Maart 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door zico, 22 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder78

Vlinder78 Bekend lid

13 nov 2006
    514
    0
    0
    lerares
    Bovenkarspel
    Beetje kort berichtje, ben ondertussen met m'n moeder op hyves aan het kwebbelen. Moet eigenlijk gaan liggen, dus ga dat maar doen.

Fijne dag iedereen.

2. bellamano

bellamano Fanatiek lid

16 mei 2007
    1.119
    0
    0
    zoo jetjuh dat is schrikken! hopen dat de beeb nog even blijft zitten..

emma, ik heb dat indd ook heel erg! ik heb ook de hele tijd het gevoel dat ik hem fijn druk als ik opsta of buk..
    Ik moet volgende week naar de vk ga het dan wel even vragen of dat slecht is tenminste of de kleine er last van heeft..
    Hier is hij lekker druk, heerlijk gevoel. Verder heb ik ook 2 wasjes gedaan en al gekookt! lekker nasi voor op mijn werk vanavond!\

3. fruitdruifje

fruitdruifje Bekend lid

7 jul 2007
    966
    0
    0
    HR Manager
    Noord-Brabant
    Hey meiskes,

Net naar de VLK geweest.

Eigenlijk hoefde ik pas vrijdag, maar ik was gewoon té onrustig.
    Ik had gebeld met de vraag hoe ik kon voelen of t kindje in stuit ligt of niet en dat ik duizelig ben.

Ze zei meteen : Joh, dan kom je dadelijk toch, doen we je controle gewoon eerder.

Bloeddruk is 120/75

Volgens haar ligt het kindje gewoon goed, zelfs al een heel klein stukje ingedaald, maar ze zei ook dat ze niet perfect is.
    Ze schreef meteen een echo uit voor de ligging.
    Ik zei nog, joh dat hoeft niet, ik vertrouw jou wel hoor !
    Het maakte niks uit gaf ze aan. Tegenwoordig mogen ze deze echo gewoon uitschrijven.

Donderdag mag ik dus voor die echo, om 3 uur.

Ik heb er toch best een goed gevoel over, maar de extra bevestiging is toch fijn !

XFD

4. fruitdruifje

fruitdruifje Bekend lid

7 jul 2007
    966
    0
    0
    HR Manager
    Noord-Brabant
    @ jetjuh : Zo, dat klinkt als een beebje met haast om de wereld te ontdekken ! Moet nog even wachten hoor = ietsje te vroeg
    Hopelijk word alles weer kalm en is het gewoon stevig voorwerk....

@vlinder : Ik moet eigenlijk ook geen choco eten.....suikergevoelig

@dalilah : ja, deze of volgende maand gaat t gebeuren !

@beccaatje : zie mijn vorige mail...krijg een extra echo

@emma : dat gevoel heb ik ook ! Hier ook een slechte nacht....mannetje kwam om 21 u thuis.....flink dronken....was wel lief hoor. Heeft alleen de hele nacht lopen spugen...zucht.....dus ik kon ook niet slapen en moest tig keer plassen...Helaas was zijn inhoud ook wat tegen de WC gekomen, waarop ik ook stond te kokhalzen....en de rest van de nacht misselijk was....Om 5 uur heb ik de WC maar schoongemaakt, zodat ik er niet meer naar hoefde te kijken...brrrrrr

@bellamano : Ooooh die kastjes poetsen en herindelen, jaaaah wil ik ook, maar lukt me niet meer...

XFD

5. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Toenstraks bij de verloskundige geweest voor controle.
    Ze vond me er maar witjes uitzien,maar ja dat is niet verwonderlijk,want zit aan een flinke dosis AB

Vervolgens de weegschaal,zo schrok me een hoedje
    In 2 weken tijd 4 kilo erbij,en weeg nu 80 kilo schoon aan de haak,dat is wat anders dan de 58 kilo die ik normaal weeg

Toen het hartje luisteren,helemaal prima
    Even voelen(dat is niet echt prettig meer)
    Maar het hoofdje ligt helemaal vast in mijn bekken,hij is er klaar voor werd er gezegd,moet alleen mijn tijd nog uitzitten.

Kereltje word nu geschat tussen de 7 en 8 pond.

