Maart 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door zico, 22 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fruitdruifje

fruitdruifje Bekend lid

7 jul 2007
    966
    0
    0
    HR Manager
    Noord-Brabant
    Hey ladies,

Hier gaat het so so.....

Vannacht weer erg onrustig en ruzie met "tarzan". Een keer of 3 uit bed.
    Ik ben echt moe nu, dus ik ga vanmiddag even tukken.

Opa en Oma gaan met dochterlief en de 2 buurkindjes naar de speelboerderij, dus da's even fijn... Zijn nu mijn laatste HEMA bestelling aan t ophalen (kruiken etc)

Manlief staat in Zierikzee te vissen bij windkracht 7, dus ben benieuwd.
    Ik heb verse zalm besteld, maar vrees dat ie ie daar niet kan vangen, haha

Hier af en toe ook een steekje in de onderbuik. Verder maak ik me zorgen om het feit dat mijn bloeddruk 5 was gestegen, maar hoorde links en rechts al, dat dat niks uitmaakt. In t begin was ie 120/70, halverwege 110/55 en nu 120/75.

Ook droom ik heeeeeele rare dingen...over ex-vriendjes bijvoorbeeld, maar vannacht was het summum :

Ik droom dat ik op een verloskamer was met 8 bedden, zonder mensen.
    Ik lag daar te bevallen, maar moest plotseling naar een andere ruimte. In de andere bedden waren al moeders bevallen en niks was schoongemaakt...ik moest dus op mn blote voeten door al het vruchtwater en bloed lopen....brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr :(
    Dat was het....maf hè !?
    Wat zou dat betekenen ?

@bella en pooh : we zijn vandaag 35 weekjes dames !

@de rest : die olie, ik weet niet of me dat gaat lukken...vanmiddag maar eens proberen of ik zover in de knoop kan komen... ;)

@vlinder : Over snel bevallen gesproken....mijn buurvrouw heeft bij beide bevalling nauweijks weeën gevoeld ! De vliezen braken...hup 3 cm.....6 uur later nog geen wee.....en ineens persdrang ! Heeft nog nooit 1 puf gedaan !

XFD

2. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    @nikkie: ik kan pas naar een bevalling kijken sinds ik er zelf 1 gehad heb hoor. Nu hoop ik ze ooit nog zonder tranen in de ogen te kunnen zien :)

Vanmiddag naar de vk, hopelijk is hij gedraaid....

Slapen is hier ook al zo'n enorm drama...ik val nu haast in slaap, maar ja, ben nu aan 't werk...niet handig dus.

3. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    @ AlmostMummy:
    Hooiii!

Ehm nou mn man heeft de gebruiksaanwijzig gebruikt en die is begonnen bij mn vagina-rand, en dan een stukje naar binnen (de schede in staat in de gebr aanw) en dan die rand zegmaar wat oprekken door met je vinger heen en weer te gaan van 9 tot 3..als je op de klok zou kijken, dus van links naar rechts en dan terug.

Vervolgens heeft ie het stukje tussen mn vagina en anus gewreven met de olie, gewoon een soort massage zeg maar...

Wij denken in ieder geval dat het zo moet, haha..dus t zal wel kloppen denk ik..zo staat het ten minste in de gebr aanw.

Hihi heeel veel succes! :) ;)

Knuf,
    Mili

4. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Wij gaan NU de blije doos halen van prenatal, jawel jawel..lekkerrrr op tijd he? ;) :)

5. Dalillah

Dalillah Fanatiek lid

6 dec 2007
    1.210
    0
    0
    Heb je eindelijk de mail gehad dat je 'm mocht komen halen? Dan is er nog hoop voor mij haha, want ik heb nog steeds niks van ze gehoord!

6. Divi

Divi Fanatiek lid

22 jul 2006
    4.915
    0
    36
    ergens in Nederland
    @Beccaatje,
    Hoe was het bij de vk? Ligt je kindje nog in stuit?

