Maart 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door zico, 22 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    @ Wenneke:

Gaaaaf! Oh joh die is echt mooi geworden.... :thumup:
    Ben helemaal jaloers hahahaha.

Fijn dat het een mooie en gezellige dag was.

Groetjessss,
    Mili

2. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    @nikkie:

Hahah ik had laatst ook al ff gevraagd aan de VK, mbt groei en schatting.
    Bij mij in de VK praktijk doen ze niet aan die schattingen zo van ff voelen en ooohhh ja het wordt een zoveel ponder.

Ze heeft zelf aangegeven dat ze ( en daarmee bedoelde ze VK in het algemeen en niet alleen zij ;) ) er toch vaak naast zitten en dat je pas echt zekerheid hebt als het geboren is. Een echo doen ze bij ons ook niet geloof ik. Ze gaf aan dat het namelijk ook voor extra spanning kan zorgen, stel dat ze nu al zeggen dat het een mega groot kind gaat worden, en t valt reuze mee..dan zit je voor niets in de stress voor de bevalling ;)

3. Eekje

Eekje Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.747
    0
    0
    @divi: terug thuis, gelukkig. Rust maar goed uit.
    @wenneke: wauw, dat is mooi gedaan dat buik-schilderij. Echt een super herinnering aan je zwangerschap
    @Emma: succes op de controle en al 38 weken! Super. Leuk dat alles klaar is voor de komst van de baby.

4. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    @ all:

Hoi damesssss,

Hier alles oke, heb heel slecht geslapen maar dat geeft niet..haha ik weet inmiddels niet anders :) ;)
    Ukkie schopte vanochtend ff maar is verder rustig, zal wel minder ruimte hebben. T kontje komt af en toe wel ff omhoog tegen mn hand aan, dus zit wel goed :D

Wat gaat de tijd snel he? Ikzelf bijna 36 weken..en sommigen hier dus al 37 of 38..echt spannend!

Minder is dat de camera die we wilden kopen niet meer leverbaar is...nieuwe lijn komt in maart uit, maar ik wil voor die tijd 1 hebben. Die man van de winkel belt ons binnenkort...en dan hoop ik volgende week toch wel een camera te hebben om mee te filmen, haha lijkt me zooooo leuk!

Liefs en een knuffel voor iedereen, en extra voor de meiden die t ff moeilijk hebben/in spanning zitten!

Mili

5. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    Pag 774:

@Petra: geen ervaring met suiker, wel met een groot kind. Maak je niet te druk vooraf over de grootte! Over het algemeen past het allemaal prima. Het ergste wat er kan gebeuren is dat er iets meer geknipt-en-geplakt moet worden en hoewel dat nu echt dramatisch klinkt geneest ook dat wel weer. Zelf had een beeb van over de 4,5 kilo. Als je die er dan zonder kunstgrepen uit weet te werken ben je wel enorm trots hoor. Maar het kan dus wel. Kan me wel voorstellen dat je geschrokken bent, het is nogal wat. Maar bedenk, het is vooral voor de zekerheid, die extra controles. Sterkte!

6. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    pag 775:

@beertje: wat een lekker mannetje zeg!

@pooh: mijn gedachten zijn bij jullie, hopelijk heb je een voorspoedig herstel. Klinkt wel als een klein drama hoor, pomp en knip en zo.
    De uitslagen van Sam zullen we maar even afwachten, maar ook hierbij wens ik jou en je man alle sterkte en wijsheid toe.

7. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    @Mili: bij mijn praktijk precies zo hoor, ze zeggen er eigenlijk niks over. Aan de ene kant wel jammer maar aan de andere kant als ze het toch niet precies kunnen zeggen heb je er ook niks aan idd.
    Jammer dat je zo slecht hebt geslapen trouwens.
    Ik slaap wel maar draai steeds op mijn rug en lig zo te dromen niet normaal.

Mooi weer vandaag zeg, hier is het zonnetje er al een tijdje bij!
    Zie alleen nu dat ik de ramen voor ook wel weer mag doen. Er zit me toch een partij zand op..

Nou ik ga afsluiten en zo op de fiets naar de vk.

Bye

8. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    pag 777:

@mamajo: ha, leuk te lezen dat je me gemist hebt! Op donderdag is het bij ons papadag en dan zit ik niet de hele tijd met de pc voor mijn neus, dat snap je. Dus voorlopig vooral maandag, woensdag en vrijdag veel tekst van mijn kant. Hoewel vandaag ook minder, want ik ben de draad van mijn laptop kwijt en steeds naar boven kachelen is niet handig. Maar leuk om gemist te worden :)

@ mama ... die met ontsluiting: succes!

