Maart 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door zico, 22 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    @Miekje1982,
    Hoe was het bij de verloskundige? En heb je de kraamzorg nog te pakken kunnen krijgen?

Hai!

Divi: Fijn dat je weer thuis bent, en lekker in je eigen bedje kan slapen.

Beccaatje: idd dat heb ik ook te horen gekregen, dat ik kan bellen ook na de bevalling, dus dat is fijn. Dus ook als ik daarna nog last heb, gewoon ff bellen en dan kan dat geregeld worden.

Bij de VK was alles goed! bloeddruk 125/75. Kleine ligt al helemaal vast in het bekken, dus die is er klaar voor! Gewicht ook ok. Ben nu in totaal 14 kilo aangekomen, pfff wat een gewicht zeg, maar goed, het zit allemaal bij mijn buik, borsten, billen en een beetje bovenbenen.. En.. we doen het voor een goed doel ;) ..

Verder maar eens gebeld met de kraamzorg.. Goh kreeg te horen dat dit idd niet de bedoeling was, maar goed dat wist ik ook wel. Wel hadden ze afgelopen vrijdag gebeld (was toen dus op 1 dag na 37 weken), maar ja ze hadden geen voicemail achtergelaten of gebeld met nummerherkenning, dus dan weet ik niet wie er gebelt heeft.. Dit dus wel gezegd, dat ik het een slechte service vind!
    Dus vanmorgen gebelt en net nog maar eens, want ik was nog niet terug gebeld zoals was afgesproken.. Lekker handig allemaal!
    Morgen heb ik een telefonische intake. ben benieuwd.

Ik ga nu lekker rustig aan doen, en heb besloten om vrijdag niet meer naar de opleiding te gaan, kost gewoon teveel energie en ik ben dan 38 weken, dus het is wel genoeg geweest..

Groetjes en iedereen een fijne avond!

2. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    thanks lieve meiden ! ik heb jullie ook erg gemist hoor ! haha
    ben lekker naar bed geweest en ga nu zo lekker op de bank tv kijken ! moet echt ff bijkomen op krachten merk ik al wel ....

3. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    he meiden,

Voel me effe dubbel.
    Mijn collega is vandaag bevallen, 1 maandje te vroeg, ze was normaal nog na me uitgerekend.
    Voor haar ben ik heel blij, maar wordt nu even met m'n neus op de feiten gedrukt. Normaal was ik ook bijna aan de beurt :cry:
    Maar eigenlijk mag ik ook blij zijn omdat ik terug zwanger ben.
    Ook heb ik enorm veel schrik voor volgende week m'n echo, hopelijk krijgen we deze keer goed nieuws. :oops: Ben zo bang :cry:

4. nique36

nique36 Actief lid

4 okt 2007
    171
    0
    0
    Prinsenbeek
    @Zico: Oh meisje toch, kan me je angst heel goed voorstellen. Zeker omdat jij ook bijna aan de beurt was om te gaan bevallen. Maar meis, vertrouw op jezelf en op je lichaam. Volgende week met je echo zal ik kaarsje voor je branden en duimen voor je draaien. Hou jezelf gewoon goed in de gaten meis

@Emma: Heerlijk dat je weer thuis bent meis, en nu echt wel rustig aan doen hé? ;)

@FD: Meis, hoe was het bij de VK? Hebben nog niks van je gehoord, maak me een btje zorgen :oops:

Hier alles rustig. Wel de nodige pijntjes en ongemakken en kleine is flink aan het dalen, dat doet echt wel mega zeer. Verder een paar hele flinke beurse plekken onder mijn rechterborst van het kicken van de kleine uk. Lang rechtop zitten gaat ook niet meer dus eigenlijk lig ik bijna de hele dag.

Lieve knuffel voor iedereen

5. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    UPDATE OVER MEZELF :)

Hoi allemaal,

Nou toch om even over 5 de VK gebeld voor het spreekuur..ivm dat propje.

Het kon heel goed een deel zijn van de slijmprop gaf ze aan en t kan alle kleuren hebben. Hoeft dus niet per defintie roze te zijn, of groot zijn, of met bloed zijn.

Toen ik aangaf dat ik ook weer last had van krampen en harde buiken, en dat de erg regelmatig kwamen gaf ze aan dat al het aan zou houden dat ik dan moest bellen met de spoeddienst.

Heb dus vanavond wel om half 7 gebeld omdat de krampen steeds regelmatiger werden en veel harde buiken had.
    Is dus een VK langsgekomen en de baarmoeder was al aan het verweken.

Was dus wel een stukje open en t was dus wel een slijmpropje geweest...

