Maart 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door zico, 22 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    @nikkie: volgens mij niet. Of niet....je hele lijf staat nu in het teken van de naderende bevalling, maar ja, dat zegt nog niks over wanneer deze nou echt gaat beginnen.....

2. nique36

nique36 Actief lid

4 okt 2007
    171
    0
    0
    Prinsenbeek
    Goedemorgen lieve meiden,

@pooh: Oh meis wat ontzettend fijn voor je het goede nieuws van Sam. Nu heerlijk gaan genieten met zijn allen, dat hebben jullie wel verdiend@ Dikke kus en knuffel voor jullie

@Emma: fijn meis dat je weer lekker naar huis mag en nu echt rustig aan blijven doen hé? ;)

@Divi: Het zit je ook echt niet mee hé meis :cry: Hier draaien mijn duimen al volop voor je en ik hoop dat je vanmiddag weer gewoon lekker met me mannetje mee naar huis mag. Sterkte

All: Hier alles nog vrij rustig. Krijg wel steeds meer last van steken in mijn doos waarbij ik dan echt ff dubbel sla van de pijn en niet meer rechtop kan blijven staan. Verder ligt de kleine heel erg veel aan de rechterkant en voel ik niet echte duidelijke bewegingen meer, meer schuiven of zo. Moet volgende week maandag pas weer naar de gyn, maar vind het allemaal nu wel spannend worden hoor.

Voor alle mama's een heel dikke knuffel

Liefs
    Monique

3. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Het zal wel wat meevallen inderdaad maar dit had ik nog niet eerder gehad. Vanochtend voelde ik het ineens lopen.
    En dan maar stressen dat ik eigenlijk NU naar de stad wil wat weinig zin heeft aangezien het maandag is en de winkels dus pas om een uur open zijn.
    Waar je je dan druk om kan maken he ;) Maar ja het moet even geregeld zijn.
    Natuurlijk is mijn lijf druk bezig zich voor te bereiden op de bevalling.
    Maar ik heb zelf gewoon steeds het idee dat het wel snel raak kan zijn.
    Ik had vanochtend ook weer die menstrutiepijn/pijn onder rug.
    Maar ach het zegt ook weer niks.
    Als mijn gevoel er net zo naast zit als ik dacht dat ik een meid kreeg :p

4. redone

redone Fanatiek lid

2 jul 2007
    2.864
    0
    0
    @Nikki Rustig aan doen meis.Kan me voorstellen dat je aardig pissed bent.

@Divi Het is niet raar hoor.Ik heb zwangerschapsveriftiging bij de eerste gehad en ze zeiden dat het gebeurt niet zo gauw weer bij een tweede zwangerschap maar bij de tweede was het precies hetzelfde liedje.En nu ben ik nog steeds niet rustig als ik hoofdpijn ed krijg.Dan moet ik ook zeker weten dat mijn bloeddruk goed is.

5. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Goeiemorgen!

Divi: Succes! Hoop voor jou dat je niet hoeft te blijven, maar wel goed dat je er al wel rekening mee houdt..

Vlinder: Dat is ff balen zeg! Snap dat je er van baalt. Aan de andere kant, je bent wel op de plek waar ze nu het beste voor jou en je kindje kunnen zorgen. Maar leuk is het niet.

Pooh: Wat een geweldig nieuws dat Sam geen downsyndroom heeft! Echt helemaal super!

Emma: Fijn dat je weer naar huis toe mag! Enne: rustig aan he...

FD: hoe gaat het nu met jou? Voel je je al wat beter?

Becaatje: ik bedenk me net, wij zijn even ver? jij bent toch ook 8 maart uitgerekend?

All: Net terug van de fysio, wat laatste oefeningen mee gekregen en er werd me op het hart gedrukt dat ik de eerste week na de bevalling echt moet rusten! Ik had nu een vervangster, en die had meteen door hoe ik in elkaar zit (niet zeuren, doorgaan mentaliteit).. Maar goed, krijg dus van iedereen nu te horen dat ik dat moet doen (rustig aan).. Ben dus ook aan het twijfelen of ik a.s vrijdag nog naar de opleiding zal gaan (als ik nog niet bevallen ben.). Ik denk van niet, het is toch weer heen en weer reizen naar Amsterdam.. en geconcentreerd zijn op de lessen..

