Dankjulliewel, Volgens mijn moeder heeft het echt mijn hamsterwangen en volgens me schoonmoeder Marco`s neus Hahaha ja het blijkt gynetisch bepaald te zijn hoe een baby zich gedraagd al in de baarmoeder dus vandaar dat ze zegt dat het heel goed mogelijk is dat deze zwangerschap zoveel anders verloopt als mijn vorige twee, omdat deze een andere vader heeft. (nu al net als papa hahaha) Ik zal vanmiddag even langs de huisarts lopen en vragen naar antagel misschien dat het helpt in ieder gevalbedankt voor de tip Ukkie denkt hier nogsteeds alle ruimte te hebben, het lag mooi met het koppie naar beneden, maar voor mijn gevoel is het giganties aan het draaien. Mijn buik gaat alle kanten op en ineens heb ik bovenin dat ik het weer voel en dat het ruggetje linksom omlaag ligt zeg maar terwijl het voorheen netjes in het midden lag. Als mijn gevoel klopt is het precies papa of grote zus die zijn ook beide in stuit geboren.
@ Jetjuhh wat een mooie lieve foto's! Hier helpt rennie goed tegen maagzuur, maar ik moet zeggen dat ik er nu wel steeds meer last van begin te krijgen!
Hey lieve meiden, Ff kort.... Internet lag eruit, vandaar dat ik er tijdelijk niet was. Vergeet jullie niet en meldt me zsm weer...krijg zo bezoek Dikke X voor alle mama's met en zonder kwaaltjes XFD
goede middag! Morgen 6 jr samen met mijn vriend ga zo even kijken of ik een leuk kleinigheidje kan kopen voor hem.. Hebben jullie nog ideeen? Die infobijeenkomst was wel leuk! Echt wel handig om een beetje te weten van hoe en wat. Verder is er tegen mij weer gezegt dat wanneer je zo'n vlokje slijm in je urine hebt en hij verder helder is dat dat gewoon een soort slijm is vanuit de baarmoeder? maar dat dit geen kwaad kan. Ik heb het niet gecheckt ofzo maar volgens mij kan het geen kwaad. Staat er ergens al foto's van de 2 eerste maart babys?! ik ben niet nieuwsgierig hoor
Daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar.Mijn man en ik zijn 14 februari 11 jaar getrouwd en ik heb ook nog geen idee.
Ha meiden, @Emma, ja dat dacht ik dus ook dat de hormonen weer toenemen. Ik kan ook dan weer huilen dan weer lachen. Sinds een week of twee wordt ook mijn haar steeds vetter. Ahh dat is wel zielig voor je vader zeg dat die man er zo over stuur van was. Maar je weet niet wat het is wat die kramp zo veroorzaakt? @Dieudonnee, Nou ik kan het goed begrijpen hoor meid dat je zo geschrokken bent van die spookrijder. Jeetje zeg! Inderdaad wat jij zegt, die wisseldouches helpen het meeste voor de kuitjes en voor de voetjes. Ik ben blij voor je meis dat je nog geen vocht heb in je gezicht. Mijn hele gezicht is opgeblazen. Kan zelfs me lenzen niet eens meer in. Dus dan maar me bril op. Nou meiden daarnet natuurlijk in het ziekenhuis geweest. We kregen eerst een uitgebreide echo hoe uk zou liggen in mijn buik. Uk ligt nog steeds met het kopje boven in mijn buik en de beentjes liggen dus naast het hoofdje. Je moet het zien zeg maar dat die kleine op de teentjes kan sabbelen. Vandaar dat ik dus steeds een hoofdje voel en nog een bult, maar wist steeds niet wat het was. Dat blijken dus de voetjes te zijn die uk even uitsteekt. We kregen dus te horen wat de voor-en nadelen zijn van een stuitbevalling, keizersnede en draaipoging. De gyn vertelde me dat hij eerst een draaipoging wilde ondergaan als we er meer akkoord gingen en als dat niet zou lukken dat we dan