Hallo dames, Hier ook weer een goeie nacht gehad gelukkig. Gister alle babykleertjes van m'n dochtertje uitgezocht voor de baby en vandaag begonnen met wasjes draaien. Begint nu toch echt wel te kriebelen hier door al die bevallingen! Wil nu ook echt alles klaar hebben dus ga van het weekend ook mijn vluchttas alvast klaarzetten. Alle dames die in het ziekenhuis liggen, ik hoop dat jullie snel weer naar huis mogen! Emma, doe lekker rustig aan meid en blijf lekker in je bedje liggen! Nique, nog gefeliciteerd met je verjaardag. Mamajo, leuke babykamer, erg leuk dat je kinderen mee hebben geholpen en vind de lamp ook erg mooi! Zuurtje, Winkelse straks! Trouwens, in de buddylijst staat Dilillah maar het moet Dalillah zijn haha. Fijne dag allemaal en de meiden met kwaaltjes, doe rustig aan en wens jullie veel sterkte!
@lucifer: herkenbaar hoor. Van mij mogen zondag de weeen wel komen! Grappig he, die buik. Het wordt wel duidelijk dat de ruimte minder wordt, want als we ons om de as draaien gaat werkelijk alles mee. Wel bijzonder.
Goedemorgen meiden, Phewwww 3500 pagina's zeg. Dacht dat wij al veel konden babbelen maar hun spannen echt de kroon @Emma: lekker in je bedje blijven meis, kweet dat het niet meevalt maar kop op Gelukkig dat het met beertje en Damian zo goed gaat, nu maar hopen dat ze vlug naar huis mogen allebei. Iemand nog iets van Vlinder gehoord? Ben ook erg benieuw hoe het met Pooh en haar kleine Sam gaat. @FD: alles goed meis, je bent zo stil, maak me btje zorgen Hier verder een vrij rustige nacht gehad. Kon pas heel laat in slaap komen en weer paar keer om het uur wakker om te plassen. Om 11 uur hield ik het niet meer uit en ben er maar uitgegaan. Echt mega irritant dat je zo moe bent en je toch niet kunt slapen. Je rust wel maar krijg het idee dat de moeheid alleen maar erger wordt. Denk dat ik vandaag ook maar eens mijn vluchtkoffer in ga pakken. Kan maar klaar staan ;_) Meiden een fijne dag en voor iedereen een dikke knuff
Weet iemand of er in je kraampakket genoeg kraamverband zit of zou je die bij moeten kopen? en zoja waar kun je die kopen gewoon bij de kruidvat ofzo? Alvast bedankt....
@Buddy: In mijn kraampakket zaten twee dozen met verbanden. Volgens mij is dit wel voldoende. Zo niet, kun je ze inderdaad bij het Kruidvat of de Etos kopen
oh ja, de vluchtkoffer! Daar moet ik ook eens wat mee gaan doen. Laat ik beginnen met bedenken in welke tas alles moet....kunt ook niet met een c1000 tas aankomen natuurlijk.
haha, die C-1000-tas...ach, er past wel een heleboel in Ik heb de vluchttas aardig op orde. Raar 'voor mijn doen' want bij de vorige 2 was ik te naief en vond ik dat ik geen vluchtscenario hoefde te hebben. Gelukkig ben ik nu tig jaartjes ouder en wijzer en weet ik dat zelfs ik zomaar in het ziekenhuis terecht zou kunnen komen...wat we niet hopen natuurlijk!
