Maart 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door zico, 22 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Beertje: fijn dat je weer thuis bent. Hopelijk mag jullie mannetje snel naar huis. Ga je nog kraamzorg krijgen als hij thuis is? Couveuse nazorg?

Ik heb hier veel te veel kleertjes hihihihi. Ik heb met mijn zoontje veel gekregen van het bezoek en ook zelf veel geshopt omdat ik het allemaal zo mooi vond hihihihi en wilde toch mijn eigen smaak. Mijn zoontje heeft best lang in 50/56 gezeten dus dat viel mee. Ook spuugde hij regelmatig (had reflux) dus kon regelmatig hem helemaal verschonen en was blij dat ik extra dingen had.

Kraamverband heb ik wel lang nodig gehad. Heb manlief er zelfs toen in de kraamweek erop uit gestuurd om bij te halen. Heb ook nog ruim 6 a 8 weken gevloeid.

Hier ook af en toe last bij mijn borst/ribben. Ook een benauwd gevoel dan. Doet ook echt zeer. Beeb is al wel ingedaald dus dat kan het niet zijn. Vervelend maar ja. Probeer hem af en toe wel eens met mijn hand op een andere plaats te laten liggen en soms lukt dat wel.

2. apie

apie Actief lid

15 jul 2007
    337
    0
    0
    administratief medewerkster
    Vlissingen
    Beertje wat fijn dat je weer thuis ben ...Ik hoop dat jullie kleine man snel volgt ..

Liefs Rian

3. Petra1980

Petra1980 VIP lid

12 jan 2008
    5.146
    0
    0
    Accountant
    Den Haag
    Hai meiden,

Je kan wel merken dat we allemaal zo'n beetje met zwangerschapsverlof zijn, want het aantal pagina's per dag neemt met de dag toe ;) .

Vandaag voor controle naar de VK en kon dus direct door naar het ziekenhuis. De VK kon de hartslag van de baby niet goed vinden, omdat ze iedere keer draaide, maar van hetgeen ze gehoord had dacht ze dat er een tik oversloeg. Ik moest dus naar het ziekenhuis voor een hartfilmpje. Ik dus direct naar het ziekenhuis, maakte mij verder niet zo druk, want dacht dat het er gewoon aan lag dat de kleine de hele tijd aan het draaien was. Dus ik word daar aan het apparaat gelegd en ook hier bleef ze dus niet lang genoeg stil liggen om een duidelijk antwoord te krijgen. Toen dus met een echo naar het hartje gekeken (en dat zag er goed uit) en opnieuw bepaald hoe ze lag. Opnieuw het filmpje gestart en toen deed ze het volgens mij wel goed en draaide ze niet heel veel.

Vervolgens moest ik toch voor de zekerheid nog een keer voor een echo. Dus ik naar beneden naar de afd. gyn., want daar hadden ze een beter apparaat en wilde ze toch nog een keer kijken. Ik maakte mij dus nog steeds geen zorgen en geloofde het allemaal wel. Toen hebben ze weer een echo gedaan en naar het hartje gekeken en het hartje slaat inderdaad af en toe een tik over. Dit komt vaker voor bij ongeboren baby's en is meestal met de geboorte weer goed, maar dat willen ze nu dus wel in de gaten houden. Ik moet dus aanstaande vrijdag en maandag opnieuw voor een echo om het te bekijken en is het dan nog niet goed dan moet ik geloof ik om de dag naar het ziekenhuis om het hartje te bekijken. Zoals je begrijpt was ik op dat moment heel er geschrokken, ondanks dat ze zeggen dat het vaker voorkomt. Misschien kwam het ook wel, omdat ik echt in de veronderstelling was dat het allemaal wel goed was. Maar ja, nu dus maar even afwachten :( .

Alleen dit was nog niet alles, want tijdens de echo's hebben ze ook het kindje nog even opgemeten en ze blijkt met haar groei al op 38 weken te zitten, behalve het hoofdje dat zit op 37 weken. Ik ben echter 34 1/2 week! Het kindje is dus erg groot en ze zei dat ze nu al 3200 gram weegt :confused: . Ik moet dus aanstaande vrijdag dus ook bloed gaan prikken voor suiker :cry:.

Al met al is dit dus mijn eerste week verlof en die heb ik dus ook wel nodig, want vandaag dus vanaf kwart voor drie tot half zeven bezig geweest bij de VK en het ziekenhuis en aanstaande vrijdag en maandag moet ik weer :( .

Moest echt even slikken toen ik het ziekenhuis liep en heb even een traantje gelaten, ook omdat je er vanuit gaat dat alles goed gaat. Bloeddruk verder goed en daar hoor je altijd iedereen over........ Nu al weer wat rustiger en we moeten het maar afwachten. Ben ook benieuwd of ik zwangerschapssuiker heb en wat ze dan gaan doen, want als het kindje zo doorgroeit lijkt een natuurlijke bevalling mij, een nog pijnlijkere, bedoening dan dat het volgens mij al is.