Bloeddruk was helemaal top

6. mamajo

mamajo Actief lid

6 sep 2007
    252
    0
    0
    @ Jetjuhh: niks ervan, de kleine moet nog even blijven zitten hoor! Hoop voor je dat de boel snel weer wat rustiger wordt en dat het vals alarm is!

@FD: jammer hè, als je van alles wilt doen maar niet meer kunt. Ik weet het :( Wat prettig dat je meteen terecht kon bij de vk. Wat zei ze van de duizeligheid? Fijn dat je verder wat gerust gesteld bent!
    En 's nachts de wc schoonmaken...dan moet het wel heeeeel erg nodig zijn :)

@Beccaatje: volgens mij kun je best aandringen op een echo als dat rust geeft! Lekker doen!

Ben zo moe vandaag terwijl ik toch redelijk slaap de laatste tijd. Misschien is het wel wat neerslachtigheid ipv vermoeidheid of een combi... blèhhhh, heb gewoon even nergens zin in!
    Straks naar vk, daarna nog maar eens even wat rommelen... zitten is op dit moment het meest vervelend voor m'n bekken (BI), ik kan beter maar wat in beweging blijven, alleen ontbreekt de energie daarvoor...

Oh ja, ben begonnen met floradix. Ik had daar zoveel goeie dingen over gehoord van jullie; ben benieuwd! Ik neem overigens niet het drankje maar de pillen (las hier dat het drankje niet lekker was).

7. mamajo

mamajo Actief lid

6 sep 2007
    252
    0
    0
    @Nathalie: Fijn dat alles goed was Nathalie!
    En die toename van gewicht: vocht? Of gewoon lekker de kleine die groeit (met jou erbij ;) )?

Tussen de 7 en 8 pond: is dat het gewicht van nu of geschatte gewicht bij geboorte?

Hoe is het nu met jezelf? Begint de AB te werken?

Hou je goed!

8. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Ik heb wel aardig wat vruchtwater dat wel.
    Dat geschatte gewicht is bij de geboorte.
    De AB begint wel aan te slaan denk ik,het lukt alleen nog niet om door mijn neus te ademen,doodvermoeiend is dat :(

9. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    zo ik heb weer mijn halve fam en vriendenkring gesproken ha ha of ik toch niet ff kom carnavallen of eten of wat dan ook ... [-X
    neeeeee ik heb een harde buik en ben er klaar mee zeg maar ! het is kei druk daar dus laat maar hoor ... maar had wel tranen in mijn ogen om weeeeer nee te moeten zeggen
    mijn man belde ook al die vond het wel leuk maar miste me ! kijk weet hij dat ook weer eens haha ! mijn schoonzus had tegen mijn schoonmoeder gezegd dat hij zo maar erg stil is haha tja grote mond klein hartje he !

FD daarom laat ik mijn man ook maar elders slapen .. die geur en het gedoe pfff hij zoekt het maar lekker uit daar bij die vriend van hem ik zie hem morgen wel nadat zijn tanden zijn gepoetst ha ha ! en wat vervelend dat je nog moest poetsen om 5 uur ! ai ai die heeft iets goed te maken !
    ik ga nog ff lekker liggen uurtje vanmiddag voor jou misschien ook niet verkeerd na zo'n nacht !
    Mamajo ik heb het ook ff dat ik nergens zin in heb het is ff op zeg maar ben ook moe en wat vervelend dat juist hetgeen je verlichting in pijn kan geven nu juist niet lukt ! ik heb ook floradix wel het drankje maar vind het echt helpen ! moet wel ff weekje inwerken hoor !
    Nathalie ik groei nu ook zo in gewicht zag ik vanochtend ai ai tot nu was het zo netjes ... maar ja de rust zorgt ook dat de beeb nu extra snel groeit heb ik begrepen en ik heb de hele zwangerschap niet echt gesnoept maar de laatste week ai ai
    Bellamano .. Ok .. ben blij dat ik het niet alleen heb dat akelige gevoel maar vind het vooral zielig en soms als ik buk krijg ik echt een knal van binnen uit ! vind het zo zielig ik wil geen gebroken arm ofzo veroorzaken en jij ook al zo actief !
    vlinder lekker rusten jij he ! en wat gezellig met je ma op hyves ! ik moet ook opletten wat ik eet ivm suiker maar moet nu meer dan eerst eten !
    Dalillah het gaat idd zo snel ... hier nog minder dan 4 weken ... bijna nog maar 3 pfff nou dan breekt het zweet wel eens uit hoor ik ben er voor mijn gevoel nog niet klaar voor ...
    Jetjuhh ai ai meid wat een verhaal en waarom geen weeenremmers dat snap ik niet ... die spuit voor de longen ok maar willen ze het niet liever in jouw mooie buik houden ?
    Wenneke gelukkig dat de kleine al weer aan het schoppen is maar hij mag je niet bang maken hoor !
    Mpje die heb je al snel binnen hoor ik had hem binnen 2 dagen in huis en vind hem helemaal super met liedjes en lampjes ! zul je geen spijt van krijgen !
    Beccaatje hoop dat hij gedraaid is voor je ! ff afwachten tot morgen dan maar ! en eindelijk bijna verlof meid ! het wordt tijd he !
    Divi ik heb allemaal zo'n zin in de grote gele M haha maar voor vanavond toch maar macaronie ... ha ha ha

10. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Hallo meiden,

Wat gaat het allemaal toch snel hier met typen, kan het niet meer bijhouden :D
    Maargoed doe mijn best ;).. Sorry als ik niet reageer op iedereen maar mijn geheugen :( ..
    Kleine beweegd erg goed... net een golfslagbad is mijn buik :D
    De bewegingen zijn bij mij ook vaak pijnlijk, het is dan net of de kleine zich er uit wil drukken.
    Het is nu aftellen, ben heel erg benieuwd of deze kleine wonder ook eerder komt..

Ik weet niet meer wie het schreef ? maar iemand vroeg om tips voor partner ivm bang zijn voor flauwvallen?
    Wat ik zeker in de buurt zou hebben is , een nat washandje zodat je die even in je nek kan leggen als je denkt dat het niet goed gaat, eventueel een hard zoet snoepje ( die niet een twee drie door te krijgen is) zo ben je een beetje afgeleid en let je niet continu op het mogelijk flauwvallen en een flesje zoete ranja, mocht je dan het iedee hebben dat het niet goed gaat neem je even een slok en heb je weer even wat suiker binnen.
    Hopelijk hebben jullie hier wat aan?

Nou ik ga even languit op de bank liggen, ben even erg moe!
    Gelukkig heb ik nog boerenkool over van gisteren die we opbakken (mmm vind ik zo lekker) dus hoef niet te koken.

Nou tot snel meiden!

Groetjes

11. Jetjuhh

Jetjuhh Actief lid

19 nov 2007
    268
    0
    0
    Mama & Callcenter medewerkster
    IJsselstein (UTR)
    Thnxs meiden,

En inderdaad is het beter als Ukkie nog blijft zitten, maar omdat het evensvatbaar is en groter is dan bij mijn zwangerschapsduur hoort te zijn mag het komen van de vk tenminste ze gaan het niet meer proberen tegen te houden, ook omdat ik alruim een maand met harde buiken loop die behoorlijk sterk zijn en blijven aanhouden.

En ze zei ook beter een 7 maandskindje dan een 8 maandskindje, die logica ontgaat mij een beetje, maar zij heeft er meer verstand van dan ik dus neem ik het maar voor waar aan.

Net even in de stad geweest bij de telefoonwinkel, samen met mijn schoonzus gaan kijken voor haar voor een andere mobiel.
    En jahoor ik sta daar doe het verhaal van wat de bedoeling is (ik ken die jongen al jaren) krijg ik middenin me verhaal een wee,
    jo gaat het wel goed zegt hij, jahoor heb alleen "even" een wee.
    Oww dan maken we haast zegt ie, nee joh hoeft niet het zakt zo weer af.

Tja sta je daar middenin een winkel, waar alleen maar jonge jongens werken geloof best dat die stonden te kijken van shit niet hier en nu hahaha.

12. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    @FD: ik zag het ja! Nou, daar kan ik wat mee!

@Nathalie: herkenbaar! Nu ook 80 kilo in plaats van 58.....ik kan ook niks meer, als ik de trap op ben gelopen ben ik net een astmapatient of zo...heel sneu.

