proficiat cindy!!!! grappig dat jullie dat zeggen. Ik dacht dat het hier alleen was dat de kids ineens kleine monstertjes zijn. En normaal zo'n goede slapers, maar opeens willen ze s nachts niet meer slapen. Gek toch.
Hey meiden! Hieronder vindt je meer dan 60 bakerpraatjes die in de loop van de tijd ontstaan zijn omtrent de zwangerschap, geboorte en voorspelling van het geslacht van je kindje. De meeste van deze praatjes moeten beslist niet serieus worden genomen, maar het is misschien best eens leuk ze te lezen 1: Wil je weten hoeveel kinderen (in totaal) je krijgt en van welk geslacht? Hang een naald aan een nylondraadje, steek je linkerarm vooruit met een open hand (duim links), hou de draad vast (met de naald beneden), ga op en neer langs je pols, hou daarna de naald boven je pols en kijk wat de naald gaat doen: elk rondje dat de naald maakt wijst op een meisje, elk streepje dat de naald maakt wijst op een jongen . 2:Heb je een gevoelige of pijnlijke navel, dan wordt het een meisje. Voel je echter niks aan je navel, dan wordt het een jongetje. 3:Ben je de eerste keer bij de verloskundige en het hartje van je ongeboren kind klopt zo rond de 150x per minuut, dan wordt het een meisje, want meisjes zijn druktemakers. Klopt het hartje zo rond de 135x per minuut, dan wordt het een jongetje want jongetjes zijn een stuk rustiger. 4: Als de aanstaande moeder veel last heeft van pukkeltjes op gezicht, décolleté en schouders dan verwacht ze een meisje. 5:Als je een jongetje wil, dan moet je de vader uitputten een paar dagen voor de vrijpartij. Veel zwaar fysiek werk laten doen zoals de tuin spitten enz. Wil je liever een meisje, dan moet je juist het omgekeerde doen, dus je man met rust laten en flink verwennen..... 6:Als bij je eerste kind het kruintje van zijn haar in het midden ligt wordt de volgende een jongen , ligt het meer op zij dan wordt het een meisje. 7:Heb je elke dag trek in verse sinaasappelsap? Dan krijg je een meisje. Kun je dit drankje tijdelijk niet uitstaan, dan krijg je een jongen. 8:Heb je tijdens je zwangerschap een lage weerstand, ben je dus steeds verkouden? Dan zou je een dochtertje verwachten. Heb je juist het gevoel dat je niets op kunt lopen en voel je je sterk, je raad het al.... Een zoontje op komst! 9;Een baby mag je nooit onder de voetjes kietelen, want hierdoor zal het kind later gaan stotteren. 10:In Joegoslavië doet ook een bakerpraatje de ronde: als de zwanger vrouw een haat ten opzichte van een bepaalde vrouw bij zich draagt, dan krijgt ze een meisje. Heeft de zwangere vrouw nu een haat tegen een bepaalde man, dan zal zij een jongetje baren. 11:Het "voorbeeld" bovenop leggen. Wil je een jongetje dan moet je man tijdens het vrijen bovenop. Wil je een meisje dan moet de vrouw boven. 12:Groeien de haartjes op je benen of buik harder dan normaal dan verwacht je een zoon, groeien ze even hard als altijd, dan krijg je een dochter. 13:Niet met je benen over elkaar zitten, anders krijg je een kind met een punthoofd. 14:Als je een belofte aan een zwangere vrouw niet houd krijg je last van ontstoke ogen dat denken ze op de Nederlandse Antillen. 15:Ben je tijdens je zwangerschap mooi, en besteed je veel tijd aan jezelf dan wordt het een jongentje. Verwaarloos je jezelf dan wordt het een meisje, want die nemen alle schoonheid weg tijdens de zwangerschap. 16:In Suriname (en dan denk ik vooral bij de Hindoestanen) moeten mannen alles voor hun zwangere vrouw halen of maken waar zij trek in heeft. Doet hij dat niet dan krijgt de baby een wijnvlek. 17:Lig je hoogzwanger in je bed naar een volle maan te kijken, dan beginnen spoedig de eerste weeën. Er worden overigens veel kinderen met volle maan geboren. 