Maart 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door zico, 22 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bianca84

Bianca84 Bekend lid

6 dec 2006
    813
    0
    0
    Lerares
    @Cindy: gefeliciteerd met je dochter!

Wel spannend hoor hier! Ik heb dat wachten en voorween enzo niet meegemaakt, maar maak het hier toch beeetje mee.

Veel sterkte voor de laatste lootjes! Kom snel weer kijken of er nog beebs zijn en hoe het gaat met de weeen/krampen etc.

2. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    Ik heb die fase ook helemaal gemist. Ook wel maf hoor! ik zou bijna jaloers worden :rolleyes: :) ;)

3. Arendskelk

Arendskelk Niet meer actief

@Cindy: heel erg gefeliciteerd met je dochter!

@Nikkie: Spannende tijden, nietwaar? Zet 'm op hé.

En ik? Ik ben het spuugzat. Iedere avond loop ik er als een vergroeide quasimodo bij en heb ik allemaal van die irritante krampen onderin. Ik heb gewoon het gevoel dat het allemaal voor niks is. Ik heb er echt geen zin meer in. En Merijn zit ook de hele dag door te emmeren en vreet negatieve aandacht. Gatverdegatver, wat heb ik het even gehad zeg. Zelfs de kat is vervelend MRAAAUUUWWW zegt ie de hele ochtend al.... Nou ik ga even lekker janken en mezelf zielig vinden, als ik weer enigszins normaal ben meld ik me wel weer.

Flientje

4. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Hey meiden

Sorry ik heb even vluchtig de gemiste pagina's doorgelezen.
    Ik heb vannacht weer heerlijk geslapen, 1 keer eruit! :D
    Vanmorgen weer vroeg wakker toen mijn man eruit ging.. ben toen even wat gaan eten en ben toen mooi weer naar bed gegaan.
    Met resultaat :confused: half 12 weer wakker :confused: ... mijn zoontje lag heerlijk bij mij en die heeft me maar wakker gemaakt hahaha.
    Ga zo even boodschappen doen... heb wel last van harde buiken en krampen.. maar die boodschappen die moeten we gewoon hebben.. dus ff doorzetten om ze te halen :(
    Mijn schoonmoeder is jarig, zal toch wat zijn als het vandaag zou gaan beginnen.. Ik zelf ben geboren op mijn oma haar verjaardag dus alles kan ;)
    Ik ga er alleen niet heen vandaag.. dan zit te hele woonkamer vol.. pfff ik weet nu amper soms hoe ik zitten of liggen moet.
    Nou meiden ik ben er straks weer!

@ nikkie: ooo spannend meid.. hopelijk zet het door!
    @ cindy: Gefeliciteerd met jullie dochter... geniet er van!

5. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Even snel een vraagje... moet je perse bloedverlies hebben als de ontsluiting begint? Want dan ben ik nog lang niet zover waarschijnlijk. Nog geen bloed of slijmprop oid.
    Af en toe weet ik de weeën echt bijna niet te hanteren, iemand nog tips?
    Liggen gaat niet. Als ik er een op voel komen kan ik beter in beweging gaan heb ik wel gemerkt.
    Maar dat zal straks wel niet meer gaan :(
    Ik vraag me af of ik een lage pijngrens heb ofzo want de weeen die ik heb zijn al behoorlijk pijnlijk. Op het hoogtepunt zeg ik soms alleen auw auw auw.
    Misschien was een cursus toch wel handig geweest haha.

Flientje, huilen kan soms lekker opluchten idd.
    @all: succes en hopelijk volgen er meer.

6. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    haha, die flientje. Ik lag je niet uit hoor, maar ik moet toch een beetje om je lachen (rare zin eigenlijk....)

7. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    ik heb mijn mannetje naar de winkel gestuurd om 2 flessen tonic te halen.

Hoezo ongeduldig :) :) :)

Vind het niet te zuipen,maar drink het wel op.

8. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Nee hoor Nikkie dat hoeft niet(bloedverlies)

9. Wicjuh

Wicjuh VIP lid

14 apr 2006
    6.700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk

Ik heb ff wat gemist denk ik ... moe dat helpen de bevalling op gang te brengen?