Zo, ben in ieder geval bijgelezen sinds mijn vorige bericht :)

13. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    Dag mama's
    Hier nog eens een teken van leven van mij. Ik heb wel alles gelezen maar niet gereageerd omdat ik het even allemaal beu ben.
    Begrijp me niet verkeerd, ik ben jullie niet beu maar mijn zwangerschap. Kan niets meer (mag ik ook niet) en nu heb ik zoveel last van mijn rug erbij gekregen dat ik soms niet weet hoe ik moet zitten, liggen of staan. Had even tijd nodig om terug tot mijn positieven te komen.

Mannetje masseert mijn rug nu 2 maal per dag en dan kan ik gelukkig weer even liggen of zitten zonder al teveel pijn.

Ook hebben we het enorm druk met de aankomende verhuis zaterdag. Hebben gisteren al extra hulp gekregen en morgen en vrijdag ook nog eens. Voel me dan schuldig tegenover de rest omdat ik dan op de bank lig en tv kijk of spelletjes speel op de pc.

Vrijdagnamiddag voor 17u gaan ze internet afsluiten dus ik zal dan pas zaterdagavond of zondag terug op het forum zijn. Mocht er ondertussen iets gebeuren laat ik het weten via mijn buddy. Hoop natuurlijk van niet want het is nog een beetje tevroeg voor ons meisje.

Knuf van zuurtje ;)

14. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Zuurtje, een dikke knuffel. En niet schuldig voelen hoor, je kan er niks aan doen.
    Mama1984, hoe gaat het met je bloeddruk nu?
    FD, fijn dat alles weer goed was en dat het kindje waarschijnlijk goed ligt!
    Emma, ja goed naar je lichaam luisteren. Ook al heb je zin, soms is het niet verstandig. Ik ken dat. Wil het liefste overal bij zijn.
    Nu hebben we de laatste tijd niet zoveel feestjes oid meer dat scheelt.
    Jetjuh: Oh jee dat klinkt niet best. Hoop dat het weer ophoudt, het liefste zit de baby nog even veilig in je buikje natuurlijk. Sterkte!

Hier het gevoel dat er nog weinig ruimte is in mijn buik. Pfff als de baby beweegt lijkt ie soms wel twee kanten op te willen. Lees= door mijn ribben heen.
    Ben wel benieuwd hoe zwaar hij wordt aangezien ik dus al maanden niet werk en rustig aan doe. Wel wat stress gehad en de vk schatte hem een paar weken geleden gewoon gemiddeld. Maar dat schatten heb ik het niet zo op, je leest zo vaak dat het heel anders is.
    Verder ben ik benieuwd wanneer het (reis)wiegje komt. Zaterdag besteld bij de Prenatal via internet.

Oh ja ik heb erge last van mijn knieën nu. Altijd al snel bij koud en vochtig weer en nu dus weer erg last. Als ik fiets doet het heel erg pijn en nu ik dus wel wat kilo's zwaarder ben helemaal. Ik kon bijna niet fietsen vandaag. Toch maar eens naar de dokter.
    Herkent iemand dit? Het is dus niet alleen in mijn zwangerschap maar daarvoor ook al.

15. Dalillah

Dalillah Fanatiek lid

6 dec 2007
    1.210
    0
    0
    Nikkie, dat van je knieën dat herken ik! Heb ik ook altijd al last van, maar nu ook erger dan voor de zwangerschap, gister had ik de hele dag pijn!

16. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Hoi meiden,

Hier ik ook weer eens. Ben volgens de vk vandaag 36 weken dus het begint op te schieten.

Vandaag een invalster gehad bij de vk. Een andere vk is met zwangerschapsverlof, maar had totaal geen klik met haar. Mijn man ook niet. Weet niet wat het was, maar had niet echt een goed gevoel bij haar. Hoop niet dat zij mijn bevalling gaat doen straks, maar dat zal je altijd zien.

Verder was alles weer goed bij de vk. Bloeddruk was 105/60, niks in de urine. De buik was nu 32 cm groot (is even groot nu als bij mijn zoontje met 37 weken en 4 dagen). Hoofdje lag beneden (ze twijfelde eerst en zei dat de voetjes recht onderin lagen) maar nog helemaal niks ingedaald. Maar dat is ook normaal met een tweede, hoeft nog niet. De baarmoeder lag 2/3 nx.