@ Zuurtje: Toevallig tegelijk! Ik dacht, neem je effe wat werk uit handen @ Beccaatje: Hahaha! Die C1000 tas.. Ik moet em ook nog steeds pakken maar ja, heb zoiets, het zal wel. @Mamajo: Ziet er goed uit! Leuk dat je kinderen ook mee hebben geholpen. Zijn dat tulpen op die schilderijen? Vind de kleuren erg mooi. @mama1984: Succes met je tafel en stoeltjes! @Nikki: ANTM vind ik ook wel leuk. Kan nu ik thuis ben ineens al die series volgen dat is wel effe wennen maar leuk! @Bellamo: hoe istie meid? Hou jeje nog een beetje rustig? Hier alles goed, weinig te melden alleen dat ik baal van het weer, zo mooi geweest de laatste dagen. Dan maar lekker een dagje binnen rommelen. Heb al een wasje aanstaan, dadelijk maar even stofzuigen en alvast het eten voorbereiden. Fijne dag allemaal! Groetjes Nathalie
mamajo leuk die kamer bij ons wordt er gewoon doorgeschoven. Dus geen nieuwe babykamer En wat dat slapen betreft, ik slaap dus ook helemaal niet. Vaak plassen, dorst en niet terug in slaap geraken. Moet er om zeven uur uit en de laatste dagen is m'n dochter al voor die tijd wakker. Dus ja, word ook stilaan een wrak. Hoop dat nog even bijslapen lukt voor de bevalling.Maar heb vandaag zo'n buikpijn, heb schrik dat ie zich eerder zal aankondigen. grts
Ik heb ook het gevoel dat ik de 41 weken wel ga halen, dus maak nog geen haast met de vluchttas, maar het is wel een geruststelling als alles af is natuurlijk. Vrijdag ga ik maar eens een steek scoren, dan voldoe ik daar ook weer mee aan het protocol. Vanmiddag eindelijk een kinderwasje doen, de 'gezinswas' is dan eindelijk weg. Tenminste, dat hoop ik dan. Het gaat niet zo rap, volgens mij heeft onze droger te lang nodig.
Hallo lieve meiden, Vlinder en Divi ik hoop dat jullie snel weer thuis zijn! Emma doe het rustig aan he meid! Bedankt voor jullie tips voor kraamcadeautjes! Ik denk dat ik maar ga voor een potje of doosje met snoepjes erin en dan maak ik zelf stickers met de naam. Het jammere van dit alles is dat ik daarvoor naar de stad moet en geen puf daarvoor heb;(
Mpje, ik heb het online besteld, betaald en twee dagen later toegekregen. Alles dan op m'n gemak gevuld en gelabeld enz. En nu staat het klaar
Nou heb ik al een paar keer een dergelijk woord voorbij zien komen (steek, ondersteek), maar wat het nou eigenlijk is? Ik ben echt een leek hoor, kan iemand me het uitleggen?
@ wicjuh: Een ondersteek wordt gebruikt bij patiënten die platliggend verpleegd moeten worden of die om een andere reden niet uit bed mogen of kunnen. De ondersteek is bestemd voor het opvangen van ontlasting en urine. Bij een bevalling kan de ondersteek gebruikt worden om de placenta in op te vangen. (van internet )
Hey meiden, Even een levensteken (Nique, lief van je en de rest ook natuurlijk) Nog steeds grieperig en op bed... Even doorbijten dus... Heb mijn 36 weken in elk geval wel gehaald, dus elke dag extra is nu winst ! Kan niet alles bijlezen, maar doe dat zeker morgen of later als ik weer beneden ben... XFD
Ik heb 1 pak inlegverband voor direct na de bevalling, dat was wel genoeg. Daarna ga je over naar het kraamverband, ik heb 2 pakken maar de vorige keer bleek dat niet genoeg. Het is een beetje afhankelijk hoor. Wat je gewoon kan doen is als je bijna door bent de kraamverzorgster naar de DA sturen om een nieuw pak te halen. Dus maak je nu nog niet druk over je kraamverbanden, komt goed.
De steek is een hele grote pan, waar ze je placenta in opvangen. Ook wordt deze gebruikt als je bedlegerig bent je je moet naar de wc. Dus geen gekke vraag. Ik ging de vorige keer ook maar gewoon heen voor 'een steek' en liet me verrassen waar ik mee weg ging . Maar dat is het dus. Een grote platte pan.
@ FD: Rustig aan he meid! Beterschap en die 36 weken pakken ze niet meer af! @Sabbe: MOOI die kraammand! Effe een vraag ladies: Wij hebben onze geboortekaartjes besteld. Nu willen we een kraamfeest geven maar dit niet op het kaartje zetten maar een apart kaartje erbij doen. Nu hebben ze bij Vistaprint van die visitekaartjes (250 voor 10, we hebben er 130 nodig), ik dacht zet ik daar gewoon de tekst op voor het kraamfeest. Alleen kan ik die nu nog niet bestellen omdat we nog niet weten wat het wordt. Dus of ik moet nu voor een jongen en meisje bestellen (500 kaartjes waarvan maar 130 nodig voor 20) of een ander idee.... Wie helpt? Zat ook te denken aan gewoon gekleurd papier en daarop afdrukken maar misschien hebben jullie nog leuke ideeen?