wie weet er nog een leuke naam wat slaat op jos (mijn pa's naam). wij zijn namelijk nog steeds op zoek naar een leuke naam, hihi! moeilijk pfff
Hoi meiden, Hier een MELD met dikke buik. Verlies nog steeds slijm met bloed en dit nu 3 dagen al. VK zegt dat het waarschijnlijk de slijmprop is en normaal. Dus we wachten maar af. Idd onze maand is aangebroken. Apie en Mano: gefeliciteerd met jullie dochter. Roosje: spannend. Bij mij begon de vorige bevalling ook met het breken van de vliezen. Was s'morgens om 7.30 uur. De hele dag nergens last van gehad en s'nachts om 12.00 uur begonnen de weeen. Onze zoon is toen om 12.15 uur s'middags geboren. Veel succes.
Bedankt meiden voor het stemmen! Voor emma even een extra dikke knuffel...meid kop op! Maar snap je goed. Lijkt me heel raar om over tijd te gaan! Ik duim voor je dat beebje er snel uit wil komen!
Hè hè dames, Hier even weer een hele stapel reacties. Soms is het bijna niet bij te houden! @all: het is onze maand! Joehoe! Kom maar op met al die babys! @Roosje: ik zag mensen jou succes wensen, maar ik moest zon eind terug zoeken naar een bericht van jou om erachter te komen waarvoor ze je succes wensten! Maar nu eindelijk gevonden! Je vliezen zijn vanochtend vroeg gebroken! Geweldig joh, echt wel spannend. Ben zo benieuwd wat je nu aan het doen bent! Om 11 uur is de VK geweest. Van mij ook heel veel succes! Ben wel een beetje jaloers! @Wicjuh: je bent niet de enige die zo verkouden is. Ik heb er al weken last van en ik kan er maar niet vanaf komen. Mijn verloskundige zegt dat ik er voor de bevalling ook niet vanaf zal komen. Wel vreemd, want ik heb ook weleens gehoord dat een bevalling pas begint als je helemaal fit bent @Wenneke: ik wil inderdaad ook wel beginnen nu! Heb vanmorgen ook de kraamafdeling en daarvoor de bevalling gekeken. Helaas komt de verloskundigenpraktijk niet meer op tv. Al stond dat vanochtend wel op teletekst! Die afleveringen van de bevalling zijn echt van de jaren 60 volgens mij! Vreselijk ouderwets allemaal! Fijn dat de CTG goed was! @mama 1984: irritant he? Dat slechte slapen. Ik heb het ook af en toe. Dan zit je midden in de nacht voor je uit te kijken. Je wilt wel slapen, maar je kunt niet! @Nika: welkom bij de maart-mamas! @Natalie 1973: we zijn precies even ver! Ben jij het ook al zat? Ook al zo verkouden las ik? Als je gaat bevallen komt vast de turbo in je lijf los en kan je de hele wereld aan. @dieudonnee: hier ook verkouden, een gezakte buik en lekker rustig aan doen. Heerlijk he? Ik had een hele tijd veel last van mijn ribben, gelukkig wordt dat nu minder nu mijn buik lager zit. Het hoofdje is al een stukje ingedaald bij mij. Maar ik kan nog wel met mijn benen over elkaar zitten. Ik heb trouwens op je foto gestemd. Niet alleen omdat je het vroeg, maar ook omdat hij heel mooi is! @pooh: ik heb op de mooie spiegelfoto van Sam gestemd, hoor! @Emma29: ik kan me goed voorstellen dat je het nu zat bent, joh. Doe maar lekker rustig aan en laat je lekker verwennen. @Mpje: ik vind Josefien een mooie naam! Ik wens jullie allemaal heel veel geduld! Liefs Mary Jane
@Emma, sterkte meid, ik kan mezelf helemaal in je herkennen. Ik kan (en wil) me ook niet voorstellen dat ik nog 14 dagen zo rond moet lopen (waggelen) Ben er net achter gekomen dat ananas met een glas cola niet zo'n goede combi is voor mij.... jee zeg wat kan ik nog 'snel' richting wc als het nodig is.... Meiden, allemaal sterkte! Dikke knuf, Lucifer
Hey hey Nou ik keek ff snel hier op de site (ben bij mn mams hihihihi) en ik moestbij het lezen van dit denken aan Joshua en Joscelyn,dus dat kwam ik ff typen.... nou doeiiiiii
****inbraak**** @ pooh heb ook op je mannetje gestemt wie kan zo'n lief mannetje nou weerstaan ****uitbraak****
Joshua is idd ook een leuke naam! Phoe wat moeilijk..... Pooh ik heb gestemd hoor op kleine Sam. Wat een heerlijk ventje is het!