een keizersnede zouden krijgen. Mannetje en ik hebben het er uitgebreid over gehad dat we het liefst toch voor een keizersnede gaan niet voor een draaipoging of een stuitbevalling. Iets zegt ons dat we dat niet moeten doen. En we hebben er alle twee geen goed gevoel over. Dus dat vertelde ik zo tegen die gyn en mannetje deed ook zijn verhaal dat hij het niet zag zitten en dat we dus gaan voor een keizersnede. Zegt de gyn hebben jullie wel eens de nadelen van een keizersnede gehoord? Wondinfectie bij de moeder, complicaties bij de moeder, bij een volgende bevalling moet je weer in het ziekenhuis met evt weer een keizersnede bla die bla die bla...........Die gyn zegt ik wil jullie niet ompraten hoor, maar wij denken er over om toch a.s. maandag een draaipoging te laten doen en dan zien we wel..... Nou sorry zeg ik tegen die gyn wij hebben liever een keizersnede ipv draaipoging en stuitligging, u kan ons toch niet verplichten tot een draaipoging? Wij hebben er echt geen goed gevoel over en nogmaals iets zegt ons dat we het niet moeten doen. Hup daar begon ie weer over de nadelen van een keizersnede. We bleven bij ons standpunt voor een keizersnede. We kregen heel veel boekjes mee over een draaipoging, keizersnede, stuitbevalling, bevallen in het ziekenhuis etc etc. Deze moeten we dit weekend aandachtig doorlezen. In deze boekjes staan dus alle voor en nadelen. We moeten het weekend er nogmaals over nadenken en a.s. maandag terug komen voor het definitieve besluit. We zijn dus vandaag nog niets opgeschoten. Ik weet echt wel dat die gyn en de mensen in het ziekenhuis weten wat ze doen, maar ze kunnen je er toch niet aan toe verplichten? Als wij er toch niet goed bijvoelen? Het huilen staat me nader dan het lachen nu op dit moment. Ik vertelde ook dat ik vanacht zoveel krampen had gehad in mijn buik en heb wel een telefoonnummer meegekregen voor als de krampen om de 5 min. komen en gedurende 1 min aanhouden. Dan moet ik gelijk het ziekenhuis bellen want dit zouden dan wel eens weeen kunnen zijn. Uit het ziekenhuis zijn we nog even naar een bouwmarkt gereden omdat daar de Pooh accesoires in de aanbieding waren. We hebben dus nog even een Pooh lamp meegenomen voor op de commode en nog wat opbergdozen voor bijvoorbeeld speelgoed van Pooh. Zo leuk! liefs Divi
oh DIVI GRRRRRRRRRRRRRRRRRRR mijn haar gaat hier overeind staan ..... sorry maar wat een opdringerige vent is dat .... meid jullie hebben zeker het recht om te weigeren ! en zeker doen als je dit wilt ! hier lag de kleine ook lang niet goed en daar waren man en ik het ook over eens geen draaipoging (hebben we zo onze reden voor) ! bah wat heb ik er een hekel aan als ze zo doen ..meid zo te lezen heb je je keuze al gemaakt en nu moet je er weer een weekeind over na gaan denken pffff nou maandag bellen en gewoon doen wat jij wilt hoor ! en een KS is langer herstellen dat is ook zo maar als je het weet ga je ook beter de ok in en dat schijnt ook je herstel weer juist te bevorderen heeft hij dat ook gezegd oh grrrrrrrrrrrrr ik kan zulke mensen wel wat doen bah bah bah bah
