Dieudonne en Mama van Jordy gefeliciteerd! Hier gaat alles goed al ben ik wel gebroken. Daniel drinkt namelijk steeds wat te weinig en komt dan elke twee uur weer en is tussendoor ook nog wel eens wakker... Overdag gaat het wel, s avonds begint hij vaak weer. Hij valt vaak halverwege de fles in slaap. Iemand nog tips? De kraamhulp had niet zoveel tips voor ons. Daar baal ik wel van, ze zegt heel weinig. Ik moet veel dingen zelf vragen. Ze doet wel veel in het huishouden en heeft zelfs voor ons gekookt. Dat staat ook gewoon in hun contract. Nu maar hopen dat onze kleine man een wat beter ritme gaat hanteren. Moet zeggen dat ik erg moe ben, kom nog niet echt bij van de bevalling zo. Maar natuurlijk wel erg trots en gelukkig met onze zoon. Hoop dat iedereen hier ook snel bevallen is. liefs
Toen mijn zoontje in slaap viel moest ik hem zijn broekje uit doen zodat hij wakker werd en verder dronk. Klinkt misschien wel zielig maar bij hem heeft het geholpen. Knuf van zuurtje
Kwam nog even kijken of er al verder nieuws is maar blijkbaar nog niet. Dan wachten we nog maar wat af. Knuf van zuurtje
als ie toch al wakker is voor de fles, dan ga je hem lekker eerst voeden, valt hij tijdens het drinken in slaap, dan ga je hem dan verschonen. meestal worden ze dan wel weer wakker... dit adviseer ik zelf vaak tijdens mijn werk. werkt niet altijd maar valt te proberen. oh en pak hem tijdens het voeden niet te dik in, dan vraag je eigenlijk aan je kindje" ga maar lekker slapen" , houd hem lekker in je armen, maar laat mutsje/ osmagdoek even weg tijdens voeden... succes!
@Nikkie; ook mijn zoontje viel altijd in slaap tijdens het voeden. Ik trok dan zijn sokje uit en kriebelde hem onder zijn voetje. Onmiddellijk begon hij dan weer te drinken. Sterkte, hoop voor je dat het werkt. Nog geen nieuws over Emma en Wenneke begrijp ik, daarom kwam ik nog even kijken. Kom op meiden, zet hem op! Kom vanavond nog wel even kijken. Knuf, Lucifer
*inbraak* Heej maartmama's Iedereen die al bevallen is.. GEFELICITEERD Iedereen die nog moet.. Heel veel succes en hoop dat niemand echt lang moet wachten.. Bij ons (feb.mama's) zijn er nog steeds wachtenden met smart en vol ongeduld. Zelf ervaren hoe moeilijk dat wachten is, maar de dooddoener van het jaar: Er is er nog nooit 1 blijven zitten..hahhaha even @DDNEE.. Mooie namen zeg Julian Daniel.. (onze eerste zoon heet Jurian Daniel)... Nou dikke knuffel voor iedereen en vooral nog even genieten van jullie rust en daarna van jullie spruit.... Ichtus (febmama) *uitbraak*
Hey meiden, bedankt voor de tips... ik ga ze zeker proberen. Maar koelt hij niet teveel af als je geen omslagdoek gebruikt? Hij ligt inderdaad steeds lekker warm in een doek en met mutsje op. Had ik nog niet aan gedacht. De betere kraamhulpen zijn hier lijkt het wel Het hoeft niet te helpen maar altijd het proberen waard. Nou ik ben benieuwd hoe het met Emma gaat. Succes meid! En Dieeudonnee, mooie naam hoor, ook een Daniel (als tweede naam dan haha).
Daniël zal niet teveel afkoelen hoor. Het voeden duurt tenslotte geen halve dag. Van warmte gaan kleine beebjes inderdaad veel gemakkelijker in slaap vallen. Als je nog vragen hebt stel ze maar, wij al een beetje ervaren mama's helpen jullie graag verder. Knuf van zuurtje
Zo meiden, het is een dag vol baby's. Ben benieuwd wanneer de andere dames gaan bevallen, maar dat kan ook niet lang meer duren. Spannend allemaal hoor, je kan wel zien dat onze maand is aangebroken. Verder had ik nog even een vraagje. Ik heb eigenlijk bijna continu harde buiken en af en toe ook een soort ongi krampen. Kan ik er van uit gaan dat dit oefenweëen zijn of moet ik het toch even melden, omdat het ook iets anders kan zijn...... Veel liefs Petra
Mama van Jordy: GEFELICITEERD! Dieudonnee: GEFELICITEERD! Emma, Roosje en Wenneke: VEEL SUCCES! Hier nog alles rustig. Ga zo lekker in bad relaxen!
