Er ging eerder wat mis met een berichtje van mij, dus weet niet meer zeker of ik alle mama's al gefeliciteerd heb met hun beebjes. Voor alle zekerheid nogmaals gefeliciteerd meiden! Wat hebben jullie al een prestatie geleverd, wij moeten allemaal nog...hier rommelt namelijk helemaal niks en dat is natuurlijk ook prima. Ik heb het gevoel dat "ie" nog heerlijk zit en ook nog wel lekker binnen blijft. En in tegenstelling tot veel meiden hier heb ik helemaal geen slaapproblemen. Ja, het vele plassen (gem. 3 a 4 x per nacht) en pijn bij het omdraaien maken het niet makkelijk, maar ik heb de mazzel om snel in te kunnen slapen. En dan lig ik zo iedere ochtend tot een uur of 11! Dus voel me uitgerust, heerlijk. Dat gun ik jullie ook, de dames die slechte nachten hebben. Die komen er namelijk nog genoeg straks...
mamanona is nog maar even meid dat je niet kunt stoeien kun je niet iets anders leuks samen doen half uurtje barbie ofzo of knutselen misschien ... thee drinken met lekker koekkie ! mmm is nog lekker ook ! en je bent echt niet waardeloos meid je bent hoog zwanger ! je levert een top prestatie en een mooi broertje of zusje voor Jamilia Pooh nou meid ben maar blij dat ze het nagekeken hebben ! nu weet je het gewoon en kan je lekker genieten hoor en hou nou eens op met excuus maken ! wij vinden het leuk anders vragen we er toch ook niet om ! haha nog hormoontjes haha na al die maanden samen mag je nu niet afhaken wij volgen je zo ! ik zal eens goed gesprek met buik aangaan dat beeb er uit moet vandaag haha Wicjuh kan me je keuze goed voorstellen en begrijpen en meid het is jouw lijf en jouw beeb hoor ! spannend donderdag dus ! Beccaatje knap hoor haha en nu niet meer zo lang weg blijven dan haha en dat is idd een vervelend verhaal hmmm ik wist niet dat ze je dan maar wat laten zeg maar ... ik ga ook steeds meer voor andere pijnbestrijdng lijkt me ook fijner om te kunnen bewegen al die uren zeg maar ... Flientje hmmm knap hoor 30 kilo in 4 mnd ! wow complimenten ! hihi ik heb echt een mooie strakke buik en zo bol en rond maar eronder hangt net een vetflapje ! haha die is echt van mij denk ik Divi volgensmij is dit al de 3e keer dat je vraagt wat ik heb voor medicijnen en vergeet ik het elke keer te zeggen pffff nou komt hij hoor ik heb Methyldopa en die moet ik 3x per dag innemen ... en jij ? en ik ben bek af pff lijkt elke dag erger te worden ik kom net uit bad en dan moet ik gewoon bijkomen omdat mijn lijf zo moe is ! komt idd ook door de medicijnen staat in de bijsluiter en autorijden doe ik niet meer durf niet ben te suf en duf ! hoop gelijk te mogen stoppen na bevalling met die zooi... vraag me af of ik nog extra moet blijven na de bevalling voor mijn bloeddruk... slapen lukt dus wel met die pillen ha ha ik slaap ook nog goed vind ik buiten het plassen om maar ben bang om zo moe al de bevalling in te gaan .... en ik doe niks anders dan ...... niks
In eerste instantie, een aantal weken terug, toen dacht ik: als beeb in stuit blijft liggen, ga ik mooi gewoon eerst een vaginale bevalling proberen! Maar nu het erop gaat lijken dat beebje daadwerkelijk stuit blijft, komt de angst toch meer om de hoek kijken. Ik zou mezelf werkelijk wat aandoen als er iets tijdens de bevalling misgaat en ons beebje dus 'iets' heeft/krijgt/meemaakt wat bv onherstelbaar is. Nou ja, moeilijk uitleggen. Ik merk iig dat mijn mening een aantal weken terug duidelijk anders was dan nu.