9. Zip

Zip Fanatiek lid

23 apr 2007
    1.295
    0
    0
    wenneke: idd erg mooi die buikschildering, kan me voorstellen dat je na die tijd ontzettend bekaf was!

Mili: wij hebben ook net vorige week een camera gekocht! Toch wel leuk hoor als je die dingen kunt filmen!

emma: succes hoor strakjes, hopelijk geen slechte berichten! En...38 weken heerlijk!
    Hier bijna 37 weken, maar als ik nu zou bevallen zou het ook thuis gaan gebeuren zei de dok. Kindje is niet onder het gemiddelde, dus dan kon het ook wel thuis zei ze!

10. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Pffff mijn buren hadden geen beter tijdstip kunnen uitplannen om een giga verbouwing aan hun huis te beginnen :(

Word mijn bed uitgertrild :(

Kom zo niet aan mijn rust toe :evil:
    Ik sta al iedere ochtend om 7.00 uur op en wil dan heel graag nadat ik de kids naar school heb gebracht even 2 uurtjes terug,maar dat is me niet gegund blijkbaar.

Ze gaan de hele garage wegbreken en daar komt de keuken in een aangezien de buurvrouw alles zelf doet(haar man kan dat niet)
    zal dat wel een poosje duren :confused:

Nou als straks die kleine er is en ze zijn nog zo bezig,dan stuur ik gewoon de kraamhulp er naar toe :oops:

Zo ben weer uitgeklaagt :oops: :)

11. bellamano

bellamano Fanatiek lid

16 mei 2007
    1.119
    0
    0
    goede morgen!

Ik heb vannacht heerlijk geslapen, was wel al om 6:00 uur wakker maar ben blijven liggen en ben weer heerlijk weggedoezeld! tot 09:30 :confused: . Ik was ook wel erg moe!
    Vanmorgen al lekker in huis gerommeld, stoffen, stofzuigen, dweilen en al 2 wasjes!
    Nu ben ik dan ook ff aan het chillen! :) want ik wil vanmiddag even bij mijn vriendin helpen met schuren, wel maar 1 a 2 uurtjes anders loop ik mezelf weer voorbij ;) .

Jeetje sommige indd 37 a 38 weken! Word echt spannend nu!

Ik hoop ook dat pooh en haar kleine sam vandaag thuis komen, dan kan ze echt van hem gaan genieten en proberen de hele bevalling te verwerken, lijkt mij toch makkelijker als je weer thuis komt.

Geniet van het heerlijke weer allemaal!

12. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Zo, ben weer terug van controle. Alles was goed, bloeddruk was wel iets hoger als vorige keer maar (nog) niet zorgwekkend ofzo.
    Moet nu gewoon volgende week weer komen. Maar omdat het donderdag en vrijdag al erg vol zat moet ik nu woensdag alweer. Dat is wel erg snel maar ja niks aan te doen.
    Ik vind het niet erg ;)
    Het hoofdje ligt bij mij nu vast in het bekken.
    Ook lag het ruggetje nu aan de rechterkant ipv links wat ik dus steeds dacht. Hij draait dus nog wel eens van links naar rechts.
    Kon het niet laten om toch even een schatting te vragen :) Maar ze schatte het gewoon op de 7 pond dus eigenlijk kun je daar ook niks mee.
    Haha.
    Maar niet een erg groot kindje ofzo. Nou ja dat zal ze vast wel kunnen voelen.
    Had nu weer een andere vk, deze had ik nog niet gehad. In totaal zijn er vijf in deze praktijk. Ook hebben ze een stagiare tot 8 maart dus het kan zijn dat zij ook bij de bevalling is.
    Vind het wel jammer dat je niet weet wie je krijgt bij de bevalling. Het is maar net wie er dienst heeft. Sommige verloskundigen heb ik maar 1x gezien. Maar ja het is niet anders.
    Als het zover is ben je allang blij dat er iemand aan je bed komt volgens mij :)

13. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    @Nathalie: oh dat is zo niet fijn dat ze dat nu net gaan doen. Erg vervelend lijkt me en ik zou er ook gestresst van raken. Maar wel een lastige situatie. Je kan moeilijk vragen of ze het nog twee maandjes uit willen stellen. Het hangt er ook vanaf of je een goed contact met ze hebt natuurlijk.
    Erg vervelend!

14. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    pagina 778

@mili: de voedingsbeha ga ik pas na 2 weken bestellen, dan is de maat een beetje goed te nemen. De meeste voedingsbeha's zijn enigzins rekbaar, dus als je borsten vol zitten passen ze ook nog.

15. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    pag 779 ( ik kom er wel!)

@Mili: al weer jij! Via www.prettymum.nl kun je van die verlengstukken halen voor je beha, maar volgens mij verkopen ze die ook wel bij de livera.

@engel: waarom een keizersnee en wat is een schouderdystocie?

op naar pagina 780...

16. Cornelia

Cornelia Actief lid

12 jun 2007
    221
    0
    0
    Hallo,

@ Wenneke: Leuk hoor die buiktekening. Ben benieuwd vanavond hoe de beurs is, we gaan lekker vroeg weg, omdat het nog al druk kan zijn onderweg.

Zijn er meerder die ook niet zoveel aangekomen zijn? Ik ben nog maar 5 kilo zwaarder als mijn begingewicht (wel in het begin eerst 2 kg afgevallen) Gelukkig groeit het kindje gewoon goed en hoef ik me volgens de verloskunidge nergens druk om te maken. Daar was ik gisteravond en alles was weer goed en de baby was bij mij ook al een klein stukje ingedaald.

Ik heb een zeiltje bij de thuiszorg gehaald, die kraken ook niet.

Nou ga even eten en daarna slapen, zodat ik uitgerust ben voor vanavond.

Doeg

17. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Haha even aan het bijlezen Beccaatje ;)
    Ik "scan" soms ook even snel alle pagina's. Op sommige middagen/avonden wordt er heel veel geschreven.
    S avonds zit ik eigenlijk nooit meer achter de computer.

Even een "dom" vraagje. Wat moet er eigenlijk in de kinderwagen? Kun je dan gewoon zo'n wiegdekentje gebruiken of moet er een dekbedje in? Ik zag laatst iemand lopen met zo'n dekbedje.
    Oh ik word er zo gek van, ik weet zo weinig :(
    Ben dus ook steeds bang dat ik de helft niet heb.

En nog even over de reiswieg (zo'n prenatal rieten ding). Dat matrasje is dus erg dun. Het hoeslaken voor een wieg zit er dan vrij losjes omheen... maakt dat wat uit? Het is wel de juiste maat maar ja het is maar een basismatrasje. Ik heb wel een ledikantje maar de 1e weken wil ik onze uk maar op de slaapkamer (als dat bevalt).

18. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    @ wenneke: mooie buikschildering! knap dat je het hebt volgehouden ;)

@ emme: succes bij de gyneacoloog! hopelijk is alles goed.

@ mili: Wij hebben vorige maand een hele mooie film camera gekregen van mijn ouders :confused: ..Eentje met een harde schrijf zodat we meteen kunnen branden op dvd...Bij ons zoontje hebben we ook gefilmd vanaf het moment dat hij geboren was (leende toen die van mijn ouders)... is zo leuk om terug te zien :D

@ nikkie: Ooo fijn meid dat alles goed is.

Heerlijk dat de zon er weer is vandaag... Doet me weer erg goed ;)
    Vandaag doe ik het verder rustig aan.
    Als me man vanmiddag thuis is gaan we samen even het hok van de chinchilla's verschonen en van ons konijn.. dan kan ik daarna stofzuigen en dweilen.
    Nu eerst gaan wij even een broodje eten!
    Misschien tot later en anders voor iedereen alvast een fijn weekend !

Groetjes

19. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    @divi: fijn dat je er weer bent! Was wel spannend, las ik. Gek toch, dat de meesten niet goed kunnen ontspannen in het ziekenhuis. Ik heb dat net andersom. Misshcien moet ik ook maar gewoon in het zh gaan bevallen :)

@Nikkie: ach, wat zal ik zeggen over de schatting.....volgens mij doen de vk het niet beter dan als ik aan jouw buik zou gaan voelen. Het blijft tenslotte een schatting, nietwaar?

Verder heb ik daarstraks mijn steek opgehaald! Vanavond de vluchttas inpakken (en 1 voor mijn dochter) en ik ben er eigenlijk klaar voor. Maar goed ook, want morgen de 37weken! En dan te bedenken dat ik mij instel op 12 dagen overtijd te lopen moet ik nog best lang.

Slapen is wel een drama aan het worden zeg....tegen de tijd dat ik mag bevallen ben ik kapot.

20. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    @nikkie: wij hebben in de kinderwagen hetzelfde als in de wieg, dus laken + overlaken en dekentje.

@cornelia: ik wou dat ik niet zoveel was aangekomen.....23 kilo is de score nu....

Verder ben ik er weer door, dus ik ga weer naar beneden. Voor als jullie weer een tijdje niks van mij lezen....

Deel Deze Pagina