Maart 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door zico, 22 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    @pinklady hihihi ik zie dat voor me die grote hond!

@Fientje, ja ben al weer wat geruster ;)
    zijn het het je darmen of je baarmoeder?

liefs
    Natas

2. Kenzo

Kenzo Lid

12 mrt 2007
    95
    0
    0
    Ook hier misselijkheid de hele morgen incl overgeven.
    Vanmorgen was het een restje rauwkost dat in de koelkast stond...nou jaaaa :)

Vorige week hielpen zuurtjes nog tegen het misselijke gevoel, maar ben nu vandaag maar crackers gaan halen, dus met wat grover geschud :oops:

De borsten gaan ook steeds meer zeer doen, heeft zich nu echter meer naar beneden verplaatst.
    De echte ongikrampen heb ik heel af en toe nog, alleen als ik nies of hoest krijg ik af en toe steken/trekkend gevoel in mn liezen.
    Zullen de banden wel zijn?

Maar voor de rest gaat het wel goed, slik nu davitamon zwanger zijn pilletjes :rolleyes:

De vermoeidheid is neit meer zo heel erg als in het begin. maar dat kan ook door die pilletjes komen omdat je daar extra energie van krijgt staat er op de verpakking...

3. Tinusje

Tinusje Bekend lid

@Pooh: gefeliciteerd!

Mijn buik is nog niet opgezet, maar ik ben al 3 dagen niet naar de wc geweest, als het zo doorgaat zal ik vanzelf wel een buik krijgen, maar dat is niet de buik die ik wil ;)

Verder is het boekje van Kluun echt een aanrader! Mijn liefje leest nooit boeken, maar deze heeft hij in 1 keer uitgelezen. Ook hele goede tips van Kluun: meeveren.. ha ha. Heeft hij goed in zich opgeslagen, dus ik word erg verwend :D

Verder slaap ik echt heel slecht. Ik heb MS en daardoor zijn mijn armspieren (vooral 's nachts) erg verkrampt. De medicijnen die ik daarvoor had zijn erg slecht voor de kleine en die slik ik dus niet meer. Medicijnen die wel mogen zijn er niet, dus ik heb iedere nacht pijn. We willen dit kindje erg graag, dus ik heb het er absoluut voor over (al duurt het 9 maanden lang), maar na 2 weken slecht slapen begin ik af en toe wel een beetje sjaggie te worden.. Maar ja, dat ieniemienie-mensje in mijn buik maakt alles goed!

4. Cindy31

Cindy31 Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.373
    0
    36
    Verkoopster.
    Landgraaf
    Hallo allemaal,

Vandaag de 1ste echo gehad, en alles zag er heel goed uit.
    Het hartje klopte ook al, konden alleen niet goed meten hoever ik was, omdat het nog wat vroeg was.
    Over 2 weken moet ik terug.

Frummel was 3.1 mm.

We zijn helemaal blij.
    Heb een foto in het album staan, is alleen wat klein.

Groetjes Cindy

5. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    wat is het toch moeilijk om het geheim te houden zeg pfffffff
    ik wil het uitschreeuwen !

6. Siep

Siep Lid

24 mei 2007
    72
    0
    0
    @Kenzo: Hier hetzelfde. Vorige week een vaatdoek. Totaal futloos. Geen zin in eten (hele dag het gevoel dat ik al vol zat, vieze smaak in de mond, flauw in (op?) de maag en geen energie om ook maar iets te doen. Sinds ik die vitaminen slik, dartel ik weer vrolijk rond. Niks meer aan de hand!
    Hmmm, ik hoop tenminste dat het door de vitaminen komt... Af en toe nog een steek in de lies, dat stelt me dan wel weer gerust ;).

7. Zip

Zip Fanatiek lid

23 apr 2007
    1.295
    0
    0
    haha.....dat zei ik ook net tegen me hubby, ik wil het van de daken schreeuwen......

