Goedemorgen, Hier best wel lekker geslapen. Wat ik trouwens wel regelmatig heb is een soort van samentrekking van mijn hele buik van onder naar boven waardoor ik het dan benauwd krijg. Dat voelt anders als een harde buik. Het is net of ik daardoor dan minder lucht krijg, of er iets word afgekneld. Kan het niet anders omschrijven. Het houdt meestal een paar seconden aan en zakt dan af. Wat het is? Geen idee. Ik heb het vooral s avonds dan. Misschien als ik te lang op mijn rug lig ofzo. weet het niet. Flientje: welkom terug. Vanmiddag komt mijn broer even met zijn dochtertje, gaan we gezellig even naar het park de eendjes voeren Even iets anders. Doen jullie nu ook wel eens miskopen? Ik heb een paar schoenen gekocht in de uitverkoop die ik toch niet zo mooi vind. Heb ze me min of meer aan laten smeren door de verkoper Maar ga ze toch maar weer ruilen. Ben al tijden op zoek naar leuke vlotte schoenen zonder hakje en niet te hoge schacht. Maar moeilijk te vinden hoor! Of je komt in de sneakers maar dat vind ik meer voor erbij. Moet even goed doorzoeken. Voor laarzen met hakken kun je bijna overal wel slagen. Momenteel veel leuke laarzen! Maar ja ik wil schoenen waarop ik goed kan lopen en straks dus kilometers achter de kinderwagen op kan lopen haha
Hoi meiden! Goh, wat een pijn allemaal! Ik heb er denk ik nog geen last van. M'n been doet ook geen pijn meer dus ben niet meer naar de ha geweest. Heb hier eigenlijk best een goeie nacht gehad! Wel eruit om te plassen een keer of 5 maar voor de rest lekker geslapen! Om 8 uur ook klaarwakker en ben er maar gelijk uitgegaan en gedouched. Het is hardstikke lekker weer buiten, wil echt naar buiten! Ga zo maar effe een blokje om denk ik richting die grote gele M hahahah! Nee hoor, geintje! kan ik jullie niet aandoen (en mezelf ook niet om 10.00 uur 's ochtends ) Fijne dag allemaal! Groetjes Nathalie
Dat ei leek mij ook het hoofje of kontje van de kleine. Maar ik denk dat ik dan niet echt last heb van harde buiken eigenlijk. Heel af en toe hoort mijn man me een zucht slagen als ik even een kramp heb, maar dat duurt maar 1 seconde. Verder heb ik nooit menstruatiepijn gehad, dus ik weet niet hoe dat voelt Dat wordt afwachten
hoi meiden hier vannacht wat krampen gehad maar goed ik ben maar verder gaan slapen ! kom nu net uit bed en ik kan niet op of neer van de pijn au au au heel mijn onderkant en zijkant doet echt super pijn ... maar de pijn is constant ! en niet met vlagen.... iemand een idee .....? want dit is echt niet lekker meer ik lig dubbel hier en het is echt mijn baarmoeder .. vraag me niet hoe ik het weet maar het is anders dan anders zeg maar ... zit gewoon te puffen hier het is niet dat ik denk nu te gaan bevallen hoor ! geen zorgen ! maar hoe voelde het bij de meiden die voor het eerst gingen bevallen ? wat voelde jullie nu eigenlijk ? heftig of zeurderig ? tja vandaag toch al op de 37 weken dus als het wil komen vind ik het prima hoor ...
bel anders de vk even hier beneden al gepoetst het normalen nu het weekend binne ramen zemen met mannetje omdat bank niet kan verzetten.
