Maart 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door zico, 22 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Goede middag!

Heb opzich wel goed geslapen.. ik had alleen wel last van krampen.
    Vanmorgen voor controle en een echo naar de gyneacoloog.
    Ze wilde weten of ik voldoende vruchtwater heb en of de kleine wel goed groeid door dat ik dus af en toe last had van hoge bloeddruk.
    Nou bloeddruk was prima! Ja bovendruk iets hoger.. maar dat was normaal want ik kwam binnen en mocht meteen komen.
    Ze keken me daar aan en begonnen meteen over mijn buik... Soo wat een toeter he zeiden ze :confused: .. meteen alle mensen om me heen kijken.
    Toen mochten we komen voor de echo.. mijn moeder en mijn zoontje waren mee..
    De gyneacoloog zei tegen mij .. ik ga de kleine even opmeten omdat het vaak voor komt bij een te hoge bloeddruk dat de kindjes dan niet goed groeien.
    Nou zegt hij ineens, dat is bij deze kleine niet het geval ... die groeid wel heel erg goed :confused: .
    Hij vroeg meteen over hoe groot mijn zoontje was...
    Mocht voor de zekerheid wel even bloedprikken.
    Nou en daar kreeg ik ook weer allemaal opmerkingen over mijn buik..
    Zo zegt er een, hou je het nog een beetje vol? zit je al bijna over de datum heen? .. ik zo nee ik moet nog tot 24 maart :D ... Jemig zegt die vrouw hahah..
    TOen die vrouw die mij moest prikken.. oo je zult wel bijna moeten bevallen he?.. ik zo nou ehm ik ben 24 maart uitgerekend ...Ooo nou poehh dan draag je echt naar voren !
    Ik heb meteen de klossen maar opgehaald en de ondersteek.
    Ondersteek wilde ze eerste niet doen omdat ik toch waarschijnlijk in het ziekenhuis moet bevallen. ze zegt dan heb je die niet nodig :confused:
    Ik zo nou jawel ze raden me aan om er wel een thuis te hebben.. ik zit met bekkenpijn en moet waarschijnlijk veel plat (en wij slapen op zolder dus moet altijd 1 trap naar beneden ).... oooo nou toen kreeg ik hem toch wel mee.
    Ben zo blij dat alles met de kleine goed is en dat ik geen hoge bloeddruk heb!

2. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    Oh Pooh wat een scheetje ! hmmm blijft zalig om naar te kijken en niet bang zijn dat je nu ff buitenbeentje bent dat ben je juist niet ! jij bent ons voorbeeld ! en wij genieten van jouw geluk en hopen allemaal snel te volgen !
    ik het liefst vandaag nog haha en tja heb ook die nesteldrang nog maar alles is klaar en daar zit ik dan hmmm gelukkig kan ik wel lekker veel hier hangen nu !
    en idd raar 1 dag verlof en dan die kleine sam die niet meer kon wachten ! heb je wel lekker veel tijd samen na de bevalling maar die heb je volgensmij ook extra hard nodig !

Cornelia ik ben wel uitgerekend op de 29e dus ben benieuwd ! haha nog maar 4 dagen dan he ! en hier ook geen klachten over de ontlasting ik zit ook wel op 2/3x per dag of meer

Mili staks kom je in het wereldrecordboek pfff wat een sleep meidje !
    oh als straks iemand vraagd hoe lang je weeen hebt gehad wat ga je dan zeggen pfffffffff eh tja een paar weken ........ :confused:
    ik weet niet hoe groot die van ons is dat zegt de gyn niet ... volgensmij om me niet bang te maken want ik heb echt een mega buik maar hij zegt alleen gemiddeld en daar moet ik het mee doen ! volgensmij omdat ik stresskip ben en me zo minder zorgen maak .... ik weet wel dat je beebje op het eind het meest groeit ik dacht nog iets van 200 gr per week gemiddeld !

Mamanona ahhhhhhhhhhh wat lief zeg ! haha tja je kan het vragen aan pooh maar denk het niet he ! haha
    nou die zal wel genieten als de kleine er is ! kan ze ook lekker moederen !
    toch wel super een 2e kindje

Beccaatje pfff jij bent nog wel ff bezig meid ! we waren je al kwijt !
    ja zo snel gaat dat hier he !mag ik vragen waarom geen ruggenprik meer ? ik twijfel nl zelf ook nogal wil het ook steeds meer zelf doen !