8. Zonnestraaltjes

Zonnestraaltjes Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.490
    0
    0
    Hallo mensen,

Even een update van mij! Ik heb niks terug gelezen daar voel ik me nog niet fit genoeg voor.
    Tijdens de operatie gisteren is mijn eileider rechts waar vorig jaar mijn eierstok is verwijderd ook verwijderd. Deze zag er opgezwollen en niet oke uit! Verder hebben we een echo gehad na de operatie en deze zag er goed uit! Dat was het even ik ga nu mijn bedje weer in!

9. lievebeestje

lievebeestje Actief lid

22 mei 2007
    483
    0
    16
    hoi hoi

ook ik heb vandaag mijn allereerste echo gehad.

kleine teleurstelling, ben minder ver als gedacht...komt door de miskraam van de maand ervoor, cyclus klopte blijkbaar niet helemaal...

geeft allemaal niks want :

we hebben een kloppend hartje!
    wel nog erg pril en nog wat langzaam. het vruchtje zat erg dicht tegen mijn baarmoederwand en liet zich niet zo goed meten..ze kwam uit op 6 weken en 1 dag.
    terwijl ik dacht 7 w en 4 dagen , naja jammer maar geeft natuurlijk verder niet.

ze zei dat het erg goed uitzag en dat ze geen rare dingen zag.

de foto van het frutseltje staat in mijn album!

we hebben meteen mijn ouders op de koffie gehad.
    we gaven ze een mokje met : de liefste opa/oma erop. en het kwartje viel meteen en de traantjes ook! ik moest zelf ook erg huilen. ook deels stress die er even uitkwam van alle spanning enzo.....

10. Cindy31

Cindy31 Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.373
    0
    36
    Verkoopster.
    Landgraaf
    Hoe groot was het vruchtje bij jou dan?
    Zie geen foto!

11. lievebeestje

lievebeestje Actief lid

22 mei 2007
    483
    0
    16
    momentje word aan gewerk!

12. lievebeestje

lievebeestje Actief lid

22 mei 2007
    483
    0
    16
    ja hij staat erin!

je kan het op de foto nog beter zien dan in het echt.

je ziet echt een klein frutseltje! zo gaaf!

en trouwens : een inwendige echo doet ECHT geen pijn, stelt niet veel voor. tenminste ze deed het heel voorzichtig. ze deed het later ook op mijn buik en dat ging ook al prima!, volgende keer dus gewoon op de buik.

vind het nu wel eng , ben zo bang dat het hartje het strakjes ineens niet meer doet....het zag er goed uit, dus moeten we gewoon vertrouwen op mijn lichaam....

13. Cornelia

Cornelia Actief lid

12 jun 2007
    221
    0
    0
    Hallo allemaal,

Vandaag bij de VK geweest. Was een erg leuke vrouw. Volgens haar kan mijn rugpijn heel de zwangerschap blijven. Het beste remedie is zwemmen! maar dat mag ik ook gaan doen als ik iets minder moe ben.

O ja Natasja, de vk heeft mijn uitgerekende datum op 11-3 gezet, vanwege de lange cyclus. Wil je dat misschien veranderen?

Nou ik kruip lekker mijn bedje in. Ben erg moe!

14. Kris80

Kris80 Lid

9 mei 2007
    68
    0
    0
    Hallo allemaal!

Leuk dit topic! Als alles goed gaat mag ik in Maart (rond de 10e denk ik) moeder worden van ons tweede kindje! Tweede ronde al raak! Leuk dat ik hier ervaringen enzo kan delen met meiden die ongeveer even ver zijn!

Groetjes van Krista

15. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    @cornelia, ik ga het aanpassen voor je! :D

@mpje, jeetje dat is nog best heftig! ga lekker uitrusten! knuff!

@lievebeestje, spannend meid! gelukkig klopte het hartje! Ik duim voor het blijvende kloppende hartje!

