Maart 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door zico, 22 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maranka

maranka VIP lid

27 mrt 2007
    10.842
    0
    36
    He wicjuh,dat gevoel heb ik ook hoor! Heb nog niet eens de 36 weken gehaald en ben toch echt een maartmama. Maar ja ben pas op 29 maart uitgerekend en sommige hier al op 29 februari. Tja in 4 weken gebeurd er veel in een zwangerschap!

2. nessie

nessie Actief lid

4 jun 2007
    126
    0
    0
    Brugge
    Hoi iedereen,

Om 14h naar zh geweest voor controle en tweede opinie i.v.m te laag schaambot en de twijfel kz of gewone bevalling.
    Voor het onderzoek heb ik me voor de tweede gyn. met opgetrokken knieeën op tafel moeten leggen (bevallingspositie) en ze denkt niet echt dat het een probleem zal vormen voor de bevalling aangezien mijn bekkenmetingen wel goed waren.
    Dus nu wordt er voorlopig niet meer aan keizersnede gedacht maar we zijn er wel op voorbereid dat het eventueel nog allemaal kan natuurlijk.

Ik heb al anderhalve cm opening en veel wandelen wordt me nu aangeraden maar na een straat ver hangt mijn tong aan de grond dus dit sla ik wel in de wind :D

Even een vraagje: Is het normaal dat je na inwendig onderzoek bruinverlies kan hebben? Heb een beetje buikpijn (geen harde buik) en een beetje bruinverlies maar na inwendig onderzoek van twee gyn. zal het wel van dat komen zeker?!? laat me iets weten want ik ben toch een beetje ongerust.

vele groetjes
    xxx
    nessie

3. redone

redone Fanatiek lid

2 jul 2007
    2.864
    0
    0
    @wenneke fijn dat alles goed was.

@pooh hoe gaat het nu meis?en blijf fijn foto's plaatsen en babypraat houden hoor.

@mamavanjordy spannend hoor ik hou mijn mobiel in de gaten

@cindy spannend nog even en je hebt je kleintje in je armen.

Hier ging het vandaag ook niet echt lekker.Voor de zekerheid de vk gebeld en ik kon om 1 uur komen.Alles is nagekeken en de klachten waar ik last van heb duid op een griepje.Ik moest lekker rustig aan doen en lekker uitzieken.Vannacht heb ik erg last van weeen gehad en ze zei ik zal even voelen hoe de kleine ligt,en wat bleek ik heb indalingsween gehad want de beeb zat in mijn bekken.Hij zou er wel weer uit kunnen omdat mijn bekken breed genoeg zijn.Maar ja hij weet de weg in ieder geval.Ik wist niet dat je daar zo'n last van kan hebben.
    Nou ik ga even weer liggen.De kids helpen hun papa mee met melken en kalveren voeren dus even een momentje rust.

4. Eekje

Eekje Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.747
    0
    0
    Nee hoor, je bent niet alleen. Ik ga naar de 38 weken heb ook nog geen klachten. Nog nooit een harde buik gehad of een wee gevoeld. Voel me dus net als jij ook een beetje anders :( Maar iedereen verzekert me dat ik het uiteindelijk echt wel zal voelen :D. Tja, dat zal dan wel zeker...

5. redone

redone Fanatiek lid

2 jul 2007
    2.864
    0
    0
    @nessie ja dat kan hoor dat je bruinverlies hebt na een inwendig onderzoek.

6. Diaantje78

Diaantje78 Niet meer actief

Hé meiden,

@Emma, ik hoop voor je dat het snel door mag zetten en dat je snel je kleintje in je armen mag houden... Hele dikke knuf..

Hier gaat eigenlijk zijn gangetje. Sytse doet het heel goed en heeft vanochtend tot 7 uur geslapen dus hebben we bijna 6 uur achter elkaar geslapen! Hij heeft alleen wat ijzer tekort en daar krijgt hij nu een drankje voor. Verder mogen we niet klagen! Het is tot nu toe een makkelijk kindje.

Liefs Diaantje

7. nessie

nessie Actief lid

4 jun 2007
    126
    0
    0
    Brugge
    redone: bedankt! ik voel me geruster nu.

8. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    @ wicjuh: ik had bij de zwangerschap van mijn zoontje ook echt helemaal nergens last van.
    Ben met 37 weken en 4 dagen bevallen.
    Nu heb ik wel last van harde buiken en voorweeen, maar heb even aan me moeder moeten vragen wat dat nou eigenlijk is omdat ik het dus ook niet kende.
    .

9. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Zo weer iemand met gebroken vliezen, spannend hoor! Hoop voor je dat het snel begint Cindy. Alvast een goede bevalling gewenst!
    Ik vraag me altijd af hoe je je op dat moment voelt... zou je wat angstig zijn voor wat er komen gaat of juist opgetogen.
    Allemaal best wel spannend.

