jullie begrijpen het gelukkig. Als ik het aan iemand zou vertellen die niet zwanger zou zijn dan zou diegene me volgens mij keihard uit lachen haha, gelukkig maar dat dit forum bestaat Heb inmiddels een nieuwe afspraak bij de vk voor aanstaande maandagochtend, dus vrij snel gelukkig! De auto staat nog steeds bij de garage, wordt vandaag gemaakt als het goed is en kunnen 'm morgen ophalen. Hopen dat het niet teveel gaat kosten Heb inmiddels ook m'n intake gesprek gehad met de kraamzorg, dit was telefonisch. Ik mocht 49 uur omdat ik borstvoeding ga geven, maar dit vond ik veel te veel. Mijn man is die week ook gewoon thuis en na mijn vorige bevalling heb ik maar 3 uur per dag gehad en dat was voor mij voldoende, dus dit keer ook aangegeven dat ik maar 3 uur wil, dat was geen probleem en ik kan altijd meer aanvragen mocht ik van gedachten veranderen. Ik vind de eigen bijdrage trouwens wel erg hoog bij mijn verzekeringsmaatschappij, moet 3,70 per uur zelf betalen, jullie ook? Vanaf wanneer moet het bed ook alweer op klossen? En nog een vraagje, ik heb zo'n pijn in m'n liezen, heb het nu al een week, vooral als ik loop heb ik er last van of als ik mijn benen over elkaar wil doen, weet iemand misschien wat dit zou kunnen zijn? Vandaag ben ik precies 32 weken, de tijd vliegt echt! Komt nu wel heel eng dichtbij allemaal en ik moet nog van alles doen, hoop maar dat ze niet te vroeg komt!