Maart 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door zico, 22 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaNona

MamaNona VIP lid

28 nov 2007
    14.364
    0
    0
    Overijssel

die is leuk ;)

2. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    Mijn verslag van het bezoek!

Ik was dus bij de verloskundige geweest. Goed gesprek gehad met deze man. Mij even alles laten uitleggen en aangehoord over waarom niet strippen / inleiden door de gyneacoloog.

Het verhaal. De gyneacoloog kijkt naar het volgende. Zijn er nu complicaties? Nee. Is mevrouw al eerder bevallen? Ja. Problemen? niet vorderende ontsluiting + pijnbestrijding. De lichtste vorm van 'iets' tijdens de baring dus.
    Aha. En wat kwam er uit? Aha.

Wat als we nu gaan inleiden (of strippen in geval van de verloskundige) dan kan het zo zijn dat je uiteindelijk wel complicaties gaat krijgen - ondanks de succesverhalen van sommige anderen geeft hulp van buitenaf een verhoogd risico.

De afweging die gemaakt wordt is dus afwachten en waarschijnlijk zonder complicaties bevallen óf niet afwachten met het risico op complicaties....

Ja, dan snap ik wel dat ze de natuur rustig hun gang willen laten gaan.

Ik heb nog even besproken dat ik het toch wel eng vond, met die schouder en zo. Ik ben ook in het vk-team besproken - weet niet of dat standaard is - maar alle vk weten nu wat te doen als niet in een soepele beweging het kind eruit komt. Nou weten ze dat zowieso wel, want hij zei, het ergste wat je als vk kan gebeuren is een schouder die blijft zitten. Dus aan dat noodscenario wordt wel aandacht geschonken.

Er bestaat natuurlijk altijd de kans dat het alsnog een thuisbevalling wordt. 1 vk heeft aangegeven zich daar niet helemaal op haar gemak bij te voelen. Zij mag in dat geval dus een niet dienstdoende vk bellen die haar komt bijstaan.

Kortom, in het zh weet iedereen wat ze moeten doen, en mochten we daar niet aankomen gaat het ook goed komen. Ik ben gerust in ieder geval.

3. MamaNona

MamaNona VIP lid

28 nov 2007
    14.364
    0
    0
    Overijssel
    pfff ff chill....mn hoofd... hij gaat dadelijk knallen....

IEDEREEN BUKKEN!

owneej..... pffff nou ben er straks wel ff weer.......

grrrr nu ook nog steken in mn doos! AAAAARGGGGHHHHH!

4. lucifer99

lucifer99 Actief lid

1 mei 2007
    232
    0
    0
    Brrrrrr:

Wat ooievaar?
    Niks ooievaar!
    Gewoon eventjes hop...
    En ik was er

5. lucifer99

lucifer99 Actief lid

1 mei 2007
    232
    0
    0
    @Beccaatje, wat lekker dat je nu wat gerustgesteld bent! Hoop echt voor je dat het achteraf allemaal 100% meegevallen is en je een mooi lief gezond en 'heel' kindje in je armen mag houden

6. Mary Jane

Mary Jane Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.426
    0
    0
    @Beccaatje: Fijn dat je even duidelijkheid hebt nu. Ook goed dat iedereen van jouw situatie weet en dat je zelf weet dat je in goede handen bent. Ik vind het ook wel fijn om nog even weer te horen dat helpen van buitenaf liever niet gebeurd tenzij het echt nodig is. Dan wil ik nog wel eventjes wachten hoor. We wachten hier immers toch gezellig samen?

@lucifer: stom die ooievaar hoor!

7. MamaNona

MamaNona VIP lid

28 nov 2007
    14.364
    0
    0
    Overijssel
    nou kijk eens aan...je weet nu waar je aan toe bent en nu hopen dat je gewoon een beetje opschiet met bevallen en dan heb je t allemaal al weer achter de rug!

8. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    @nona: ik klots ook! Heel vaag. Soms maak ik ook een geluid alsof...hoe ga ik dat beschrijven...als je een slok water neemt en het dan tussen je tanden door perst? Dat geluid maakt mijn buik soms....vaag he?

Ik lees net dat de wonderboon geen echte boon is! Ook wat.

Trouwens, mijn baarmoeder is gemeten en nu 43cm. Niet kinderachtig, wel?

Even verder lezen, pagina 1029

9. Mary Jane

Mary Jane Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.426
    0
    0
    @Beccaatje: dat doet mijn buik ook. allemaal watergeluidjes en luchtbelgeluidjes. Irritant soms!

10. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    Ik heb pas een kistje (ja, kon niet anders) met natuurwijn gekocht, vanuit een wijnproeverij. Echt, die moet ik een paar uur laten rusten in een karaf maar dan.....lekker! En ik zit me daar nu al op te verheugen! Alleen manlief lust geen wijn, dus moet ik een hele liter alleen opdrinken :D

Ik zal daar maar mee wachten tot een verjaardag of zo....

11. Mary Jane

Mary Jane Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.426
    0
    0
    Ik heb ook zo'n zin in een wijntje! Of twee of drie!Heb het ook al in huis gehaald.
    Doen jullie ook champagne voor na de bevalling?

12. Cornelia

Cornelia Actief lid

12 jun 2007
    221
    0
    0
    @Mary Jane:
    Uit liefde geboren,
    en voor altijd welkom

Vaders trots
    en moeders mooiste

Ik heb zelf de bovenste, omdat een collega die andere al had en ik geen plek op mijn kaartje heb voor een langer gedichtje.

13. Cornelia

Cornelia Actief lid

12 jun 2007
    221
    0
    0
    Gisteravond had ik meer last van menstruatieachtige krampen dan anders, dus ik had zoiets, zou dit het begin zijn... Maar nee hoor, nergens meer last van.

Ik las bij iemand anders ook van last van het been, zo dat heb ik ook vaak, echt niet leuk, je kan er ook niet ze veel mee. Ik zei al tegen mijn mannetje dat ik liever mijn rug voel.

14. Mary Jane

Mary Jane Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.426
    0
    0
    Ook leuk Cornelia.

Maar ik denk dat ik er al uit ben!

Ik denk gewoon ons tekstje namens de baby en dan eronder 'mijn trotse ouders zijn....'

15. Cornelia

Cornelia Actief lid

12 jun 2007
    221
    0
    0
    Het is trouwens erg rustig met de bevallingen en geboortes geweest in het weekend. Ben erg benieuwd hoe het met Petra en Nique gaat...

16. Mary Jane

Mary Jane Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.426
    0
    0
    @Cornelia: bij twijfel zijn het (nog) geen ECHTE weeën

17. Cornelia

Cornelia Actief lid

12 jun 2007
    221
    0
    0
    Dat is idd ook leuk, mijn trotse ouders zijn....

18. Mary Jane

Mary Jane Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.426
    0
    0
    Die houd ik erin. Hopen dat nootje dat straks ook leuk vindt!

19. Mary Jane

Mary Jane Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.426
    0
    0
    Ik ga er even weer vandoor.

Bedankt voor de gezelligheid en het advies meiden.

Kom vanavond nog wel even weer langs!

@mamanona: die pringles zijn hier nog niet aangewaaid!

Deel Deze Pagina