Maart 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door zico, 22 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    Hier doen ze dat standaard bij mijn gyn. Weet ook niet waarom.

Knuf van zuurtje ;)

2. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Aha vandaar! Dacht ineens.. goh die naam komt me wel heel bekend voor! :D
    Ik schreef daar eerst mee in een het topic 'wannebe mama's', totdat ik zwanger raakte.. Nu in de maartmama's, maar daar zijn het er niet zoveel als hier.

Zo.. goedenacht meiden..
    Ben weer eens wakker (as usual), kan natuurlijk niet slapen ivm de maagzuur en de rug.. grrr. :evil: Schiet niet op zo! Helemaal niet omdat het bijna elke nacht raak is..

Maar goed..

Heb eindelijk telefonische intake gehad van de kraamzorg, dus ook dat is nu geregeld, gelukkig.
    Verder alles prima hier. met de kleine ook!

Liefs Miekje

3. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
    @bellamo ik heb ook soms soort vlokjes in urine :(

goeienmorgen meiden

ik die gister riep dat vannacht wou slapen en geen krampen had,nou dat heb ik geweten.

heb helemaal geen oog dicht gedaan van de krampen en harde buiken ,kreeg gisteravond by me schoonouders al harde buiken en vannacht soms echt de kramp even moeten weg zuchten.

heb net urine weggebracht als geen blaasontsteking is bel ik de vk ,dit kan zo niet slaap al anderhalve week bijna niet ben totaal op.

fijne dag vandaag

4. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Hoi meiden,

Hier even een MELD met baby in de buik. Vannacht niet lekker geslapen, heb geloof ik elk uur de wekker wel gezien. Had last van tandpijn, jeetje die deed zeer. Heb maar een paracetamol genomen en nu gaathet wel weer.

Vannacht geen last gehad van krampen. Maar nu begint het ongesteldheidsgevoel weer onderin mijn buik. Hier zegt mannetje en schoonpapa ook dat ie donderdag geboren wordt i.v.m. volle maan. Nou ik denk dat ukkie nog wel even blijft zitten.

Volgens de vk gisteren was ik trouwens vorige week wel een gedeelte van de slijmprop verloren. Maar hoeft niks te zeggen, ik was weer aanwezig hihihihi. Ze had het erover dat je lichaam dan weer nieuwe aanmaakt?

Mili: hoe is het nu met je?

Miekje: eindelijk zeg die telefonische intake. Wel laat of niet? Hoeveel uur krijg je?
    Vervelend dat maagzuur, weet er alles van. Helpt een rennie niet bij je?

Zuurtje: hopelijk heb je geen streptokokken. Wanneer krijg je daar de uitslag van?

5. n4th4li3

n4th4li3 Fanatiek lid

15 sep 2007
    1.409
    0
    0
    Goeiemorgen meiden!
    @Emma: Ja, dat kussen onder m'n voeten doe ik ook. Vandaag heb ik er een stuk minder last van als gister! Ga zo eerst thee halen ;) . Wat een lieve vent heb jij! Fijn hoor dattie alles voor je wilt doen.
    @Bellamo: Ojee, spannend meid! Ben benieuwd, misschien ben je de volgende al! En van de bleekselderij: Die ga ik vandaag ook halen! Bedankt voor de tip. :)
    @Miekje: Vervelend dat je niet kan slapen, hoop dat je nog een paar uurtjes heb kunnen meepakken. We fijn dat je kraamzorg nu geregeld is.
    @Wenneke: Jeetje meid, wat vervelend! Succes met de uitslag!

Hier een goede nacht gehad! Ben om 9 uur al gaan slapen met m'n voetjes omhoog en zowaar vanochtend een stuk minder vocht dan gister! Alleen m'n handjes nog maar dat was ik al wel gewend. Ga zo maar even de thee en bleekselderij halen. Nu even VK kijken en daarna lekker in bad.
    Succes vandaag meiden en een fijne dag!
    Groetjes Nathalie

6. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Goedemorgen... nog geen baby's zie ik :)
    Hier gaat alles zijn gangetjes. Alleen inderdaad erg moe ondanks dat ik wel redelijk slaap. Alleen elke 3 uur ben ik wakker voor de wc en nog een keer van de wekker van mijn vriend maar verder niet te klagen.
    Het hoofdje lag hier bij de vorige controle ook al vast in het bekken en mijn baarmoeder kwam nu tot rib (het maximale dacht ik?).
    Straks mag ik weer. Hoop dat mijn bloeddruk wel goed is.