@Nikkie,
    Ja dat kan je wel zeggen wat een pech zo voor me mannetje. Eerst heel het weekend op bed vanwege de hoofdpijn (ik denk spanning) en nu weer zijn arm. Hij heeft normaal nooit wat......
    Nou ik ben ook benieuwd hoor welke datum er wordt gepland. We zitten nu al te denken en praten er met elkaar over dat we misschien over 2 of 3 weekjes papa en mama zijn. We kunnen dat ons echt niet voorstellen........
    Misschien omdat je gister wat drukker hebt gedaan laat beebje zich nu lekker voelen?

Jeetje meid dat is echt balen voor je vriend dat ie nog steeds zo veel werkt he?
    Hoe vind hij het zelf? Inderdaad rust en regelmaat straks is echt belangrijk.

Heb je nog wat gehoord van de Prenatal?

@Pooh,
    Dank je wel meis! Mannetje heeft nu medicijnen gekregen en mijn oor is uitgespoten. Ik voel geen pijn meer niets. Ik hoor ook weer goed hihi....

Doe jij maar lekker rustig aan meis! Eerst lekker beter worden en dan pas lekker gaan soppen......

@Jetjuhh,
    Veel succes vanmiddag meis. Je hebt gelijk dat je met het trammetje bent gegaan hoor! Doe maar rustig aan.

@Emma,
    Lig jij nog lekker op 1 oor?

@Fruitdruifje,
    Het slapen met "Tarzan" heb ik allang opgegeven. Ik had er iedere nacht ruzie mee. Of hij lag maar weer eens uit bed. Nee ik heb het opgegeven. Dus gebruik hem straks maar als voedingskussen.

Over slecht slapen gesproken. Het is hier echt een drama pffffffff.
    Moet er zowiezo iedere nacht zo'n 3 tot 4x uit om te plassen.
    En om 5.00u lig ik al met mijn ogen open, dan kan ik echt niet meer slapen pfffffff.
    Dan moet mannetje er uit om 7.00u en dan ga ik meestal ff met hem mee naar beneden, dan eet en drink ik ff wat en dan ga ik weer terug.

vanmorgen dus nog ff naar de huisarts geweest. Mijn mannetje heeft voor zijn pols medicijnen meegekregen. Het was gelukkig niet gebroken. Mijn oor is uitgespoten. Ik hoor nu gelukkig veel meer en heb ook geen pijn meer.

Gelukkig voel ik die kleine nu meer als gister. Gisteravond wilde ik echt naar het ziekenhuis bellen voor extra controle. Maar volgens mij als je je lekker druk heb gemaakt met huishoudelijke taken en niet je rust pakt beweegt die klieine ook niet.
    Nu vandaag dus lekker rustig aan en het is nu harstikke druk in me buik.

7. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    @divi: weet het nog niet, ik heb pas om kwart over 3 mijn afspraak.....

@mili: klinkt nog wel grappig, dat gesmeer

8. AlmostMummy

AlmostMummy Actief lid

26 nov 2007
    302
    0
    0
    ja klopt dat stond in die gebruiksaanwijzing alleen ik begreep niet wat bepaalde dingen betekende..k begrijp het nu ga er vanavond aan beginnen bedankt meissie

9. lievebeestje

lievebeestje Actief lid

22 mei 2007
    483
    0
    16
    haaaai dames!

even een berichtje vanaf deze kant!
    hier gaat het heel voorspoedig gelukkig! :D

slapen gaat nog goed (klopt af op hout) kan soms wat moeilijker in slaap komen omdat ik overdag minder doe als anders en dan ben ik niet moe genoeg naar mijn idee, en dan speelt er ook nog wat maagzuur af en toe......
    hoef er gelukkig niet speciaal voor uit om te plassen. wel sochtens tegen een uurtje of 7.

moet zeggen dat ik sochtends op het moment wel vroeg (6 uur) wakker ben, en dan ook echt KLAAR wakker rond lig te kijken :( ....ondanks dat ik geneens heel vroeg naar bed ga....naja het zal wel bij het hele toestandje horen zeggen we dan maar! hahaha.