Hier een rustige middag gehad. Ben nog even een uurtje gaan liggen maar ik moest echt elke tien minuten plassen. Dat heb ik wel eens vaker, net of ik mijn blaas dan niet goed leeg kan plassen.
    Ben verder nog steeds erg moe, zal er wel bij horen.
    Maar echte weeën ofzo heb ik ook nog niet gehad hoor. lang niet iedereen heeft dat.
    Al wel eens wat voorweeën dus. En verder heel snel harde buiken nu. Ik hoef maar even te bukken en daar gaan we weer.

Mama1984: doe je het rustig aan meid, dat onrustige kan ook weer van je bloeddruk komen. Pak je rust dus wel!
    MamavanJordy: wel fijn om te weten dat je in ieder geval niet tot 42 weken hoeft te lopen.

Hier trouwens snel hoofdpijn de laatste dagen. Hoop niet dat het van mijn bloeddruk komt. Ik ben ook zoooo moe de godganse dag. Ik zit nu ook alweer te gapen.

Nou zometeen lekker eten klaarmaken. We eten sla en gebakken aardappels en een kip cordon bleu :p
    Wat gaan jullie eten?

10. Zonnestraaltjes

Zonnestraaltjes Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.490
    0
    0
    wij eten lasagna! mmm

11. fruitdruifje

fruitdruifje Bekend lid

7 jul 2007
    966
    0
    0
    HR Manager
    Noord-Brabant
    Lieve, lieve meiden...

Eindelijk kan ik eventjes bij jullie kijken. Okay, vanuit bed, dat wel, maar met een laptopje op schoot....

Ik zie dat de vliezen bij Cindy zijn gebroken en dat het rommelt bij een aantal van jullie.

Mijn ene buddy is weer online en mijn andere buddy heefrt een zware tijd.

Ik duim voor jullie allemaal en vergeet jullie niet hoor...

Hier gaat het elke dag wat beter. (bekken heeft tijd nodig voor herstel, verder de gebruikelijke kwaaltjes als stuwing, pijnlijk onderkantje en een aambei...sorry voor t praatje)
    Kira doet het super ! Ze snapt alleen nog niks van s nachts slapen...hahaha

De bevalling was heftig en heel puur tegelijk. Mijn man heeft de VLK geassisteerd....heel bijzonder.

De vliezen braken om 2 uur s nachts en ik was meteen hyper. Mijn benen stopten niet meer met trillen door de hormonen...wow
    De VLK kwam om 2.30u even kijken en zou pas om 9.30u weer komen tenzij er iets zou gebeuren.
    Om 3 uur begonnen de weeën. Die heb ik tot 5 uur in mn uppie opgevangen. Man sliep en ik kon ze redelijk de baas met mn yogatechnieken... Om 5 uur werden ze zo heftig dat we gebeld hebben. VLK kwam om 6.30u. 4 cm ontsluiting... Een uur en hevige weeën later helaas maar 5 cm ontsluiting. Toen zag ik het even niet meer zitten....ik wilde naar het ziekenhuis voor een verdoving en wel meteen !
    Voor ik dat gezegd had kreeg ik een weeënstorm waardoor ik niet eens meer kon rechtstaan...Ik tijgerde over het bed om ze op te vangen en was heel onrustig. In die tijd waren man en ik alleen. Toen de VLK om 9u toucheerde had ik 8 cm. Nog een klein randje, zei ze ! Ik kreeg al wat persdrang, maar moest die wegpuffen....pfffffffffffffffff !
    Om 9.33 uur mocht ik persen. De eerste pers was een beetje eng en onwennig. Ik voelde wat komen, maar vond het eventjes eng om door te duwen. Gelukkig herpakte ik mezelf meteen. Ik zei heel hard: KOM OP ! tegen mezelf. Met 1 been tegen mijn man en 1 tegen de VLK aan begon ik te duwen. Ineens zeiden ze, nog 1 wee en dan ben je er ! Ik duwde en de VLK zei : Pak maar aan..hier is ze ! Ik geloofde niet dat ze er al was en voelde dat glibberige warme lijfje in mn handen.....oooooooh
    Het was 9.44 uur....11 minuten later.....wauw

Kira: Apgarscore : 10 !
    Ikke : Een klein scheurtje, dat op mijn verzoek niet werd gehecht.
    de placenta kwam na een prikje, 15 min, 2 weeën en 1 pers.
    Mijn man : Was kletsnat van t vruchtwater
    Mijn dochter : was om 8 u opgehaald door oma
    Mijn bed : was nogal nat....

Dit was mijn verhaaltje.

Heel veel dikke kussen en toitoitoi voor de laatste loodjes !

XFD

12. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Fd: Fijn dat alles goed gaat met jullie! Nu lekker genieten.. leuk om je bevallingsverhaal te lezen... maar als ik het zo lees denk ik toch weer even terug aan toen bij mij de weeen begonnen ..pfff vind het zo best wel weer spannend worden...