Zou dan toch even de vk bellen Emma voor de zekerheid! Te heftige pijn is nooit goed. Weeën komen meestal echt in vlagen en duren dan een minuut met tussenpozen van een paar minuten. In het begin kan er zelfs wel 20 minuten tussen zitten. Maar zou toch ff bellen, het kan ook wel wat anders zijn. Misschien heb je wel blaasonsteking? groetjes
@ emma: Bij mij is de bevalling begonen volgends het boekje.. eerst slijmprop verloren, toen vliezen gebroken en toen de weeen. Bij mij voelde de eerste weeen als een soort menstruatie achtige buikpijn (zeurderig gevoel zeg maar). Twijfelde eerst nog of het zou gaan beginnen omdat het wel een vervelend gevoel was maar niet ontzettend zeer deed.. maar de pijn werd langzaam erger, dus had toen door dat het weeen waren
Ha die Emma: een mijlpaal, die 37 weken! Ik zie er erg naar uit, nog 1 weekje. Die constante pijn die je beschrijft lijkt me niet het begin van de bevalling. Ik herinner me van de eerste bevalling dat ik bij de eerste wee wel duidelijk dacht: oke, dit móet een wee zijn! Misschien (vannacht) een verkeerde beweging gemaakt / verkeerd gelegen? Toch je banden? Dat kan soms ook een behoorlijke pijn geven... Ik hoop dat het snel wegtrekt, rustig aan doen! Hier is gisteren het shoppen NIET gelukt (grrrr), alles was er niet, of niet wat ik wilde, of het was te druk in de winkel waardoor ik er al geen zin meer in had... vandaag of morgen dus een nieuwe poging! Ook m'n computer was gecrashed (wilde niet meer opstarten). Nu lijkt 'ie het weer te doen (na ongeveer 6 nieuwe pogingen vanmorgen), maar hoop toch niet dat 'ie me nu in de steek gaat laten... Vanmorgen bij ah online de boodschappen gedaan. Morgen hebben we een feestje en nu we de verbouwing wat achter de rug hebben (en wat kastruimte hebben gecreeerd + extra koelkast / diepvries) ga ik inslaan! Morgen komen ze voor 300 euro boodschappen in m'n keuken neerzetten Hopelijk hoef ik dan voorlopig geen zware kratten meer te tillen Oh ja, er was nog een vraag over BV: ja, ga ik ook weer doen. @FD: misschien inderdaad gewoon die eerste dagen maar proberen, wie weet vind je het heerlijk...! En die colostrum schijnt wel heel erg goed te zijn voor de kleine. @Wicjuh: heee, jij doet dus ook samen bevallen? Vind je het wat? Wij doen de 'verkorte' versie van 3 avonden (privé). Heb deze week de massage gehad: heerlijk! Vanaf nu wil ik elke avond wel voorweeen hebben Die video staat voor ons volgende week gepland (onze laatste avond), ben benieuwd. Nou dames, ik ga m'n huis maar weer eens door, er komt geen eind aan opruimen. Maar: vanmiddag krijg ik een 'poetshulp', dus het schoonmaken hoef ik vandaag niet te doen! Toedeloe
Bij mij waren die menstruatie achtige buikpijn ook constand en zat vrijwel geen pauze tussen. Ook toen ik doorhad dat het begonnen was kwamen de weeen bij mij heel snel achter elkaar en had bijna geen tussenpauze. Ik ken zelfs iemand die ook een beetje buikpijn had en ze dacht dat ze naar het toilet moest voor een grote boodschap, maar toen ze op het toilet zat werd haar kindje geboren. Zou gewoon even bellen voor de zekerheid, iedere bevalling is anders en begint anders.