Kindje was al behoorlijk ingedaal want ze moest het hartje heel laag zoeken. (t was ook geen groot kindje zei ze ;) ..hahah 6 pond ongeveer..maar moest me er niet op vastpinnen hihi zeker weten doen ze het als ukkie geboren is)

Ze hield het voorlopig nog op zeer heftige voorweeen..en gaf aan dat mn lichaam zich wel aan het voorbereiden is. Het kan vriezen en dooien..maar hoefde nog niet naar ziekenhuis ofzo..

Donderdag weer naar controle..en als het nu wel weer aan zou houden en/of heftiger zou worden moest ik zeker weten bellen. Want het kon toch ook ineens doorzetten :rolleyes:

Maar wanneer en hoe etc wist ze niet..maar t rommelt wel en waren dus flinke voorweeen die dus de baarmoedermond al aan t verweken waren...

Dusssss spannend!

Maar wie weet duurt het nog heel lang haha paar weekjes, kon ze niets over zeggen.

Ik hou jullie op de hoogte.

Liefs en knuf,
    Mili

PS ;) Mn man is helemaal happy haha we hadden vanavond partneravond op zwangerschapsgym ;) :) gaan we nu dus niet heen.
    Hij was wel bezorgd hoor..heel lief was ie.

6. Arendskelk

Arendskelk Niet meer actief

Oooh Mili! Something is going on daar bij jou! Spannend zeg!

Hier weinig nieuws, ik lees dus mee en reageer af en toe effe.

Ik wil trouwens best iemand buddyén hoor, geef maar een gil of pb'tje

Flientje

7. Arendskelk

Arendskelk Niet meer actief

@Zico: Ik kan me voorstellen dat het confronterend voor je is dat je collega en maartmama's -bij wie jij ook hoorde- bevallen zijn of dat op korte termijn gaan doen. Ik hoop dat de echo positieve berichten met zich mee mag brengen. Ik ga voor je duimen hoor!

Flientje

8. bellamano

bellamano Fanatiek lid

16 mei 2007
    1.119
    0
    0
    Mili Spannend hoor! Hou ons op de hoogte!
    Zico, ik vind je gevoelens wel logisch hoor, en we duimen voor je dat je volgende week een mooi gezond babytje te zien krijgt op de echo! Laat je het ons wel weten? Maak je niet te druk, lekker rustig aan doen hoor!

9. fruitdruifje

fruitdruifje Bekend lid

7 jul 2007
    966
    0
    0
    HR Manager
    Noord-Brabant
    Hey meiskes,

Een hele korte update van moi :

Bij de VLK geweest. Even flink gejankt...dat luchtte op.
    Vlak voor ik ging kreeg ik mega steken in mn rug (linkerflank). Ik dacht dat mijn nier het begaf ofzo....brrrr

Volgens de VLK zat er waarschijnlijk even een zenuw klem.

De bloeddruk was 120/70 (keurig, zei ze) en de beeb is nog niet ingedaald (weer een beetje omhoog gekomen)
    Ik heb nu ook dikke enkels en een dikker gezicht door t vocht. Daar moet ik brandnetelthee voor drinken. Dat ik soms duizelig ben of wat lichte hoofdpijn heb kan zowel door t vocht als door mn eigen drukmaken komen... :oops:
    O ja, mochten mijn vliezen breken dan moet ik zoveel mogelijk blijven liggen ivm niet-ingedaalde beeb.

Verder het geboorteplan doorgesproken. Dat was een opluchting voor me.

@milli en zico : Hier wordt geduimd !

@allen : dikke zoenen voor jullie...

XFD

@mezelf : Laat t beebje maar komen nu.....

10. bellamano

bellamano Fanatiek lid

16 mei 2007
    1.119
    0
    0
    goedemorgen!

ZOoo eersye keer dat ik de eerste ben!
    Hier op xich wel redelijk geslapen werd vanmorgen wel erg vroeg wakker rond 6:00uur door soort menstruatiepijn, ik kon ook niet blijven liggen dus ben maar op gestaan..
    Het lijkt nu wat af te nemen gelukkig, hoort erbij toch? ik moet vanmiddag naar de vk dus ik kan het altijd even checken..

Fd@ ja is een opluchting he?! ik heb het ook doorgenomen vorige week en vond het ook fijn! Krreg ook actiepunten op een briefje mee.

mili hoe is het bij jou?

11. Wicjuh

Wicjuh VIP lid

14 apr 2006
    6.700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    Goedemorgen!

Ik heb elke dag ook een soort menstruatiepijn in mn onderbuik, doorstralend naar mn been.. ik ga er vanuit dat het erbij hoort... :rolleyes:

12. redone

redone Fanatiek lid

2 jul 2007
    2.864
    0
    0
    Goedemorgen

Ik heb goed geslapen en werd pas tegen 5 uur wakker om te plassen.Straks naar de fysio en dan tegen 11 uur naar de vk.Duimen jullie mee dat uk toch is gedraaid?