Wicjuh heb je eigenlijk al een datum voor de KS ? blijft vervelend hoor bah ! maar je weet het al van te voren dat schijnt nogal in hestel te helpen !

Mama haha ik werd vorige week uitgelachen door mijn gyn omdat ik zo'n mega buik heb ! ikke boos ..... door de gyn nog wel ........ pffff
    stomme opmerkingen elke keer ! nu ben ik ook wel bijna uitgerekend maar het is er maar 1 en geen 3 ! hahaha begrijp je gevoel dus goed meid maar je bent er zo hoor en ben maar blij dat je zo naar voren draagt ! doe ik ook en aan de achterkant is lekker niks te zien haha

zo ik ga lekker ff in bad liggen !
    ga ik weer walvis naspelen haha wat een lijf heb ik zeg pfff
    maar badje is wel lekker voor mijn rug ...
    dus blub blub blub ik lig in bad met mijn badeendjes haha tot zo

3. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    @redone: ik word ook 's morgens wakker met enorme opgezwollen handen, pijnlijk gewoon. Fijn he, dat vocht. Gelukkig is dat het gewicht wat het eerst er van af gaat....

4. Wicjuh

Wicjuh VIP lid

14 apr 2006
    6.700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    Nee, we hebben vorige week de eerste afspraak bij gyn gehad, moet deze week terug om het verder te bespreken. Nog helemaal niet over gehad verder, waar we eventueel voor kiezen.

5. Divi

Divi Fanatiek lid

22 jul 2006
    4.915
    0
    36
    ergens in Nederland
    Goedemiddag meiden,

Ik ben er nog hoor ;)

@Nikkie,
    Ik zou het zo graag met jullie willen delen, maar heb echt het gevoel dat er mensen met me meelezen.
    Maar als het zover is dan laat ik het echt horen aan je meis.
    Probeer je niet te druk te maken meis en probeer ook niet die rampscenario's in je hoofd te halen. Laat het allemaal op je afkomen....

@Redone,
    Voel je de baby nu weer wat meer? Bij twijfel wel de verloskundige/gyn bellen he?

@Emma,
    Ik ben er nog hoor ;).
    Dan zeggen ze dat je zwangerschapsverlof er is om uit te rusten. Nou ben volgens mij nog luier en heel erg moe. Nog meer als voor me verlof. Heb jij dat ook?
    Wat ben je toch een lieverd meis! Dank je wel!
    Zou ik een van de eerste zijn van ons? Ik doe rustig aan, als jij het ook maar doet!
    Zou het mindere zicht en de concentratieproblemen komen door de medicijnen die je slikt voor je bloeddruk? Bij mij staat dat namelijk wel met een gele sticker op het doosje, welke medicijnen slik jij?

@Pooh,
    Wat een lief kaartje zeg! Echt heel leuk.
    We vinden het alleen maar leuk als je je verhaal hier verteld. Wij weten dan ook hoe het gaat met jullie.
    Meid wat een lieve foto! Jeetje echt een scheetje jullie zoon Sam!
    En die foto's in je album *smelt hihi ;) *

@Bellamano,
    Heel veel plezier vandaag meis en ik wens jullie heel veel geluk! Alvast gefeliciteerd meid!

@Ria1
    Van harte gefeliciteerd met jullie dochtertje! Mooie naam! Je staat nog niet op de lijst he?

@Mama1984,
    Ik ben blij dat alles goed was bij de gyn meis!

@WIcjuh,
    Ik wilde net aan je vragen of jullie er al uit zijn wat jullie keuze wordt wat betreft een stuitbevalling of keizersnede? Of zijn jullie er nog niet uit?

Eigenlijk niet veel nieuws hier van mij.
    Vannacht maar twee keer uit bed om te plassen en heb daarna nog wel lekker verder kunnen slapen. Mannetje ging er uit om te werken, ben er toen ook maar uit gegaan om ff wat te drinken en wat te eten en ben daarna weer lekker terug gegaan tot 11.00u :confused:
    Voel me eigen nu wel lekker uitgeslapen. Lekker hoor.....