Hoi meiden, Zojuist heb ik mijn bevallingsplan opgesteld bij eventuele ziekenhuistoestanden. De vorige bevalling heeft me dat absoluut geholpen. Misschien vinden jullie het stom, maar ik wil gewoon niet dat er met me gesold wordt..... Graag jullie mening : -------------------------------------- Bevallingswensen (met name voor t ziekenhuis) Noot: Ik ben 1 maal seksueel misbruikt, waarbij ik totaal overgeleverd was aan de regie van een ander. Dat wil ik niet meemaken tijdens mijn bevalling. Ik beslis. Mijn kind en ik zijn de regisseurs van de bevalling. Communicatie is een must. Onnodige handelingen uit gemakzucht (knippen, verkeerde handschoenen etc) kan mij ook psychisch schaden. Weeën Ik wil zo veel mogelijk vrijheid in de posities bij het opvangen van de weeën Ik wil niet (voor het gemak van de gynaecoloog) continu aan registratieapparatuur zijn aangesloten. Alleen bij serieuze redenen. Overleg. Ik wil voor eventueel toucheren gewaarschuwd worden. Het is mijn lijf ! Ik wil serieus genomen worden als ik zeg dat ik veel pijn, heftige weeën of persdrang heb. Ook meters kunnen defect zijn is mijn ervaring ! Indien medisch verantwoord, wil ik op mijn verzoek een Remifentanylpompje Indien een ruggenprik noodzakelijk is, zet deze dan niet te hoog. Ik heb astma en ben erg vatbaar voor hyperventilatie. Geboorte Ik zou graag mbv een baarkruk bevallen (indicatie of niet) Ik wil maximaal de kans krijgen om het persen zelf te doen ! De vorige bevalling heb ik meer dan 1,5 uur geperst bij een ongunstige ligging van het hoofd. Toch heb ik het zelf mogen doen en met succes ! Geduld en vertrouwen prevaleren boven onnodige haast. Ik weiger om uit gemakzucht/tijdwinst voor de (ass)gynaecoloog ingeknipt te worden. Ik weiger om uit gemakzucht/tijdwinst voor de (ass)gynaecoloog een kunstverlossing te krijgen. Indien inknippen/kunstverlossing nodig zijn, dan wil ik eerst weten waarom ! Ik verkies een stukje inscheuren boven een mechanische knip Ik wil goed gecoacht worden tijdens het persen (op tijd laten zuchten !) om onnodige schade te voorkomen. Na de geboorte Ik wil alleen gecontroleerd worden op scheurtjes door iemand met latex handschoenen ! (Vorige keer had de Gynaecoloog een latexallergie en gebruikte plastic handschoenen met scherpe naden dat heeft vreselijk veel pijn gedaan) Ik wil bij voorkeur meteen een prik in mijn been om de nageboorte te bespoedigen Ik wil mijn man en kind zoveel en dicht mogelijk bij mij in de buurt houden Ik wil niet dat mijn kindje aan de borst wordt gelegd. Ik geef flesvoeding, NAN1 HA ivm allergieën. Deze zit in onze tas + flesje. Bij narcose wil ik dat mijn gezin als eerste ons kindje ziet. Geen bezoek aan het kindje voordat ik na het ontwaken zelf mijn kind heb gezien. Man en oudste dochter uitgezonderd. Bij narcose wil ik zoveel mogelijk beeldmateriaal en/of verhalen over deze bevalling, de kleine na de bevalling en mijn reactie op de kleine. Ik wil het gat in mijn geheugen zoveel mogelijk opvullen Na de bevalling wil ik niet meteen douchen. Ik word snel duizelig. Belangrijk : Weeg medische en mijn persoonlijke belangen zorgvuldig af (een moeder die een trauma aan de bevalling overhoudt is niet wenselijk) ----------------------------------------------------------- XFD
goedemorgen Hier gaat het beter als gisteravond.Vannacht nog een paar keer wakker geworden van harde buiken maar nu is dat weer weggetrokken. Ik heb net de ramen buiten gezeemd.Dat moest even gebeuren. Bij mijn laatste bevalling had ik overdag ook een zeurende buikpijn.Die was ook constant aanwezig.Vanaf half 5 's middags kreeg ik de eerste echte wee en tussen de ween door zat flink wat tijd.Ik ben om kwart voor acht onder de douche gaan staan om de ween op te vangen en om kwart over 8 was de vk er en die brak om 20 voor 9 de vliezen en toen kreeg ik achter elkaar ween en om 20 over 9 is mijn zoon geboren.In de eerste perswee.Hopelijk gaat het dit keer ook zo.
Hey, terwijl ik mijn bevallingsplan schreef, hadden jullie het over de eerste weeën.... Sorry dat ik daarop niet meteen reageerde...hihi Heb zo lang zitten typen, dat er alweer 6 berichten tussen zaten. Spannend hoor, die eerste tekenen....oh Em, vanaf vandaag mag je ! XFD
@FD Ik vind dat je het goed en duidelijk hebt opgeschreven.En ik vind het niet stom dat je het hebt gedaan.Je bent baas over je eigen lichaam hoor en vooral als je traumatische ervaring hebt gehad vind ik dat ze moeten weten hoe jij erover denkt.