Dag meiden, Eindelijk de tijd en goesting gehad om meer dan twintig pagina's te lezen en nu vlug even updaten hé. Dinsdag naar gyne geweest. Baby ligt nog altijd met het hoofdje naar beneden, is nog niet ingedaald en heb nog geen opening. Het hoofdje ligt op mijn blaas te drukken. Bloeddruk was in orde. In totaal ben ik dertien kilo bijgekomen en iedereen blijft mij zeggen dat ik zo mooi zwanger ben omdat ik niet zoveel aangekomen ben terwijl het voor mij lijkt alsof het een heel dikke buik is. Doopsuikers zijn eindelijk klaar! Dit weekend etiketten drukken voor de enveloppes. De tijd vliegt veel te snel voorbij. Het gerief voor mijn koffer ligt al klaar en voor baby ook. Eindelijk is alles gewassen en gestreken voor ons klein spruitje. Deze week elke dag veel last van harde buiken maar als ik me even zet en door mijn neus ademhaal en dan heel lang uitadem ontspant mijn buik. Spruitje is nog altijd héél actief en dit vooral tien minuten voordat de papa thuiskomt! en heel veel 's nachts. Voor de mensen die af en toe bezorgd zijn dat ze de baby niet voelen hier een tip: cola drinken en dan op je linkerzij gaan liggen. Blijkbaar zou dat moeten helpen. Aan de mensen die al bevallen zijn PROFICIAT en zico van harte met je zwangerschap. Mijn volgend onderzoek is 12 feb. ik hou je op de hoogte. Vele groetjes Nessie
@divi, gewoon doen waar jullie je goed bij voelen hoor! als dat een keizersnede is dan gewoon voor de keizersnede gaan. Je krijgt er spijt van als je voor een draaipoging gaat als je je er niet goed bij voelt en er gebeurt wel iets....... Succes met je beslissing! Ik heb de hele middag/avond al last van menstruatiepijn in mn buik en in mn onderrug. Komt jullie dat bekend voor en wat kan het zijn?
Heb ik ook nog niet van prenatal.Van kruidvat wel, maar daar had ik een mail van....jij nog niet? Vaag..kon ik in de 6e/7e maand ophalen...
Hooooi! Haha wat veel geschreven zeg..kan niet alles bijlezen maar antwoord ff op je vraag. Heb vandaag een slechte dag, vannachts een paar keer eruit geweest, en dus behoorlijk last nu. Zonet nog ff de stad in geweest ivm boodschapjes en verjaardagcadeautjes kopen. Kreeg ineens een steek midden in de stad..pff niet tof. Maar ja nu maar lekker op de bank liggen dan gaat het wel weer. Wilde ff kijken hoe het met iedereen ging hier. Inderdaad schrikken zeg met jou en dat bijna ongeluk. Echt rustig aan doen hoor dan helemaal ivm harde buiken enzo. Groetjes en liefs, Mili
@Divi: jeetje meid, dat is geen fijn verhaal wat ik lees. Om het nog beroerder te maken, de gyn is medisch verantwoordelijk dus als hij echt tegen een keizersnede is ..... maar goed, als jij het niet ziet zitten komt een stuitbevalling volgens mij ook echt niet goed....maar wie ben ik? Vind het wel een slechte zaak van die gyn.
oh meiden ik heb vanmiddag te veel gewinkeld ... ik heb gewoon spierpijn ... au au au tja dat waggelen ook de hele tijd he ! ha ha maar heb gewoon een harde buik pfff nou ik ga lekker bankhangen en naar dat dancing queen kijken ... kijken of dat lachen is !
Hier ook dancing queen op de bank kijken, hihi Ik ben inmiddels niet de enige "gehandicapte"in huis..... Mannetje heeft zijn stuitje bezeerd, dus die kan ook niet zitten, bukken, opstaan etc etc Onze dochter van 5 moet haast elk papiertje van de grond oprapen..... XFD
@ Divi meid laat je niet gek maken hoor! Wat een drammer zeg! Gewoon je gevoel volgen hoor! @ Emma rust maar lekker uit...fijn dat je zo lekker geshopt hebt! @ Dieudonnee gelukkig heb je vandaag minder harde buiken! @ Nessie wat fijn dat alles klaar is nu! Ik heb weer nieuwe buikfotootjes in mijn album. Lijkt wel of die met de dag groeit nu