Heb ook nog een liggingsecho gehad. Doen ze tegenwoordig met de 36 weken bij deze praktijd. Bij mijn zoontje toen nog niet. We hebben het hoofdje nog goed kunnen zien, ook de doorsnede ervan. En we zagen een armpje met handjes bij het hoofdje. Ukkie lag te duimen zo lief. Was wel erg actief. Ook nog een stukkie navelstreng gezien. Apart om te zien dat dat net zo klopt als het hartje.

Oja, mag vanaf volgende week elke week voortaan naar de vk toe.
    12 februari dus weer om 11.55 uur.

Ben de rest kwijt, jullie reageren veel te veel hihihi. Kan het allemaal niet meer bijhouden. Kan ook niet lang achter de pc zitten want heb weer erg veel last van mijn bekken.

17. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Ha ook toevallig! Dacht dat ik de enige was. Ik heb het ook al zolang ik me kan herinneren... en toen was ik echt nog niet zwaar. Was van mezelf juist altijd vrij slank. De laatste jaren woog ik wel rond de 70 kilo bij 1,78 maar niet dik ofzo.
    Ben er wel ooit eens naar de dokter voor geweest en toen adviseerde hij fysiotherapie.
    Maar toch vind ik het vreemd want het lijkt altijd wel bij kouder/vochtig weer te zijn. Ik kan bijvoorbeeld dan ook niet door mijn knieën zakken en dan weer omhoog. Doet zo'n pijn!
    Het lijkt wel wat reumatisch dus wil het toch nog een keer laten checken.
    In de zomermaanden heb ik er praktisch geen last van jij wel?

18. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Hoi allemaal,

Kan niet alles lezen en reageren..maareh:

@Jetjuhh:
    Oei hopelijk blijft ukkie nog ff zitten!

@ all:

Heel veel succes met alle kwaaltjes en dingetjes...enneh eetse in de de lekkere paaseitjes. :)

Had vandaag een goede dag en ben ff met mn man wezen shoppen. Hihi had nog kortingsbonnen van miss etam. Heb een leuk positie dingetje gekocht wat ook nog goed kan voor na de bevalling.
    En nog een leuke trui voor na de bevalling.

Heb nu wel mega last van mn bekken, maar ga nu dus lekker liggen uitrusten.

Dikke kus,
    Mili

19. Vlinder78

Vlinder78 Bekend lid

13 nov 2006
    514
    0
    0
    lerares
    Bovenkarspel
    Hoi,

Ik heb gisteren ook een echo op verzoek gekregen, om te kijken hoe het ligt. Daarop zagen we dat het hoofdje al echt beneden en redelijk in het bekken ligt. Ze dacht bij het voelen eigenlijk de billen beneden te voelen.
    Ze schatten de kleine nog steeds op een grote baby bij geboorte. Ik denk 7 a 8 pond.

Ik schaam me vreselijk voor m'n gewicht. Al kan ik duidelijk zien dat het voornamelijk vocht is. Ik weeg nu 91 kilo :oops: ipv 66 kilo voor de zwangerschap. Schoenmaat 39 ipv 36! Geen vorm meer in m'n benen. Zijn gewoon recht en vol vocht en rood. Ik voel me niet op z'n mooist. M'n buik vind ik wel mooi, lekker zwanger.

Jetjuh: Ik hoop voor je dat het nog lekker even blijft zitten hoor!

Ik ga weer liggen, ben al weer heel erg moe. Net even naar de brievenbus gewandeld vandaar!

20. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    Hier geen enkele last van vocht vasthouden voorlopig. Merk wel als ik veel en lang gezeten heb dat ik een beetje vocht heb in mijn voeten. Als ik dan mijn benen omhoog leg dan is het ook zo weer weg.

Hier ligt ons meisje al enkele weken met het hoofdje naar beneden. Voel ze dan ook vooral bewegen rechts onder mijn ribben.(poepje en rugje liggen rechts) Als ik ze onderaan in mijn buik voel is dat niet zo hard als bovenaan. Ze is nog niet ingedaald, ze ligt nog heel erg hoog en het zou nog hoger kunnen volgens mijn vk.

Knuf van zuurtje ;)

Deel Deze Pagina