Hoi dames, Ik ben na 4 weken ziekenhuis thuis met de kleine Keira! Ik heb nog veel last van de keizersnee nu 5 dagen geleden dus dit is voor vandaag m'n enige tripje naar de computer. Wenneke heeft steeds heel lief berichtjes van mij doorgegeven, wat ik echt super tof vind trouwens! Thanks buddy! Zoals jullie weten ben ik met pre-eclampsie opgenomen. Na 2 dagen mocht ik naar huis, maar weer twee dagen daarna moest ik terug en dit maal tot de bevalling. Op zondag 2 maart kreeg ik te horen dat ze me wilden inleiden, omdat het voor mij te gevaarlijk werd om de zwangerschap in stand te houden. Op maandag kreeg ik voor het eerst gel om de baarmoedermond te rijpen, maar dat leverde niks op. Op dinsdag kreeg ik weer gel en dit keer kreeg ik vrij snel krampen. Om half 4 in de middag braken m'n vliezen en om 8 uur 's avonds had ik 2cm. Om twaalf uur volledige ontsluiting en mocht ik persen. Er zat echter te weinig kracht achter de weeèn, waardoor de baby niet diep genoeg in m´n bekken kwam. Na anderhalf uur persen, moest ik stoppen en werd ik naar de ok gebracht. Om half 3 ´s nachts is Keira geboren. 3775 g en 51 cm met 37 weken en 3 dagen. Na 3 dage ben ik thuis gekomen met de kleine. Met haar gaat het erg goed. Ik vind het zwaar met zo´n wond. Je bent erg immobiel. Vanacht de eerst slapeloze nacht gehad, want ze wilde pas om 3 uur gaan slapen. Alle kersverse moeders± Van harte! Alle wachtenden± Heel veel sterkte en succes!
Goedemorgen meiden Ben het weekend bijna niet online geweest, zaterdag naar de begravenis geweest van Marco`s oom. Ik had tenslotte negens last van we hadden wel voor de zekerheid een celstofmatje in de auto gelegd. Marco`s zus heeft namelijk net een nieuwe auto zou zo lullig zijn als dan net me vliezen zouden breken en de auto onder zou zitten. De dienst was heel erg mooi, en makkelijke stoelen, tot het laatste toen moesten we allemaal even staan en een lied zingen wat hij zo mooi vond, ik sta op en krijg een wee Ondersteunend door Marco een beetje geplaypackt, Daarna werden de bloemen door neven en nichten achter de kist gedragen naar zijn laatste rustplaats bij zijn zoon die 20 jaar geleden aan de ziekte van Duchenne is overleden. Lopen we daarheen in stoet.....jahoor weer een wee ppffttt en maar blijven lopen he eigenwijs als ik ben wilde ik de stoet niet verbreken. Eenmaal bij de kist werd er nog het een en ander verteld en mochten we bloemblaadjes op de kist strooien. Wijzelf hadden ieder ook een witte roos bij ons die we op de kist zouden leggen, maarja ik kon dus niet even bukken en gooien leek me zo onrespectvol dat Marco die van mij er maar op heeft gelegen. Toen terug wandelen naar de aula, ppfftt weer een wee. Eenmaal in de aula goed kunnen zitten en wat denk je komen ze naar me toe of ik het allemaal wel trek.... Hallo ik ben me man niet verloren hoor ik heb alleen af en toe een wee, zelfs Marco`s tante kwam naar me toe dat ze het bewonderingswaardig vond dat ik er toch bij was. En in het ergste geval kon ik gewoon bevallen, het blijkt dat Marco een neef heeft die gyn is en zijn vrouw is kraamverpleegkundige Maargoed de weeën zakte weer weg om `s avonds in alle hevigheid terug te komen, om de 2 a 3 minuten had ik weeën dus hup de vk gebeld. Die kwam er meteen aan en ik dacht ik heb wel een cm of 4 ontsluiting nou dat was een vieze tegenvaller 1 cm maar, en die had ik dinsdag ook al ppffttt Ik kreeg een slaappil om goed te slapen en dat gelukt, ik heb tot zondag 13.00 geslapen Maarja weeën weer helemaal weg. Wordt het helemaal zat iedere keer loos alarm, ik vind 11 maart een mooie datum, maar ik denk dat ukkie me gewoon heerlijk in de maling blijft nemen en nu al laat weten dat het flink eigenwijs is. sjoo en heel verhaal geworden sorry Hoe is het hier verder met alle meiden? zijn er nog babiess geboren, of in aantocht?