Vanmiddag naar de VK. En ik ga zo de kraamzorg bellen, aangezien ik NOG GEEN intake heb gehad. grr grr grr.... Straks ben ik bevallen zonder intake, hahahahaha..

Misschien tot straks.
    Liefs Miekje

6. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    @miekje: 8 maart inderdaad, maar ik kan alleen maar hopen dat dit in de buurt van de bevaldatum ligt....

Nog geen intake? Dat is rijkelijk laat!
    En jouw adviezen heb ik ook gekregen. Echt volledig bedrust nemen tijdens de kraamweek en indien nodig kan ik zelfs fysio aan bed krijgen (gelukkig heb ik tijdig mijn verzekering aangepast met extra sterren...)

7. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Hey meiden,

Hier even een snelle krabbel van mij.
    ooo ik ben de laatste dagen zo ontzettend moe.... en ik kan slapen joh :confused:
    Mijn zoontje lag heerlijk bij mij te slapen en we zijn pas tegen 11 uur wakker geworden :confused:
    Zodadelijk even stofzuigen en dan samen douchen om wakker te worden :D
    Verder doe ik vandaag weinig.. Ga Roti (Surinaams) maken voor vanavond en dat is niet in een uurtje klaar.. Daar ben ik de middag wel mee bezig.
    Mmmmm maar het is zo lekker .. dus dat heb ik er wel voor over ;)

@ Nikkie: Doe rustig aan he
    @ Vlinder: Dat is niet zo leuk nieuws zeg..snap dat je het niet leuk vind.. maar ze houden jou en de kleine goed in de gaten en dat is het belangrijkste.
    @ Divi: Veel succes

8. Zip

Zip Fanatiek lid

23 apr 2007
    1.295
    0
    0
    hoi meiden

divi: succes nu!
    Vlinder: echt niet leuk dat je in het z'huis moet blijven, maar ze kunnen je wel goed in de gaten houden!
    Nikkie: ik heb die afscheiding ook al een paar dagen, maar volgens mij heeft het nog niks met de bevalling te maken!

Ik mag vanaf nu echt legaal thuis bevallen en dat geeft toch wel weer een beetje rust! Vanavond gaan we kijken in het ziekenhuis, een soort van voorlichting over wat je daar eventueel zou kunnen verwachten!
    Verder de gebruikelijke harde buiken, maar ach kleine trapt er nog vrolijk op los, dus die heeft het wel naar het zin!

9. MamaNona

MamaNona VIP lid

28 nov 2007
    14.364
    0
    0
    Overijssel
    hey meiden!

Nou ik heb de afgelopen dagen weer een heleboel gemist geloof ik, wil daarom iedereen even beterschp en sterkte wensen! Voor sommigen ook felicitaties naturlijk ;)

Ik had gisteren een goede dag en voelde me helemaal super,ben bij mn vriendinnetje op kraambezoek geweest ( een februari mama van de site hihihih),was ruim een uur rijden,maar had nergens geen problemen mee!

vandaag voel ik me weer helemaal "lam".... heb o.a. zo'n raar menstruatiegevoel in mn onderbuik,wat met vlagen echt zeer doet! Heb ook (meer) slijmerige afscheiding dan normaal,vind het dus allemaal weer erg vreemd! :rolleyes:

Ik ga mn best doen om snel weer langs te komen en me overal weer lekker tegenaan te bemoeien,maar dan moet ik me wel wat beter voelen! :oops:

tot gauw!

liefs Ilona

10. fruitdruifje

fruitdruifje Bekend lid

7 jul 2007
    966
    0
    0
    HR Manager
    Noord-Brabant
    Hey meisjes,

Ik mag zo naar de VLK. Voor controle. Loop me veel te druk te maken. Heb vocht in mn enkels en ben daarom bang dat ik iets engs heb ofzo (zwangerschapsvergiftiging ofzo)
    Ik heb dit nog nooit gehad, dus vandaar.

Ik heb mn bloeddruk net zelf gemeten en die was 125/75....

Bah, ik maak me gewoon zo druk....

XFD

11. Wicjuh

Wicjuh VIP lid

14 apr 2006
    6.700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    Helleu meiden!

