Maart 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door zico, 22 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    bedankt voor jullie lieve woorden meiden
    dikke knuffels emma

2. Laura01

Laura01 Lid

13 mrt 2007
    56
    0
    0
    Nieuw-Vennep
    Ik ben 29 maart uitgerekend en het is mijn eerste kindje.

3. Lidy

Lidy Actief lid

5 feb 2007
    200
    0
    0
    Even ter info, dit zegt Wikipedia:
    Striae zijn strepen die op de huid van het lichaam kunnen ontstaan als iemand snel dikker wordt. Het bekendste voorbeeld is dat van striae op de buik van een vrouw tijdens een zwangerschap. Ze kunnen echter ook ontstaan op borsten of dijen als deze sneller groeien dan de huid kan bijhouden. Een ander voorbeeld van een doelgroep waarbij het ook vaak voor komt is bodybuilders, door de snelle groei van het spierweefsel wordt het vel uitgerekt en kan daardoor Striae verschijnen.

Het bindweefsel wordt onderhuids door te grote spanning verscheurd, wat niet pijnlijk is, maar wel leidt tot paarsrode strepen die na enige jaren in witte littekens overgaan. De strepen zijn meestal wat zigzaggend maar lopen ruwweg parallel aan elkaar en aan de lichaamsas.

Striae zijn onschuldig maar worden door de meeste mensen als ontsierend ervaren; een effectieve behandeling is echter nog niet gevonden.

4. maranka

maranka VIP lid

27 mrt 2007
    10.842
    0
    36
    Mooie test hoor Lolly!

Cindy, veel succes bij de gyn morgen.

Emma, goed dat je gebeld hebt en niet gaat wrken morgen. Nu even aan jezelf denken.

Wuppie, Alweer een mama die ineens een stuk verder is. Lijkt me best lekker, maar wel even wennen.

Mama van Jordy, Vervelend die duizeligheid. Hoop dat de roosvicee je voldoende helpt. geen idee of je dat andere medicijn ook mag innemen tijdens je zwangerschap.

Marion, Jij ook dus een stukje vooruit. Super dat je het hartje klopt!
    Ik weet precies wanneer mijn eisprong deze maand is geweest dus een paar dagen vooruit of zelfs een maand zit er bij mij niet in.

Tinusje, ik had vandaag ook borrelende darmen. Een heel vervelend gevoel.

Laura gefeliciteerd en welkom!

5. Zip

Zip Fanatiek lid

23 apr 2007
    1.295
    0
    0
    nah ja.....ook al zal het semeren niet heel erg veel helpen,, ik vind het wel wat hebben......en het ruikt zooooo lekker!

Morgenochtend op kraamvisite! en woensdag gaat de overbuurvrouw een keizersnee hebben, gaan we ook meteen heen, genoeg babietjes zou ik zeggen....kan k meteen oefenen! :-D

Heb zo zin in vrijdag......

6. maranka

maranka VIP lid

27 mrt 2007
    10.842
    0
    36
    Niet aan mijn vriend doorgeven hoor dat dat smeren nergens voor nodig is. Hoeft ie echt niet te weten!

7. Laura01

Laura01 Lid

13 mrt 2007
    56
    0
    0
    Nieuw-Vennep
    Hallo,

Ik moet even jullie mening weten hoor: ik heb bij mijn vorige zwangerschap bij 9 weken een echo gehad en toen bleek het dus mis te zijn. Ik twijfel nu onwijs of ik nu wel een vroege echo wil.
    Wat zouden jullie doen?

Aan de ene kant wel want ik wil weten of het hartje überhaupt gaat kloppen, maar aan de andere kant ben ik zo bang...bang dat ik me vast ga houden aan een goede echo terwijl het misschien bij de volgende echo wel weer mis is.
    Als ik gewoon wacht tot 12 weken dan heb ik in elk geval die 12 weken al gehaald... ik twijfel zo, wat zouden jullie doen?

En nog iets anders: ik heb een kat en die is niet bij me weg te slaan de laatste dagen, normaal ligt ze nooit bij me! Zou ze het voelen? Herkenbaar bij iemand?

8. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    @ Lidy het is in ieder geval goed om je huid elastisch te houden! Er zijn namelijk ook vrouwen die helemaal geen striae krijgen, dus misschien helpt het bij sommigen toch. Beter het zekere voor het onzekere nemen ;)

9. Happy mom

Happy mom Lid

23 mei 2007
    79
    0
    0
    Video editor
    Mijn buik is de vorige zwangerschap elke avond door mijn liefje ingesmeerd, en ik heb er geen een striae aan over gehouden. Het is niet een garantie, maar het is zeker het proberen waard ;)

10. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    goeie tip !