Heeft iemand van jullie ervaring met suiker en een groot kind en wat is er tegen jullie gezegd?

Nou ik hoor het allemaal wel weer. Verder wil ik natuurlijk iedereen die het nodig heeft sterkte wensen en voor iedereen die het zat is, KOM OP, de laatste loodjes wegen altijd het zwaarst, maar nog even en dan krijgen we er als het goed is wat moois voor terug :) .

Veel liefs Petra

4. bellamano

bellamano Fanatiek lid

16 mei 2007
    1.119
    0
    0
    Beertje wat fijn dat je weer thuis bent en dat het goed gaat met DAMIAN.
    Fd lekker dat je je wat beter voelt! Hopen dat je helemaal opknapt!
    nathalie alles is weer redelijk rustig hier! Bij jou alles goed?

Hier eindelijk een einde aan mijn drukke dag! haha nee hoor wel iets eerder om half 7 was hij al wat rustiger en heb ik lekker ff op de bankgehangen en tv gekeken!
    Ik ben wel super trots dat alles wat ik me voorgenomen had is gelukt! :confused: . Had ik niet verwacht, ik dacht dat ik mezelf weereens zou overschatten, maar ik had zelfs genoeg puf voor iets meer! :)
    Wel ga ik straks al lekker naar mijn bedje, ik ben nog niet super moe maar ik dnek dat het wel goed is voor de beeb om even helemaal tot rust te komen! JA toch?!

Morgenochtend naar de vk ik heb er wel zin in! ben benieuwd hoe het de kleine gaat.. Ik moet ook niet vergeten te vragen of hij wel goed is gegroeid aangezien ze daar vorige keer wat baag over deed. :rolleyes:

Tot morgen! en voor straks slaap lekker!

5. Cindy31

Cindy31 Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.373
    0
    36
    Verkoopster.
    Landgraaf
    Kan het kwaad om nagelverharder met formaldehyde op de nagels te doen?
    Bedoel dus of de geur kwaad kan?

Ik hoop dat iemand me antwoord kan geven!

Groetjes Cindy

6. Zonnestraaltjes

Zonnestraaltjes Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.490
    0
    0
    Beertje fijn dat je weer thuis bent! Ik hoop dat jullie kleine snel zal volgen!

7. nique36

nique36 Actief lid

4 okt 2007
    171
    0
    0
    Prinsenbeek
    @Beertje: Fijn meis dat je weer lekker thuis bent en hopelijk mag Damian ook snel naar huis en kunnen jullie lekker gaan genieten!

Weltrusten for all slaap lekker tot morgen!

Knuf
    Monique

8. nique36

nique36 Actief lid

4 okt 2007
    171
    0
    0
    Prinsenbeek
    :confused: Meiden zelfs de april en mei mama's zijn ons al ver vooruit "gebabbeld" hoe kan dit? :confused:

9. mamajo

mamajo Actief lid

6 sep 2007
    252
    0
    0
    Tsja...misschien babbelen zij dag en nacht? ;)

Ik ben zo wakker als wat en het voelt niet alsof ik zo weer in slaap ga vallen :cry:

@Beertje: lekker dat je weer thuis bent, nu de kleine nog! Probeer maar wel lekker te genieten!

@ Cindy31: geen idee...zou moeten kunnen lijkt me..?..

@Bellamano: succes vandaag bij de vk!

@Petra: joh, wat een gedoe allemaal! Hopelijk houdt het je niet al teveel bezig! Ik kan me wel voorstellen dat dit jouw twijfels over 'waar bevallen' weer doet afnemen...?
    Sterkte ermee, hoop dat je niet valt in het piekeren. Schrijf hier maar lekker van je af hoor!

Voor iedereen die wel slaapt: sssst, tot morgen ;)

10. n4th4li3

n4th4li3 Fanatiek lid

15 sep 2007
    1.409
    0
    0
    Goeiemorgen meiden!

@Beertje: Fijn dat je weer thuis bent meid! En heerlijk dat het goed gaat met damian. Nog even en dan zijn jullie lekker allemaal thuis.
    @Bellamo: Nou, dan heb je nog veel gedaan gister! Hier alles goed hoor ;)
    Veel plezier bij de VK vandaag!
    @Petra: He, vervelend meid. Geen ervaring om met je te delen maar veel sterkte!
    Fijne dag vandaag!
    Groetjes Nathalie

11. Petra1980

Petra1980 VIP lid

12 jan 2008
    5.146
    0
    0
    Accountant
    Den Haag
    Hai meiden,

Helaas is het slapen niet zo gelukt, dus ben al weer even wakker.

Ik ben er toch meer mee bezig dan ik probeer te doen, maar ja ik probeer er vandaag maar een leuke dag van te maken en morgen dan weer voor de echo.