Het is wel te merken dat we in de laatste loodjes zitten he?

Net terug van controle bij de VK. Nog steeds twijfel over de ligging, dus krijg een liggingsecho. Gelukkig bellen ze zelf meteen even voor je, scheelt weer.
    Donderdag is het zo ver, dus ben benieuwd dan!
    Verder was alles goed, gelukkig. :)

Verder erg wennen aan mn verlof. Wel fijn, maar veel te veel tijd ..helft van de tijd verveel ik me. :rolleyes:

En nu gaak ook maar weer iets zoeken om te gaan doen ....

12. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    @ Vlinder: He bah wat naar voor je, kan me voorstellen dat je daar om moest huilen hoor!

@ Wenneke: Kun je vlinder heel veel succes en sterkte wensen namens mij?

Knuf,
    Mili

13. Wicjuh

Wicjuh VIP lid

14 apr 2006
    6.700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    @ Vlinder : Echt balen meid, maar je bent wel op de goede plek zo! Dat is ook belangrijk!
    Heel veel sterkte en succes!

14. Wicjuh

Wicjuh VIP lid

14 apr 2006
    6.700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    Balen meid, dat je je zo druk maakt. Je bloeddruk ziet er goed uit, kan je het niet een beetje loslaten dan? Vocht vasthouden is niet meer dan normaal hoor...
    Hopelijk kan vk je beetje geruststellen dan. :)

15. Wicjuh

Wicjuh VIP lid

14 apr 2006
    6.700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    Herkenning vanmorgen! Ik voelde het zo lopen, was volgens mij de eerste keer dat ik dat had. :rolleyes:
    Overigens kan ik je niet van advies voorzien hierin, heb geen idee. Heb zelf trouwens niet het idee dat het iets met de vliezen te maken heeft oid.

16. Cindy31

Cindy31 Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.373
    0
    36
    Verkoopster.
    Landgraaf
    Fruitdruifje, ik houd ook vocht vast in mijn enkels, maar is normaal hoor de laatste weken.
    Maak je er niet te druk om!

Groetjes Cindy

17. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    @ Divi: Succes op controle, hopelijk hoef je net te blijven.

@ All:

Hier alles oke, merk dat kleine mnder ruimte heeft..en veel schuift ipv echt stampt zeg maar :)

Vraag je @ moeders met eravring verliezen slijmprop!:

Ik had vanochten een stuk taai slijm..beetje wit/geel/groen :oops: sorry voor de details op mn washandje ztten toen ik me aan het douchen was. Ik voelde het al bij het schoonmaken dat ik dacht huh wat is dat. Bllgg werd er bijna misselijk van ;) :)

Kan dat een stukje zijn geweest van de slijmprop? En heeft ie zo'n vieze kleur? Was wel meer wittig maar dus ook dat groen gelig...en die afscheiding had ook al een eventjes soms. (geen jeuk of zwellign ofzo verder dus geen schimmel denk ik)

Heb namelijk ook al een aantal nachten wat kramp af en toe en harde buiken. Maar denk dat dat oefenweeen zijn ofzo, of indalingsweeen?

Ik weet het namelijk niet en twijfel of ik hierover beter niet ff met de VK kan bellen tijdens hun spreekuur.

Wie oh wie van de ervaren dames heeft tips over wat te doen?

Groetjes en alvast bedankt! :D

Mili

18. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Mili.....

Bij mij was de slijmprop roze.

Het is net stug elastiek.

19. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    @ Nathalie 1973:

Mmmm stug was het wel ja... echt anders dan gewoon slijm of afscheiding...maar roze nee dat was ie niet... :rolleyes:

20. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Ik heb momenteel ook last van dikke afscheiding,maar ook wit achtig.
    Ik ben trouwens van de 3 bevallingen maar 1 keer de slijmprop verloren.

Bij Michelle zat de prop op haar hoofd geplakt toen ze geboren werd.
    Bij Jamie glibberde hij ineens in mijn slip(schrok ervan hoe groot dat was)
    2 dgn later werd ze geboren....
    En bij Max heb ik niets gezien(zal wel tijdens de bevalling eruit gekomen zijn)

Deel Deze Pagina