@bellamano volgens mij hoort dat menstuatiepijn er gewoon bij ik heb dat ook regelmatig.

@fd rustig aan meis en fijn dat het goed was bij de vk

13. bellamano

bellamano Fanatiek lid

16 mei 2007
    1.119
    0
    0
    Ja sorry, doordat het nu aftellen is word ik zo onzeker, en stel ik misschien wat onnozele vragen maarja ik kan het beter hier vragen dan bij me vk aan de tel hangen!

Redone ik duim mee!spannend hoor

14. redone

redone Fanatiek lid

2 jul 2007
    2.864
    0
    0
    Ik vind het geen onnozele vragen hoor.Je krijgt hier vaak wel herkenning.

15. Wicjuh

Wicjuh VIP lid

14 apr 2006
    6.700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    Geen onnozele vraag hoor, ik vraag me op zo'n moment juist af of ik onnozel ben omdat ik denk dat het er gewoon bij hoort. vandaar de :rolleyes: ;)

Spannend Redone! Ik duim voor je hoor!

16. n4th4li3

n4th4li3 Fanatiek lid

15 sep 2007
    1.409
    0
    0
    Goedemorgen dames!

@Mili: Spannend joh, er gebeurt een hoop daarbinnen bij jou!
    @Fruitdruifje: Vervelend van die zenuw. Hier ook last van vocht hoor, maar drink geen brandnetelthee,helpt dat echt?
    @Bellamo: Succes bij de VK
    @Redone: Duimen draaien hier!

Hier alles ok, nog geen teken van baby in aantocht. Het vocht gaat me wel een beetje dwars zitten, tintelingen in m'n vingers is vervelend. Voor de rest een beetje bezig met m'n ziekenhuistas.
    Vanavond op sbs 6 om 23.15 uur (voor degene die nog wakker zijn) een programma over tienermoeders (tussen de 13 en 18 jaar).
    Fijne dag!
    Groetjes Nathalie

17. Lilya

Lilya Fanatiek lid

13 jul 2007
    1.135
    0
    0
    Spannend Mili!

Ik had gisterenavond toen ik opstond uit de zetel, voor het eerst wat krampen. Best wel pijnlijk, maar duurde niet lang...
    Verder ben ik op internet op zoek naar een tweedehands dekentje. Ik heb zelf mijn eigen babydekentje nog, en zou dat voor ons kindje ook willen. Ze zijn echter zeldzaam in de materie zoals ik het wil, dus zoektocht :)

18. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Goedemorgen, hier ook wel redelijk geslapen. Eerst niet maar na zes uur nog lekker even in slaap gevallen tot kwart voor acht ofzo.
    Mili: best even spannend dus.
    @all: die krampen schreef ik ook al een tijdje over, het zijn een soort voorweeën. Dus alvast wat voorwerk voor de bevalling.
    Hier is het de laatste tijd dagelijks aanwezig.

Bed op klossen valt me mee, ik merk er weinig van behalve bij het in en uitstappen, het is erg hoog.
    Nog steeds geen zeiltje op mijn bed, misschien stom maar het lijkt me niks. Ik heb die hoes wel liggen van de hema dus een dezer dagen toch maar proberen.

En last but not least: ik ben weer aangesloten op het mobiele netwerk, joepie!

19. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Hai meiden,

Hier een korte MELD met baby in de buik. Moet straks naar de vk toe en mijn zoontje is thuis dus weinig tijd.

Heb af en toe wel krampen in mijn buik en een ongesteldheidsgevoel. Vandaag alweer 38 weken, nog uiterlijk 4 weekjes. Wat gaat het hard.

Nony: gefeliciteerd meid. En een tweeling misschien wat leuk. Geniet ervan.

Zico: ik kan je gevoel heel goed voorstellen. Maar probeer het positieve ervan te zien, nu gaat gewoon alles goed.

Milli: spannend meid.

FD: vervelend van die zenuw zeg. Lijkt me erg pijnlijk.

20. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
    goedenmorgen meiden

vanmorgen gaat mannetje werken met de fiets altijs trouwens,belt ie om 6uur op ja ik heb per ongeluk de auto sleutels in me jas zak zitten pfffff,dus me schoonpa uit bed gebeld die gaat om 7uur werken of ie de reserve sleutel dan maar af wou geven hahahah.

wil eigenlijk van alles poetsen maar heb geen puf ,denk dat maar wacht tot morgen komt schoonma helpen .

hier ook elke dag krampen en harde buiken slaap bijna niet meer :(
    ben echt op nu .
    fijne dag meiden

Deel Deze Pagina