@ Bellamano:Hhaha nee hoor je bent geen zeikerd!!! Mmm ik had inderdaad ook al wel weer nieuws verwacht van een van de dames maar ja afwachten dan maar. @ all: Hier steeds weer menstruatieachtige krampen, steken in mn doos door hoofdje baby denk ik en wat weeen en slijmverlies (helder slijm dat wel)....maar ja t zet niet door. Hahah ik ben net een stukje draadjesvlees..blijf maar aan het sudderen
ja ik ook ze houden ons in spanning! haha.. mili ik ken dat gevoel ja, ik denk dat ik zeker nog een week of 2 blijf doorsudderen
Dag Petra, Dat heb ik ook wel een tijdje gehad en het ging vanzelf weer over. Volgens mij is het gewoon een beetje 'oefenen' voor het echte werk. liefs MJ
DIEUDONNEE, gefeliciteerd met jullie zoon DE MEIDEN DIE NOG BEZIG ZIJN, nog even en dan kunnen julie van jullie wondertje gaan genieten. Hier gaat alles redelijk rustig, Ukkie wordt minder bewegelijker dan anders en die steken onderin die herken ik pppfffttt af en toe zijn die behoorlijk pijnlijk. Enne die stemmingwisselingen heb ik hier ook, ik ben af en toe niet erg gezellig voor m`n omgeving, en een minuut later zit ik ineens te janken of we liggen helemaal in een deuk er is echt geen pijl op te trekken. Slapen gaat nog steeds knudde ik zie elk uur voorbij komen, omdraaien wordt steeds moeilijker, iets wat ik moet mijn andere twee zwangerschappen totaal niet gehad heb. Die zwangerschappen heb ik fluitend doorlopen vergeleken met deze. Vandaag zijn we weer even lekker gaan zwemmen, heerlijk even gewichtloos zijn hahaha. En werd nog gezellig ook, eenmaal daar kwamen we mijn nichtjes en neefje ook tegen dus zijn we met z`n alle gaan zwemmen. En mijn nichtje kan zo lekker uit de hoek komen zegt ze ineens: sjooo tantje Jeanette nu kan ik pas echt goed zien dat je heel erg dik bent! En dat zegt ze niet zo zachtjes ook, het halve zwembad kon meegenieten hahaha. Ach nog een paar weekjes (hoop sneller maarja) en die buik is weer weg
pagina 883: DDNEE gefeliciteerd! En nu Emma ook al............als iedereen gaat, doe mij en lucifer ook maar dan.....toch?
Hoi meiden, Hier even de kersverse mama hihihihi. Ga zo weer mijn bedje in. De weeen waren erg heftig. Begon om 2.00 uur vannacht. vk kwam om 6.15 uur had ik 3 cm ontsluiting, om 8.00 uur in het ziekenhuis 7 cm ontsluiting en een half uurtje later om 8.30 uur 10 cm. Man o man wist niet dat het zo snel kon gaan. Ongeveer 20 minuten geperst en toen was Yannick er. Zelf aangepakt wat een mooie ervaring. 2995 gram weegt hij (50 gram lichter als Jordy) en ongeveer 48 cm lang. Om 9.00 uur was de placenta er nu zonder kleerscheuren. Ben een heel klein beetje ingescheurd en heb 1 hechting. 200 ml bloed maar verloren nu, een heel verschil met de 2 liter van de vorige keer. Om 11.00 uur mochten we alweer naar huis en mama en het hele gezin maken het goed. Jordy is niet bij zijn broertje weg te slaan en wil steeds aaitjes, kusjes en handjes komen geven. Zo leuk en lief. Borstvoeding moet nog op gan komen, Yannick is net als Jordy destijds erg misselijk van het vruchtwater. We hebben een hele leuke jonge kraamhulp. Foto in mijn album.