alle nieuwkomers hier gefeliciteerd! hier alles redelijk. Wel moet ik zeggen dat ik veel buik en rugpijn heb, herkennen jullie dit? Ik weet niet meer hoe dat bij de vorige zwangerschap was, helaas. Ben gewoon bang dat het fout gaat, dus elke keer naar de wc om te kijken, jakkes, wordt er soms naar van. Mijn borsten beginnen gevoeliger te worden. Ook ben ik meer emotioneel dan anders. Vandaag vertelde een collega over hoe het met haar vader was (hersenbloeding gehad) en ik zat bijna te brullen, das normaal nooit zo. Zo gevoelig........ Ik ga maandag de verloskundige bellen voor een afspraak dus die datum volgt. grutjes wup
he wuppie, ik ben ook zo emo als wat hoor, ben misselijk als ik koffie drink. Af en toe buikpijn, borsten zijn heel gevoelig, maar dankzij een sportbh goed te doen. Bij m'n eerste zwangerschap heb ik ook heel veel buikpijn gehad, je lichaam veranderd enorm hard van binnen, daaraan ligt het
dank je wel Wuppie, Emotioneel ben ik wel heel erg. Ik kan om het minste gering huilen ben ik vandaag achter gekomen. Ik ben benieuwd wanneer je voor het eerst naar de verloskundige mag hoor! Zico, jij schreef dat je een sport bh draagt. Ik denk dat ik deze van het weekend ook maar ga halen. Jeetje wat doen die borsten zeer zeg. Ik denk dat ze ook zowat een cup zijn gegroeid want me bh's zitten echt strak. Ik heb nog nooit een sport bh aangehad, zit dat lekker? Ik heb gehoord dat het ook goede steun geeft. Faith and hope, Ik ben nog niet voor extra controle geweest na de HSG. Maar de dag dat ik het HSG onderzoek heb gehad kregen we een uitgebreide evaluatie en toen vertelde ze ook dat mijn rechtereileider verstopt heeft gezeten, dit was ook te zien op de rontchenfoto's. Ze zei toen dat 40% van de vrouwen die een hsg heeft ondergaan kans hebben om zwanger te raken na de 1e 3 maanden van dit onderzoek. De gyn vertelde ook dat het echt belangrijk was om te klussen na het HSg onderzoek omdat je echt heel vruchtbaar bent na zo'n onderzoek. Ik schreef dat ik maandag zou bellen voor een afspraak, maar denk dat ik dat morgen al gaat doen. Gewoon maar even om zekerder te worden. Voor het HSG onderzoek heb ik verschillende controles gehad en toen zag alles er goed uit van "binnen" zeg maar. Echt meis? Had je zo'n flinke pijnscheut 's nachts? Dus je bent nog niet echt misselijk geweest? Ik hoop voor je meis dat het zo blijft meis. Je schrijft dat je vergeetachtig wordt, daar heb ik ook wel last van om eerlijk te zijn. Vanavond was ik weer zo moe en ben weer op de bank in slaap gevallen. Hubbie heeft me na anderhalf uur wakker gemaakt. Anders slaap ik vannacht weer zo slecht. Afgelopen nacht had ik ook zo'n slechte nacht. Ik ben twee keer wakker geweest in de stress want ik was in de veronderstelling dat ik mijn tijd had verslapen. Zat ik twee keer op het randje van het bed. Ik ga nu ook lekker even in de douche en dan lekker naar bedje toe. Meiden slaap lekker en tot morgen. Weltrusten liefs Divi
Goh mijn borsten zijn nog niets gegroeid Jammer ik kon wel wat meer hebben! hi hi hi Dames hoe is het met jullie buikjes is er bij iemand al wat te zien? Bij mij is de buik wat opgezet, zal mijn darmen wel wezen.