@ Apie: He balen meid! Kan me wel voorstellen dat je t ff helemaal gehad hebt dan. Das ook niet tof zo..met die insuline enzo. Heel veel succes en kop op, de laatste loodjes! We redden het wel met zn allen! @ FD: Jeemig jij lekt dus echt veel. Haha ikke niet..geen druppie nog mmm wel jammer. Hihi hoe vervelend en ongemakkelijk het ook is, ik zou het denk ik wel fijn vinden. Hihi weet ik ten minste dat het zou werken Heel duidelijk je plan! Daar moeten ze zich wel wat van aantrekken lijkt me! @ Emma: Wij hebben ook nog steeds geen gele M gehad hoor. Hihi vanavond ovenschotel. Morgen Hollands stoofpotje maaaaaar dan zondag: PATAT. Haha niet bij de gele M maar thuis gebakken bij mn schoonouders  @ Flientje: Van harte met je verhuizing! Haha fijn dat je op je plekje bent! @ Redone: Ja ff lekker rustig aan doen hoor, met harde buiken en rugpijn. @ Dalillah: Nee ik had heel snel reactie voor de Blije Doos vaag gewoon nog ff weer mailen hoor. Tsja wat die maat betreft k hoop wel dat het broekje van maat 50 past haha..nou ja heb wel een andere grotere maat voor als het niet past. Maar is jammer want het waren de eerste kleertjes die we gekregen hadden van mijn vader en zijn vriendin, trotse opa en oma dus @ Pooh: Pffieuuw gelukkig geen vruchtwater. He je moet ons niet steeds zo laten schrikken hoor Mmm nee is inderdaad te hopen dat ukkie goed ligt. @ Dieudonnee: Die harde bult en een soort van harde buik heb ik ook wel, maar das het ukkie die dan aan t schuiven is. Hahah als ik n hand dan boven die bult leg, komt ineens t kontje naar boven tegen man hand aan. Maar de rest van mn buik is dan wel zacht aan de andere kant van die bult zeg maar. @ Sabbe: Toppie dat ukkie gedraaid is! Haha nu blijven liggen @ All: Ben weer helemaal door de keuring gekomen: - Ik had een erg mooie buik zei de Vk tegen me Hahah helemaal blij natuurlijk - Bloeddruk was 123 om 77... iets hoger dan anders, maar dat gaf niets. - Hartslag van ukkie was ook erg mooi en goed zei ze. - Was niets aangekomen, maar dat was niet erg. - Baarmoeder stond voor 34 weken, dus was mooi. - Buik in cm was nu 30 ipv 31, mogelijk omdat kindje iets aan t zakken is. - Ze kon alleen niet heel goed voelen hoe het lag. Maar toen ze nog ff voelde, zei ze inderdaad dit lijkt op een kontje. Hahah ik zei: mag ik wel hopen anders heeft ukkie een heel raar vorm hoofd -Omdat ik de meeste beweging bovenin voelde en in t midden lijkt het dus ook of ukkie goed ligt, omdat het hoofdje etc niet zoveel beweegt. Wat betreft de hik, voel het soms heftiger onderin, soms bovenin en soms in t midden. Denk dat het er ook aan ligt waar ukkie dan net ligt met middenrif etc, en hoe hard de hik is. Ik bedoel het schokken kun je natuurlijk wel door je buik voelen Najaa haha ukkie ligt vast goed en blijft hopelijk ook zo liggen. Moet met de bevalling goed om mn bekken denken, heeft ze aantekening van gemaakt. Enneh ze gaf wel een voordeel aan de BI: Doordat alles zo beweeglij is en los is, is er waarschijnlijk wel mooi ruimte tijdens de bevalling Hahah dus hoe maak ik van BI iets positiefs? Nou zo dus..hahah Schat van een mens is die VK! Hahaha. Dikke kus en knuffel voor jullie allemaal! Mili
@ Emma jippie jij hebt de magische grens bereikt! Lijkt me een heerlijk gevoel! @ Mamajo ik heb dat 2 weken geleden ook gedaan met de AH online bestellen. Had toen ook voor 250 euro besteld aan voorraad. Over wtee weekjes weer eens doen. Ik doe het dan vooral voor de flessen drinken en andere zware spullen. Wel handig hoor! Normaal zou ik dat nooit dara doen, maar nu is het me wel waard! @ Mili fijn dat alles goed was! @ FD heel duidelijk je bevallingswensen. Stuur je die van te voren op of geef je die als je naar het ziekenhuis moet als de bavlling begonnen is! Hier moeten ze dus wel rekening mee houden!