Over het vocht gesproken wat we vasthouden. Ik hoop toch wel dat dat er allemaal af gaat na de bevalling.... Het is zo vervelend. Ik voel me net een koe. Alles is opgezet.... Hoe snel ben je dat eigenlijk kwijt na de bevalling meiden?

liefs Divi

6. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    pagina 827 (bijna bijna bijna!)

@nikkie: goed dat je het zegt, ik moet ook even bellen. Ik snap niks van dat uwv. Krijg ik een brief dat mijn dagloon afwijkt van het maximale dagloon....en ik dus maar het maximale dagloon krijg. Ik dacht dat je bij zwangerschapsverlof gewoon 100% van je salaris krijgt. Iemand?

Oh, en nee, helaas, niet bevallen

7. Wicjuh

Wicjuh VIP lid

14 apr 2006
    6.700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    We hebben het er van het weekend nog eens over gehad (nadat ik er al continue mee bezig ben :rolleyes: ), en voor ons beiden gaat de voorkeur uit naar een ks eigenlijk.
    Ik ben gewoon onwijs bang er dat wat met de kleine gebeurt tijdens een vaginale bevalling. Daarbij zou ik mezelf echt wat aandoen als dat dus idd de situatie zou zijn... dat er iets misgaat.

Overigens heb ik er geen idee van hoe dat wordt ontvangen hoor, in het ziekenhuis bij de gyn. Ik neem aan dat je de keuze mag maken, maar ik weet ook dat ze in dit ziekenhuis nogal hangen aan vaginale bevallingen bij stuit, als ze het enigszins zien zitten.

Over dat vocht ..ik begreep van de cursusleidster (samen bevallen) dat je dat in de eerste week na de bevalling zo'n beetje wel kwijt raakt.

8. Arendskelk

Arendskelk Niet meer actief

@Pooh: wat een liefje! Wil ikke ook... War Beccaatje ook al zegt: waarom dachten ze aan Down? Zo'n mooi mannetje....

@Beccaatje: ik vind opzich het best oké dat er een grens wordt gesteld van 37 weken, maar toch weetje.. Als het zou kunnen zou ik gewoon zoveel liever thuis bevallen, al is het alleen al om praktische redenen.

@emma: veel plezier met je gezelschap (eendjes) in bad!

@mama1984: beter zeg, dat je bloeddruk oké is en dat ze je een ondersteek hebben meegegeven. Je zou toch maar zonder zitten op een moment dat je 'm toch nodig blijkt te hebben :/

9. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    pagina 828:

@mili: volgens mij groeien ze niet zo veel meer vanaf week 38 of zo, zeg maar 100 gram per week. Tegen mij zeiden ze dat vanaf week 40 de groei helemaal meevalt. Dus...

@wicjuh: ja, kan me voorstellen dat je liever niet zo uniek bent. Even voor mijn begrip (kan 't niet onthouden) ga je natuurlijk of ks?

10. MamaNona

MamaNona VIP lid

28 nov 2007
    14.364
    0
    0
    Overijssel
    becaatje: goed bezig! je bent er bijna! hihihihih

11. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    @emma: tuurlijk wil ik jou dat vertellen. Ik had het gevoel dat ze je met een ruggeprik behoorlijk aan je lot over laten. Wat bedoel ik hiermee? Nou, ze gaan uit van 1 cm per uur, en als ze je dan aansluiten en gaan meten komen ze pas na zoveel uur weer terug. Op zich niet erg, alleen toen ze bij mij weer kwamen kijken had ik volledig ontsluiting. Normaal gaat de prik uit bij 9 cm, zodat je wel goed je persweeen voelt en zo. Bij mij was dat dus te laat waardoor je weer ender spul krijgt bijgespoten en zo...Nou ja, wat ik maar wil zeggen, ik ga nu voor 't spuitje, want blijkbaar als ik ontspannen ben ben ik in no-time ontsloten. DAt lijkt me wel wat. En het perst ook vast een stuk makkelijker.