Volgens mij is er bij mij nog niets te zien. Maar sinds mijn twee miskramen heb ik er wel een buikje van overgehouden. Het enige wat wel met mijn buik te maken heeft is dat ik zo ontzettend winderig bent Hebben jullie dit ook? Je borsten komen nog wel hoor meis! Let maar op hihi hihi het forum is erg verslavend vinden jullie niet? Ik vind het nu al gezellig hier bij jullie Nu ga ik echt hoor. Slaap lekker meiden en tot morgen, weltrusten liefs Divi
He divi, Het doet echt lekker, de beugels deden zo'n pijn, niet te harden , ook m'n littekens waren door dat veel te pijnlijk, nu doet het enkel raar als ik hem uitdoe inbegin. Vindt het een hele verandering.
hoi zico wat heb jij een mooie babybanner! forum is idd verslavend, ik moet er toch echt vroeg uit morgen dus weltrusten allemaal
Hallo allemaal, Ook ik ben pril zwanger. Afgelopen maandag hebben wij positief getest. Eigenlijk waren we behoorlijk verbaasd. We zijn al 3 jaar 'bezig' voor ons eerste kindje en al 2 jaar zitten wij in de MMM (Medische Malle Molen). Na een hoop meegemaakt te hebben, waaronder een buikoperatie ivm vleesbomen, hebben wij op 10 juni 2007 de eerste inseminatie voor onze eerste IUI behandeling gehad. En we zijn zwanger! Gewoon de eerste keer. Zou het dan na 3 jaar EINDELIJK zover zijn?!?!? Hopelijk zijn we snel die eerste periode door. Pffffff. Op 13 juli 2007 hebben we onze eerste echo (standaard ongeveer 30 dagen na inseminatie). Als ik het goed heb zijn we dan 6 weken en 5 dagen zwanger. En hopelijk is er dan al net een hartje te horen. Het zou kunnen. Oh ja, nog even mijn gegevens: Naam: Wendy (WendyD2003) Woonplaats: Zuid-Holland Hoeveelste kind: 1ste Huisarts: Nee Echo (IVF-afdeling): 13 juli 2007 Verloskundige: Als het mag, eerst overleggen. Bevalling: Keizersnede (ivm eerdere buikOK waarbij baarmoeder geopend is geweest) Bv of Fv: Borstvoeding Uitgerekende datum: 2 maart 2008 Groetjes, WendyD2003
Hoi, proficiat allemaal! Ik ben ook 1 maart uitgerekend. Ik heb wat pijn in mn rug en af en toe een licht ongesteld gevoel. Verder voel ik nog niet veel eigenlijk.
Maart 2008 mamas Naam: Ilse (Zico) Woonplaats: België (Merkplas) Hoeveelste kind: 3de Andere kinderen geslacht: j Yens m Zoë Huisarts: 25 juni 2007 Gyn + echo: 6 augustus 2007 Ziekenhuisbevalling: Keizersnede de 3x Bv of Fv: flesvoeding, borstvoeding door operatie niet meer mogelijk Uitgerekende datum: 1 maart 2008 Naam: Esther (Pinklady) Woonplaats: Hoogezand Hoeveelste kind: voor mij de 2de, voor mijn man de 3de Andere kinderen geslacht: m, j, m Huisarts: niet nodig Gyn + echo: nog niet bekend Bevalling: wil graag thuis, maar vorige keer in het ziekenhuis voor de zekerheid Bv of Fv: Borstvoeding Uitgerekende datum: 1 maart 2008 Naam: Judith (Wuppie) Woonplaats: Kraggenburg (Noord-oostpolder, Flevoland) Hoeveelste kind: 2de Andere kinderen geslacht: m van 9 maanden Huisarts: niet nodig Vk + echo: nog niet bekend Bevalling: wil graag thuis en niet zoals de vorige keer met persweeën naar het ziekenhuis in de ambulance met gillende sirenes. Bv of fv: graag borstvoeding Uitgerekende datum: 1 maart 2008 Naam:Marijke ( lucifer99 ) Woonplaats: Noord Holland Hoeveelste kind: 3 de Andere kinderen geslacht: J 4 jaar- J 2 jaar Huisarts: 28 juni 2007 Vk + echo: nog