Weltruste meiden
    knuf emma

11. Cornelia

Cornelia Actief lid

12 jun 2007
    221
    0
    0
    Jeetje, al weer een hoop gekletst!

Morgenmiddag naar de verloskundige, spannend!
    Heb al van een vriendin gehoord dat ze bij 8 weken idd nog niet naar het hartje gaan luisteren. Bij een vroege echo (hoorde ik weer van iemand anders) kunnen ze het wel laten horen, omdat ze dan inwendig naar binnen gaan.

Wel jammer hoor. Heb nog steeds last van mijn rug. De ene keer wel meer dan de andere keer. Hoop dat de verloskundige er iets voor weet en mij kan geruststellen. Heb af en toe ook nog steeds last van licht bruine afscheiding, maar wordt wel wat minder...

Om op de namen terug te komen, een jongensnaam heb ik al heel lang in mijn hoofd, al voor dat we bezig waren zwanger te worden, maar heb nog niet echt er voor rond gekeken. Ik blijf eigenlijk alleen op dit forum, af en toe als ik iets wil weten ga ik naar een zoekpagina. Voor de rest wacht ik tot 12 weken. Iets daarna heb ik toch vakantie, dus dat is wel makkelijk. Wil trouwens niet van te voren weten wat het wordt, wil het graag een verrassing laten blijven ;)

12. Zip

Zip Fanatiek lid

23 apr 2007
    1.295
    0
    0
    slaap lekker allemaal!

13. Fientje2007

Fientje2007 Actief lid

18 jun 2007
    309
    0
    0
    Brabant

:D :D hahahahaha :D :D

14. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    Goeiemorgen allemaal!

Duik dadelijk weer mijn bedje in, maar ben er voor mijn mannetje uitgekomen.

@ Natasja zou je mijn leeftijd in de oijst willen veranderen? Er is vandaag een jaartje bij gekomen! ;)

15. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    @pooh gefeliciteerd! Ik ga het aanpassen!
    Ook zal ik laura aanpassen!

Ik ben heel onrustig wakker geworden. Had weer een enge droom gehad dat de echoscopiste zei dat het vruchtje niet leefde. Werd wakker met een kleine beetje buikpijn en gelijn nerveus.
    Hoe zeker ik eerst was dat alles goed is, hoe onzeker ik nu ben, denk elke keer vandaag krijg ik een miskraam. pfffff onzekere muts zeg
    Ken mezelf niet zo!

@laura, ja mijn oudste kat is ook niet zo kroelerig normaal, maar ze komt constant bij me liggen!

16. redone

redone Fanatiek lid

2 jul 2007
    2.864
    0
    0
    Goedemorgen dames

@pooh gefeliciteerd

@ nieuwe maartmama's gefeliciteerd

Na een goede nachtrust werd ik wakker en ik ben misselijkZit nu even lekker achter een kopje thee op bed en hopelijk zakt het zo af.

17. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    Goedemorgen aan alle mama's,

@pooh: gefeliciteerd met je verjaardag.

@all: ik heb lekker geslapen vannacht, tot nu toe alleen maar last van lichte misselijkheid. Ik ben al blij dat ik niet naar de badkamer moet spurten zoalsbij mijn vorige zwangerschap.

Voor de rest had ik de afgelopen dagen last van pijn in mijn buik, maar na een nachtje slapen is het steeds weer weg.

Ik heb de indruk dat mijn buik op enkele dagen veel dikker is geworden, vind dit wel maar raar zo vroeg in de zwangerschap. Ben vandaag 5 weken zwanger volgens het bloedonderzoek en 7weken volgens mijn cyclus.
    Vinden jullie dit ook niet nog wat vroeg dat het zo duidelijk zichtbaar wordt?
    Heeft iemand dit ook al meegemaakt?

Knuf zuurtje ;)

18. Bruidje77

Bruidje77 Fanatiek lid

28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    Hoi meiden, ik heb een uitstrijkje gehad omdat ik 30 ben geworden.. maar die was niet helemaal goed.. Pap3A.. nu moet ik volgende week naar de gyn.. heeft iemand hier ervaring mee.. zwanger en 3A?

19. Bruidje77

Bruidje77 Fanatiek lid

28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    Gefeliciteerd Pooh!

20. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    @all: mijnn mannetje en mijn zoontje smeren mijn buik in met zwitsal mama.

Wat de namen betreft die hebben we ook al. Omdat ik kans heb op een tweeling bij deze zwangerschap hebben we zowel 2 jongensnamen als 2 meisjesnamen.
    Of we willen wten wat het wordt hangt van de beeb zelf af of hij/zij iets laat zien.
    Ons zoontje vond vorige keer dat we het niet mochten weten want hij hield zijn beentjes dicht, we wisten het dus pas op de dag dat hij geboren is.

Knuf zuurtje ;)

Deel Deze Pagina