Ik vind het overigens superlekker :D

10. Wicjuh

Wicjuh VIP lid

14 apr 2006
    6.700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    Oh trouwens, de 37 weken gehaald vandaag!

Als beebje nou normaal lag, was dit een mijlpaal ...
    Vanaf 37 weken mag je dan thuis bevallen toch?

11. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Ja ze zeggen het......... Tonic en bitterlemon.
    Daar zit Kinine in en dat zou de weeen kunnen opwekken(mits je baarmoeder er klaar voor is en je er veel van drinkt)

Kinine zou ook in het infuus zitten wat je krijgt in het ziekenhuis om de weeen op te wekken.

Ah ja,probeer het gewoon :)

12. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
  13. Wicjuh

Wicjuh VIP lid

14 apr 2006
    6.700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk

Hahaha, nou succes dan :D

Ga je die 2 flessen naar binnen gieten zonder dat je het lekker vindt?
    Jek, dat lijkt me nix..

Ananashart, was toch ook zoiets?

14. Wicjuh

Wicjuh VIP lid

14 apr 2006
    6.700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    Haha, klik na mn vraag pas op je link, ja dus..ananashart :)

15. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Met schijfje citroen erbij wel ja :)

16. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    @nikkie: ik ga mijn best doen je te coachen in deze moeilijke periode.

adem: probeer zo lang mogelijk naar je buik te ademen, als dat te pijnlijk wordt naar een wat oppervlakkige 'flankademhaling' toe.
    Warmte kan ontspannen, probeer de douche, het bad, een kruik.....

De kunst is vooral het ontspannen. Iedere wee brengt je dichter bij je doel.

Houdingen om op te vangen zijn er zo veel, probeer wat je fijn vindt. Neem voor de zekerheid een celstofmatje mee, kun je overal op zitten / liggen / hangen.

De grote truc blijft zo ontspannen mogelijk te zijn. Soms kan het helpen gewoon op de wc te zitten, omdat je bekken dan in een zeer gunstige positie zit.

OVer het bloedverlies: ik kan me niet herinneren iets verloren te zijn tijdens de bevalling, behalve natuurlijk het kind. MAar dat werd goed opgevangen :)

Als ik coachtechnisch iets voor je kan doen hoor ik het he........

En je mag natuurlijk de vk bellen he!

17. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    Over die kinine: dat schijnt bij malaria juist de krampen en rillingen tegen te gaan...terwijl je bij het bevallen juist krampen wilt....ik vind het wat tegenstrijdig..?

18. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Ja vond ik ook al.
    Nou ja we zien wel.

Heb nog nooit eerder middeltjes gebruikt o.i.d.
    Ben het gewoon zat met zwanger zijn :oops:

19. Arendskelk

Arendskelk Niet meer actief

Naat, ik ga een Tonic infuus bij mezelf aanbrengen... En héél veel ananasharten eten.

@Beccaatje: harteloos hoor :) hahahaha

Maargoed, ik ben weer voor rede vatbaar. Ik denk dat ik het allemaal wat te gemakkelijk heb ingeschat, dat zwanger zijn van de tweede. Op het moment dat ik zwanger raakte was Merijn een lief klein jongetje dat goed luisterde en nog best veel sliep. Da's gewoon veranderd, hij is echt heel erg in de ''nee'' fase en in combinatie met mijn hormonen en kortlontjesyndroom is de lol er vrij snel vanaf. Hij slaapt nu gelukkig en de kat zag ik zojuist in de boom zitten, dus die is hopelijk ook nog wel een middagje zoet...

Ik hoop echt dat de beebie snel komt. Iedere avond check ik of het huis er een beetje toonbaar uitziet voor het geval de kraamhulp komt, de blauwe muisjes liggen in de keuken, alle kleertjes ruiken lekker en liggen in de kast enzenz. En nu maar wachten. Echt niks voor mij....

20. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    :) :) :) :) :) :)

Ik dacht ook dat doe ik wel ff zwanger zijn van de 4e,maar mij valt het ook zwaar.
    Maar ja het einde is in zicht gelukkig,het mooie weer komt eraan,straks lekker wandelen met de kleine,nog even een 7 persoonsauto kopen en lekker erop uit :)

Deel Deze Pagina