niet bekend Bevalling: Wil graag thuis, maar vorige keren in ziekenhuis Bv of Fv: Graag borstvoeding, maar vorige keren niet gelukt Uitgerekende datum: 1 maart 2008, eigen berekening Naam: Wendy (WendyD2003) Woonplaats: Zuid-Holland Hoeveelste kind: 1ste Huisarts: Nee Echo (IVF-afdeling): 13 juli 2007 Verloskundige: Als het mag, eerst overleggen. Bevalling: Keizersnede (ivm eerdere buikOK waarbij baarmoeder geopend is geweest) Bv of Fv: Borstvoeding Uitgerekende datum: 2 maart 2008 Naam: Mama33 Woonplaats: Hoeveelste kind: Andere kinderen geslacht: Huisarts: Vk + echo: Bevalling: Bv of Fv: Uitgerekende datum: 2 maart 2008 Naam: Ebby Woonplaats: Hoeveelste kind: Andere kinderen geslacht: Huisarts: Vk + echo: Bevalling: Bv of Fv: Uitgerekende datum: 2 maart 2008 Naam : faith and hope Woonplaats :geheim Andere kinderen:geen Huisarts: 2 juli om 14.30 u VK- Gynocoloog: 23 juli om 11.30 u Bevalling:weet ik nog niet BV of FV :Als het mogelijk is borstvoeding Uitgerekend : 3 Maart 2008 Naam: Divi Leeftijd: 25 Woonplaats: Zuid-Holland Hoeveelste kind: 1e (eigenlijk de 3e) Andere kinderen geslacht: Huisarts: nog niet gebeld Vk + echo: Ik denk dat ik geen VK krijg omdat ik voor controle loop in het ziekenhuis Bevalling: moet ik in het ziekenhuis Bv of Fv: BV als het lukt Uitgerekende datum: 4 maart 2008 Naam: Bianca (MamavanJordy) Woonplaats: Helmond Hoeveelste kind: 2de Andere kinderen geslacht: j Jordy Huisarts: niet nodig Vk + echo: 15 augustus om 8.00 uur Bevalling: liefst thuis, maar moet even navragen of dat kan i.v.m. dat de vorige keer de placenta niet wilde komen vanzelf. Bv of Fv: borstvoeding Uitgerekende datum: 5maart 2008 Naam: Nikkie (is wel een nickname maar mijn eigen komt heel weinig voor...) Leeftijd: 26 Woonplaats: Friesland Hoeveelste kind: 1e Andere kinderen geslacht: Huisarts: nog niet gebeld Vk + echo: Bevalling: het liefste thuis, moet er nog over nadenken Bv of Fv: weet ik ook nog niet Uitgerekende datum: 5 maart 2008
He Wendy: ben jij de wendy van Sandra? Hihihihi. Aan je verhaal te lezen wel ja. Welkom hier meid en van harte gefeliciteerd nogmaals. Geweldig, ik ben echt blij voor jullie. Het is jullie echt gegund. Ik ben Bianca, schoonzussie van Sandra. Ebby: jij ook gefeliciteerd meid. En welkom hier. Wauw, we zijn al met 11 maart mama's. Gaat hard hier. Hopelijk komen er nog veel bij. Mijn borsten zijn nog niet echt gegroeid. Wel af en toe van die steekjes er doorheen. Ik heb het idee dat mijn buik al gegroeid is, zal wel iets van de organen zijn of zo. Van de beeb in wording kan dat nog niet. Al hoewel ze zeggen dat je met een tweede of derde eerder een buik krijgt. Ik heb zo'n buikmeter (eens gratis opgehaald bij mijn vorige zwangerschap bij een babywinkel) en had 3 dagen geleden gemeten. Nu mat ik hem gisteren en scheelt 4 a 5 cm dat hij groter is al. Gisterenavond was ik ineens misselijk. Kwam uit het niets opzetten, lag al in bed. Bah was niet echt prettig. Maar ja, hoort erbij he. Is voor een goed doel. Gr. Bianca (MamavanJordy)
Hallo dames. Mijn nod was 1 juli (was daarmee erg voorzichtig na 9 rondes teleurstelling), maar ik kon niet wachten tot dag 37. Heb gisteren (dag 34) getest en vanmorgen weer. POSITIEF IK ben zwanger! En uitgerekend op 7 maart 2008, denk ik.