@cindy, mooi nieuws meis!

Leuke berichten daar word ik helemaal blij van!

@kris welkom!

Hoe slap en moe ik me ook voelde, ben net gewoon wezen sporten. Ik wilde pilates doen maar de juf was op vakantie, dus ben op de loopband geweest en wat gefietst, beetje mijn conditie op pijl houden.

16. tatum

tatum Actief lid

30 jun 2007
    131
    0
    0
    den haag
    Hallo lieve meiden,

Wat is er weer een hoop geouwehoert sinds vanmorgen!

Flientje, ik lig helemaal dubbel dat jij misselijk werd als je naar je katten keek. Ha ha :) ! Ik heb vier katten, twee konijnen en een hond, dat belooft wat, als ik dat krijg kan ik nergens meer naar toe kijken!

Tinusje, wat heftig dat je MS hebt. Hoe lang heb je dat al? Ik vind het heel knap dat je het nu zonder je medicijnen doet, maar jeetje jij moet er echt nog meer voor over hebben dan wij dus lichamelijk gezien!

Mooie foto Cindy, gek zeker dat zo'n wirm in je zit!

Over eten gesproken: Natasja aan de frikadellen, ik zat gistermorgen al om 11 uur aan een broodje kroket met mosterd. Ze hadden het er op de radio over en toen moest ik gelijk een kroket!

Verder heb ik niks te klagen. Ik ben alleen sochtends en savonds even weeiig, maar is prima te doen. Doe nog steeds veel, ben vandaag heel de middag de stad in geweest, 2 uur gelopen met de honden en boodschapppen gehaald. Maar sochtends doe ik het wel rustig aan hoor.

Weet je wat ik wel heb, eigenlijk al sinds ruim een week: ik ben ZOOOO verstrooid. Niet normaal. Neem de huistelefoon mee de auto in ipv mijn mobiel, zet de vieze kopjes in de kast ipv in de vaatwasser, vergeet de helft van de boodschappen op de band bij de supermarkt (echt!) en loop met het winkelwagentje van de supermarkt zo het kruidvat in. Waarna ik vervolgens het winkelwagentje terugbreng en natuurlijk de 50 ct vergeet eruit te halen. Verder stoot ik alles om en zeg ik af en toe heel rare dingen. Herkenbaar?

Daaaag!
    Tatum

17. Divi

Divi Fanatiek lid

22 jul 2006
    4.915
    0
    36
    ergens in Nederland
    Goedeavond meiden,

Jeetje, heb een paar dagen niet gereageerd, wat is er veel getikt zeg! hihi, maar wel erg gezellig.

@Tatum,
    Het is erg herkenbaar hoor de verstrooidheid.
    Wil ik wat pakken, binnen 1 sec weet ik het al niet meer. Is dus echt een symptoom van het zwanger zijn meis.....

@Cindy,
    Meis van harte gefeliciteerd met de goede echo! Ik ben blij voor je meis!

@Lievebeestje,
    Meis jij ook van harte gefeliciteerd met de goede echo.

@Emma,
    Inderdaad het is moeilijk om het geheim te houden. Mijn familie belt mijn moeder steeds om te vragen hoe het met me is, maar me moeder moet steeds liegen, erg eigenlijk he. Maar we willen het pas op de verjaardag van mijn vader aan iedereen vertellen, 18 augustus.
    Dan ga ik het gewoon uitschreeuwen hihi....

@Natasja,
    Meis jeetje, volgens mij is het echt een symptoom steeds van die rare dromen te hebben. Van de week had ik ook zo raar gedroomd, ik droomde dat ik weer een miskraam kreeg. Ben twee dagen helemaal van slag geweest. Ben er ook gelijk onzeker van bahhh.....
    Niet te veel meer aan de dromen denken hoor meis. Geniet lekker van je zwangerschap meis!