Nu een andere vraag... ik heb momenteel veel last van samentrekkingen van mijn baarmoeder, anders dan een harde buik. Het begint van onder en gaat door naar boven en daardoor krijg ik het benauwd, echt een samentrekkend gevoel.
    Niet onder mijn borsten maar meer halverwege mijn buik. Ik kan dan even moeilijk ademhalen en voel het tot in mijn hoofd. Herkent iemand dit? Vraag het straks ook ff na bij de vk. Het voel nogal naar en ik heb het vooral s avonds erg vaak. Als ik op de bank zit of later in bed lig.

7. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Nu nog ff op de rest reageren...
    Bellamano: fijn dat je een goede controle had.
    Miekje: hehe eindelijk je intake, wel een lekker gevoel of niet?
    FD: volgens mij is het bij een 2e kindje vrij normaal dat het kindje nog niet ingedaald is, gebeurt zelfs tijdens de bevalling nog. Het enige nadeel is dat als je vliezen breken dat je gelijk moet gaan liggen.
    Maar niet elke bevalling begint daarmee he, dat is maar 10%. De meeste beginnen met weeƫn. Maar snap je angst wel.
    Mili: meid wat wordt het zo spannend he... je weet maar nooit hoelang het nog duurt...

Hier ook nog steeds wat krampjes af en toe maar niets heftigs tot nu toe. Afscheiding blijft ook wel maar niet heel erg dun.
    Ik wacht maar rustig af. Voor hetzelfde duurt het nog weken.
    Ik hoop ook niet de 42..

Nog even over volle maan.. ze zeggen dan idd dat de meeste baby's geboren worden maar dat is niet helemaal waar. Juist bij nieuwe maan worden de meeste baby's geboren, dat las ik laatst ergens. De volgende nieuwe maan is 7 maart, het is ff dat je het weet ;)

8. bellamano

bellamano Fanatiek lid

16 mei 2007
    1.119
    0
    0
    goede morgen!

Vannacht veel harde buiken maar viel uiteindelijk wel in slaap en maar 1x wakker geworden om te plassen en pas om half 10 klaar wakker! Dus dat is wel lekker!

Vandaag worden mijn haren geknipt! lekker hoor, en vanavond boodschappen doen, verder ga ik een lekker rustig dagje proberen te houden!

nikkie ben benieuwd dan 7 maart! op mijn werk hebben ze een poule wanneer de baby komt en 2 mensen denken 7 maart!
    en ik herken dat soort samentrekkingen ook, ik heb ze vooral als ik op mijn rug lig in bed en indd sƔvonds!misschien vermoeidheid ofzo? heel gek gevoel indd maar ik voel ze niet in mijn hoofd..

mamavanjordy ja heb ik ook gehoord dat je lichaam vanzelf weer nieuwe aanmaakt net als je wat vruchtwater verliest dat er dan weer meer bij komt?

wenneke wanneer krijg je de uitslag van je urine-check?

fijne dag allemaal

9. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    GOEDENMORGEN meiden.

Zo naar de vk. Vannacht eindelijk eens wat beter geslapen, zou het een teken zijn?

vorige keer liep ik bijna 2 weken over, dus ik durf niet te hopen voor de 40 weken aan de beurt te zijn.....

@nikkie: die kramp die jij beschrijft zou best een oefen of een echte wee kunnen zijn!

Verder wel spannend hier zeg!

tot later.

10. Zip

Zip Fanatiek lid

23 apr 2007
    1.295
    0
    0
    goedemorgen meiden

Ben ik ook weer eens een keertje!
    Heb vanaf half 1 vannacht weer een beetje kunnen slapen en voor die tijd alleen maar liggen lezen, kon de slaap niet vatten!