Hoi Bianca (naamgenoot hihihi) Gefeliciteerd meid en welkom bij de maartmama's. Hoe voel je je verder? Zou je dit lijstje in willen vullen dan kan Zico je erbij plaatsen op het lijstje. Naam: Woonplaats: Hoeveelste kind: Andere kinderen geslacht: Huisarts: Vk + echo: Bevalling: Bv of Fv: Uitgerekende datum:
Bianca That's me inderdaad. Hihi ik had je al herkend. Jij ook nog gefeliciteerd! Iedereen Natuurlijk van harte gefeliciteerd! Ik ben met vlagen misselijk, voel vanalles in mijn buik en merk dat mijn borsten steeds gevoeliger worden. En ik vind het heerlijk! Zo voel ik tenminste dat mijn ogen mij niet bedrogen hebben bij de twee tests die we gedaan hebben. Vandaag ben ik lekker vrij, dus doe het rustig aan. Lekker uitrusten en genieten. Groetjes, Wendy
Hoi dames, Hier weer iemand een slechte nacht gehad. Hoop dat dat wel beter word. Ik moet ergens middenin de nacht eruit om te plassen en daarna lig ik uren wakker. Misschien ook omdat alles net nieuw is. En maar draaien en steeds als ik bijna sliep dacht ik: hey ik slaap bijna. Ja dan ben je wel weer wakker. Grrrrr. Verder ben ik voor het opstaan behoorlijk misselijk, wat wel verdwijnt als ik wat gegeten heb. Ook ik ben behoorlijk vergeetachtig, verstrooid... Het komt wat dat betreft goed uit dat ik nu zonder werk zit. Ik kan nu wat bijkomen en straks ook gelijk solliciteren op een baan met minder uren. Wat er allemaal is gebeurd is een lang verhaal, ik vertel het hier vast nog wel eens. Krampen had ik voor en rond mijn NOD meer, nu een ander soort buikpijn.. (of het zijn mijn darmen). En heel veel plassen. Moet s nachts sowieso al 1 keer eruit en dan na drie uren ofzo wel weer. Hebben jullie dat ook? Mijn borsten beginnen nu wat gevoeliger te worden. Bij mij kan er ook wel wat bij Ik maakte er al grapjes over met mijn vriend. Hij was trouwens blijer dan ik had verwacht gister, ik dacht hij zal eerst wel even aan het idee moeten wennen. Maar hij liep de hele tijd met een big smile rond en begon gelijk al plannen te maken wat er nog aan het huis moest gebeuren voordat de kleine kwam. En hij ging mij vragen of ik straks wilde weten wat het zou worden. Zo lief. Dat weet ik nog niet trouwens maar ik denk het wel. En jullie? Zico: dat stukje achter mijn naam mag er wel uit hoor, ik zie wel meer meiden die als naam gewoon hun nick hebben staan. Dus als je wilt dan zet je er maar gewoon Nikkie neer. Bedankt alvast Meiden die hier zich ook net gemeld hebben: gefeliciteerd. Ik had jou al bij het NOD forum gezien Bianca. WendyD: super hoor! En Divi: daar was je al. Nu gaat vast alles goed! Ik kan er nu nog niet echt van genieten, jullie wel? Omdat het nog zo pril is allemaal. De eerste weken zijn toch het spannendst! liefs Nikkie
Wat leuk, weer nieuwe meiden erbij. WELKOM! Hier groeien de (.)(.) nog niet. Bij vorige zwangerschappen van cup B naar F gegroeid, dus ik verwacht dat die nog wel gaan groeien. Vind het wel moeilijk om het niet stiekum aan mijn kindjes te vertellen, maar dan ben ik ook weer bang dat die het er tegen anderen uitflappen en dat is dus nog niet de bedoeling. Nou, ik ga zo mijn oudste van school halen, wat een vies weer! Krijg zin in warme chocomelk en een open haard!
Nikkie Ik vind het ook wel erg spannend hoor. Vooral omdat iedereen (die het nu weet) tegen mij roept dat er nog zo'n grote kans is dat het mis gaat. Ik weet het, maar wil me er niet door laten leiden. Na 3 jaar zijn we eindelijk zwanger. Daar wil ik van genieten. Bij ons zijn er best al wat mensen die het weten. Mijn ouders en de ouders van mijn mannetje. De zus van mijn mannetje en haar man en mijn collega's. Dat krijg je natuurlijk al snel als je in de MMM zit. Deze mensen wisten dat wij op 10 juni de inseminatie hadden dus konden we er niet echt omheen. Maar ik vind het ook helemaal niet erg hoor. Groetjes, Wendy