De laatste dagen heb ik eigenlijk nergens last meer van. 's Morgens heb ik wel giga zere borsten als ik uit bed stap en af een toe een klein krampje in mijn buik.
    Door de droom die ik van de week had 's nachts (ik droomde dat ik weer een miskraam kreeg) ben ik twee dagen van slag geweest. Ik werd er gelijk weer onzeker van.

Afgelopen zaterdag ben ik met mijn zusje lekker wezen shoppen. Ik heb 3 zwangerschapsbroeken gekocht, 2 witte en 1 zwarte, en twee truitjes. Helemaal leuk. Ik dook gelijk de paskamer in toen we in de winkel kwamen en mijn zusje pakte al de kleding. Ik was doodsbang dat we een bekende tegenkwamen haha haha........

Mijn buikje begint nu wel erg te groeien hoor. Ik kan het zowat niet meer verbergen. Hoe moet ik dit doen op me werk, jeetje..... Ik wil het namelijk pas vertellen bij de 12e week.

Meiden ik ga lekker douchen en dan heerlijk naar bedje. Moeten jullie er ook 's nachts uit om te plassen?

liefs Divi

18. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    @divi Leuk zeg shoppen voor zwangerschapskleding! Mijn zus zei al niet te lang wachten want het zit veeeel lekkerder dan je eigen kleding.
    Kan me voorstellen dat je het graag wil vertellen, ik ook hoor hihihi mijn ouders zijn op vakantie dus wil het face to face zeggen. Ga niet jokken tot 12 weken, iedereen weet dat we in het ziekenhuis liepen (mijn gezinnetje dan he?)
    Bedankt voor je lieve woorden!

Ik heb wel erge jeuk op mijn lichaam hihihi normaal heb ik al jeukende benen maar nu overal een beetje. Mijn mannetje heeft me net helemaal ingesmeerd met zwitsal, heerlijk!

19. Divi

Divi Fanatiek lid

22 jul 2006
    4.915
    0
    36
    ergens in Nederland
    @Natasja,
    Ja ik vond het ook harstikke leuk om kleding te kopen. De kleding zit heerlijk. Geen geknel van je broek in je buik.
    Ik had 1 zwarte linne broek, 1 witte linne broek, 1 witte soort van spijkerbroek en een zwart wit truitje gestreept en een truitje met bloemetjes. Echt harstikke leuk.
    Nee hoor meis, als je maar denkt dat je broek gaat knellen dan zou ik echt al een zwangerschapsbroek gaan kopen. Het zit heerlijk.

Inderdaad dat is zo. Als iedereen het weet dat je in het ziekenhuis liep voor behandelingen is het zowiezo moeilijker om je mond te houden.
    Bij mij wisten alleen mijn directe collega's het dat ik twee keer een miskraam had gehad, Clomid moest slikken, een HSG onderzoek hebt gehad..... Maar die collega's zie je nu ook echt af en toe kijken naar mij. Dan denk ik, had ik het maar nooit verteld haha haha. Ach ja.
    Nu verzin ik steeds smoesjes als ik weer naar het ziekenhuis moet. Eigenlijk is het niet leuk, maar ja....

Hoelang zijn je ouders nog op vakantie? Ze zullen wel heel erg blij zijn hoor meis...

Jeetje heb jij ook al zo'n jeuk? Helpt zwitzal een beetje tegen de jeuk?
    Ik heb ook al beide armen open gekrapt omdat ik zo vreselijke jeuk heb. Is echt niet leuk.
    Een goede tip van jou meis, ik zal zo ook hubbie maar even vragen om me even in te smeren.

Nu ga ik echt hoor hihi..... Ik denk dat ik er morgen nog wel even ben.

Slaap lekker meiden

doei doei
    liefs Divi

20. tatum

tatum Actief lid

30 jun 2007
    131
    0
    0
    den haag
    zwitsal is toch geparfumeerd? kun ji niet beter dr van der hoog ofzo nemen Pooh?

Deel Deze Pagina