vandaag intake gehad van kraamzorg....beetje gek was het wel, omdat ik daar eigenlijk geen uitleg over hoef, maarja kon niet telefonisch, ze wilden perse langskomen, naja prima hoor! was wel een aardige mevr, wel leuk gekletst...

kamertje is af, spulletjes gewassen, kraampakket staat klaar, waterdichte HEMA hoes gehaald voor mijn matras, etiketjes geplakt op de flopjes.....
    volgens mij schieten we aardig op zo.

vind het nu wel heel spannend en echt worden zo lang zamerhand :confused: .....en de verloskundigen praktijk kijk ik ook niet meer. kan op het moment geen bevallingen zien , word er naar van....krijg het benauwd en vraag me serieus af of ik het wel ga overleven :( ......raar he, terwijl ik tig bevallingen live heb gezien tijdens mijn werk......maar nu , nee hoef ze niet te zien, we wachten wel hoe het gaat lopen.....maar las dar meerdere er last van hebben..

werken jullie ook zo lekker met things-to-do-lijstjes? ik moet echt alles opschrijven ook op de kalender , anders word er echt vanalles vergeten...ben er soms niet helemaal meer bij hihihihi.

ik geniet trouwens wel erg van mijn verlof moet ik zeggen, heerlijk hoor, savonds niet zo vroeg hoeven en sochtens lekker weer terug kruipen!

vind het een raar gevoel, heel onwerkelijk, ben dit weekend 35 weken, dat betekent dat het over 2 ! :confused: weken al thuis geboren zou mogen worden....dan gaat de spannende tijd in.......brrrr ;) spannend en toch ontzettend leuk

10. Sabbe

Sabbe Fanatiek lid

7 aug 2007
    2.976
    0
    0
    Wetteren (B)
    middag dames

ik wou even terugkomen op die pijnlijke knieën van ?
    Nu, ik heb dat ook, in al m'n gewrichten (en spieren) als 't kouder of vochtig is. Ik heb wel CVS-FM maar weet niet of dat er eigen aan is. Maar goed, het helpt heel goed door s avonds warmte erop te leggen. Ik doe dat met 'n moddrpak dat je kan opwarmen in de microgolf en dan trekt de pijn weg. In ieder geval makkelijker om in slaap te geraken dan.

grts

11. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Hpoi meiden,

Hier ook even een snel bericht.

Vannacht dacht ik dat het begonnen was. Werd iets over 12 wakker en had krampen om de zoveel minuten, harde buiken en een onrustig gevoel. Zo begon de vorige ook. Manlief was ook niet thuis die was een avondje mee op de vrachtwagen met de buurman en was pas om 2.00 uur thuis. Iets voor 2 uur hield het op. Denk dat het voorweeen zijn geweest. Maar al behoorlijk pijnlijke. Nou afwachten maar weer. Was wel blij hoor dat het niet doorzette. Nog even wachten tot de 37 weken. Maar misschien duurt het nog wel veel langer. Bij mijn zoontje heb ik ook veel last gehad van voorweeen.

12. Divi

Divi Fanatiek lid

22 jul 2006
    4.915
    0
    36
    ergens in Nederland
    @Beccaatje,
    Doen we het ff opnieuw ;)
    Hoe was het bij de verloskundige?

@Lievebeestje,
    Die vergeetachtigheid dat komt mij ook erg bekend voor hoor. Ik moet ook echt alles opschrijven haha.

@MamavanJordy,
    Doe je rustig aan meis?

Jeetje wat is het hier rustig ;) ?

13. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Hi, daar ben ik ook weer ff.
    Vanochtend nog gebeld door de prenatal en het wiegje zou vrijdag geleverd worden. Dus ik was al opgelucht.
    Nu stond vanmiddag de pakketdienst al voor de deur, hij was er al! Dus nog beter ;)
    Er zit trouwens een standaard matrasje in (nogal dun) en als ik een hoeslaken er omheen doe blijft het wat ruim zitten. Zou dit wat uitmaken? Ik heb eigenlijk weinig zin om nog een nieuw matrasje te gaan aanschaffen voor die paar weken.
    Het is echt voor de 1e weken en daarna kan hij gewoon in het ledikantje.