Hoi meiden, Hier even een berichtje van mij. Zo eindelijk even tijd om achter de computer te kruipen. Even het verhaal; mijn weeën waren erg heftig en pijnlijk maar duurden niet een minuut en waren dus te kort. Ik had dus weeen maar ze zorgden niet voor ontsluiting. Daardoor raakte ik alleen maar uitgeput en ik kon de pijn niet meer opvangen. Om half twaalf woensdag kwam de vk nog een keer langs en probeerde mijn vliezen te breken, dit mislukte omdat ik nog niet genoeg ontsluiting had. Wel kwam er slijm en bloed los. Ik dacht dat het niet hielp maar ze was de deur nog niet uit of de ene wee volgde de andere op. Ik had vreselijke pijn en kon ze niet meer aan, ik kon niet zitten, niet liggen niet lopen. Ik schreeuwde het echt uit. Mijn vriend weer de vk bellen, zij kwam weer langs. Ze heeft het even aangekeken en toen beslist dat ik naar het ziekenhuis moest. Het ritje was maar een paar minuten maar we moesten in eigen auto. Tijdens de rit schreeuwde ik het ook uit van de pijn ze waren gewoon niet weg te puffen. Bij het ziekenhuis aangekomen stond er al een rolstoel klaar en werd ik naar de verloskamer gebracht. Daar infuus gekregen met pijnstilling en tevens een weeënopwekkend infuus. Ik kreeg zo'n pufje en kon op een knopje drukken als ik de wee aan voelde komen. Het haalde de scherpe kantjes er enigszins af maar kon niet zeggen dat het heel veel hielp. Het infuus met weeenopwekkers werd steeds een standje opgevoerd, wat best heftig was. Ik was rond half twee s nachts in het ziekenhuis, had een uur en kwartier later al volledige ontsluiting maar moest de persweeen zo lang mogelijk wegzuchten wat op een gegeven moment erg moeilijk was. Intussen waren ze nog met 2 bevallingen bezig en werden we soms alleen gelaten. Ik riep op een gegeven moment dingen als: help, de baby komt eruit en het bekende: ik moet poepen. En tegen mijn vriend schreeuwen dat hij die gyneacoloog moest halen. dat was een vrouw trouwens. Oh oh wat een geweld zeg. Ik kon ze op een gegeven moment niet meer wegzuchten. Om drie uur mocht ik gaan persen en na ongeveer tien persweeen is onze zoon geboren. Hij is om 3.20 uur al geboren. Het persen ging dus erg snel. Ook niet zonder complicaties want er werden twee knippen bij me gezet en eentje raakte een ader waardoor het bloed eruit spoot. Dat konden ze niet zien toen ze de knip zetten.. Sorry ik wil jullie niet bang maken. Achteraf zei mijn vriend dat ze het al over de OK hadden (ze wisten niet waar het bloed wegkwam). Gelukkig konden ze het hechten. Heb dus aardig wat hechtingen en ben een liter bloed verloren. Daarom moest ik nog een paar uur in het ziekenhuis blijven. Ik heb een infuus gekregen om het vocht weer aan te vullen (natriumchloraat) en s ochtends is mijn ijzer geprikt. Als dat goed was mocht ik naar huis. Om elf uur mochten we naar huis.
hey meiden pff wat een emo dag .., ik wil echt hier niet te veel klagen maar het gaat echt ff niet goed met me ben helemaal overstuur ik ben zooo moe en ben mijn lijf zo beu met al deze pijn ik ben al uren aan het janken gewoon pfff ik zie niet eens meer iets op het scherm ... voel me ook zo schuldig naar de beeb toe .. zo waardeloos als a.s. moeder was mijn man maar thuis ofzo .. wil niemand zien en wil liefst mezelf verstoppen bah vind het zo sneu voor de kleine net alsof ik hem de schuld geef maar het is mijn lijf dat niet wil en mijn geest is ff op weet ook niet waarom ik het hier zet wat moeten jullie er mee ....
hier pinklady (esther). Ik ben inmiddels bevallen van een gezonde dochter. Ze is 2 week te vroeg. 15 februari is ze geboren. Ik ben verder niet op de site geweest, maar ik wilde jullie toch even laten weten dat ik bevallen ben. Heel veel succes met jullie zwangerschap en bevalling! Groetjes Esther
Maar al met al was het een zware en pijnlijke bevalling. Ik had al meer dan 20 uur in weeen gezeten die niet opschoten en toen halsoverkop naar het ziekenhuis en nog dat bloedverlies maar gelukkig is onze zoon daar vrij snel geboren. Hij deed het gelijk prima, hij huilde de longen uit zijn lijf. Kreeg eerst een 9 en na 5 minuten een tien. Hij was erg wakker na de bevalling en lag bij mij op de kamer, daardoor kon ik ook niet even bijslapen. Maar ik ben dolgelukkig natuurlijk, het is een heerlijk ventje. Hij woog 3760 gram (dus toch nog 7,5 pond!) en is 51 cm lang. Hij krijgt nu flesvoeding maar heeft helaas nog niet echt een goed ritme. Hij drinkt s avonds wat te weinig en komt daardoor de hele nacht door weer. Maar het is een hardstikke mooi en lief mannetje en we zijn erg trots. Nu de kraamhulp er is mogen we overdag nog even lekker bij slapen. Vanmiddag ook nog op bed gelegen tussen twaalf en twee. En ze doet alle was en heeft tussen de middag lekker een pan soep voor ons gemaakt, dat is wel fijn. Je hoort wel eens anders. liefs van een gelukkige Nikkie
@ nikkie: jemig wat een verhaal he....Gelukkig heb je er wat moois voor terug! Nu lekker genieten en uitrusten! @ emma : Dikke knuffel! ....
@Emma; Je bent natuurlijk geen waardeloze moeder! Je bent het gewoon zat en dat is heel begrijpelijk. Hormonen gieren door je lijf, elke beweging doet zeer en je weet niet wanneer je ' ervan af ' bent. Meis, hou vol, het is het echt allemaal waard! @Nikkie; klinkt heftig, maar gelukkig kun je nu lekker gaan genieten! Lekker hoor dat je weer thuis bent. Dikke knuf, Lucifer