18:Als je veel huilt, dan wordt je kindje met rode ogen geboren. Dit gebeurt inderdaad wel. Dit heeft echter niet met huilen te maken, maar met de geboorte. Het komt wel voor dat er adertjes in de oogjes springen, waardoor het kindje wat rode oogjes heeft. 19:Heeft de toekomstige moeder een ochtendhumeur, dan krijgt ze vast een meisje. Is ze echter heel vrolijk en lacht ze veel, dan wordt het vast een jongen. 20:In Spanje kunnen ze aan de paella het geslacht van je kindje voorspellen. Roert de zwangere vrouw door de pan en valt de rijst naar rechts, dan krijgt ze een jongen. Valt de rijst naar links in de pan, dan krijgt ze een meisje. NIEUWSGIERIG NAAR DE REST : : KLIK DAN EVEN OP DE LINK http://www.verloskundigcentrum.nl/bakerpraatjes.html
nou schoonmoeder belde da ze keuken kwam doen ik zeg van mij mag je maar ik doe niks hahaha ze blijft erbij dat voor eind volgende week ben bevallen en me vriend zegt da ook maar heb zelf t gevoel tussen tien en 20maart ben benieuwd wie gelijk krijgt pffffffff heb weer zo n druk op onderkant doet gewoon zeer
66 MAART 2008 MAMA'S Diaantje78- 29 jaar - Gelderland - 27 februari 2008 - bevallen op 22 januari 2008 - 1e kindje - Jongen - Sytse Sjalotjuh87 - 20 jaar - Noord-Holland - 29 februari 2008 - bevallen op .... - 1e kindje - Surprise Lucifer99 (Marijke) - 33 jaar - Noord-Holland - 1 maart 2008 - bevallen op.... - 3e kindje - Bekend bij lucifer Divi - 26 jaar - Zuid-Holland - 1 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje (eigenlijk 3e) - Bekend bij Divi Emma29 - 29 jaar - Noord-Brabant - 1 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Surprise Faith and Hope - 27 jaar - geheim - 3 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Surprise Missdroppy - 28 jaar - Drachten- 4 maart 2008 - bevallen op.... - 2e kindje - Surprise Nikkie - 27 jaar - Friesland - 4 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Jongen Bianca84 - 23 jaar - Friesland - 4 maart 2008 - bevallen op 30 januari 2008 - 1e kindje - Meisje - Doutzen Liefke Elisabeth MamavanJordy (Bianca) - 27 jaar - Helmond - 5 maart 2008 - bevallen op.... - 2e kindje - Jongen Mona79 - 28 jaar - Gelderland - 5 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Meisje Lily - 29 jaar - Kwadijk (Noord-Holland) - 6 maart 2008 - bevallen op... - 2e kindje - Jongen Beertje86 - 21 jaar - Helmond - 6 maart 2008 - bevallen op 12 februari 2008 - 1e kindje - Jongen- Damian Justin Mamajo - 35 jaar - Drenthe - 7 maart 2008 - bevallen op.... - 3e kindje - Surprise Mamsie (Ramona) - 25 jaar - Doetinchem - 7 maart 2008 - bevallen op.... - 2e kindje - Meisje Mpje - 22 jaar - ? - 8 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Surprise Beccaatje - 30 jaar - Overijssel - 8 maart 2008 - bevallen op.... - 2e kindje - Jongen Miekje1982 (Marieke) - 26 jaar - Almere - 8 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Jongen Cornelia - 26 jaar - Zuid-Holland - 8 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Surprise Dieudonnee - 27 jaar - Overijssel - 9 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Surprise Lucia - 20 jaar - Turnhout (B) - 9 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje (2e voor vriend) - Meisje Vosje2000 - 23 jaar - Venlo - 9 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Surprise Laffayette - 20 jaar - ? - 9 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Bekend bij laffayette Nesje (Nessie) - 26 jaar - Brugge (B) - 10 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Surprise Wenneke20 - 21 jaar - Berghem (NB) - 10 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Jongen Melis83 - 24 jaar - Rotterdam - 10 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Meisje Engel25 - 32 jaar - Mijdrecht - 11 maart 2008 - bevallen op.... - 5e kindje - Jongen Laura1983 - 24 jaar - Groningen - 11 maart 2008 - bevallen op.... - ? - Surprise Pooh69 - 31 jaar - Noord-Brabant - 12 maart 2008 - bevallen op 12 februari 2008- 1e kindje - Jongen - Sam Fruitdruifje - 35 jaar - Noord-Brabant - 12 maart 2008 - bevallen op 22 februari 2008 - 2e kindje - Meisje- Kira Bellamano - 21 jaar - ? - 12 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Jongen Almostmummy - 23 jaar - Den Haag - 13 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Surprise Eekje - 28 jaar - België - 14 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Bekend bij Eekje Nathalie1973 - 34 jaar - Zeewolde - 14 maart 2008 - bevallen op.... - 4e kindje - Jongen Buddy - 30 jaar - Noord-Brabant - 14 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Surprise Joeja - 22 jaar - Zuid-Limburg - 14 maart 2008 - bevallen op .... - 1e kindje - Meisje Roosje76 - 30 jaar - Friesland - 15 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje (4e voor vriend) - Bekend bij Roosje Apie - 33 jaar - Vlissingen - 15 maart 2008 - bevallen op.... - 3e kindje (1e voor vriend) - Meisje Mary Jane - 28 jaar - ? - 15 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Surprise Sumeye - 31 jaar - Zuid-Holland - 15 maart 2008 - bevallen op.... - 2e kindje - Jongen Mili - 25 jaar - provincie Groningen - 16 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Surprise Lievebeesje - 25 jaar - Gelderland - 17 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Jongen Cindy31 - 29 jaar - Landgraaf - 17 maart 2008 - bevallen op 26 februari 2008 - 1e kindje - Meisje- Jenna Lara n4th4li3 (Nathalie) - 26 jaar - ? - 17 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Surprise Flientje - 23 jaar - ? - 18 maart 2008 - bevallen op.... - 2e kindje - Jongen Denise19 - 19 jaar - ? - 18 maart 2008 - bevallen op.... - 2e kindje - Jongen Wicjuh - 32 jaar - Harderwijk - 19 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Surprise Nique36 - 37 jaar - Prinsenbeek - 20 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Meisje Jennefer (Jennefer1985) - 22 jaar - Etten-Leur - 20 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Surprise Vlinder78 - 29 jaar - Bovenkarspel - 20 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Surprise Sabbe - 26 jaar - Oostvlaanderen (B) - 21 maart 2008 - bevallen op.... - 3e kindje - Jongen Roses - 23 jaar - ? - 22 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Surprise Pearly-24 jaar -Zuid-Limburg- 22 maart 2008 - bevallen op....- 1e kindje - Jongen Jetjuhh - 29 jaar - Ijsselstein - 23 maart 2008 - bevallen op.... - 3e kindje (1e voor vriend) - Bekend bij Jetjuhh Petra1980 - 27 jaar - ? - 23 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Meisje mama 1984 - 23 jaar - ? - 24 maart 2008 - bevallen op.... - 2e kindje - Surprise Natasja - 28 jaar - Rotterdam - 25 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Jongen Lolly - 26 jaar - gelderland - 25 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Surprise Lilya - 28 jaar - Belgie - 26 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Meisje Dalillah - 23 jaar - ? - 27 maart 2008 - bevallen op.... - 2e kindje - Surprise Maranka - 34 jaar - Drenthe - 28 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Jongen Zuurtje - 26 jaar - Belgie - 28 maart 2008 - bevallen op.... - 2e kindje - Meisje Redone - 31 jaar - Drenthe - 29 maart 2008 - bevallen op.... - 4e kindje - Jongen Marieketjes - 26 jaar - ? - 30 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Surprise Amandaatje - ? jaar - ? - 30 maart 2008 - bevallen op.... - 1e kindje - Surprise MamaNona - 27 jaar - Overijssel - 31 maart 2008 - bevallen op.... - 2e kindje - Meisje Meisjes: 15 Jongens: 21 Surprise: 30 BUDDYLIJST MAART 2008 MAMA'S Emma29 - Fruitdruifje - Pooh69 Redone - MamavanJordy Redone - Zuurtje Miekje1982 - Zuurtje Miekje1982 - Apie Beertje86 - Apie Wicjuh - DaisySanches Wicjuh - Maranka Dieudonnee - Mili - Nikkie Divi - Bianca84 Divi - Nikkie Wenneke20 - Vlinder78 Nathalie1973 - Mamajo Nique36 - MamaNona - N4th4li3 - Bellamano Petra - Dalillah Zijn er nog meer mensen die elkaars buddy willen zijn? Zodat we elkaar op de hoogte kunnen houden als de bevalling begint? Roep maar dan zet ik jullie op de lijst!! Als er nog iets veranderd moet worden hoor ik het wel. Knuf van zuurtje