Beccaatje: ben benieuwd of ie gedraaid is!
    Divi: ja he een raar idee dat je binnen nu en een paar weekjes echt mama bent. Best wel eng idee soms he ;) Maar het gaat ons allemaal wel lukken hoor. Het is natuurlijk nieuw dus je weet niet hoe het zal zijn. Ik kan mezelf echt nog niet voorstellen achter de kinderwagen.
    Maar ja volgende maand is het toch echt zover.

Gelukkig ben ik niet de enige die niet naar bevallingen kan kijken. ;) Vind het wel mooi maar nu ik er zelf bijna aan toe ben zap ik liever even weg. Na de tijd durf ik wel weer te kijken :)

14. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    @ Dalillah:

Ja nadat ikzelf gemaild heb hoor dat ik nog niets ontvangen had. Hij staat tot 1 maart voor me klaar...maar ja kun je nagaan hoe lang ik dus al een uitnodiging had moeten hebben ;)

Ik zou dus zelf ff mailen.

Mn man en ik gaan de inhoud straks ff bekijken... ;)

15. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    Ja JA JAAAAA! Hij is gedraaid! Lag nog wel behoorlijk hoog en in veel vruchtwater, dus hij zou nog een keer kunnen draaien, maar daar gaan we niet van uit.

Maaaaaan wat een opluchting, echt waar!
    En de laatste schatting is dat we een ukje krijgen van een pond of 8....

Ik ga snel weer verder, kind moet in bad.

Oh ja, ik moet ook alles opschrijven, anders gebeurt het echt niet...

16. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Hahaha ja echt wel..hihi mn man heeft de grootste lol :)

17. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Oh haha...vandaar.

Tsja mn man is verpleegkundige hihi dus die weet de meeste termen ook wel ;) :)
    In ieder geval zul je nu wel in de buurt zitten van wat ze bedoelen denken wij :)

Smeerse zou ik zo zeggen! :D

18. Jetjuhh

Jetjuhh Actief lid

19 nov 2007
    268
    0
    0
    Mama & Callcenter medewerkster
    IJsselstein (UTR)
    Ik ben weer terug van de vk,
    Voorlopig laten ze me gewoon lopen omdat er vanonderen gelukkig niets is veranderd.
    Wel is Ukkie zo danig gaan liggen dat ik niet meer zelf kan bevallen,
    het ligt nu scheef en met het bolletje tegen het rechterdeel van mijn bekken, dus stel ik zou nu moeten bevallen duw ik met persen het bolletje de vernieling in :cry:

Eigenlijk zou ik met 38 weken de liggingsecho krijgen, maar ze denkt dat ik dat niet ga redden dus heeft ze die twee weken vervroegd.
    Ook heeft ze bij de gegevens gezet dat Ukkie niet goed ligt en mocht het voor die tijd doorzetten ik eerst een echo moet krijgen om te kijken of Ukkie er wel goed voor ligt, zo niet dan wordt het dus een keizersnee.

Maar nu weten we dus wel waar die pijn op mijn bekken steeds vandaan komt, het is er gewoon lekker tegenaan aan het duwen :(

Op de terugweg in de tram weer fijn een wee op kunnen vangen, geloof me da`s geen pretje middenin de tram.

19. Jetjuhh

Jetjuhh Actief lid

19 nov 2007
    268
    0
    0
    Mama & Callcenter medewerkster
    IJsselstein (UTR)
    Lekker meis dat hij is gedraaid, en nu maar hopen dat hij zo blijft liggen :D

20. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    @beccaatje:
    Hey joh wat goed!
    Hopelijk blijft ie nu liggen zoals ie ligt! :D

Deel Deze Pagina