Hier even een MELD met dikke buik. Ria: gefeliciteerd met jullie meissie. Pooh: wat een beeldig kindje heb je zeg. Ben erg jaloers hihihihi, ik wil ook. Verder vannacht voor de verandering eens een keer redelijk geslapen. Zoontje sliep vanmorgen ook eens uit dus dat was lekker. Heb alleen weer veel last van mijn bekken. Kan bijna niet lopen. Morgen weer naar de vk toe.
@ emma: ik weet dat t maar "even" is,dat ik bepaalde dingen niet kan,maar voor mn meissie duurt dat even heeeel lang,normaal doen we op een dag heel veel....lekker het huishouden,waarbij ze me helpt,met Misty (de hond) wandelen),naar de winkel,speeltuin,de diertjes ( bij de vijver of hertenkampje) ,knutselen/kleuren en al dat soort dingetjes....en ik doe nu ook wel dingetje met dr,beetje spelen enzo,maar heb nu de laatste paar uur ook van die "hitte aanvallen" erbij enzo en ik word er gewoon niet vrolijk van! Jamilia dr paps heeft morgen vrij genomen en dan gaat ie me lekker de "last" uit handen nemen en hij wil zelfs gaan schoonmaken voor me! Mn moeder zei ook al tegen me,ik kom vanavond wle even en dan maak ik je wel even de boel aan de kant! Zo lief,maar ik ben echt een "controle-freak" en wil altijd alles zelf doen,dus vind het heel moeilijk omdingen uit handen te geven! Nouja..... weer genoeg gezeurd doeiiiiii
@ mamavanjordy: alvast succes bij de VK, best komisch....kunnen we "gezelly" samen bijna niet lopen.... hahaha.... nou bah ,flauuw! sorry!
ik kan me je angst wel goed voorstellen hoor. Wat ik zelf wel een beetje heb is dat ik er wat makkelijker over denk omdat ikzelf een stuit was en mijn moeder en nog een heeft gehad. Maar wij waren wel kleine babys (ik was rond 6 pond) dus dat kan gescheeld hebben. Vroeger werd een stuit nog wel eens te laat ontdekt, en ging met eigenlijk standaard voor een vaginale bevalling. Een ks is natuurlijk ook niet zonder risico. Nogmaals, je goed voorlichten en uiteindelijk doen waar je je goed bij voelt. Is het je eerste? Bij mij zou het de tweede zijn, dan is de weg al een keer vrij geweest en word je misschien ook makkelijker. Maar goed, ik kweek dan weer groot, dat zou een complicatie geweeest zijn.
zo...drukte hier! Ben lekker nog wat aan het rommelen. Heb de kids naar het zwembad 'gestuurd' (joepie...we mogen zwemmen! Joepie...heb ik even lekker tijd met mezelf...) Nog even wat strijken en opruimen, straks de boodschapjes weer halen en dan met de beentjes omhoog! Hebben jullie dat ook, die drang om elk moment je huis helemaal in orde te hebben 'voor het geval dat...'? Ik ben nog nooit zo netjes geweest. Wel lekker hoor, zo'n opgeruimd huis! En ik ben niet de enige die daar blij mee is ...
Ik kweek groot ... hahaha wat leuk omschreven. Maarre, tis idd de eerste. Ik was zelf ook stuit, derde kindje voor mn moeder. Mn gewicht weet ik niet meer, volgens mij gemiddeld. Mn moeder heeft veel ellende bij mijn geboorte gehad, is toen ook half doodgebloed (niet overdreven). Misschien zit dat ook wel in mn achterhoofd hoor. Ook al heeft het er nix mee te maken voor mijn situatie nu. Ik ben er zelf niet slechter van geworden als baby, dat is ook weer zo. Ik besef dat een ks ook niet zonder risico is. Is toch een buikoperatie he? Desalniettemin blijf ik in mn hoofd kiezen voor de veiligste weg voor mn kindje, dat vind ik het belangrijkste. Goed..we wachten sowieso donderdag af, bezoekje bij de gyn. Heeft iemand trouwens enig idee: morgen moet ik weer naar de vk... wordt bij een stuit de behandeling/controles overgenomen door het ziekenhuis of blijf je voor controles bij de vk?