12. MamaNona

MamaNona VIP lid

28 nov 2007
    14.364
    0
    0
    Overijssel
    @ divi: fijn dat je er nog bent! en tjaaa,......een koe..... hahahahaha doet me even denken aan mn bericht van een poosje geleden...... hahahaha.... ikzelf was er na de geboorte van Jamilia snel weer vanaf,weet niet hoe het bij anderen was natuurlijk!

13. Arendskelk

Arendskelk Niet meer actief

@Divi: Ik was bij de vorige zo'n 30 kilo aangekomen en ik was met een maand of 4 weer redelijk op gewicht. Het hangt er denk ik erg vanaf of je vocht vasthoudt of dat je ook een vetreserve hebt aangemaakt. Ik heb niet echt op mijn lijn gelet darna, het ging bij mij vanzelf. Lekker trouwens, tot een uur of 11 uitslapen, pakken hoor, die rust! Je hebt het blijkbaar hard nodig!

@Wicjuh: lastig hoor, wat is wijsheid... Wanneer moet je de knoop doorgehakt hebben?

14. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    ik ben bij :D

15. MamaNona

MamaNona VIP lid

28 nov 2007
    14.364
    0
    0
    Overijssel

:thumup: =D> :D

16. Wicjuh

Wicjuh VIP lid

14 apr 2006
    6.700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    @ Beccaatje : hahaha, goed doorgelezen ! :)

Ik heb geen idee wanneer we de knoop doorgehakt moeten hebben. Eigenlijk hebben we dat al wel denk ik, toch voorkeur ks. Maar goed, ben benieuwd wat ze donderdag gaan zeggen in het zkh...

17. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    @ Flientje en beccaatje: Ze veradchten Sam van het downsyndroom doordat hij met de pomp gekomen was en zijn ogen en oortjes helemaal omhoog getrokken waren en dus in de stand van down stonden. Ook had hij een hartruisje dat nu weg is en vaak ook bij pasgeborenen voorkomt. Ook heeft sam de onderkant van teen 2 en 3 aan elkaar vast aan elke voet, maar ook dit komt bij kennissen voor en hoeft gen teken te zijn, maar kan wel. Sommigen kinderartsen vonden het echt belachelijk dat ze hem verdachten en anderen stonden er juist weer achter en zo kon dus alleen de bloedtest uitkomst bieden. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik meteen na de bevalling er wel aan gedacht heb toen ik zijn gezichtje zag. Maar nu is alles gelukkig weer recht getrokken!

Bedankt lieve meiden dat jullie het niet vervelend vinden als ik het over babygeklets heb!

Ik leef met jullie mee!

18. ria1

ria1 Lid

27 aug 2007
    8
    0
    0
    huismama
    nederland
  19. MamaNona

MamaNona VIP lid

28 nov 2007
    14.364
    0
    0
    Overijssel
    @ pooh: hoi hoi..... bij mn stiefdochter dachten ze toen ze net geboren was ook dat ze down had..... als je een babyfoto van haar ziet,dan lijkt het ook echt net zo! Het bleek niet zo te zijn (gelukkig)! Als ze nu heel gespannen bezig is ( huiswerk/schilderen) dan kan ze soms nog een heel ander hoofd trekken als dat ze normaal heeft... het is heel apart! De beeb van kennisen van me heeft ook teentjes aan elkaar,aan beide voeten,kindje mankeerd verder ook nix! Kan me wel voorstellen dat je geschrokken was!

ik ga weer "hangen" ..... vind het erg sneu voor Jamilia,ze wil stoeien enzo,maar mams is waardeloos! ](*,)

20. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    @pooh: dat lijkt me ook frustrerend voor jou en je man, dat moment van onzekerheid en zo.

Die geboortetens, die hebben ze toch niet in ieder ziekenhuis?

@wicjuh: ik heb makkelijk praten natuurlijk, want de mijne is gedraaid, maar toen hij nog verkeerd om lag had ik sterk de neiging om toch vaginaal te gaan bevallen. Zelf vond ik dat de risico's wel heel erg benadrukt worden, terwijl bij een vaginale bevalling ook risico's voor het kind ontstaan. Maar goed, je moet doen waar jij je goed bij voelt natuurlijk.

Deel Deze Pagina