Gisteren een crematie gehad, plotseling. De vader van een vriend van mij was overleden en hij had maandagavind gebeld. Dus het was een hoop geregel en al met al brengt dat toch wel een beetje spanning met zich mee. Heb nu ook wel hoofdpijn, maar hou er maar een heel rustig dagje op na vandaag!

iemand vroeg over die buiken waarbij je bijna geen adem kunt halen, die heb ik ook geregelt. Allemaal oefening als ik de vk moet geloven.

all: hoe gaat het met alle aanstaande mama's! Wat een daagjes zo he?!

mama's: hoe gaat het met de mama's? Genieten jullie een beetje?

11. mamajo

mamajo Actief lid

6 sep 2007
    252
    0
    0
    hoi meiden, goeiemorgen!
    ik ben ook iedere keer benieuwd of er alweer een baby geboren is...zou zo maar kunnen natuurlijk!

@Bellamano: lekker joh, zo'n nacht! En dan vandaag een 'luie dag' : super, geniet ervan!

@Nikkie: succes bij de controle straks. Die samentrekkingen: ik weet het niet, herken het zo niet, maar voel van alles en niets, zegt dus niet zoveel.

@n4th4li3: jij ook al zo lekker geslapen...! en nu een bad; verwennerij! Fijn dat het vocht in je benen al wat minder wordt. Straks zijn we het allemaal weer kwijt hoor (hoop ik toch?!)

@ MamvanJordy: jakkie, tandpijn...hopelijk doet die paracetamol z'n werk want dat kunnen we nu even niet gebruiken!
    Hou je het nog wat vol met de kleine dreumes om je heen? Lijkt me pittig hoor!

@Mili: gaat 'ie nog een beetje? Ik heb vannacht over je gedroomd (jullie passeren wel vaker in m'n nachten...laatst was Emma er al, en Divi... :rolleyes: )

@ de rest: kom op dames, we zitten in de laatste fase...nog even en dan houden we onze kleine ukkies in de armen, mmmm

Hier gaat het iets beter met de griep. Ben wel jaloers op de meiden die een goede nacht hebben gehad, ik was aldoor wakker met keelpijn, gerommel, volle blaas enz enz. Ben gisteravond niet meer naar de voorlichting over bv geweest, was helemaal op en ben m'n bed ingekropen. Wel jammer, had graag weer even een update gehad.
    Straks weer op controle bij vk...is alweer ruim 2 weken geleden, dus ik ben benieuwd.
    Ik kom later wel even vertellen hoe het was.

Groetjes!

Mamajo

12. mamajo

mamajo Actief lid

6 sep 2007
    252
    0
    0
    hee hoi Beccaatje, we waren tegelijk aan het typen...jij ook zo op controle: succes!

En natuurlijk ook een goeiemorgen voor Dieudonnee (pfff, moet altijd even terugkijken als ik je naam schrijf. Anders wordt het Dionneu of Diodonneu of iets wat daarop lijkt..haha).

13. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Hey allemaal controles vandaag... Becaatje en mamajo succes. Zelf moet ik vandaag ook.
    Over die samentrekkingen. Het is niet echt pijnlijk maar voelt gewoon heel erg naar. Ik moet dan echt even goed ademhalen want krijg het behoorlijk benauwd.
    Jeetje zeg ik ben zo moe vandaag niets aan.
    Verder ben ik het hele huis doorgeweest op zoek naar een pincet... wil mijn wenkbrauwen ff bijwerken. Ik heb hem zelf nog gebruikt een paar dagen geleden maar hij is nu onvindbaar grrr.
    Verder moet ik ook nodig nog naar de kapper of zelf mijn haar bijkleuren, de uitgroei is inmiddels behoorlijk.
    Maar ik twijfel wat ik wil gaan doen haha. Van mezelf zo'n zout en peper kleurtje. Donker pakt nooit zo goed en blond groeit erg uit.

14. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Haha dat heb ik nou ook altijd. Anders noemen we haar DDnee... is dat een idee? En dat rijmt ook nog hihi.

15. Zip

Zip Fanatiek lid

23 apr 2007
    1.295
    0
    0
    lijkt me een goed plan meiden! DDnee!
    Succes met de controles vandaag!

Morgen mag ik ook weer!

16. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
    ik kan half 12 bellen naar de dokter

17. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
    het is geen blaasontsteking ze hebben wel voor de zekerheid op kweek gezet .

dus twijfel of vk moet bellen of gewoon tot vrydag wachten dan moet ik op controlen.

18. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Zo nu even iets voor de fun tussendoor... Vanaf vandaag word je baby een Vissen. Hieronder een leuke beschrijving!

Vissen

20 februari - 20 maart

De romantische vissen, een kleintje met een warm hart

Daar ligt het dan in zijn wiegje, blij, kleine kreetjes slakend: het Vissen-babytje heeft een klein en warm hartje en zal alles geduldig over zich heen laten gaan. Het Visje knoeit niet met zijn eten, trappelt vrolijk met de beentjes bij het verschonen van de luier en als het eenmaal in zijn ritme is kunnen papa en mama rustig doorslapen.

Toch, zodra het kleine visje op de eigen beentjes gaat staan willen ze net als alle kindjes de wereld gaan ontdekken. Jongetjes en de meisjes kruipen overal op en onder, natuurlijk met de nodige geschaafde knieƫn en bulten op het voorhoofd. Nu zitten ze daar niet echt mee, want ze gaan gewoon door met hun onderzoek naar de wereld. Wanneer de stem nogal heftig gebruikt wordt tegen dit kleintje, zal je het voor je ogen zien verschrompelen van ellende. Vissen-kindjes zijn heel gevoelig en hebben er zelfs moeite wanneer een ander kindje een uitbrander krijgt. Geef ze zoveel mogelijk de ruimte, ze zijn heel speels en dat blijft hun leven lang zo. Onderbreek het spelletje waar ze mee bezig zijn niet zomaar, daar kunnen ze nogal recalcitrant op reageren. Ook op school zijn ze zo. Maak van hun huiswerk een spel en ze zullen het met alle plezier van de wereld maken. Dwing niet, daar bereik je niets mee bij deze kindjes.

Vissen-kindjes zijn heel opgewekt en hebben veel fantasie wat doorwerkt in hun nachtelijke dromen. Kijk dus niet raar op wanneer er midden in de nacht een schaterlach uit het kinderkamertje schalt. Wanneer ze zich niet geborgen voelen kunnen ze daarentegen geteisterd worden door nachtmerries over monsters en andere enge wezens. Haal hun angsten en onzekerheden weg door stimulerende vrolijke verhalen te vertellen. Natuurlijk heeft ook een Vissen-kindje de nodige kuren: het wil graag de zin door drijven en maakt daarbij gretig gebruik van de traanklieren. Laat dat je er niet toe brengen het toch te doen, want dan is het einde zoek.

Wanneer een Vissen-kindje niet voldoende leiding krijgt kan het een klein verwend nest worden en zal dan later voortdurend het gevoelige hoofd stoten. Het Vissen-kind is een laatbloeier maar zal er in de loop van de tijd aan wennen dat het leven niet alleen uit spelen bestaat, maar dat er ook plichten in voorkomen. Wanneer het er op aan komt zijn vissen klaarwakker. Veel Vissen liggen geen moment wakker van dat ene proefwerk, terwijl andere kinderen al een week geen oog dicht doen. Deze kinderen kennen geen examenangst wanneer ze niet teveel prestatiegericht zijn opgevoed. De persoonlijkheid van een vis moet zich op een vrije manier kunnen ontplooien, zo zullen ze als volwassen vis zeker hun weg vinden.

Deze Neptunus-kinderen zijn redelijk makkelijk opvoedbaar, maar ze willen wel op beslissende momenten in hun leven alleen dat doen waar zij zelf achter staan. Dat getuigt van karakter. Dit alles is op zowel meisjes als jongetjes van toepassing. Een klein verschil is, is dat de meisjes wat minder fel reageren als hun sterrenbroertjes. Hoewel, soms lijkt dat alleen maar zo.

19. Wicjuh

Wicjuh VIP lid

14 apr 2006
    6.700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    Haha, wat leuk Nikkie! :)
    In principe valt mijn uitgerekende datum er wel binnen ... hierna komt Ram toch?
    Ik heb het idee dat onze beeb een Vissen is/wordt, die zijn rustiger dan Rammetjes. Tis een rustige in de buik, vandaar ... zegt niks neem ik aan ;)

20. Wicjuh

Wicjuh VIP lid

14 apr 2006
    6.700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    Meiden die voor controle gaan : succes!
    Ik tel af naar morgen voor de liggingsecho.

Deel Deze Pagina