@ mamajo: Ja ik heb dat ook, ben continu aan het opruimen of stoffen/poetsen. Ik ben van mij zelf al heel erg netjes.. maar nu word het steeds erger. Ik ben en blijf bezig
volgens mij word je bij een stuit overgedragen naar de gyn bij 37 weken, omdat ze bij de vk toch niets meer voor je kunnen betekenen dan. Raar dat ze daar nog niets over gezegd hebben daan.
nou meid zo te lezen doe je echt je best met je dochter er meer kan je niet doen je moet ook aan je ander kindje denken he ! al is dat moeilijk ik ben ook controle freak nr 1 niet normaal maar ik mag het niet meer .. tot week 37 alles zelf blijven doen en toen opgenomen in ZH ! nou dat wil je echt niet ! nu komt mijn moeder 1x per week helpen en natuurlijk mijn man doet ook mega veel en hoe moeilijk het ook is ik heb het maar los gelaten want terug naar ZH dat wil ik echt niet ! dus laat je maar lekker helpen meid ! en morgen ff dagje voor jou ! want mama is heeeeeeeeeeeeel belangrijk !
Up date: Allereerst sorry dat ik niet reageer op iedereen, maar heb het zelf even heel moeilijk en heb even niet de puf om dan te reageren op het forum. Ik lees en leef wel met iedereen mee en hoop dat dat even genoeg is voor dit moment. Verder vandaag weer naar de Gynaecoloog geweest en nog steeds een hartritmestoornis, ook is kindje weer behoorlijk gegroeid de afgelopen week waardoor ze afgelopen donderdag bijna 8 pond woog. Ik was toen 35 1/2 week. Ze gaan de baby nu ook eerder halen, met 38 weken vooralsnog, maar moet aanstaande donderdag weer voor een groei echo en ik ga vragen of het volgende week niet al kunnen halen. Verder geen suiker dus ze weten nu ook niet waarom het kindje zo groot is. Ze gaat nu een kinderarts inschakelen (was vandaag virj) om te vragen of hij nog een keer naar het hartje kan kijken en wat zijn gedachten erover zijn. Ondanks dat er iedere keer is gezegd dat we ons niet druk hoeven te maken, gebeurt dat toch want je bent toch bang dat ze nog niet alles vertellen omdat het nog maar vermoedens zijn............ Nou dit was het weer even en dan weten jullie in ieder geval wat er aan de hand is. Veel liefs Petra
Zo ineens weer drie pagina's bij moeten lezen... volgens mij ben ik hier altijd op het verkeerde tijdstip haha. Oh las dat iemand hier elke dag tot elf uur kan uitslapen. Lijkt me heerlijk! Ik kan dat gewoon echt niet. Tussen acht en negen ben ik meestal wel klaarwakker. Over pijnbestrijding: krijg je dat automatisch als je in het ziekenhuis bevalt? Ik ben ook wel eens bang dat ik zo'n pijn krijg en dan thuis lig te bevallen. Geen pijnbestrijding dan dus. Vanmiddag op de fiets boodschapjes wezen doen. Kan je zeggen dat dat niet echt prettig meer is, zo'n druk naar beneden. Ik kreeg in de supermarkt ook een verkrampte buik waardoor ik nog nauwelijk kon lopen haha. Heb net even een uurtje gelegen maar s middags slaap ik nooit hoor. Alleen als ik heel erg moe ben ga ik even liggen. Verder weinig nieuws. Nog steeds veel afscheiding. Af en toe zit er echt wat dikker wit tussen, zou dat dan een gedeelte van je slijmprop zijn of gewoon afscheiding? Het zijn geen grote hoeveelheden ofzo. Hier trouwens ook die smaakverandering weer. Ik merk dat ik weer zin heb in dingen van voor mijn zwangerschap of net aan het begin van de zwangerschap. Maar ja het zegt allemaal niks. Jammer beccaatje nog niet bevallen. Nou 1 troost; het gegeven dat een 2e kindje vaak een week later komt dan de 1e kan bij jou niet opgaan
Mijn man moest net lachen met me... Ik ben nu zo'n 10 kg bij gekomen en ben hier best wel tevreden mee! Maar het is nu nog zo'n vier weken en ik weet dus dat ik geen '20 kg' zal bijgekomen zijn. Ik heb al van in het begin van mijn zwangerschap een constante zin in ijs. Ben wel flink gebleven en heb nooit ijs in huis gehaald. Dus ik vroeg mijn man daarnet of hij ijs wou meebrengen. Vroeg hij zich af of ik nu als een gek ijs zou beginnen eten Waarmee ik niet gezegd wil hebben dat het erg is als je meer kg bijkomt natuurlijk!