Veel liefs en iedereen een fijne VALENTIJNSdag toegewenst

p.s. ga vanavond lekker uit eten met mijn mannetje :)

12. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
    meiden fijne valentijn

ik ga zo met trein richting de 9maanden beurs :) voel me goed vandaag dus hopen dat het zo blijft

fijne dag allemaal

13. redone

redone Fanatiek lid

2 jul 2007
    2.864
    0
    0
    @Beertje Fijn meis dat je weer thuis bent en hopelijk volgt Damian snel.

@Petra Ik heb er ook geen ervaring mee maar veel sterkte en het komt wel goed joh.En veel plezier vanavond.Geniet er lekker van.

@All Iedereen fijne valentijnsdag, wij zijn vandaag 11 jaar getrouwd dus helemaal een speciale dag.

14. fruitdruifje

fruitdruifje Bekend lid

7 jul 2007
    966
    0
    0
    HR Manager
    Noord-Brabant
    ***Buddynieuws***

Lieve meiden,

Hier wat nieuws van Pooh :

Ze sms-te me gisteravond met goed en minder nieuws.
    De bevalling was echt heftig. Weeëninfuus, weeënstorm, knip en vacuüm en dat alles in een luttele 4 uurtjes. (Dat is echt vrij uniek hoor, dames.)
    Ze is nog steeds wat van de kaart van het hele gebeuren en moet alles nog een plekje geven.(dat is logisch als het zo snel gaat)
    Het goede nieuws is dat ze vrijdag waarschijnlijk naar huis mogen.
    Het minder goede nieuws is dat Sam het vermoeden Down-syndroom heeft meegekregen. Momenteel wordt zijn bloed onderzocht en dinsdag krijgen ze pas de uitslag.
    Pooh geeft al aan dat ze sowieso supertrots zijn op hun Sam !

Toch wil ik bidden/duimen/kaarsjes branden etc dat de uitslag toch goed is. Is dat niet het geval, dan hoop ik dat 1 chromosoom teveel NIETS maar dan ook NIETS af zal doen aan hun gezinsgeluk. Want dat staat voorop !

Liefs en X

FD

ps beertje, fijn dat je thuis bent en Petra toitoitoi

15. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Dat is allemaal wel heftig geweest voor Pooh zo te lezen :(
    Dus ze mogen morgen al naar huis?
    Dat is fijn om te horen :p

16. apie

apie Actief lid

15 jul 2007
    337
    0
    0
    administratief medewerkster
    Vlissingen
    De Bevalling van Pooh is inderdaad niet mis zeg ....jeempie .behoorlijk heftig ......

Ik mag zo weer naar het ziekenhuis voor 3 kwatier CTG ...

17. Lilya

Lilya Fanatiek lid

13 jul 2007
    1.135
    0
    0
    Gefeliciteerd met je zoon Pooh! Hopelijk is alles in orde! Wat is hier veel gebeurd amaai. Dan is een mens er even twee dagen niet!

Hier alles prima. Mijn rug doet ongelooflijk veel pijn, gisteren wou ik een hele dag wenen, vandaag lijkt het beter... Wat het slapen betreft, kan ik echt niet klagen. Meestal val ik in de zetel in slaap rond 21u en word ik rond 23u wakker van mijn vriend die de tv uitzet. Dan gaan we slapen en slaap ik aan een stuk door tot rond 7u 's ochtends, altijd een beetje voor mijn wekker afloopt. Prima dus. Nog drie weken werken en het zit er op!

18. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Hoi allemaal.

@Pooh ook van harte gefeliciteerd met jullie zoon Sam.
    Kan me voorstellen dat je nog helemaal van de kaart bent , wat is dat allemaal vlug gegaan bij jou zeg..
    Hier gaan we hard voor je duimen dat de uitslag van de kleine man goed is.

@All , hier erg druk.. krijg van iedereen op mn donder dat ik teveel doe dus ik moet echt gaan proberen mn rust te pakken.
    Wilde nog wel even een fototje met jullie delen.
    Heb nog best veel last heb namelijk een flinke knip gehad.
    Als ik me wat beter voel zal ik zeker bijlezen en het verhaal even neerzetten.

Hier onze zoon Damian :

Kan niet wachten tot hij mee naar huis mag..

19. Lilya

Lilya Fanatiek lid

13 jul 2007
    1.135
    0
    0
    Wat een mooie jongen!

20. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Beertje: wat een mooi moppie zeg. Geniet lekker van je kerel.

Pooh: ik hoop dat alles goed is en fijn dat jullie weer naar huis toe mogen. Ik brand een kaarsje voor je. Kan me heel goed voorstellen dat je van de kaart bent, jeetje wat is dat snel gegaan.

Wenneke: laat even weten hoe de 9 maanden beurs was. Wij willen er waarschijnlijk zondag heen.

Hier een wat korte nacht gehad. En zoontje was al tegen 7.00 uur wakker. Nou ja, ga ik vanmiddag maar ff wat bijslapen.

Ik ben een beetje zenuwachtig want mijn mannetje heeft vandaag examen voor monteur. Duimen jullie dat hij slaagt.

Deel Deze Pagina