Moggûh... Mijn hemel wat een takkenacht gehad zeg! Bloedwarm en om de 30 minuten wakker, olladiee! ](*,) Vanmiddag nog maar even een slaapje doen. Verder weinig nieuws, tenminste, er is nog geen beebie te bekennen hier. Nou, lucifer, dat valt me toch erg tegen van je, dan vandaag 18.00...ghehehehehe. Ik zou het niet weten van de wonderolie, maar als je het even vraagt aan een van de medewerksters kunnen ze je het daar vast wel vertellen. @Petra: heel veel succes vandaag in het ziekenhuis! Nog eventjes... Ben benieuwd wie er allemaal aan het bevallen zijn/ gaan bevallen vandaag. Ik hoop een hele boel! Flientje
@Jettjuh: Hé, gets. Mooi vervelend dat je nog steeds op 1 cm zit en je wel zo doorrommelt. Wel fijn dat je de dienst/uitvaart redelijk bent doorgekomen. Hou jezelf goed in de gaten hoor, een uitvaart heeft vaak toch meer impact dat je zou verwachten. Veel sterkte! @Vlinder: Welkom thuis! Ik heb geen ervaring met keizersnee-wonden, maar ik wil best van je aannemen dat het een pijnlijk iets kan zijn. Pak je rust hé, zeker na een slapeloos nachtje als vannacht! Flien
hahah ja die 3 is inderdaad ook leuk,maar aangezien je niet opschiet is 4 misschien meer in de richting grapje natuuurlijk he!? enne nathalie had me getypt dat ze dew onderolie van de etos had...... d8 ik
g'morgen dames @Vlinder: au. Ben je dat hele takke-eind gekomen krijg je alsnog een keizersnede.... @petra: ook al lees je dit niet meer: heel veel succes. En je weet het he, 4000 gram verwachten we Hier dus nog geen beeb, wel voel ik me misselijk (ik heb ook nog niet gegeten....verband?) en moet veel naar het toilet. wat niet handig is want mijn poets komt zo. Sorry dat ik sommigen (waaronder mijzelf) heb teleurgesteld, blijkbaar mocht het dit weekend nog niet zover zijn.....Maar wie weet, vandaag!
Hee, wat lees ik nou in het geboren-topic? Cristel1986 heeft een jongetje gekregen! Zij was toch ook een maartmama?
die nona slaapt nog half denk ik zo. @flientje: erg he, van die treurige nachten....word er zelf ook erg zat van inmiddels. Doe mij maar een kind, wat jij?
hahahaha heb jij ook al zo lekker geslapen? ik dacht ook verstandi te zijn en op tijd naar bed te gaan... nou ik heb om 05:07 nog de wekker gezien en toen ben ik in slaap gevallen....tot 05:21 toen kreeg ik kramp in mn been! daarna weer ff in slaap gevallen en tot 07:11 geen harde buik gehad...... ( de laatste daarvoor was om precies 05:00). nu ben ik dus nog steeds wakker en heb een raar gevoel in mn buik,was net ff naar de wc,maar t afvegen was ook best "slijmie" eigenlijk.... nouja ik zit nu rustig op mn bed tv te kijken en te laptoppen....Jamilia staat op haar kamer op muziek van K3 te dansen voor dr spiegel!
Hey! Fijn dat het al met al mee is gevallen en dat je een "mooie" ( of is dit een ongelukkig woord ) dag hebt gehad..... Jammer dat het niet door is gezet,maar wie weet wat er nog gaat komen vandaag! hou ons op de hoogte he?!
Goede morgen iedereen! @flientje: rust nog maar lekker uit na een gebroken nacht. @Petra: Succes vandaag @Vlinder: Welkom terug. Rust nog maar zoveel mogelijk uit. Hopelijk geneest je keizersnede-wonde snel. En alsnog gefeliciteerd met Keira. @Jetjuhh: Knap dat je toch nog naar de uitvaart geweest bent. Maar ik hoop voor je dat het zich nu snel doorzet. @lucifer: Ga je voor de wondermiddelen? Succes! Hier alles vrij rustig. Heb wel wat krampen en vooral hoofdpijn. Om 11u15 weer op controle bij de gyn. Ben benieuwd.
nou ik moet ook ontzetten veel naar "het toilet" en bij mij komt er helemaal geen "poets" ,dus ook niets lastigs hahaha of iedere x naar de pot rennen al nie irr genoeg is!
ja, maar dat was wel vaag op enig moment hoor, ik weet niet meer precies waar het misging, maar die is vrij vroeg (halverwege?) afgehaakt vanwege teveel mensen of een gebrek aan aandacht of weet ik veel wat. Ze gaf toen ook aan zich meer thuis te voelen bij een andere maand mama's.