Mag ik even vragen op welke lijst je kijkt want als ik iedere keer op de laatste lijst kijk sta je er wel op. Knuf van zuurtje
@ zuurtje: ik zie nu pas dat onze kids bijna even oud zijn en we bijna tegelijk zijn uitgerekend! hahaha toevallig
Had ik zelfs nog niet gezien. Wel toevallig. Vind je deze zwangerschap zwaarder dan de vorige? Ik wel, zoontje vraagt soms zoveel aandacht dat ik het niet altijd kan opbrengen. Knuf van zuurtje
@Nikkie: zoo ik ga zo ff op visite..maareh Nikkie ik neem mijn tel mee hoor. Ik hoop voor je dat het door zet! En dat de weeen regelmatiger gaan komen meid! Kijk wel uit met op de wc zitten ongemerkt kun je dan mee gaan persen terwijl dat niet de bedoeling is! Tevens douchen kan het ook erger maken...mijn weeen werden er alleen maar heftiger van... @ all: Hier weer veel slijm verloren taai en kleverig..blggg haha. Heb ook weer veel krampen onderin
hey hey JA.... het valt me vies tegen! Bij Jamilia was ik de eerste 16 weken flink ziek,maar daarna tot 41w5d nog gewoon ALLES zelf gedaan.... nu ben ik de eerst 25/26 weken echt ZIEK geweest en heb dr zwangerschapsischias bij.... Jamilia is op zich wel een makkelijk kind,maar omdat ik weinig tot niets kan,vind ik het voor haar zo sneu! Ach nog een paar weekjes afzien en dan kunnen onze hummeltjes de lol weer op als we er op hoge pootjes achteraan rennen owjah heb trouwens net ook zo'n banner gemaakt als die jij hebt..... vind ik wel leuk,dan gaan Jamilia dr dagen ook mee!
Bij mijn zoontje ben ik bijna heel de zangerschap misselijk geweest, maar ik kon tenminste nog rondlopen en veel zelf doen. Nu ben ik bijna niet ziek geweest maar wel al van heel vroeg in de zwangerschap last van mijn bekken.(BI) Vond deze banner ook leuker omdat de leeftijd van het zoontje er ook bij kan. Knuf van zuurtje
Buddynieuws Ik kreeg een sms van mamavanjordy dat alles weer rustig is geworden.De vk was geweest en waarschijnlijk heeft ze veel last van regelmatige voorween en misschien een buikgriepje erbij.Ze heeft nog steeds 1 cm ontsluiting en de vk weet niet of het doorzet. Einde Buddynieuws
Spannend allemaal! Ik ben net weer op controle geweest. Alles in orde. Ze verwacht dat ik binnenkort ga bevallen omdat er toch aardig wat voorwerk is (geweest). Ze heeft inwendig onderzoek gedaan: 2 cm ontsluiting en de boel lijkt er helemaal klaar voor. Mooi, want ik ben het ook! Tot later meiden, succes voor jullie allemaal! mamajo
hahaha nou ik ben benieuwd.... misschien ik ook wel (wéér)! SPannend he? @ All: Zat net alleen ff heel raar te kijken,ik ging plassen en had groene afscheiding!!! Heeft iemand dit ook toevallig (gehad?) Bij mn vorige zwangerschappen had ik nergens geen last van!
hallo, hier ik weer. Net bij de vk geweest. Ik had er nu een die ik de hele zwangerschap nog niet had gezien, dus die was behoorlijk nieuwsgierig. De voorspelling: 9 pond en een wat langer kind. Oke dan, dat kan ik. Verder ging het best goed, ondanks dat ik veel vocht vasthou en de BI natuurlijk. Voor het slapen raadde ze me aan contact op te nemen met de huisarts, maar dat vind ik ook weer zo'n stap verder, snap je? Volgende week mag ik weer (joepie) en na 40 weken gaan ze strippen. Meer kon ze er nog niet van maken. Hoe'st hier?