Hmmm ijs, daar heb ik ook wel zin in. Ik had dit weekend juist zin in waterijs. Strange... En ineens weer in patat en dat soort dingen, terwijl ik dat normaal helemaal niet heb. Een lekkere bigmac zou er nu ook wel in gaan. Auw! Ik heb trouwens vaak zo'n nare soort steken of draaiingen onderin. Ik weet het niet goed te omschrijven. Nu ook weer. Misschien het hoofdje wel wat in het bekken ligt en dan beweegt ofzo. Het is erg pijnlijk en voel het dan ook in mijn onderrug. Ook een soort druk dan. Daardoor kan ik soms bijna niet rechtop staan. Raar he al die dingen die je voelt maar niet thuis kan brengen... Vraag me trouwens af hoe hier de bevalling gaat beginnen... gebroken vliezen of gewoon met weeën.. Denk het laatste hoor. Hoop niet met een infuus (dat je dus twee weken overtijd bent). En nou hou ik erover op...raak geobsedeerd door die bevalling
Goedemiddag mama's Hier heerlijk geslapen vannacht. Ben niet moeten opstaan om te plassen, wat een luxe. Niet dat ik anders veel moet opstaan ( 1 maal tegen een uur of 4) maar ik merk het wel omdat ik altijd nog een tijdje wakker lig vooraleer ik terug in slaap val. Ria gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochtertje. Pooh mmoi kaartje hebben jullie uitgezocht. Mamanona ik ken dat gevoel als je niet veel meer kunt doen met het andere kindje. Ik werd er ook niet goed van dat ik niets meer kon doen met het zoontje, maar hij heeft zich aangepast en komt nu meestal met een boek of puzzel of ander speelgoed naast me zitten zodat ik met hem kan spelen. Anders ging ik al eens bij hem op de grond zitten of zelfs liggen ravotten. Knuffelen doet hij nu ook vaker. MamavanJordy: fijn hé als je zoontje ook eens wat langer slaapt. Jij ook al zoveel last van je bekken. Hier ook, kan soms ook niet meer lopen of zak soms door mijn benen van de pijn als ik probeer recht te staan. Mamajo: ook eens leuk tijd te hebben voor jezelf. Dat is al weer eventjes geleden voor mij. Petra je hoeft heus geen sorry te zeggen hoor. Kan me voorstellen dat je hoofd er nu niet naar staat. Nikkie toen ik vorige keer in het zh ben bevallen werd er me gevraagd of ik pijnbestrijding wilde of niet. Zonder mijn toestemming gebeurde er niets. Gisteren ben ik nog eens op de weegschaal geweest en ik ben nu in totaal 10,9 kg bijgekomen. Ben benieuwd hoeveel het er op het einde bij zijn. Bij het zoontje was ik in totaal maar 11,5 kg bijgekomen. Voor iedereen een dikke knuf van zuurtje
mmmmmmmm ijs krijg er ook alweer zin in en dat terwijl ik net aan de M&M's met noten heb gezeten. Ga even ijsje nemen. Tot zo Knuf van zuurtje