13. nique36

nique36 Actief lid

4 okt 2007
    171
    0
    0
    Prinsenbeek
    Hoi meiden,

Hier weer ff een niet zo leuke update :cry: Moest ik vanochtend om half elf terug bij de gyn zijn, dat ging mooi niet door, zat er vanochtend om 5 uur alweer. Na eindelijk weer eens twee uurtjes te hebben kunnen slapen werd ik wakker met mega krampen in mijn buik die constant wegtrokken en weer kwamen. Ff afgewacht maar toen toch maar weer zh gebeld en moest meteen komen. Daar aangekomen meteen weer aan de CTG en werd me ook medegedeeld dat de urine die gisteren dmv katheter was weggenomen wederom weer teveel eiwit bevatte. CTG was verder keurig en kleine uk doet het gelukkig ook goed. Weer een echo gehad en ben getoucheerd en ook ik zit aan de 1,5 cm ontsluiting. Toen was het wachten geblazen wat ze gingen doen omdat eiwit veels te hoog is. Om 8 uur hebben ze een vergadering met de hele staf belegd om te bespreken hoe of wat. De kenmerken die ik heb duiden duidelijk op zwangerschapsvergiftiging maar mijn bloeddruk daarentegen is 110/70 dus is hardstikke goed. Maar liefst 16 gyn's staan voor een raadsel :confused: Half 10 kreeg in de mededeling dat ik naar huis mocht maar wel met twee grote flessen waarin ik nu 24 uur mijn urine op moet vangen. Iedere keer als ik moet plassen moet ik mezelf eerst grondig wassen zodat er zo min mogelijk bacterieën bij komen, pfff. Morgenochtend om half 10 moet ik de urine inleveren, gaan ze weer bloed afnemen en mag ik wederom aan de CTG. Hopelijk volgt de uitslag dan een klein uurtje later.

Pfffff meiden, zit er helemaal doorheen nu. Wordt gek van de krampen, het niet slapen, ben echt helemaal op nu. Aan de ene kant hoop ik dat ze morgen zeggen van ok, we gaan het ukkie halen, maar aan de andere kant iedere dag dat ze er nog inzit is weer meegenomen. Tegen een KS zie ik zowieso op omdat ik een hele slechte ervaring met een ruggenprik achter de rug heb (kreeg moeite met ademhaling).

Sorry voor mijn "klaagzang" meiden, duik nu weer terug bedje in loop echt krom van de pijn nu. Hopelijk kan ik jullie morgen een beter bericht sturen :cry:

Liefs
    Monique

14. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    @ MamaNona:
    Ja maar ja..pfff loop al vanaf afgelopen maandag met zulke heftige voorweeen en verlies steeds erg veel slijm enzo....
    Hihi ben gewoon erg benieuwd en heb echt zo iets van: of zet door of hou op met dat gedoe :) ;)

15. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    @Dieudonnee:

Spannend meid...ons vaste nummer doet het weer als het goed is ;) dn kun je me daar ook weer op bellen hoor mocht het zover zijn :D

Knufffff,
    Mili

16. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    @ Nessie:

Hoi,

Nou hopen dat het dus geen KS hoeft te worden.
    Ja hoor dat kan daar heel goed van komen, heb ik ook nadat ik dus een aantal keren inwendig onderzoek heb gehad. Slijm, oud bloedverlies, en menstruatieachtige krampen..komt echt van dat gefruts van binnen :)
    Enneh nu hup aan de wandel jij! ;) :D
    Knuf,
    Mili

17. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    een andere verdoving vragen meid, had ik de eerste keer ook, 2 keer andere gekregen en ging veel beter.

ik ben doodsbang meiden, moet donderdag eerste echo, ben bang op weer slecht nieuws net als toen :cry:

18. MamaNona

MamaNona VIP lid

28 nov 2007
    14.364
    0
    0
    Overijssel
    @ nique: meis,doe rustig aan, ik leef met je mee..... mn mobiel staat stand-by dus als er wat is ofzo,dan hoor ik het ;) en zal ik het posten! succes & beterschap!

19. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Hoi meiden,

Je kan idd bruinverlies hebben van inwendig onderzoek. Toen de vk dat bij mij deed vandaag had ze gewoon rood bloed aan haar handschoenen. Daarna steeds wat last gehad van roze verlies en weer wat slijm. Blijft nu aan de gang.

Zico: kan me indenken dat je enorm opziet tegen donderdag. Maar probeer posi te blijven meid. Hoe makkelijk ik ook praten heb. Ik duim dat alles goed zit.

Nique: bah niet leuk. Hoop dat het doorzet voor je.

20. Bianca84

Bianca84 Bekend lid

6 dec 2006
    813
    0
    0
    Lerares
    @cindy: succes. Mijn bevallling begon met 2 uren krampen zonder dat ik wist dat dat al de weeen waren....

@nique36: sterkte

Mijn meisje begint te pruttelen (ligt ff in de woonkamer), dus zal zo wel aaangeven dat ze honger heeft.

Deel Deze Pagina