Dan heb je toch iets teveel gedaan.. Ik weet dat het lastig is, maar doe dan gewoon ff niet veel..of maar 1 dingetje ofzo. Ik kan zelf ook niet zoveel ivm BI, en tsja je krijgt last als je teveel doet.. Echt rustiger aan doen hoor, ook al heb je een goede dag!
Wil jullie niet bang maken maar mijn moeder kreeg bij haar tweede heel ernstige buikpijn... en toen bleek dat haar placenta was losgelaten.. Ze is toen hals over kop geopereerd en heeft het net gered, ook de baby (mijn een na oudste broer) gelukkig. Ze liep toen al wel bijna twee weken overtijd en was die hele zwangerschap al misselijk en zowat uitgedroogd. Dus ik zou bij erge buikpijn niet twijfelen en gewoon bellen! Ben benieuwd wat het is Emma, laat je het even weten? Gister had ik het gevoel of de baby er zowat uitzakte. Soms voelt het net of er een voetje in mijn doos zit maar dat kan helemaal niet want het hoofdje ligt beneden. Wat een heerlijk weer is het vandaag dames Hier kan de baby nog niet komen want ik heb mijn klossen enzo nog niet in huis. Dus nog ff wachten please [-o< Mijn vriend is met 38 weken geboren na een makkelijke bevalling en ik ben zelf twee weken eerder opgewekt ivm het risico bij mijn moeder van de vorige keer. Ben benieuwd wanneer ons beebje komt. Aan de ene kant denk ik pas na 40 weken maar toch heb ik onbewust steeds het gevoel dat ie eerder komt. Ik wil daarom alles zo snel mogelijk in huis hebben. Van mij mag ie nog wel even blijven zitten maar vanaf de 38 weken is ie welkom hoor maar ja bij wie niet?
Goede...even kijken...middag! Net door de arbo gebeld. Waren vergeten dat ik zwanger ben en dat ik daarom een week ziek was......DUH! Ik ben ook van plan bv te geven, maar vk gaat ervan uit, dat dat niet volledig zal lukken ivm borstverkleining. Deze week zou het matrsje voor de wieg er eindelijk zijn, maar hebben nog niks gehoord. Brr, daar kan ik op dit moment erg slecht tegen. Ik wil het bedje in orde maken! (Eigenlijk had het er vorige week al moeten zijn) Ik voel nu ook echt een bult bovenin soms, lijkt echt het kontje. Heel grappig. Vanmorgen luisterde ik met de angelsound en vond ik het hartje echt al behoorlijk onderin, net boven de schaamstreek. Maandag bij de vk zal ik wel horen of dat klopt. Heb wel erg pijn in m'n liezen en bekken, dus misschien is het al flink aan het dalen. @apie: Ik hoop dat je je gauw weer wat beter voelt. @Fd: Goed en duidelijk plan. Daar moeten ze gewoon wel rekening mee houden! @emma: Vanavond ook gewoon rijst met kip en groente hoor! Wij eten op zaterdag vaak patat. Lekker makkelijk na al het boodschappen doen enzo. Wat fijn dat je de magische grens hebt beriekt. Ben stiekem wel jaloers hoor! @mili: Wat fijn dat alles goed was! @mamajo: Wat handig dat AHonline. Goed idee!Misschien ook wel iets voor ons. Nu moet vriendja alles alleen doen. Vind ik wel zielig. @redone: Rustig aan he! Ging gisteravond met vriendje op zoek naar pakjes in maat 56 voor het baabje. We hebben namelijk maar 1 pakje in neutrale kleuren. Ik heb vooral rompers ed gekregen. Maar we konden niks vinden. :x Nu zaterdag maar even naar Hoorn, om daar te kijken. Ik hoop maar dat ik schoenen aankrijg, want nu loop ik steeds op de sloffen van vriendje. ziet er echt niet uit!